کنفدراسیون فوتبال آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فاجعه قلمداد کردن اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند هر روز اعصاب ضعیف ما را بیشتر به هم بریزد اما در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌شود.

آرتین زهرابی؛ اتفاقی به بزرگی حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، همان ضرب المثل قدیمی را به ذهن متبادر می‌کند: شتری است که در خانه همه می‌خوابد... در واقع این حادثه ای بود که دیر یا زود برای فوتبال ایران رخ می‌داد و تا آخر دنیا نمی‌توانستیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا دروغ بگوییم.

فوتبال ایران حالا با این اقدام انتحاری AFC که سال‌ها برای انجام آن در عمل، وقت تلف و فرصت‌ها سوزانده شد، در یک موقعیت ویژه قرار گرفته است؛ برای اینکه پرستیژ بین المللی خود را در جهان فوتبال حفظ کنیم و در رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشیم، دیگر به این حقیقت مسجل رسیده ایم که تیم‌های ما باید ملزومات و استانداردهای AFC به درستی رعایت کنند.

مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید به نحو درست انجام شود. باشگاه‌ها باید حساب و کتالب مالی دقیق داشته باشند و حسابرسی سالانه خود را به کنفدراسیون تحویل بدهند. باشگاه‌ها باید فاقد شکایت‌های خارجی و پرونده‌های کلان در بخش قضایی فوتبال باشند و تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید از ورزشگاه‌های اختصاصی و امکانات قابل توجه و حرفه ای استفاده کنند.

اگر آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا به همه باشگاه‌های آسیایی حکم کرده در فوتبال ما اجرا شود، می‌توانیم در عرصه‌های مهم آسیایی حضور داشته باشیم؛ درغیر این صورت سرنوشت این فوتبال همین است که هست.

فاجعه قلمداد کردن اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند هر روز اعصاب ضعیف ما را بیشتر به هم بریزد اما در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌شود؛ ما موظف به تغییرات وسیع در فوتبال حرفه ای هستیم و اگر به همین صورت ادامه بدهیم از مجامع بین المللی فوتبال حذف خواهیم شد؛ استارت این کار را AFC همین چند روز پیش زد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ... IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    به امید تعلیق فوتبال ایران،با فسادهایی که ساکت و تاج و در ادامه اش بابا حمید و عزیزی خائن و کمیته های انضباطی و استیناف و مجوز حرفه ای ،بهتر است کلا تعلیق شود تا همه خائنین برن پی کارشان
  • Mehdi IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    پرسپولیس استقلال(هوادارهاشون) مثل کاو شیرده هستن دولت میدوشدشون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی