نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دراگان اسکوچیچ - تیم ملی ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دراگان اسکوچیچ نه تنها از سوی طیفی از کارشناسان فوتبال کشور که انتقادات گسترده‌ای را به او وارد می‌دانند، بلکه حتی از طرف بخشی از هواداران فوتبال ما تحت فشار است.

آرتین زهرابی؛ دراگان اسکوچیچ در شرایطی با تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌رود که با مشکلی تکراری در فوتبال ایران مواجه است؛ فقدان وجاهت.

اسکوچیچ نه تنها از سوی طیفی از کارشناسان فوتبال کشور که انتقادات گسترده ای را به او وارد می‌دانند، بلکه حتی از طرف بخشی از هواداران فوتبال ما تحت فشار است. نتایجی که او با تیم ملی کسب کرده البته کار دراگان را تسهیل می‌کند؛ چرا که بردهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، برای اسکوچیچ یک آرامش خاطر ایجاد می‌کند که به جایگاهش در تیم ملی خدشه وارد نشود اما کیفیت بازی‌های تیم ملی، شکست مقابل کره جنوبی و حریفانی که در انتظار حضور ایران در جام جهانی هستند جملگی باعث می‌شوند تا کار این مربی، دشوارتر از هر زمان دیگری شود.

با این همه، اسکوچیچ یگانه سرمربی تیم ملی ایران نیست که پیش از حضور در جام جهانی با مشکل کمبود وجاهت و شدت گرفتن انتقادها مواجه شده است.

مشکل بزرگ و تکراری اسکوچیچ برای اداره تیم ملی در جام جهانی/ در مسیر ایویچ، بلاژویچ، برانکو و کی روش!

قبل از آغاز جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، تومیسلاو ایویچ که یکی از بزرگ ترین تئوریسین‌های فوتبال جهان بود، در فوتبال ایران مورد هجمه قرار گرفت. ایویچ می‌توانست حداقل تا ۱۰ سال دیگر به مربیگری ادامه بدهد اما آنچه بر او در فوتبال ایران گذشت، پایان دوران مربیگری اش را رقم زد.

میروسلاو بلاژویچ با تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۲ صعود نکرد اما در همان بازی‌های مقدماتی، ماجراهایش با منتقدان و برخی مربیان فوتبال ایران همچنان معروف است. ایویچ و بلاژویچ مشهورترین مربیان تیم ملی هستند که با مشکل فقدان وجاهت مواجه شدند و هر دو نیز حضور در جام جهانی را با ایران از دست دادند.

مشکل بزرگ و تکراری اسکوچیچ برای اداره تیم ملی در جام جهانی/ در مسیر ایویچ، بلاژویچ، برانکو و کی روش!

برانکو ایوانکوویچ اما تیم ملی را به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برد. با این حال قبل از پرواز تیم ملی به آلمان، گروهی تندرو که شعار «جام جهانی با سرمربی ایرانی» سر می‌دادند تمرکز تیم ملی را به هم ریختند و اختلافات درون تیمی‌نیز مزید بر علت شد تا وجاهت ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی زیر سوال برود.

بعدها که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شد، در هر ۲ دوره ای که با او به جام جهانی رفتیم همین مشکلات سراغ او هم آمد؛ این بار به شکلی عجیب تر!

بعضی ها از کی‌روش توقع داشتند آرژانتین را شکست بدهد و در جام جهانی روسیه، به جای تساوی مقابل پرتغال، یاران رونالدو را تار و مار کند. در مجموعه کی‌روش هم در جام جهانی، سرنوشتی مشابه مربیانی داشت که در فوتبال ایران با مشکلی به نام کمبود وجاهت مواجه می‌شوند.

مشکل بزرگ و تکراری اسکوچیچ برای اداره تیم ملی در جام جهانی/ در مسیر ایویچ، بلاژویچ، برانکو و کی روش!

اسکوچیچ هم در حال حاضر در همین مسیر قرار گرفته و از آنجا که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با او تصمیمش را گرفته، رخ دادن اتفاقات گذشته در فوتبال ما در حال تکرار شدن است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کابوي موج سوار IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    کيروش اصلا کمبود وجاهت نداشت بلکه از ديدگاه شما پرسپوليسي ها اين گونه است.
    • تاجی اصیل IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      کی‌روش از نظر ما استقلالیا وجاهت داشت وگرنه از نظر نتایج که بررسی کنیم چیزی بیشتر از بقیه نبود. نرفتن به مرحله حذفی جام جهانی و نرفتن به فینال آسیا مثل سایرین. اما کی‌روش روانشناسی خوبی از فوتبال دوقطبی ایران داشت و متوجه شد برای اینکه صندلی زیر پاش محکم باشه باید سمت یکی از دو قطب بره و شاید اتفاقی سمت تاج رفت و حمایت اونا رو کسب کرد اگه سمت پرسپولیس رفته بود باز همین وضعیت بود یعنی همین افرادی که اکثرا از تاج هستن و سنگ کی‌روش رو به سینه میزنن اون موقع حمایتی از کی‌روش نداشتن . دقیقاً مثل وضعیت الان که اسکوچیچ‌ تمایل به تیم قرمز داره و حمایت تاحیها رو نداره. اما از نظر کارنامه اسکوچیچ به مراتب نتایج بهتری گرفته حتی اگر به بازی کره هم استناد کنیم باز میشه گفت خب کره هم از اماراتی باخت که ما دو بار با اسکو بردیمش یا کی‌روش به عراقی باخت که اسکوچیچ‌ ابدا بهش نباخت . پس هیچ کدوم رو خیلی بالاتر از او یکی نمیشه دونست. فقط اگر مربی به فینال آسیا برسه یا ایران رو ببره مرحله حذفی جام جهانی میشه ادعا کرد عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته
    • راز IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      فکر کنم معنی وجاهت رو هنوز نمیدونی. بعد هم مگه تو کانال پرسپولیس این مطلب رو نوشته بود؟ چه ربطی به پرسپولیس داشت که الان همتون به اسکوچیچ حمله کردین. چون از کیسه بازیکن کم گرفته؟
    • عادل IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      در پاسخ به تاجي اصل : كيروش طي حضورش نشان داد كه به هيچ باشگاه و شخصي باج نمي ده و هميشه بهترين تصميم را از نظر و نگاه خودش مي گرفت ! گدائي طرفداري هيچ باشگاهي را نكرد ، چه تاج ، چه پرسپوليس و چه سپاهان و … !براي همين هم طي ٤ سال اول تاجي ها و توي ٤ سال بعدي پرسپوليسي ها اين توهم را داشتند كه كيروش داره به تيمشان ضربه مي زنه ! چرا ؟؟ چون بازيكنانشان را به تيم ملي دعوت مي كرد تا براي بازيهاي ملي آماده باشند ! به نوعي يك تضاد منافع بين كيروش واين دو باشگاه در برهه هاي مختلف زماني ايجاد شده بود كه به دليل مديريت اشتباه فدراسيون و مديران باشگاه ها به رودرويي كيروش با قلعه نوعي و برانكو منجر شد ! و در اين جنگ و دعوا يكسري مافياي فوتبال كه منافع شان با حضور كيروش به خطر افتاده بود از فرصت استفاده كرده و ازطريق سايت ها ، خبر گزاري ها مجريان صدا وسيما و تحريك طرفداران باعث افزايش اين تنش مي شدند ! الان هم ما در ادامه همان دعواي قديمي با دست خودمان تيشه به ريشه تيم ملي وربازيكنان مي زنيم . كيروش وجاهت خودش را از شخصيت محكم خودش و ايستادن روي اصول خودش داره نه طرفداران دم دمي مزاج و احساساتي !!
  • بهزاد ایمن IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    انتقادانسانهای نادان فقط مخرب است اگر منطق حاکم باشد زیر ساختهای فوتبال داخل کشور ما با کشورهای دیگه حتی ضعیفترینها هم قابل مقایسه نیست بزرگترین تیمهای ما هنوز با نداشتن زمین تمرین در گیرن چه رسد به ورزشگاه اختصاصی اون چیزی که فوتبال ملی وباشگاه رو جلو برده تا امروز فقط غیرت و استعداد ذاتی فوتبالیستها ودانش محدود مربی ها بوده ما حتی قدر کسانی مثل کیروش وایویچ را نمیدانیم با تاسف نسبت به امکانات موجود در فوتبال ایران وغرور به خاطر غیرت جوانان ایران و استعداد آنها 💚
  • علیرضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    یک مربی ایرانی بره. سه تا باخت هم بیاره تجربه کسب کنه بهتره
  • سعید ملوانی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    ما فقط اوعای داشتن فرهنگ‌چند هزار ساله رو داریم و کلا قدر نشناسیم و هیچ وقت به جایی نمیرسیم همونطور که الان برگشتیم به دوران سیاسی ۱۳۲۰
  • حسین IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    ای خدا! اخه چرا مربی که تنها تجربش مربیگری خونه خونه بابله باید با تیم ما بره جام جهانی، اگه کیروش رو قبول ندارید نداشته باشید ولی باور کنید تیم ما با میثاقیان هم بره جام جهانی بهتره تا اسکوچیچ
  • فرهاد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    کیروش از نظرشمالنگیهاوجاهت نداشت،وگرنه سرمربی رئال وپرتغال وکمک مربی فرگوسن ۲۰سال کمبودوجاهت داشت؟ازسرمربی رئال وپرتغال ومنچستررسیدیم به مربی رایکای بابل ونفت آبادانیکه استراماچونی توآزادی ۵تابهش زدو۷تانزد،واقعامتاسفم برای خبرناهارخبرورزشی رنگی که به شعورمخاطبین مثل آب خوردن توهین میکنه وهمیشه پرت وپلامیگه...
  • مهران IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    آقا دیگه توروخدا تعصبی رنگی نگاه نکنید.... دیگه همه میدونن پرسپولیسیها طرفدار اسکوچیچ هستن و استقلالیها بر علیهش.... اگه مربی بزرگی مثل لوران بلان و امثالشو آوردین همین الان بیاریدش وگرنه اسکوچیچ گزینه خوبی واسه ما هست مخصوصا مطبوعات که از روز اول شمشیرو از رو بستن
  • محمدرضا IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    کیروش اصلا کمبود وجاهت نداشت! عجیبه اسم کیروش رو هم تو این لیست گذاشتید
  • حرف حق US ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    مقایسه های نابجائی کردی جناب زهرایی فقط بخاطر منزه کردن اسکوچیچ از انتقادات! کجا بلاژویچ در بازی‌های مقدماتی مورد انتقاد قرار گرفت؟ چه برسه به اینکه این انتقادات بخواد مشهور هم باشه؟! مساوی با بحرین در تهران رو میگی؟ صدائی دراومد همه همه هم معتقد بودن که ایران بحرین رو در خود بحرین شکست خواهد داد! کیروش هم همینطور کجا ایشون بعد از بازیهای مقدماتی جام جهانی مورد انتفاد بودن؟ حتی برانکو هم همینطور کسی منتقدش تا قبل بازیهای نهائی جام جهانی نبود! اما انتقاد از اسکوچیچ بمراتب منطقی تره بخاطر اون ترکیب کذائی و تعویضهای نابجا در بازی برابر کره در سؤل! بنطر میرسه شما این مقاله رو تنها برای دفاعیات اسکوچیچ نوشته باشید!
    • اشکان IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      کارنامه افراد خودش بهترین دفاعیه هر کسی هست بقول دستمون تاجی اصیل، اگه بخوایم دائم کره رو مثال بزنیم خب اسکوچیچ‌ هم دو بار اماراتی رو برد که در بازی آخر کره رو برد و باعث شد کره نه تیم اول که بعنوان تیم دوم صعود کنه. اما انتقاد از اسکوچیچ دلیلش مشخصه در کنار یه قرارداد ۲۰۰ هزار دلاری بخور بخور زیادی برای دلالها باقی نمی مونه اونا هم می‌دونن بخاطر صعود به جام جهانی پول زیادی نصیب فدراسیون شده خب چه بهتر که با آوردن مربی که قرارداد میلیون دلاری داره یه پول قلبمه هم نصیبشون بشه و بخاطر همین بشدت دارن علیه مربی که واقعاً فوتبالمون رو از خطر حذف از جام جهانی نجات داد، فعالیت میکنن. اما واقعاً کار درست اینه که با همین مربی که نتایج خوبی گرفته و ثبات به تیم ملی داده به جام جهانی بریم و بجای اینکه منتظر خمره رنگرزی مربی بزرگ باشیم که از داخلش بازیکنانی برامون دربیاره که مقابل انگلیس وایسن؟! اون پول رو خرج تیمهای امید و پایه و ایجاد امکانات و تجهیزات برای فوتبالمون کنیم که نتایج ماندگارتر و بهتری داره
  • ماسال IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    با کدام آمار و داده‌ و زیر ساخت ،و این واقعیت که فوتبال آسیا در رده چهارم فوتبال جهان قرار دارد ، صعود از گروه با این حدت و شدت ،نامعقول است
  • علی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    کی‌روش اصلا کمبود وجاهت نداشت . کارش عالی بود . فوتبال ایران را متحول کرد . این صعود هم نتیجه ی زحمات او بود چون این بازیکنان همه شاگردای کی‌روش بودند .
  • سامانی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    کسانی که میگن مربی ایرانی تجربه کسب کنه خخخ بچه فایده مارکان و فرکی این همه تحربه چکاری بهشون دادند 2. ایویچ را خبرنگاران و مطبوعات زمین زدنند. آخرین حضورش در صدا سیما را ببینید تا بفهمید چه‌جوابی به مدنی خبرنگار داد و او چطور سیاسی براش تیتر زد و باعث تعویض او شد . حالا اسکوچیچ را دلالها و مافیا بزمین میزنه تا چیری گیرشون بیاد والا باعث تیم فنی راتقویت کنند. نه تعویض زمانی نداریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی