نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
دراگان اسکوچیچ
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی ایران گفت: پیش از من، تعداد زیادی از مربی‌های مشهور هدایت تیم ملی را به عهده داشته‌اند، بنابراین انتظارات این است که من هم به سطح آنها برسم.

دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگو با سایت فیفا، مصاحبه مفصلی انجام داده است. بخش های مهم این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

*سخت است که بتوانیم توصیف کنیم فوتبال برای ایرانیان به چه معنا است اما یک شور و هیجان بسیار بزرگ و یک عشق تمام عیار برای این بازی در بین ایرانیان وجود دارد. پیدا کردن کلمه برای توصیف آن بسیار دشوار است. فوتبال در ایران عشق خالص است. توصیف آن سخت است. فوتبال چیزی است که ایرانی‌ها واقعاً عاشق آن هستند.

*درست است؛ وقتی سرمربی ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان بودم، علاقه خود را به هدایت تیم ملی فوتبال ایران ابراز کردم اما آن پاسخ به رسانه‌ها کاملاً غریزی بود. قبل از آن بود که فهمیدم دوست دارم سرمربی تیم ملی ایران شوم، زمانی که برای اولین بار به ایران آمدم. من سرمربی النصر (عربستان) بودم و ما در لیگ قهرمانان آسیا بودیم و با استقلال دیدار داشتیم. این شور و اشتیاق را از جمعیت حس کردم. ۸۵ هزار نفر در استادیوم حضور داشتند و دیدن احساسات و شور و هیجان تماشاگران باعث شد بخواهم در آینده سرمربی تیم ملی ایران شوم.

*فقط تمرکزم روی بازی بعدی است. به رکوردها فکر نمی‌کنم. برای من هر بازی یک بازی جدید است. فوتبال حافظه ندارد. به همین سادگی تمام تمرکزم روی بازی بعدی است و به رکوردها اهمیت نمی‌دهم. شکستن این رکوردها حس خوبی است، اما اجازه نمی‌دهم تمرکز من را به هم بزنند.

*رساندن یک ملت بزرگ مثل ایران به جام جهانی، برای من خوشایندترین اتفاق و بهترین پاداش است؛ تیمی که نماینده یک ملت ۸۰ میلیونی است.

*فکر می‌کنم ایران همانند بقیه کشورها است. اینجا چیزها خیلی متفاوت نیست. فشار زیادی روی شماست، اما این همانند هر جای دیگری در دنیاست. فکر نمی‌کنم تفاوت خاص در مقایسه با بقیه کشورهای جهان باشد.

*تلاش من این است که هر تصمیمی می‌گیرم به سود تیمم باشد، کوتاه هم نخواهم آمد. شاید این بعضی وقت‌ها کار را هم برای من سخت‌تر کند. پیش از من، تعداد زیادی از مربی‌های مشهور هدایت تیم ملی را به عهده داشته‌اند، بنابراین انتظارات این است که من هم به سطح آنها برسم.

*فکر می‌کنم ایران پتانسیل این را دارد از که از مرحله گروهی فراتر برود و تصور می‌کنم ما این توانایی را داریم که بهترین تیم آسیایی در این  در تورنمنت باشیم. ما در حال حاضر برترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا هستیم و فکر می‌کنم بازیکنان ما آنقدر خوب و با کیفیت هستند که بتوانند از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی صعود کنند.

*حقیقاً باید بگویم از دیدن امکانات قطر به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم. استادیوم‌ها واقعاً بی نظیر هستند. انتظار دارم این بهترین جام جهانی تاریخ باشد. در مورد شرایط و امکانات این جام جهانی چیزی جز تعریف و تمجید نمی‌توانم بگویم و انتظاراتم از این جام جهانی بسیار بالاست.

*استادیوم بازی افتتاحیه (البیت)عالی بود. وقتی وارد استادیوم می‌شدید، متوجه می‌شدید چقدر مدرن و فوق‌العاده است. واقعاً درک و تصور اینکه یک نفر فکر طراحی و ساخت چنین استادیوم فوق العاده‌ای را کرده باشد هم دشوار است.

اسکوچیچ: با جام جهانی مرگ مادرم را فراموش کردم/ به صورت غریزی گفتم دوست دارم سرمربی تیم ملی ایران شوم/ ایران همیشه دفاعی بازی می کرد

*جام جهانی فوتبال بدون شک بالاترین سطحی است که شما به عنوان مربی یا بازیکن می‌توانید به آن  برسید. این رویای هر فردی است که به این صحنه بزرگ برسد و به عنوان مربی این چیزی است که من در تمام طول عمرم با آن زندگی کردم تا به آن برسم.

*اولین جام جهانی که به خاطر دارم در سالی بود که مادرم از دنیا رفت. آن تورنمنت در آرژانتین کمک کرد از مشکلاتم در خانه فاصله بگیرم. آن جام جهانی کمک کرد از شرایط اندوهباری که در خانه داشتم فرار کنم. مادر من در سال ۱۹۷۸ از دنیا رفت و جام جهانی کمک کرد آن شریط تلخ را فراموش کنم.

*بهترین خاطره من کسب مقام سومی جام جهانی ۱۹۹۸ توسط کرواسی بود. این برای اولین بار بود که تیم ملی کشور ما تا آن مرحله از تورنمنت پیش رفته بود. من همچنین شخصاً بسیار از اعضای آن تیم را از نزدیک می‌شناسم بنابراین خیلی خوشحال بودم که آن تیم تا آن مرحله پیش رفته بود.

*باید به قرعه‌ای که برای ما در جام جهانی در می‌آید نگاه کنیم. ببینیم با چه تیم‌های همگروه می‌شویم. اما این ربطی به صعود ندارد.

*ایران همیشه دفاعی بازی کرده و این برای آنها طبیعی نیست. فکر می‌کنم این کاملاً واضح است، ایران پتانسیل بسیار بیشتری دارد تا اینکه بخواهد دفاعی بازی کند.

*فکر می‌کنم در جام جهانی پیش‌رو، برای ما طبیعی‌تر خواهد بود که با یک شیوه تهاجمی بازی کنیم و من تلاش می‌کنم این را در بازیکنانم ببینیم و ایجاد کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    اسکوچیچ مربی بی ادعا و کاربلدی که خیلی از رکورد های برد رو برای ایران جابجا کرد ولی همچنان میگه دلم میخواد به سطح مربیان بزرگ قبلی ایران برسم در حالی که سطح اونا رو خیلی وقته رد کرده. شناخت از ذات فوتبال ایران و اصرار نداشتن به غالب کردن تاکتیکی خاص به فوتبال ایران از ویژگی های خوب این مربیه . مربی بزرگ در هر جایی مطابق با ویژگی ها و نوع بازیکنان، نوع بازی و تاکتیک رو انتخاب می‌کنه نه اینکه تهاجمی ترین تیم آسیا با تدافعی ترین تیم فرقی براش نداشته باشه و یک نسخه برای همشون داشته باشه
  • حمید علوی CA ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    بر اساس آمار و نتایج، بهترین مربی تاریخ فوتیال ایران ایشون هستن. بعد جالبه یه عده فوتبالی بخیل حسود و یه عده هوادار ناآگاه میگن اسکوچیچ بدون رزومه مربی تیم ملی ایران شده، در حالیکه قبلا مربی النصر بوده که عمرأ هیچکدوم از منتقدین ایشون نتونستن و‌ نمیتونن نفر سوم کادر فنی اون باشگاه بشن. حیف که بسیاری از ما مردم دوست داریم با افرادی کار کنیم که حسابی تیغمون بزنن، از بالا بهمون نگاه کنن، دار و‌ندارمون رو مسخره کنن، و خودشون رو بزرگتر از ما بدونن.
    • فروغی منفور IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      چرا فکر میکنی الکس فرگوسنی داش! تو موافقشی خوب باش!چرا بال بال میزنی عزیزم
    • کیوان ارجمند US ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      چقدر عرب نوازی آقای وطن فروش نشستی کانادا میگی لنگش کن
  • ابی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    عشقه بمولا
  • خ صدیقی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    اسکوچیچ آنسان شریفیه وانشالابکمک فدراسیون وبچه های باغیرت تیم ایران به دوربعدصعودکنندبامیدخداوباتلاش مضاعف
    • نایب IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      هدف ایران عزیزمان باید حضور در ۱۶ تیم برتر باشد. هدفی که فقط یک گل در دقیقه ۹۴ به پرتغال در سال ۲۰۱۸ ما رو به آن می رساند آن هم در گروه مرگ. هرچقدر ویلموتس مربی بدی بود اسکوچیچ و کی‌روش مربی های خوبی هستند. اسکوچیچ حتی از کی روش هم بهتره شکرخدا. انشالله ایران عزیزمان رو در ۱۶ تیم برتر در ۲۰۲۲ قطر ببینیم توکل برخدا.
  • نیکویی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    مربی خوب و بی حاشیه ای هست که نتایج خوبی گرفت کی‌روش چند ماه رفته مصر نه نتیجه گرفت نه هیچی همه رو هم بجون هم انداخته
    • حسین مامطیر ۲۴ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      قبلش هم کلمبیا بود و با شکست سنگینی که کسب کرده بود اخراج شد. قابل توجه طرفداران کیروش و کیسه
  • حسن IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    کروات ها ریشه نژادی و قومی نزدیکی با ایرانیان دارند نزدیک به ۳۰۰۰لغت فارسی باستان در این زبان وجود دارد
  • بهنام CA ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    همکار عزیزمان آقای رضا جاودانی
  • بهنام IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    یعنی هر کی انتقاد نکنه مربی خوبیه اسکوچیچو دلالها اوردن پس تیم ملی دست دلالهاست خدا شفاتون بده که با برد تیمهای درجه چند اسکوچیچو انقد بزرگ میکنید ما بهترین تیم تاریخمونو با تحویل دادن به اسکوچیچ نابود میکنیم تیم ملی مربی بزرگ با تفکر بزرگ میخواد التماس تفکر
    • ایلیا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      رقم قرارداد اسکوچیچ به درد دلال جماعت نمیخوره
  • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    , ایشالله حداقل تا نمیمه نهایی جام جهانی صعود خواهیم کرد . یا اینکه نایب قهرمان جام جهانی خواهیم شد . من میگم علی دایی دستیار اسکوچیچ بشه . و ملی پوشان بیشتر تمرین کنند حتما می تونیم نایب قهرمان جام جهانی بشیم . الهی آمین
    • فروغی منفور IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      مگه خدا بین بندگانش فرق میزاره که دعاتومستجاب کنه علی جان صعود به مراحل بالاتر نیازمند مدیریت عالی وبرنامه وزحمت بیشتر داره ! به مجموعه این فرایند لیاقت وشانس بیشتر میگن!
    • دلسوز تیم ملی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      امیدوارم منفعت طلبان چوب لای چرخش نذارند و بتونه کارش رو به خوبی انجام بده و تیم ملی رو ببره بالا و بالاتر‌.
  • بهنام IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    دوست عزیز الان بدرد نمیخوره چند سال دیگه تو کشورهای عربی بدرد میخوره بعضیا یه جور از اسکوچیچ تعریف میکنن انگار اومده خاستگاری ادم خوبیه ادم شریفیه مربیگری مگه اینطوریه
  • کاوه IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    زنده باد ایران زنده باد اسکوچیچ زنده باد همه بازیکنان همه به پیش برای بازی بعدی
  • استقلالی دهه۴۰ IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    اسکوویچ ابرسرمربی تیم ملی ایران درکل تاریخ جهان هست,متاسفم برای بزرگانی ,که به افتخارات این مردبزرگ حسادت میکننداین افراداغده وحسادت وحقارت دارندتا نفع مالی ببرندچراکه دل مردم ایران رادرزمان خودشان خون میکردند,تااخرین لحظه هنوزرفتن ایران به جام جهانی دردعاکردن مادران پدران بود واینرادرکل سالها بوضوح دیدیم جشن رادراخرین بازی دقیقه۹۰ میگرفتیم که چندین نفرسکته کرده بودندحالا خداوندنعمتش برماارزانی داشته,نازمیکنیم,این سرمربی بهترین کادر مربی تاریخ انتخاب کردندتمام این کادرازکریم باقری ووحیدهاشمیان دوست داشتنی ووو همگی متواضع ارام متین بی ادعاهستند انسان واقعالذت میبردمسلماعده ای مفتخورخاین حسود تحت هرنامی جای تاسف دارد چه پیشکسوت چه پسکتوت که سنگ اندازی میکنندچون این افرادهمیشه نان تفرقه افکن حکومت کن راخوردند,امروزملت فهیم هستندوانان که بایدچهره وباطن کثیف خاینین رابشناسندمیشناسند,الان تیم ملی است غیرت میخوادانکه روی تیم ملی غیرت ندارد واحساس خوشحالی ازاینکه بیش ازحدتصورایران تقریبا رفتنش مسجل شده نمیکند'
  • کوهمره_جروق IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    آقای اسکوچیچ واژه مادر از همه چی عزیزتر هست
  • قاسم IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    بعضی ها می گویند تیم ملی مربی بزرگ می خواهد نکنه در این شرایط خاص مالی فدراسیون و تحریم ها توقع دارند پپ گواردیولا یا مورینیو یا توماس توخل یا..... برای قبول سرمربی گری تیم ملی سرو دست و پا می شکنند اوردن اسم مربی بزرگ فقط بهانه ای برای اخراج اسکوچیچ و اوردن یکی از همان مربیان وطنی حسود و بی سواد است و گرنه اسکوچیچ کاری را دارد با موفقیت به اتمام می رساند که ویلموتس داشت ان رویا را بر باد می داد بازیکنان هر دو تیم هم یکسان بودند پس خواهشا زحمات اسکوچیچ را کم ارزش و کم اهمیت جلوه ندهید . مگر تیم رویایی سال ۹۸ کم ستاره داشت که مربی وطنی ان را تا مرز نابودی پیش برد و به همت یک برزیلی و یاری خدا رهسپار فرانسه گردید
  • .. IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    خیلی بی انصافی که یه مربی دیگه ای بیاریم
  • محمد امین IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    واقعا این حرف بی انصافیه
  • سیروس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    اوایلی که شده بود سرمربی تیم ملی من گفتم اگر چوب لای چرخش نکنند به همجا و همه چی می‌رسیم به امید خدا اگر حسودا بذارن داریم به رویایی که گفتم می‌رسیم میگی نه از حافظ کاظم زاده مجری رادیو ورزش این حرف من رو ثابت کن من بهش گفتم اونم گفت اگر فراری ندن همینه ایشالو موفق باشه آقای اسکوچیچ
  • مهدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    نشستن بیرون و گفتن لنگش کن راحته، مگه نمیگن اسکوچیچ تیمهای درجه دو سه آسیا رو برده، خب چرا قبلاً و با مربیان بزرگ و یا وطنی همین تیمهای درجه دو سه رو نمیبردن؟،چرا باید آنقدر بی وجدان و بیمعرفت باشیم که زحمات این مربی و کادر محجوبش رو نبینیم؟همین بازیکنان دست ویلموتس بودن ،چه بلایی داشت سرمون میومد،حذف از دور اول مقدماتی،اسکوچیچ می‌دونه تیم ایران و مردم ایران فوتبال تهاجمی دوست دارن،حالا که ما مقابل همه تیم‌ها داریم تهاجمی بازی میکنیم و خدارو شکر نتیجه میگیریم ،بعضیا ناراحتن ،واقعا متاسفم
  • مهدی م IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    اسکوچیچ حرف نداره این مربی ازته دل عاشق ایرانه وقتی از فولاد رفت کرواسی.مجری به ایشون گفت ناراحت هستید امدید.جواب داد ای کاش پیشنهاد بشه از لیگ پایینتر که برگردم من وهمسرم اونجا رو کشور خودمون میدونیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی