نیوکاسل
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نیوکاسل سرانجام پس از حضور صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی به ساحل آرامش رسیده و حالا ۶ بازی می‌شود که در لیگ برتر انگلیس شکست نخورده است.

نیوکاسل در حال احیا شدن است و تساوی ۱-۱ مقابل وستهام باعث شد تا روند شکست‌ناپذیری خود را به شش بازی در لیگ برتر ارتقا بدهند. 

سرخابی‌ها پس از اینکه بیشتر فصل را در خطر سقوط گذراندند حالا ۴ امتیاز بالاتر از منطقه سقوط ایستاده‌اند. جالب‌تر اینکه آن‌ها اکنون در جایگاه ششم جدول قرار دارند و ۱۲ امتیاز از ۶ بازی اخیر خود کسب کرده‌اند که برابر با منچستریونایتدی است که چهارم جدول است.

چه چیزی در پس تغییر نیوکاسل است؟

باید با بدیهیات شروع کنیم. همانطور که جسی جی گفته بود، همه چیز به پول برمی‌گردد. نیوکاسل بعد از تصاحب باشگاه توسط صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی یک‌شبه تبدیل به ثروتمندترین باشگاه جهان شد اما باید دو ماه صبر می‌کرد تا پنجره نقل و انتقالات ژانویه باز شود و سه شکست پشت سرهم ماه دسامبر را تحمل کند. 

باشگاه بلافاصله در هفتم ژانویه کیران تریپیه را از اتلتیکو مادرید با مبلغ ۱۲ میلیون پوند خرید و سپس یک هفته بعد کریس وود را با مبلغ ۲۵ میلیون پوند از برنلی آورد. برونو گیمارش که گران‌ترین خرید باشگاه بود در تاریخ ۳۰ ژانویه با مبلغ ۴۰ میلیون پوند از لیون رسید و در روز آخر هم مت تارگت به صورت قرضی از استون‌ویلا اضافه شد. شکی نیست که تازه‌رسیده‌ها کیفیت بازی‌های سنت‌جیمزپارک را بالا بردند.

بهترین کسی که اضافه شد چه کسی بود؟

تریپیه، با وجود اینکه به دلیل شکستگی استخوان پایش در بازی مقابل استون‌ویلا ادامه فصل را بازی نخواهد کرد. مبادا فراموش کنیم که این مدافع سمت راستی پس از ایفای نقش کلیدی در قهرمانی اتلتیکو در لالیگا و رساندن انگلیس به فینال یورو ۲۰۲۰ به این باشگاه آمده بود. او تأثیر شگفت‌انگیزی روی تیم گذاشت و در بازی مقابل اورتون و ویلا ضربات ایستگاهی را تبدیل به گل کرد.

نیوکاسل

بقیه بازیکنان چطور؟

تاثیر وود کمی کمتر از تریپر بود و از زمانی که به باشگاه پیوست هنوز گلی به ثمر نرسانده است. اما در هر بازی ۹۰ دقیقه در میدان بوده و نقطه کانونی خط حمله را بهبود بخشید اما در ماه دسامبر عضله پایش توسط کالوم ویلسون مصدوم شد. تارگت تنها دو بار بازی کرد اما به راحتی در خط دفاع جایگیری کرده و با بقیه بازیکنان مچ شده و در بازی مقابل وستهام یکی از بازیکنان برجسته میدان بود. گیمارش با وجود اینکه گران‌ترین خرید باشگاه بود اما اصلاً بازی نکرد و تنها ۳ بار آن هم کوتاه‌مدت از روی نیمکت به ترکیب اضافه شد اما کاملاً می‌توان فهمید که قرار است چیزهای زیادی از این هافبک برزیلی در آینده ببینیم.

نقش ادی هاو چیست؟

مربی اعتبار زیادی برای بهبود بازی تیم دریافت می‌کند. او زمان زیادی صرف کرد تا روی تیم تاثیر بگذارد و به دلیل مثبت شدن تست کوویدش مجبور بود اولین بازیش به عنوان سرمربی را در اتاق هتل تماشا کند. در ۷ بازی اولش متحمل ۴ شکست شد اما نقطه عطف کارنامه‌اش با تساوی مقابل منچستریونایتد دو روز بعد از کریسمس شروع شد؛ مسابقه‌ای که تیم او شایسته پیروزی بود. بعد از شکست شوکه کننده جام حذفی مقابل کمبریج و تساوی ناامیدکننده ۱-۱ مقابل واتفورد، اوضاع دوباره بد به نظر می‌رسید اما اکنون سرخابی‌ها در حال اوج گرفتن هستند. جو ویلاک بعد از بازی مقابل وستهام گفت: «او مربی و انسانی باهوش است. همه به او اعتماد داریم و هرچه از ما بخواهد را انجام می‌دهیم. در نیمه اول خیلی خوب بودیم و بر بازی کنترل داشتیم و در نیمه دوم هم چند شانس داشتیم. این نشان می‌دهد که چقدر پیشرفت کرده‌ایم و مربی چقدر ما را بالا آورده است.»

چه چیزی پشت روند شکست‌ناپذیری وجود دارد؟/ پول، کمی ستاره و یک مربی خوب

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس قهرمان IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    یادش بخیر من زمانی که فوتبالو شناختم و عاشقش شدم با پرسپولیس بود و نیوکاسل و آرسنال .نیوکاسل یه تیم قدیمی و ریشه دار و با اصالته .نماد بیتکرارش هم آلن شیرر افسانه ای .به امید قدرت روز افزون دوباره نیوکاسل و و آرسنال و قهرمان های پی درپی پرسپولیس قهرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی