نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دراگان اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره دلخوری‌اش از سازمان لیگ، گفت: به من گفتند نمی‌توانم از استقلال بازیکنی را به تیم ملی دعوت کنم اما خبر رسید که قرار است بازی لیگ برگزار شود.

دراگان اسکوچیچ گفت: در دو سال گذشته اوضاع سختی بود. فشار زیادی روی تیم ما وجود داشت. بحث میزبانی هم بود که در آن دوره از ما گرفته شد و مجبور شدیم به بحرین برویم.

هیچ جایی برای اشتباه نداشتیم. بحث کرونا هم بود. همیشه نگران بودیم اتفاقی برای بازیکنان رخ بدهد.

مثل الان که دغدغه داریم بازیکنان سالم به اردو می رسند یا نه. جدا از همه اینها با قدرت کارمان را ادامه دادیم. واقعاً از این موضوع خوشحالم که توانستیم ثبات تیم را حفظ کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: در این دو سال مشکلات زیادی داشتیم. عده‌ای ما را دست کم می‌گرفتند ولی گوشمان بدهکار نبود و کارمان را با تمرکز انجام دادیم. الان یک قدم کوچک تا جام جهانی داریم.

دو موضوع ذهنم را مشغول کرده است. اول اینکه فکر نکنید کار تمام شده است و موضوع را ساده انگاری کنید. این دو سال کارهای راحتی انجام نشده است. درباره بحث سلامتی بازیکنان هم نگرانیم که آیا آنها را سالم خواهیم داشت یا نه. در این مدت اعتمادم به تیمم صد درصد بود و مطمئن بودم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. کلید موفقیتمان این بود که تمرکز و ایمان ما به موفقیت، خدشه دار نشد.

اسکوچیچ تصریح کرد: خاطرتان است که در بحرین و حتی اردن و لبنان نمی‌توانستیم حتی یک امتیاز از دست بدهیم. به دلیل شرایطی که آنجا بود، بازیکنان از نظر روانی تحت فشار بودند. موضوع دیگر آمادگی جسمانی بازیکنان بود. پرونده ویلموتس هم بود. مشکلات کوچک‌تری حتی درباره نرم افزارهای آنالیز و پرداخت‌ها وجود داشت. امیدوارم این روزها مشکلات آرام آرام تمام شود.

اسکوچیچ

رئیس فدراسیون با وزیر ورزش جلسه داشته است و قول گرفته تا مشکلات برطرف شود. این موضوع برای من هم اهمیت دارد چون می‌خواهم بازیکنان در بهترین شرایط به اردو برسند. مطمئنم همه از اهمیت این موضوع باخبرند که شرکت در جام جهانی می‌تواند چه رویداد بزرگی برای ایران و مردمش باشد.

وی در خصوص غیبت تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: بله این موضوع سختی بود. ما روی دور برد بودیم ولی نمی‌توانستیم از نزدیک شادی مردم را ببینیم. به این اتصال نیاز داریم چون فوتبال بدون تماشاگران بی معنا است. این موضوع وقتی مهم می‌شود که شما به عنوان بازیکن یا مربی نماینده کشور هستید. جای خالی تماشاگران را واقعاً حس کردیم. امیدوارم این احساس، حمایت و پشتوانه را از هواداران بگیریم که قطعاً ما را با انگیزه تر می‌کند.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: موضوع دیگر مسئولیتی است که بر دوش داریم. تیم ملی از باشگاه متفاوت است. دوست داریم هواداران باشند چون فوتبال برای هواداران است.

اسکوچیچ در ادامه در خصوص تقویم برگزاری مسابقات جام جهانی و کم بودن زمان آماده سازی اظهار کرد: فکر نمی کنم برای ما مشکل ایجاد شود. بازیکنان ما حرفه ای هستند و به کم بودن در کنار هم عادت کرده اند.

وی در خصوص مخالفتش با تعویق بازی استقلال با هوادار گفت: موضوع مخالفت من نبود. این اطلاعات به دستم رسید که تست ۱۷ نفر از بازیکنان استقلال مثبت شده است و در عین حال می خواهند بازی کنند. این اطلاعات به دستم رسید که نمی توانم از بازیکنان استقلال کسی را به تیم ملی دعوت کنم ولی خبر رسید که بازی لیگ برگزار می شود. این باعث تعجبم شد. جای تعجب داشت چطور مسابقه ای در «فیفا دی» برگزار می کنیم و برای بازیکنان دیگر می تواند دردسرساز شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: اگر در تیم ملی چنین مشکلی پیش بیاید بازیکنان قابل جایگزین هستند. مسئله فقط این نیست. بازیکنان استقلال هستند. دغدغه دیگری که من دارم در مورد بازیکنان دیگر هم هست. امیدوارم بازیکنان در صحت و سلامت به اردوی ما برسند. در چند روز گذشته با پزشکان تیم پروتکل های سختی را تدوین کردیم تا بازیکنان در صحت باقی بمانند.

اسکوچیچ درباره صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی و اینکه برای مسابقات پایانی مرحله سوم انتخابی چه برنامه هایی دارد، گفت: نمی شود به آن بازی ها به چشم بازی تدارکاتی نگاه کرد. همیشه در تیم ملی باید انگیزه های جدیدی برای خودمان پیدا کنیم. مسئولیت سنگینی به دوش ما است چون یک کشور را نمایندگی می کنیم.

نخست، مهم این است که قدم نهایی را برای صعود به جام جهانی برداریم. دلم می خواهد همه بازیکنان از سهل انگاری و غفلت فاصله داشته باشند و فکر نکنند کار تمام شده است. بعد از برداشتن قدم اول، برای بازی های بعدی هم شرایط همین خواهد بود.

اجازه نمی دهم بازیکنان با خیال راحت در آن مسابقات به میدان بروند. احتمال دارد که تفکرات جدیدی را امتحان کنم ولی همیشه از بازی ها برد می خواهم. هدف ما هم فقط صعود به جام جهانی نیست. داریم به اهداف بزرگتر فکر می کنیم. کلید کار این است که همیشه انگیزه های جدیدی داشته باشیم. دلم می خواهد همه اعضای تیم ملی با همین تفکر جلو بروند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که با برنامه «ورزش و مردم» گفتگو می کرد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر رکوردهایش در تیم ملی تصریح کرد: به خودم باور داشتم. این موفقیت فقط مربوط به من نمی شود. این یک کار گروهی بوده است که تمام بازیکنان، فدراسیون، کادر فنی و تمام افراد در آن نقش دارند. بحث رکورد برای من معنادار نیست. مهم این است که بازیکنان تیم ملی ذهنیت برنده دارند.

اسکوچیچ - عزیزی خادم

اسکوچیچ درباره حضورش در ایران گفت: در تمام زمانی که در ایران بودم تحصیلات کارشناسی ارشد را طی کردم. اشتباهم این بود که فارسی را یاد نگرفتم. از این در جلسات استفاده می کنم.

وی در خصوص اینکه این بحث را از برانکو یاد گرفته است، گفت: نه توصیه برانکو نبود. دارم شوخی می کنم. موضوع جدی نبوده است.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا با برانکو مشورت می کند خاطرنشان کرد: با بعضی از مربیان مشورت می کنم. جای کرانچار خالی است. او انسان شاخصی بود. همیشه ارتباطم با مربیان حفظ است. وقتی به کرواسی بر می گردم ارتباطات زیادی آنجا دارم. وقتی هم ایران هستم سعی می کنم ارتباطم با مربیان ایرانی برقرار باشد.

اسکوچیچ درباره ارتباطش با مربیان ایرانی و پتانسیل فوتبال ایران اظهار کرد: از اول تاکیدم روی این ارتباط بود. در این دو سال هم همین کار را کردم. مربیان باشگاه ها بیشتر با بازیکنان در ارتباط هستم. تمرین دادن اصلی در باشگاه ها بر عهده مربیان است. در عین حال باید بدانیم در باشگاه ها چه اتفاقی می افتد تا به این شکل به همدیگر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه لیست تیم ملی ایران روز یکشنبه منتشر می شود، درباره احتمال غیبت بعضی از بازیکنان نسبت به لیست قبلی گفت: ممکن است نفراتی باشند که در اردوی قبلی نباشند. لیست ما خیلی متفاوت نیست.

تفکرم این است به بازیکنان جوان بیشتر میدان بدهم. از بازیکنان جوان انتظار بیشتری دارم. کیفیت لیگ افت کرده است. شاید کرونا و نبود هواداران بی تاثیر نبوده است. می دانم بازیکنان ایرانی جنبه احساسی برایشان پررنگ است و جای هواداران در ورزشگاه خالی است ولی انتظارم از بازیکنان جوان بیشتر است.

در بعضی از پست ها مثل دفاع آخر، کنار و هافبک مشکل داریم. به نظر می رسد فوتبال ایران در این پستها فقدان دارد. ترسی از میدان دادن به بازیکنان جوان ندارم. بازیکن جوان نباید در تیم ملی را آرام باز کند. باید آنقدر انرژی داشته باشد تا در را بشکند و خودش را تحمیل کند.

دلم می خواهد بازیکنان جوان بیشتری را ببینیم. همیشه پذیرا هستم. باید روحیه تغییر پذیری را در تیم ملی هم ایجاد کنیم. قرار نیست بازیکن فکر کند چون ۱۰ سال در تیم ملی هستم جایم ثابت شده است. احترام بازیکن باتجربه واجب است ولی باید آماده ترین و بهترین بازیکنان در لیست باشند. گاهی فقط موضوع انتخاب بهترین بازیکن نیست بلکه باید نفراتی باشند که بهترین تیم را تشکیل بدهند.

باید تصور کنم ارتباط بازیکنان داخل زمین چطور پیش می رود. برای ساختن یک تیم مناسب باید تعادل تیمی را حفظ کنیم. نمی توانم هفت مهاجم در تیم ملی بگذارم. الان این عدم توازن وجود دارد. بازیکنان با کیفیت در دفاع و هافبک نسبت به خط حمله کمتر داریم. ترافیک بالایی در خط هجومی داریم. جای چند بازیکن در چند پست هنوز خالی است برای اینکه دست مرا باز بگذارد.

وی در خصوص اینکه آیا حل می شود گفت: داریم تلاش می کنیم تا مشکل را برطرف کنیم. موضوع اینطور نیست که ما جدا از باشگاه ها باشیم. با سابقه ای که با کار کردن در باشگاه های ایران دارم می دانم اهمیت کاری که مربیان انجام می دهند چیست. درخواستم از مربیان این است ارتباط دو طرفه ای با ما داشته باشند تا بهترین اتفاقات را برای فوتبال این کشور رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص نوع برخورد با بازیکنان تصریح کرد: بازیکنان با کیفیت  و کمتر با کیفیت وجود دارد ولی تفاوتی قائل نیستم. اولویت ما تیم است و همه باید در خدمت تیم باشند. ممکن است یک بازیکن فوق ستاره تکلیف یک بازی را تعیین کند ولی در نهایت تیم است که به جام جهانی صعود می کند نه بازیکن. باید این تفاوت را درک کنیم. حتی برای من خیلی وقت ها بازیکنان روی نیمکت مهم هستند چون به شما احساس راحتی می دهند.

سکوت سرمربی تیم ملی شکست/ گفتند نمی‌توانم از استقلال بازیکن دعوت کنم/ برخی بازیکنان قبلی ممکن است دعوت نشوند

مثلا مجید حسینی که واقعا قدردان زحمتش هستم. او دو سال برای ما بازی نکرد ولی با تمام انرژی روی نیمکت بود. این ذهنیت را می خواهم. بازیکنان را درک می کنم که دیدشان انفرادی است. همیشه مربی باید تصویر کلان را ببیند. در حال حاضر تیم بسیار خوبی داریم و از این گروه راضی هستم.

اسکوچیچ در خصوص گروه بیرونی تیم ملی هم تاکید کرد: بله، بدون هر یک از این افراد کار ما لنگ می ماند. پزشکان در شرایط کرونایی وظایف بیشتری دارند. هر کدام از اعضای کادر سهم خودشان را دارند. دستیاران من و همه کسانی که در کادر هستند، در این موفقیت سهم دارند. نمی توانم از کسانی که پشت صحنه تیم ملی هستند نام ببرم. همه ما آنجا هستیم که شرایط ایده آل را برای بازیکنان فراهم کنیم.

وی درباره وحید هاشمیان دستیار ایرانی اش گفت: در تیم ملی چیزی جز این انتظار نیست و همه باید با تواضع کارشان را جلو ببرند. وحید هاشمیان سخت کوشی می کند. این موضوع درباره بقیه هم صدق می کند. اگر تمرکزمان روی حاشیه ها بود نمی توانستیم به این جایگاه برسیم. با تمرکز کامل کارمان را انجام می دهیم که این به خاطر کیفیت افرادی است که کنار تیم ملی هستند.

وحید هاشمیان

سرمربی تیم ملی یادآور شد: رئیس فدراسیون جلساتی با وزیر ورزش دارد تا مشکلات را برطرف کند. بهترین شرایط را برای بازیکنان می خواهم. مشکلاتی داریم ولی در حال رفع است. شرایط را در کشور درک می کنیم ولی بازیکنان انتظار دریافت پاداش هایشان را دارند. زمانی که بازیکنان تیم ملی خودشان را با سایر کشورها مقایسه می کنند این مسائل پیش می آید. به عنوان مثال در کرواسی؛ ۶۰ درصد جایزه صعود به جام جهانی به فدراسیون و ۴۰ درصد به بازیکنان و مربیان می رسد. می خواهم بازیکنان آرامش ذهنی داشته باشند. من اهل ایران نیستم ولی متوجه موضوع هستم که بازیکنان توقعاتی دارند.

اسکوچیچ در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: می خواهم گلایه ای از چیزهایی که در مورد من گفته می شود، داشته باشم. القابی مثل دلال به من گفته می شود. همه باشگاه ها برای ما یکسان هستند. بین باشگاه ها تفاوتی قائل نمی شوم. چند روز پیش مصاحبه ای از یک بازیکن خواندم که می گفت دلیل دعوت نشدن من به تیم ملی فنی نیست و به مسائل دیگر مربوط می شود. می خواهم تاکید کنم بازیکنان فقط و فقط به خاطر دلایل فنی به تیم ملی دعوت می شوند یا نه.

دلم نمی خواهد این شایعه مطرح شود بازیکنان به دلایل دیگر دعوت نمی شوند. باید شفاف بگویم تمام تصمیمات توسط بازیکنان توسط من گرفته می شود. اگر حس کنم این قدرت را ندارم یک روز هم اینجا نمی مانم. همه ما جایز الخطا هستیم و می توانیم اشتباه کنیم ولی از مسئولیتی که دارم آگاه هستم. هیچکس نمی تواند من را تحت تاثیر قرار بدهد یا من را بخرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دانیال IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    سازمان لیگ فاسد. همیشه استقلال از سازمان لیگ ضربه میخوره. بایدم بگن بازیکنای تیم ملی پکیجی هستن
    • ایلیا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      میگه سازمان لیگ گفت چون استقلالیا کرونا گرفتن نمیشه ازشون دعوت کرد،خبرو اصلا نخوندی نظر میدی
    • م IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      اگر سازمان لیگ ظالم برای شما بود پس چرا درمورد رفتن چهار بازیکن پرسپولیس سکوت کرد؟؟؟ نگذاشت چون جون بقیه براش مهم بود بازیکنانتون کرونا داشتن
    • تیر غیب US ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      با درود، ای بندهء خدا کاربر دانیال گرامی شما کجای کاری؟ کل مسئولان فوتبال کشور و حتی لایه های امنیتی غیر فوتبالی در جریان کرونا نمایی هستند اما در جریان قرار دادن مربی خارجی تیم ملی ساده نبود و لذا در جهت حفظ منافع نامشروع استقلال تلفنی مقرر داشتند که از استقلال به تیم ملی(تنها این دوره) ممنوع است.شما در جریان نیستید؟1-مدارک هویتی بازیکنان سرباز استقلال محرمانه شد2-پاسخ نظام وظیفه و مستندات معافیت ایشان محرمانه شد3-گزارش ناظر بازی نساجی محرمانه شد4-مجوز محرمانه برای دو بازی با خارجی ها5-نامه های جعلی بازیکن گابنی گلگهر محرمانه...و اینک لیست بازیکنان کرونایی استقلال نیز محرمانه گردید.پس شما خود را نگران مکن سهیل مهدی کارپرداز قابلی است و اوامر چکمه پوش مسلط بر مقدرات استقلال و یادگاران همدستش را مو به مو اجرا میکند
    • کوهمره_جروق IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      بعد از کرونا که بهانه و نقشه آجرلو بود هدف اصلی دعوت نکردن به خاطر اینکه استقلال بتونه به قدرت بازی اش را ببره.عزیزی خادم مثل موم دست آجرلو هست.آجرلو جایی نمیخوابه که آب زیر پاش بره.این مافیای مخوف خوب کارش را بلده
    • شمسعلی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      یعنی کل ارکان فوتبال از زمین و آسمان بسیج شدن کیسه بالاخره یه جام بیاره خخخخخخخخخ بچه های ده ساله هنوز چیزی از قهرمان دسته سه ای آسیا ندیدن
    • حسین IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      اگر سازمان لیگ قصد ضربه زدن به استقلال را ندارد چرا بازی براش گذاشت که دراین هفته با هوادار بازی کند معلومه که سازمان لیگ کينه باج خواهی ازاستقلال داردوگرنه به سازمان لیگ چه ربطی دارد بعد هم اسکوچیچ اگر قدرت داردبازیکنان استقلال را دعوت کند اگر به قول خودش قدرت دارد وکسانی نمی توانند مانع دعوت شدن بازيکنان استقلال شده وریا آماده، یزدانی ومرادمند رادعوت کند
    • حسین استقلالی دوآتشه IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      لنگیهای متوهم شروع کردند به سم پاشی به کوری چشم حسودان لنگی ومربیان لنگی تیم ملی بازیکنان استقلال سلامتی خودشون را بدست آورده و۱۵نبرد دیگر با موفقیت بابدست آوردن جام واقعی که بازحمت وتلاش بدست می آ وردند موجب افتخاری دیگر برای استقلال ۲ستاره می‌شوند پس پیروزیچی ها زیاد خوشحال نباشید چون استقلال عزمش راجزم کرده تاجام را بگیرد سم پاشی شماها اثری ندارد
    • آبی آسمانی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      خبرورزشی چرا عکس آفتاب پرست درج کردید مگر ممنوع التصویر نیست این مردک آبروی تیم ملی را در اتوبوس‌ تیم ملی برده بعدشما عکس او را به نمایش گذاشتید
    • حرف حق IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      جناب آقای اسکوچیچ شما که‌ می فرمایید من مستقل عمل میکنم پس مستقل عمل کن و وریا آماده رادعوت کن تا ثابت‌ بشه مربی مستقلی هستی وکسی امر ونهی نمی‌کند تورا
  • ایلیا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    خبرورزشی خوشم میاد یه تیتری میزنی که خبر یه جور دیگه به نظر بیاد
  • آنالیزور DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    سازمان لیگ شده دکان کاسبی مافیای فوتبال ! براحتی با تصمیماتشون زحمات و هزینه های تیمها رو بی ثمر میکنن ! یه سوالی هم که هست ، اینه واقعا" کسی نیست به فساد و گندکاریهای این اراذل فوتبالی رسیدگی کنه ؟
    • . IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      فساد یعنی سه امتیاز از گلگهر بدزدی
    • کوهمره_جروق IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      آنالیزور منظورش سرکار آجرلو هست
    • دم خروس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      جواب نقطه بی اسم . امسال دیگه بابا مسعود نیست سفارشتان به داور و افرادش بکنه ماتم گرفتین مجبورین با تهمت زدن وهوچیگری بی نتیجه بال بال بزین بدبختای بی چاره ! دیگه جام بی جام
    • تیر غیب US ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      با درود،یکبار نیز از جنابِ آنالیزور سخنی حق صادر گردید.البته این دکان تازه تاسیس نشده از ابتدا کمر بسته خدمت به مافیای فوتبال بود.این اراذل و اوباش ( به تعبیر شما) گِرد آمده اند که با قلدری و غیر پاسخگویی و محرمانه خواندن وقایع فوتبالی به تیم درباری خدمت کرده اوامر چکمه پوشِ مسلط بر این تیم را به جا آورند.فراموش نکنیم که استقلال تقاضای لغو بازی با پیکان را داد و سازمان لیگ بدون راستی آزمایی صرفاً موافقت نمود و امروز نیز سهیل مهدی قول همه گونه!! همکاری با تیم درباری را اعلام نمود و با وقاحت تمام اعلام کرد حتی یک بازیکن استقلال نباشد بازی را برایش لغو میکند!
  • م IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    اتفاقا نباید از استقلال بازیکنی بیاد چون برای بقیه خطرناک هست و بازی های لیگش هم به تعویق بیافته
  • mohammad IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    خب اسکوچیچ چون بازیهای قبل تعداد زیادی از بازیکنان استقلال رو به تیم ملی دعوت میکرد الان چون به دلیل شرایط کرونایی نمیتونه بازیکنی از استقلال دعوت کنه حق داره از سازمان لیگ دلخور و ناراحت باشه خوووو..
    • پوک IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      نمکدون :)
    • پوک IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      ولی اسدی رو دعوت میکنه :)
  • موحد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    وریا غفوری همیشه حرف حق میزنه، واز هیچکس هم ترسی ندارد، برای همین است که در دل مردم ایران جایگاه ویژه دارد
    • علی IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      اشتب زدی محبوبیتی درکار نیست فقط واسه خودتون محبوبه واسه اینکه فالورجمع کنه ومعروف بشه دروغ زیادمیگه وگرنه مگه واسه مردم چیکارکرده که بخوادمحبوب بشه😂
  • امیر رضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    کیسه کشا موقع بازی ملی که رسید حالشون خوب شد 🤣 فرار به ترکیه فرار از بازی ها 😂 خدا جای حق نشسته سه امتیاز دزدیدند کلی هم پنالتی ناحق خیلی رو دارند آخرشم هیچی نمیشن چون فاسد هستند
    • امیرعلی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      مافراری از بازی هانداریم!یعنی لیگ های معتبر دنیاهم ک بعضی از بازی هاشون به خاطر کرونای بازیکنا لغو میشه ، اوناهم از همدیگه میترسن ؟؟؟؟ اون فاسد شمایین که بعد ۶۰ سال یدونه جام بین المللی ندارید و فقط واسه این و اون و مسخره میکنید ،پنالتی ؟؟؟ بنظرت پنالتی تون مقابل مس درست بود؟؟ پنالتی مون رو تو دربی گرفتن ؟عاقا این شما هستید ک فاسدین... نه ما قبل بابا مسود حرفی برای گفتن نداشتید خودتم خوب میدونید حالا الان ....پدیده هم تقصیر مابود حتمنننننننن:)😂این حرفاتم میزارم پیش جوکای دیگه تون
    • تیر غیب US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      با درود،کاربر امیر علی عزیزم بشنو ولی باور نکن بابا مسعود اسم رمزی بود که تیم درباریِ برآمده از بطن سیاست که بنظر میرسد نه حکومتی بلکه از لایه های امنیتی و سازمان های پنهانی برای حضور در ورزش کشور دوره دیده برای ناکامی های خود برگزید و شما نوجوانان را خام کرده به دنبال این شعار توخالی کشید.جهتِ تنویر افکار شما و دوستانتان عرض میکنم سری به گوگل بزنید تا بدانید زمانی که شخص اول مملکت و پسرش(عضو افتخاری تاج) و ژنرال های صاحب قپه پشتیبان این تیم امنیتی و درباری بودند نیز افتخاراتِ پرسپولیسِ برآمده از عشقِ مردم و ایستاده مقابل ژنرال ها افتخارات را درو میکرد شاید سلطانی فر در آنزمان مانند امروزِ شما نوجوانی خام بود
    • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      عاقای تیر غیب باشه شما خوبید :))
    • ناشناس IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      ولی آقای تیررررغیب ‌،، اون آدم مجلسی ک استقلالیا تجمع کردن ۶ رو نشون داد حتما من بودم درسته،؟
    • حرف لنگی ممنوع IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      جواب تیر غیب:دادا خوبی؟؟؟ پرسپولیس زمان شاه کدوم افتخارات رو درو میکرد؟ شما فقط زمان میرحسین و خاتمی و روحانی که اصلاحاتی بودن ۱۲ بار قهرمان لیگ شدین، دوتا جام دیگه هم بعد انقلاب بود. یکیش سال ۸۶، یکیشم که بخاطر حاضر نشدن استقلال)قهرمان زودهنگام سال ۷۳( تو یه بازی کمیته انظباطی رای داد که استقلال بره دسته سه و تیمتون که دوم بود جام گرفت، در ضمن همون بابا مسعودتون از سال ۵۹ تا ۶۶ تو هیئت مدیره پرسپولیس بوده، اول تحقیق کن بعد ادای تحصیل کرده ها رو دربیار و شاعرانه نطق بفرما، عشقم ژنرال قبه نداره، آرم شیر خورشید داره با ستاره، البت ستاره ژنرال قلابی نیس، اصلیه
    • تیر غیب US ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      با درود،کاربر حرف ...ممنوع گرامی،اول آنکه ادعای با سوادی نداشته و نکرده ام جز آنکه جنابعالی که از این بنده غلط گرفته اید عملاً داعیه دانش و سواد نموده اید.دوم آنکه واژهء قپه ناظر بر تعین نیست اصطلاحاتِ متداولی چون"قپه های طرف را تریلی نمیکشد" متداول بود و در دوره شاهی بسیار بیان میگردید.ممنون از توضیحتان در مورد شیر و خورشید و ستاره گویا شما اهل فن هستید.سوم آنکه معتبرترین جام دوره سابق جام تخت جمشید بود که به تحقیق پرسپولیس با دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی در برابر یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی تاج حتی در دوران پهلوی گوی سبقت از تیم درباری محبوب شما ربوده بود.از همه مهمتر تیم مردمی پرسپولیس را به اصلاح طلبان نسبت کرده اید!! برادر من اگر برآمدن از سیاست و قدرت و سرسپردن به افراد سیاسی و چکمه پوش که برای کسب آرا چند صباحی در باشگاهی سرک میکشند و جوانانی چند برای ایشان تکبیر گفته حکم جهاد میطلبند را مناسب شأن هواداری خود نمیدانید که نباید هم بدانید چرا این خلاف حقیقت را به پرسپولیس نسبت میکنید؟ میان تیم درباری و تیم مردمی از زمین تا آسمان فرق دان بلکه فرقِ بی منتهی در میان
  • کوهمره_جروق IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    شماها فکر کردید سرکار آجرلو این کارا بدون حساب کرده.اولا سازمان لیگ کاملا گوش به فرمان آجرلو هست و اگه هم گفتن بازیکن از استقلال دعوت نشه به خاطر این که اهداف و نقشه خودشون پیش ببرند.ما هم حاظر هستیم از پرسپولیس ترابی و سرلک و امیری دعوت نشه.چون هروقت دعوت شدن اُفت زیادی کردن و برای بازی تو لیگ به ضرر پرسپولیس شدن.
  • حسین IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    پرسپولیسی های لنگی ۶ سال با فساد زندگی کردند فکر کردند همه مثل خودشان هستند تمام بازیهای پرسپولیس ۶ سال هست یک روز و یا یک ساعت بعد بازیهای استقلال و سپاهان برگزار میشه هیچ کس هم حق سوال کردن هم نداره
  • یل مازرون IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    بی مغزها برید فکر نون کنید نون سنگگ شده 5 هزارتومن خجالت بکشید بازیکن 20 میلیارد میگره یه شوت نمیتونه بزنه اونوقت منه کارمند با فوق لیسانس با 23 سال سابقه کار ده تومن به زور بهم میدن همه مون تماشاچی برای اونا هستیم واقعا براتون متاسفم
    • محمد IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      موافقم
    • ماسال RU ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      از زمان انتخاب آجر، کیسه چی ها از عبارت تیم حکومتی استفاده نمی‌کنند خخخخ
  • ک.م IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    همه لنگیا و رقبا دنبال تضعیف استقلال هستند و دارن تلاش میکنند یزدانی و مرادمند نیایند تیم ملی که از برج ۱۲ مجبور شوند از استقلال بروند و دفاع تیم تضعیف بشه.درضمن باوجود کرونایی های زیاد ،میخواهند استقلال بازی کنه تا بخاطر غیبت و مریضی بازیکنان، تیم امتیاز از دست بده.لعنت به مافیای ناجوانمرد.
  • کیسه کش IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    بازیکنان کیسه که کرونایی هستند به تیم ملی دعوت نمیشن پس دلیلی نداردکه بازی اش دوباره عقب بیفته اگه دعوت شدن پس معلومه کرونادروغ بوده فدراسیون وسازمان لیگ فاسدهمدستان کیسه هستند
  • عیسی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    قبلا هم یک بازیکن به تیم ملی دعوت میشد که یزدانی بود که اینهم همیشه نیمکت نشین وحالا هم کرونای است.
  • جمشید IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    شمسعلی خان همانطور که بابات مسعود نذاشت ما جام بیارم به طریقی سرمربی و بازیکنان ما رو فراری میداد الانم منتظر پاشیدن تیمتون باشید سال دیگه میبینم تیمتون و فرار کردن سرمربی و بازیکنان تون رو
    • کیسه کش متوهم IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      کیسه ده جام نمی گیره بابا مسعود ۴ سال وزیر بود اون شش سال که بابا مسعود وزیر نبود چرا کیسه قهرمان نمی شد؟؟!! اون موقع بابا مسعود نبود بهانه کنید وقتی تیمی به قول برانکو شخصیت قهرمانی نداره ربطی به بابا مسعود نداره شش سال قبل بابا مسعود کیسه قهرمان نشد
  • علی IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    اصیل و مظلوم استقلال
  • میلاد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    اگر به غیر از دلیل اینکه گفتن نمیتونی از استقلال بازیکن بگیری این باشه که هماهنگی تیم کیسه به هم نخوره. دیگه هیچی نیست. اگر بنا به بازی نباشه بخاطر کرونا. بازی با هوادار هم باید کنسل کنن
  • سپیده والا US ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    این تیر غیب یک صهیونیست بتمام معنی میباشد و ادای آدمای با سواد را در میاره ولی یک بیسواد بیشتر نیست
    • تیر غیب US ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      با درود،کاربر سپیده والا گرامی نظر را با نظر مقابله باید کرد عجبا که از زمانی که عملیات محرمانهء تیم درباری پرده از امنیتی بودن این حزب ورزشی برداشته دوستان استقلالی عنان اختیار از دست داده این بنده را بیسواد و کذاب و مدعی تحصیلاتِ عالیه و ابواب جمعی اصلاح طلبان و اینک صهیونیست قلمداد میکنید ! گویا هواداران تیم درباری برای آنچه در فوتبال کشور میگذرد پاسخی ندارند که به اینگونه توهین و تخفیف و تهمت به هواداران مظلوم رقیب رو آورده اند.استفاده از ادبیاتِ رایجِ محفلی ویژهء نیروهای خودسرِ امنیتی است .فضای ورزش کشور با نفوذ چکمه پوشان میرود تا عصری جدید و امنیتی و غیر ورزشی را تجربه کند.در عجبم مسئولان دلسوز ورزش چرا این تیم برآمده از سیاست را کنترل نمیکنند.
  • امیرحافظ FR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    اسکوچیچ چی میگع میگه برا دعوت کردن از استقلال ممنوع ولی بازی تو لیگ انجام بده یعنی چ تیمی ک بازیکناش کرونا دارن برا تیمی ملی ضرر ولی واس بازی تو لیگ ن
  • بدون اسطوره IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    همون بهتر که گفتند از استقلال بازیکن نگیر هر چند هدف فدراسیون کمک به استقلاله اما در اصل کمک به فوتباله همینطور که تو این مدت استقلال نتونست بازیکن مطرح ملی به فوتبال معرفی کنه از الان به بعدم نمیتونه چون اسطوره خریدنی نیست اگر غیر این بود کریمی و دایی و امیری و دیگر بزرگان فوتبالی استقلالی شده بودن
  • سعید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    اینا می‌خوان استقلالیای کیسه کش راحت بتونن استراحت کنند وجام لیگ وبه دست بیاورند بچه های ما اذیت باشند برند تیم ملی بازی کنند
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    خانم تیرغیب شما بی سوادترین و کم حافظه ترین آدم در جهان هستی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی