نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
۱۲
مهدی طارمی
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی طارمی ملی‌پوش ایرانی بعد از ۱۱ بازی موفق شد تا برای پورتو گلزنی کند و این اتفاق در دیدار حساس مقابل بنفیکا رخ داد.

یک برد پرگل دیگر مقابل رقیب دیرینه، بنفیکا و باطل شدن طلسم گلزنی مهدی طارمی سال۲۰۲۱ را برای پورتو و مهاجم ایرانی‌اش رؤیایی به پایان رساند.

با این برد تعداد پیروزی‌های پورتو در رویارویی با این رقیب سنتی به عدد۶۹ رسید در برابر ۳۰تساوی و ۱۷باخت. پس از ۱۱‌بازی پیاپی که این بازیکن موفق به گلزنی نشده بود، در دقیقه۶۹ گل سوم پورتو به نام طارمی ثبت شد.

پیش از این مسابقه سرپرست تیم ملی در مصاحبه‌ای گفته بود که طارمی به اردوی سوم بهمن‌ماه تیم ملی دعوت خواهد شد. از زمانی که در تاریخ ۲۰ اکتبر آن توییت نحس را علیه سرمربی تیم ملی درباره تاکتیک‌پذیر بودن بازیکنان ایرانی منتشر کرده بود، بیش از ۴۰روز طول کشید تا طارمی به بازیکن درخشانی که قبل از آن توییت بود برگردد.

فیلم خلاصه بازی پورتو - بنفیکا

با وجود این آمار طارمی در سال۲۰۲۱ درخشان بود. طارمی در این سال توانست آمار استثنایی ۲۷‌گل و ۲۲‌پاس‌گل برای پورتو را به ثبت برساند.

طارمی در تیم ملی هم ۴‌گل زد و ۵‌پاس‌گل ارسال کرد تا نقشی کلیدی در موفقیت‌های تیم اسکوچیچ داشته باشد. او از این لحاظ یعنی مجموع گل و پاس‌گل پس از امباپه، لواندوفسکی، هالند و بنزما، در رده پنجم قرار گرفت.

این سی‌وسومین گل طارمی با پیراهن پورتو بود؛ ۲۱گل برای ریوآوه، ۱۶گل برای الغرافه، ۵۵گل برای پرسپولیس، ۱۲گل برای ایرانجوان بوشهر و ۲۶گل با پیراهن تیم ملی ایران و مجموع ۱۶۳گل.

این هشتمین گل مهدی در لیگ برتر پرتغال در این فصل بود. به‌علاوه ۵پاس‌گل در لیگ در ۱۶مسابقه و ۱۳۱۱دقیقه بازی؛ هر ۱۶۴دقیقه یک‌گل در لیگ و هر ۱۹۹دقیقه یک‌گل در همه رقابت‌های این فصل. طارمی در هر ۱۶بازی لیگ در ترکیب ثابت حضور داشته و در ۹۲درصد دقایق ممکن بازی کرده و روی ۵۰درصد گل‌های تیم تأثیرگذار بوده است.

پیش از این گل ارزش مهاجم ایرانی پورتو در سایت ترانسفرمارکت یک‌میلیون یورو کاهش یافته و به ۱۵میلیون رسیده بود اما بلافاصله با این گل یک‌میلیون یوروی کسر شده به ارزش تخمینی او در بازار نقل‌وانتقالات برگشت.

طارمی با بوسیدن لوگوی تیم (این‌بار سمت آن را اشتباه نکرد و طرف راست را نبوسید) نشان داد که بی‌توجه به شایعات نقل‌وانتقالاتی می‌خواهد ادامه فصل را هم در باشگاه پرتغالی بماند.

گل ۳۴ میلیارد تومانی مهدی طارمی به بنفیکا! / بازگشت ارزشمند ستاره ایرانی بعد از ۱۱ بازی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وحید ش چ IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    چه جماعتی هستیم!!! توییت نحس چیییی؟ اولا گفته نسبت به اروپا کمتر تاکتیک پذیرن. خب راست گفته. واقعا هستیم .چرا نمی خواهیم حقیقت رو باور کنیم؟؟؟؟ دوماً: طارمی دوتا گل می زنه غرور می گیرش و برای مربی توییت می زنه. این بازیکن ظرفیت بزرگ شدن نداره و باید تنبیهش کنن. هنه جای جهان همینه. بعد این طارمی همواره تو لیگ ایران و مرسپولیس هم به فرصت خراب کردن مشهور بود. لابد اون وقت هم توییت نحسی واسش مربی زده.. بابا شما که اصحاب رسانه اید. کم مزخرف بدید تحویل ملت. زمان ویلموتس چرا بازیکن تاثیر گذاری نبود. مگر همان طارمی نیست. عزیز من کم طرف بازیکن رو بگیرید. تو فوتبال سطح یک جهان مربی حرف می زنه.
  • کامران زارعی IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    موفق باشی آقا مهدی طارمی،اونجا دیگه نمگین طرف از چه تیمی اومده و میگن ایرانی،و نام ایران رو سربلند کردی ای کاش زودتر کشف می شدی،و مثل الهیار صیادمنش در اوج جوانی وارد اروپا میشدی،هر چند اعتقاد شخص بنده اینکه،بازیکن آماده و رو فرم باشه حالا چ ۲۹چه ۴۰سال به عنوان یک استقلالی ۴ آتیشه بهترین ها رو ،براتون آرزو دارم
  • ول کن IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    این که طارمی بتونه گل بزنه عالیهههههههه
  • خوبان عالم!!! IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    چه می‌کنی این عزیزی خادم!!!
  • 09143096011 IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    صقوط صفوط و فقط صقوط انحلال
  • محمد صادق IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    به آمار چه کار دارین چون ده برابرش اشتباه میکنه توزمین این بازیکن الانم هیچی از فوتبال بارش نیست فقط باپول و رانت وپارتی پشتش بوده که به اینجا رسیده بعدشم بااین آمار های بدردنخور گل و پاس گل اسمش و نگهداشته حالا اگر سبک بازیشو ببینن حالشون بهم میخوره این سایت و رسانه ها هم کلیک کردن رواین ول نمیکنن چرا اینقدر خبر از لژیونرهای دیگه منتشر نمیکنید که خیلی دلنشین تر از اینن بازیشون
    • armin IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      حتما کارشناس های اروپایی چیزی از فوتبال نمیفهمن که هر ماه طارمی رو به عنوان بهترین بازیکن ماه پرتغال انتخاب میکردن و همه گیج هستن که مهدی رو به عنوان بهترین لژیونر قاره اسیا انتخاب کردن راستی میگی همش بخاطر رانت و خوش شانسیش بوده. فک نکنم تو اندازه ی مایکل اوون که یکی از بهترین مهاجم های تاریخ انگلیس بوده از طارمی تعریف کرد از فوتبال و تاکتیکش سر دربیاری قشنگ معلومه از سوزشت اینو میگی چون لژیونری که طرفدارشی به موفقیت های مهدی دست پیدا نکرده و در حدش نیست
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    تو چقدر بی سوادی که نمی دونی تا عملکردی نباشه آماری هم نیست،، ودر مورد رانت،، مهدی طارمی از طفولیت بواسطه فوتبالیست بودن پدرش با فوتبال آشنا شده و بوده و در مقاطع بعد،، از تیم های شهرستانی و پله، پله با سعی و تلاش خودش به این موفقیت ها رسیده،،،،،، پس هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد و در مورد ایشان رانت کار بردی ندارد،
  • امیر IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    حالا بزار طارمی بیاد ایران دوتا گل بزنه واسه تیم ملی بعد بیان دربارش خوب بگین
  • معلم IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    آقایانی که اظهارنظر میکنند لطفاً واژه هاراغلط ننویسید،بسیار زشت هستش که نظربدهی با کلمات غلط
  • Bagher ghafari Anaraki GB ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    we all sould be proud when we see our fotball and our players reache to a level that big teams from around world are eager to have them in their teams and general they have been successful . .I believe we all sould respect players no matt they belong to which team and what sport
    • رویا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      مجبوری مگه،کلی غلط دستوری داری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی