نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
عکس| جنجال بازی رفت تکرار می شود؟/ بار فقر فوتبال ایران روی دوش داور دربی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در دقیقه ۸۶ بازی رفت تیم های استقلال و پرسپولیس اتفاقی رخ داد که بار دیگر مسابقات لیگ برتر حرفه‌ای ایران، حرفه ای نبودنش را فریاد کشید.

خبرورزشی - در واپسین دقایق دربی رفت زمانی که یک فرصت عالی برای استقلال از سمت راست ایجاد شد، ژستد برای زدن ضربه به سمت توپ یورش برد اما فرشاد فرجی از پشت به او نزدیک شد و در یک فعل و انفعال فوتبالی مهاجم فرانسوی استقلال مقابل دروازه زمین خورد و توپ بدون برخورد با کسی عرض دروازه را طی کرد.

تصمیم مهم داور

در آن لحظه موعود بنیادی فر(داور مسابقه) دستور به ادامه بازی داد و بدون توجه به اتفاقی که درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ داده از بازیکنان دو تیم خواست ادامه بازی را انجام بدهند. تصمیم مهمی که پس از بیش سه ماه، هنوز هم درباره اش بحث و جدل وجود دارد.

اوج عصبانیت مجیدی

این برخورد در دقایقی حساس و نفس گیر، پس از ۸۶ دقیقه دربی بدون گل، باعث شد نیمکت تیم استقلال از شدت عصبانیت به هوا بلند شده و صدای اعتراض فرهاد مجیدی و کادر فنی اش فضای خالی استادیوم را پر کند!

عکس | جنجال بازی رفت تکرار می شود؟/ بار فقر فوتبال ایران روی دوش داور دربی

داغی که تازه شد

فارغ از نقطه نظرات کارشناسان داوری پس از دیدار دربی رفت و اینکه خطای پنالتی صورت گرفته بود یا نه، این اتفاق جنجالی و مهم در شامگاه روز سیزدهم آذرماه سال جاری برای همه اهالی فوتبال، داغ نداشتن کمک داور ویدیویی را تازه کرد. در حالیکه لیگ‌های کشورهای همسایه طی سال‌های اخیر توانسته اند استادیوم‌های خود را به تجهیزات کمک داور ویدیویی مجهز کنند، لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در این زمینه فقیر است و هنوز نتوانسته کمک داور ویدیویی را داشته باشد.

وعده های توخالی!

این موضوع در همان برهه از اواخر پاییز سال جاری به شدت از سوی رسانه ها از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ مطالبه شد و بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال سراغ VAR را گرفتند اما همچنان وعده های تکراری و همیشگی، تنها پاسخ مسئولان سازمان لیگ و دیگر برگزار کنندگان مسابقات لیگ برتر فوتبال بود؛ تا اینکه امروز و حدود سه ماه پس از آن اتفاقات دوباره به بازی برگشت رسیدیم و سرخابی ها باید دیداری دوباره با هم داشته باشند، اما باز هم بدون کمک داور ویدیویی! دیداری که اکثر کارشناسان معتقدند برنده اش ترسیم کننده چهره اصلی قهرمان فصل بیست و یکم خواهد بود.

ماجراهای تازه VAR

 تقابل دو تیم صدرنشین و حساسیت‌های ناشی از اختلاف امتیازات پرسپولیس و استقلال حساسیت این بازی را بیش از بازی رفت بالا برده است. دیداری که اشتباهات داوری در آن می تواند تیغ تیز انتقاد از تیم داوری را به بالاترین حد ممکن در سال های اخیر برساند. آیا فوتبال ایران روز پنجشنبه باز هم VAR را بلندتر از همیشه فریاد خواهد زد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی