نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ایران ۲۳ - عربستان ۲۶/ دست‌ ایران به مدال نرسید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا برابر عربستان شکست خورد و از کسب مدال برنز این مسابقات بازماند.

تیم‌های ایران و عربستان از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (دوشنبه) برگزارکننده دیدار رده‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا بودند که این بازی با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ به سود عربستان به پایان رسید.

تیم ملی هندبال کشورمان در ابتدای بازی دو گل از میزبان مسابقات عقب افتاد، اما در دقیقه ششم موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه مهرداد صمصامی با خطای دو دقیقه از زمین خارج شد و در این زمان بود که عربستانی‌ها موفق شدند دوباره اختلاف دو گل را ایجاد کنند.

در دقیقه ۱۷ حسین جهانی نیز به دلیل خطا روی بازیکن عربستان دو دقیقه اخراج شد. در دقیقه ۱۴ و در حالی که دروازه ایران خالی بود، بازیکنان ایران در حمله ناکام ماندند و عربستانی‌ها نیز با استفاده از این فرصت، اختلاف گل را بیشتر کردند. بازیکنان میزبان در ادامه موفق شدند باز هم دروازه ایران را باز کنند تا با چهار گل اختلاف حاشیه امنیتی را برای خود در نیمه اول ایجاد کنند.

عربستانی‌ها در ادامه در باز کردن دروازه ایران ناکام ماندند و این فرصت برای شاگردان مانوئل ایجاد شد تا اختلاف گل‌ها در دقیقه ۲۰ بازی تنها به دو گل برسد. در دقیقه ۲۱ حیدرپور در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان عربستان فرصت داشت که اختلاف گل را به حداقل برساند، اما در این حمله دروازه‌بان عربستان موفق‌تر از کاپیتان ایران ظاهر شد.

ملی‌پوشان کشورمان در ادامه با از دست دادن فرصت‌های گلزنی و عجله در زدن ضربات پایانی باز هم میدان را در اختیار عربستانی‌ها قرار دادند و فاصله گل با میزبان به پنج گل رسید. در دقیقه ۲۹ بازیکن عربستان به دلیل خطا روی احسان ابویی دو دقیقه از زمین اخراج شد و با گلزنی سجاد استکی در این دقایق نیمه اول با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به سود عربستان به پایان رسید.

در نیمه دوم عربستانی‌ها اختیار بازی را در دست داشتند و بازیکنان کشورمان نتوانستند اختلاف گل ایجادشده در نیمه اول را جبران کنند. در ادامه نیز حریف موفق شد اختلاف گل را افزایش و به عدد پنج برساند. اورعی نیز در این نیمه با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد.

شاگردان مانوئل در دقیقه ۲۴ اختلاف گل را به عدد دو رساندند اما با از دست رفتن موقعیت‌ها توسط بازیکنان ایران و ارائه یک بازی عجولانه نه تنها فرصت به تساوی کشاندن بازی از دست رفت بلکه عربستانی‌ها موفق شدند اختلاف گل را به عدد چهار برسانند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ به سود میزبان رقابت‌ها به پایان رسید و ایران از رسیدن به سکوی سوم مسابقات بازماند.

تیم ملی هندبال کشورمان در کنار عربستان، قطر و بحرین با قرار گرفتن در جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا برای دومین بار جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است. پنجمین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان نیز به کره جنوبی تعلق گرفت.

یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی،  سجاد استکی، پویا نوروزی‌نژاد، سیدمهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی ترکیب تیم ملی کشورمان در این مسابقات را تشکیل می‌دادند.

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت. همچنین کیوان صادقی به‌عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به‌عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به‌عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به‌عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دادند.

نتایج کامل تیم ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

دور گروهی و مرحله اول:
ایران ۳۲ - استرالیا ۱۰
ایران ۴۲ - هند ۲۹
ایران ۲۴ - عربستان ۲۰

دور دوم:
ایران ۲۸ - عراق ۲۵
ایران ۲۷ - کویت ۲۶
ایران ۲۶ - بحرین ۳۶

نیمه نهایی:
ایران ۱۹ - قطر ۳۴

رده‌بندی:
ایران ۲۳ - عربستان ۲۶

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامران زارعی IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    عالی بودن بچه ها،هر چند بنظر بنده بعد از اینکه،رفتن به جام جهانی قعطی شد،بچه دیگه خالی شدن،و راضی به همون مقام چهارم ،وگرنه میشد حداقل سوم بشن قطر که تیم دوم جهانه،بحرین خیلی عالی بود ،اما میشد عربستان رو برد،به هرحال شکست کویت خیلی چسبید،کویت یکی از تیمهای هندبال عالی در آسیاست دمتون گرم
    • کیارش IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      من نمی دونم چرا خبر ورزشی لنگی صحبت های فرهاد مجیدی رو پس از بازی با هوادار به طور کامل منعکس نکرد و دلبخواهی هرجایی رو که دوست داشت چاپ کرد. مخصوصا تمامی صحبت هایی که درباره تیم ملی کرد منعکس نشد ولی همه خبرگزاری ها این رو منتشر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی