نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
علی پروین هم دوزاری‌اش نیفتاده بود/ یک کلیپ درست کرده‌اند پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس را مسخره کنند/ کسی تا به امروز این آقا را می‌شناخت؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس با گذشت چند روز از نشست هم‌اندیشی خصوصی سازی این باشگاه هنوز هم شاکی و عصبانی است!

حدود ۵۰ نفر از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با حضور مدیرعامل این باشگاه نشستی را با رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار کردند تا درباره نحوه واگذاری این باشگاه در فرابورس به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در اواسط این برنامه اما حمید درخشان کاپیتان و سرمربی پیشین پرسپولیس با عصبانیت از جای خود بلند شد و حرف‌هایی در خصوص برخی پیشکسوتان این تیم با یکی دو سال سابقه زد و...

با درخشان تماس گرفتیم تا بدانیم دلیل این عصبانیت و برآشفته شدن چه بوده است.

ماجرا چه بود؟ شنیدیم در نشست هم اندیشی خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس عصبانی شدید و حرف‌هایی زدید.

من نمی‌دانم متر و معیار پیشکسوت پرسپولیس بودن چیست؟ طرف یکی دو سال در پرسپولیس بازی کرده و پولش را هم تمام و کمال گرفته و شده پیشکسوت!

متوجه نشدیم! بیشتر توضیح می‌دهید؟

(با عصبانیت بیشتر) طرف وقتی تیمش به پرسپولیس گل زده و ۳ متر به هوا پریده چطور پیشکسوت پرسپولیس شده است!

مثل اینکه هنوز هم عصبانی هستید. کسی در این نشست بوده که چیزی گفته و شما عصبانی شدید؟

نه، یک کلیپ درست کرده بودند که مثلا از پیشکسوتان پرسپولیس بوده اما نه علی پروین در آن بود، نه پنجعلی، نه ناصر محمدخانی و نه من و مجتبی محرمی!

جدی؟! علی پروین چیزی نگفت؟

اصلا دوزاری علی پروین نیفتاده بود! بعد از اعتراض من تازه متوجه شد.

خُب در این کلیپ تصاویر چه کسانی بود؟

مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی دایی، علی کریمی و یکی دو نفر دیگر و اصلا از دهه ۶۰ کسی در این کلیپ نبود. من از رضا درویش تعجب می‌کنم. او که در دهه ۶۰ همیشه کنار ما بود این ویدئو را ندیده بود که اجازه پخش داد؟ اصلا کدام آدم کم سواد و کم اطلاعی این کلیپ را ساخته که تصویری از علی پروین درآن نگذاشته است؟! مگر می‌شود؟ مگر داریم؟

شما گفته اید پیشکسوت کسی است که حداقل ۱۰ سال در این باشگاه بازی کرده باشد؟

من گفتم کسانی را داریم که ۱۲ یا ۱۳ سال و حتی بیشتر عمر و جوانی خودشان را در این باشگاه گذاشته اند نه اینکه تمام دورهای خودشان را زده باشند و بعد برگردند پرسپولیس یا اینکه فقط یکی دو سال در این تیم بازی کرده باشند. آن وقت هیچ تصویری ازاین دست بازیکنان با سابقه بالای ۱۲ سال بازی در پرسپولیس در کلیپ ساخته شده نیست اما کسانی که یک سال بازی کرده اند این طور حلوا حلوا می‌شوند!

حالا شما که در این جلسه حضور داشتید چشمتان آب می‌خورد که پرسپولیس خصوصی یا وارد بورس شود؟

راستش را بخواهید نه! من حمید درخشان باید واقعیت را به مردم و هواداران بگویم.

لی ظاهرا قرار است ۱۵ اسفند قرار است در پذیره نویسی اولیه ۱۰ درصد سهام استقلال و پرسپولیس به هواداران و پیشکسوتان دو باشگاه عرضه شود.

خُب عرضه شود، چه کسی می‌خرد؟! مگر پرسپولیس منچستر یونایتد است؟ خود شما حاضرید سهام تیمی را بخرید که بالای ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد؟!

اما ظاهرا اموال این باشگاه شناسایی و ارزش گذاری شده است؟

این ارزش گذاری یا شناسایی اموال باید با سند درست و حسابی همراه باشد. کدامیک از این اموال متعلق به پرسپولیس است؟ پس چرا پرسپولیس این همه بدهی دارد؟ آیا سند اموال مورد اشاره به نام پرسپولیس شده یا اینکه این باشگاه حق واگذاری یا فروش آن را دارد که بدهی‌هایش را بپردازد؟!

پس شما امیدی به خصوصی شدن پرسپولیس یا استقبال از عرضه سهام این باشگاه دربورس ندارید؟

اصلا شدنی نیست. باشگاهی که درآمد ندارد و بدهی دارد چگونه باید در بورس وارد شود؟ اصلا خود شما پول می‌دهید سهام پرسپولیس را بخرید؟ زمانی که مثلا هواداران منچستر یونایتد سهام این باشگاه را می‌خرند می‌دانند و مطمئن هستید سود خوبی نصیب آنها می‌شود چرا که روی یک باشگاه سودآور سرمایه گذاری کرده اند. اینجا فروش سهام یا خرید آن مبنایی ندارد. دارد؟

چه بگوییم؟ پس چرا این نشست برگزار و شما هم شرکت کردید؟

به احترام باشگاه پرسپولیس و تصورمان این بود که حرمت پیشکسوتان واقعی پرسپولیس حفظ می‌شود اما کلیپی درست کرده و پیشکسوتان واقعی را مسخره کردند! البته این بحث خصوصی سازی یک حُسن دیگر هم برای بعضی‌ها دارد.

برای چه کسانی؟

شما که خبرنگار هم هستید پیش از این قربان زاده نامی‌را می‌شناختید؟! حالا این آقا مشهور شده و همه جا صحبت از اوست. چه کار کرده است؟ در پرسپولیس و استقلال بازی کرده؟ گل زده؟ تکل زده و شب تا صبح درد کشیده؟ یا اینکه برای این باشگاه‌ها از جیب شخصی هزینه کرده است؟ هیچ کدام اما الان یک شبه مشهور و معروف شده است، همین!

 درپایان حرف دیگری ندارید؟

امیدوارم روزی فرا برسد که باشگاه‌های بزرگ و مدیران آن ارزش پیشکسوتان واقعی خود را بیشتر بدانند. البته انتظار من از پیشکسوتان هم این است که وقتی حرمت شکنی را می‌بینند یا می‌شنوند سکوت نکنند و از این جایگاه دفاع کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صامت IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    کسی که ازپرسپولیس به استقلال رفته دیگرهرگزپرسپولیسی نیست.دلیلش هم همه نیست .حتی زنده یادانصاریان راهم پرسپولیسی نمیدانم
    • حمید IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      قضیه خدا بیامرز علی انصاریان فرق میکرد اونو پرسپولیس نخواست دوما همون زمانم استقلال بازی میکرد میگفت پرسپولیسم ولی متاسفانه یه عده ای تو اون زمان ایشون ورهبری فر و محمد پروین از پرسپولیس اخراج کردن
    • ... IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      علی انصاریان و حامد کاویانپور با لجبازی آریهان هلندی مجبور شدن از پرسپولیس برن. آقای بخیه یکی بهترین، متعصب‌ترین و بااخلاقترین پرسپولیسیهای تاریخه. یک لحظه خنده علی انصاریان می‌ارزید به بازی چندین ساله خیلی از بازیکنای پرسپولیس. کاش زنده بود و با خنده‌هاش غمهامونو فراموش میکردیم.
  • Rama IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    اگه ابن مقدار بدهی داره پس چطور بازیکن جدید خرید میکنه ؟
    • حرف حساب IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      برو بابا چت زدی چرند میگی جایی که درامد نیست هر هزینه ای میشه بدهی و کل 70 80 تا تیم لیگامون و پایه هاشون ضرر ده و بدهکار هستن حالا میخوای هرچی بگی بگو ولی فوتبال ایران شده دولتی و بس
    • 1 IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      سجادی: حمایت از پرسپولیس وظیفه حاکمیتیه
  • عباد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    جناب درخشان بافرمایشات سر کار درمورد بورس ومسائل دیگر ندارم اما درمورد کسوت صادقانه بگویم شما در حد کریم باقری ودائی وکریمی زاد مهر وحیسن عبدیومهدوی کیا ومحرمی و امثالهم نیستید نه در شخصیت ونه در عمل کافی حضورتان بعنوانسرمربی در دوران سپاسی و رفتارتان را با دائی بیاد بیاورید.
    • کوهمره_جروق IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      کاملا حق با درخشان هست.
    • کوهمره_جروق IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      سنت به زمان درخشان نمیخوره.که خوب و بد را تشخیص بدی. اگه درخشان هم حرفی زده کاملا حق را گفته.
  • علوی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    محسن خلیلی یک سال و نیم تو پرسپولیس بازی کرده فقط .ابوالقاسم پور نهایتا دو سال پژمان جمشیدی دو سال سپهر حیدری دو سال آشوبی یک سال شکوری یک سال عباس آقایی یک سال مهدوی کیا سه سال مهدوی یک سال و .... واقعا جای تاسف داره کسی مثل خلیلی یا شکوری با یک سال و نیم سابقه با رانت و لابی میشه سرپرست پرسپولیس بعد افرادی مثل نعیم آبادی سیدعلیخانی شفقتیان بهروزسلطانی و خیلی از موسفیدهای پرسپولیس هیچ وقت ازشون استفاده نمیشه .حتی علی دایی با اینکه ۴ یا پنج سال بازی کرده چندان تعصب پرسپولیس رو نداره و براش صباباتری و سایپا و پرسپولیس هیچ فرقی نمیکنند ولی کسانی مثل عبادزاده محمدصادقی و... رو نسل جدید اصلا نمیشناسند که بدونند پیشکسوت پرسپولیس بودند.
    • اس اسی ساده IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      من استقلالی هستم شاید این حرفها به من ربطی نداشته باشه اما به هر حال چون به فوتبال مربوطه میگم علی پروین جدا از حرفهایی که در موردش بخاطر مسائل مالی میگن (درست یا نادرست ) شناسنامه پرسپولیسه حتی بزرگانی مثل حسین کلانی هم در ردیف بعدی هستن بحث سواد و علم و دانش و مسائل و رفتارهای دیپلماتیک نیست همین الان اگر این پرسپولیس با این همه آدم اطرافش (چه دولتی و حکومتی چه هواداران ساده ) زمین بخوره بازم تنها کسی که میتونه بلندش کنه علی پروین هست متاسفانه یا خوشبختانه پروین و آدمایی مثل او خود فوتبال این مملکت هستن اصل اصل نگاه به قیافه و ظاهر این آدمها و به اصطلاح مدیران دولتی که هر روز یه قمپوز در میکنن نکنید هیچی نیستن با یه امضا میان با یه امضا میرن اما آدمایی مثل پروین این فوتبال رو تا به امروز کشاندن .
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    اول که باشگاه پرسپولیس مالک داره و ورثه اون هنوز زنده هست.و هر گونه فروش و واگذاری بدون اجازه مالک اصلی حرام و غصبی هست.مالک اصلی پرسپولیس سالار عبده پسر ارشد علی عبده.که دولت به زور و غیر منصفانه مصادره کرده.دوم قیمت گذاری پرسپولیس که این همه زیان انباشته داره و با این همه بدهکاری کاملا گران هست.کاری به کُری خانی هواداران ندارم.قیمت گذاری استقلال و پرسپولیس گران هست.این قیمت واقعیش نیست باید خیلی پایینتر باشه.این قیمت های بالا فقط یه هدف داره تامین منابع مالی از طریق جیب هوادار.سوم روچه حسابی کسی که تو استقلال و پرسپولیس بازی کرده سهام رایگان گیرش میاد؟فوتبالیستی که میلیارد میلیارد زده به جیب و از یک ریال پولش نگذشته.فوتبالیستی که هیچ آورده ای نداشته و فقط از بیت المال برداشته چرا باید سهم رایگان گیرش بیاد و به هوادار سهام گران بندازن.اون هم سهام غصبی.فکر بکنید کسانیی مثل بیرانوند و سوشا مکانی و نادری و رمضانی و ...سهام رایگان گیرشون بیاد😂. در مورد درخشان هم بگم کاملا حق به درخشان میدم.
  • عباد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    جناب کوهمره اقا حسینی یا عزیز اصلی دروازه بانهای شاهین وپرسپولیس را میشناسی چیزی از رضا فاکتی یادت میاد اسم هافبکی بنام اصغر ادیبی به گوشت خورده بازی بنفیکا واوزه بیو را در امجدیه مقابل پرسپولیس رو دیدی چیزی از زوج همایون بهزادی وحمید شیرزادگان ودفاعی بنام مهراب شاهرخی بیاد داری ؟ بعید میدانم پس لطفا نسجیده حرف نزن تربچه پوک ظاهر قرمز درون سفید!!!!
  • امان الله IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    کاملا حق با آقای درخشان هسته بعضی ها سن‌شان به بازیکنان دهه شصت یا پایین‌تر نمی‌خورد و یا کسب اطلاع نمیکنند ببینند چخون دلی این بازیکنان خوردند و مجانی بازی کردند حالا به آقای درخشان اعتراض می‌کنند برو اول بخوان و دانش کسب کن پیشکسوت به چه کسی گفته می‌شود بعدا بیا احضار نظر کن
  • خاپور IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    به نظر بنده اصلا ایندو تیم پرسپولیس واستقلا یک تومن هم الان ارزش ندارند چرا چون بازیکنانش هی چکدام یک تومن هم نمی ارزند اصلا اینها فوتبال بلد نیستند وفقط بلدند به توپ شوت بزنند وماه به ماه میلیونها تومنشانرا به جیب بریزند .وبه ریش من وتو بخندند .اخه ملت دانا میاد سهام این باشگاهای ضرر ده را میخرد؟ ایندو باشگاه منبعیست برای دزدی وسو استفاده ی تعدادی از همین پیشکسوتهای به ظاهر پیشکسوت !!! مثلا علی پروین از سالها پیس چند میلیون از باشگاه پر سپولیس به ظاهر وام گرفته وتاکنون هم دیناری پس نداده !؟!؟! خوب وقتی این اقای دزد ابنهمه ضربه به باشگا بزنه مگه این باشگاه ترقی میکنه !! اغا جان تعطیل کنید وادای کشورهای اروپایی را درنیارید چرا که .....پاره میشه.
  • عباد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    {کسوت} رخت لباس به اضافه مرام ومسلک وسبقه پهلوانی ودستگیری از ضعفا اصطلاحی در ورزش باستتانی که به حرفه ومشاغل دیگر تعمیم داده شد مانند هنر ونجاری وکفاشی و سینما و تتاتر وامثالهم وهرکس به غلط یا درست در حرفه ای کار وکسب در آمد کردبدون توجه به اعمال ورفتارش به لقب پیشکوت ملقب شد وارزش این واژه به لجن کشیده شد وبسه عنوان مثال افرادی مانند محمد نوری استقلال یا سوشا مکانی پیشگسوت نامیده شدند. حال با شماست که واژه پیشکسوت را بنا براستباط خودتان در مورد هرکسی خواستید به کار ببرید
  • ح ر IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    افرادی که بی محابا به پیشکسوتان پرسپولیس حمله می کنند مراقب باشند علی پروین حرمت و ارزش پیش هواداران و مردم و پیشکسوتان پرسپولیس داره و وزنه محکمی هست که نگذاشته اتحاد و انسجام پرسپولیس از هم بپاشه و استقلالی ها آرزوی داشتن چنین شخصیت بزرگ و معتمدی هستند سال ها بازیکنی سرمربیگری مدیرعاملی و. حفظ تیم و ساختن تیم و بازیکنان و زحمت بی دریغ رو این طور با تهمت نمیدن با اختلاف در راس پیشکسوتان پرسپولیس هست و همه هم قبولش دارند همه حول محوریت ایشان متحد کنار هم قرار می‌گیرند نذاریم خدای نکرده امثال ایشان رو از دست بدیم و انگشت حسرت بگزیم حرمت ها رو حفظ کنیم حمید درخشان بازیکن قدیمی پیشکسوت متعصب و بازیکن باتکنیک و باثبات پرسپولیس و مهره ارزشمند اون بود و کاملاً حق داره عدالت ایجاب می کنه بین پیشکسوتان پرسپولیس هم مرتبه بندی باشه و بعضی کسانی که عمر خیلی کوتاهی در پرسپولیس داشتن و تعصب و علاقه خاصی هم از خود به تیم نشان ندادن از زمره پیشکسوتان حذف بشن بنیاد جامعه برمبنای عدالت و انصاف و اخلاق و قاعده و قانون استوار می مونه
  • کیسه بکش کیسه کش IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    بابا چرا سهمیه حمید درخشان خوردین. واقعا که آدم تو کار بعضی از انسانها میمونه که چی بگه... اخه الان وقت سهم خواهی و این. حرفهاست.. توراخدا بیخیال تعصب... تعصب یعنی پول وسهم خواهی... فقط حق حمید رانخورین بیچاره حمید درخشان.... واقعآ که متاسفم. وبس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی