نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
این رفتار شما دیوانه‌وار است!/ من بچه جنگ هستم
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان محرومیت تنیسورهای روسیه و بلاروس در ویمبلدون را محکوم کرد.

اعلام شده است که تنیسورهای روس حق حضور در رقابت‌های ویمبلدون را نخواهند داشت این تصمیم دانیل مدودف مرد شماره ۲ جهان و آندری روبلوف مرد شماره ۸ جهان را از شرکت در قرعه کشی مردان ویمبلدون باز می‌دارد.  در بخش زنان، آناستازیا پاولیوچنکووا (رتبه ۱۵)، داریا کاساتکینا (رتبه ۲۶) و ورونیکا کودرمتووا (رتبه ۲۹) از جمله افرادی هستند که تحت تأثیر این حکم قرار خواهند گرفت.

نواک جوکوویچ محرومیت بازیکنان روسی و بلاروسی از ویمبلدون را «دیوانه‌وار» توصیف کرد. این ورزشکار صرب در مخالفت با دخالت سیاست در ورزش صحبت کرد.  جوکوویچ در پاسخ به این خبر گفت که قاطعانه با این اقدام مخالف است.

جوکوویچ در حاشیه مسابقات آزاد صربستان گفت: «من همیشه جنگ را محکوم خواهم کرد، هرگز از جنگ حمایت نمی کنم چون فرزند جنگ هستم. من می‌دانم این اتفاق چقدر ضربه روحی به جا می گذارد. در صربستان همه می‌دانیم که در سال ۱۹۹۹ چه اتفاقی افتاد. در بالکان ما در تاریخ جنگ های زیادی داشته‌ایم. با این حال، من نمی‌توانم از تصمیم ویمبلدون حمایت کنم، فکر می‌کنم این اقدام دیوانه کننده است. وقتی سیاست در ورزش دخالت می‌کند، نتیجه خوب نیست.»

جوکوویچ ۳۴ ساله در اوایل سال جاری زمانی که در یک مشاجره بر سر وضعیت واکسن کووید خود از استرالیا اخراج شد، خود تحت تحریم قرار گرفت. قهرمان ۲۰ دوره گرند اسلم به کشورش بازگشت و روز چهارشنبه در بلگراد برای شکست دادن هموطنش لاسلو جره در سه ست مبارزه کرد.

در گزارش اسپورتیکو آمده است که مشخص نیست بازیکنان بلاروس که از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حمایت سیاسی کرده‌اند نیز محروم شوند یا خیر. دو بازیکن زن با رنکینگ بالا، آرینا سابالنکا (زن شماره ۴) و ویکتوریا آزارنکا (زن شماره ۱۸)، اهل بلاروس هستند.

چندین رسانه قبلا گزارش داده بودند که مقامات دولت بریتانیا در حال مذاکره با فدراسیون جهانی تنیس و در نظر گرفتن ممنوعیت ورزشکاران روسی در ویمبلدون هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی اصیل IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    ورزشکاران اوکراینی که بخاطر این جنگ ویرانگر مردن یکی دو تا نیستن جوکوویچ نظری در این مورد نداره؟! مثلاً یه فرد سیاسی بیاد فیفا و یوفا رو تهدید کنه مشکلی نداره!! نمیشه پشت ورزش مخفی شد، کار سیاسی کرد و موقع محرومیت گفت ورزش از سیاست جداااست!!! جوکوویچ هم بهتره بجای دخالت در این امور، واکسن بزنه چون ممکنه بیماری رو خودش تأثیر نداشته باشه ولی خدا می‌دونه تا حالا چند نفر رو مبتلا کرد لذا کسی که مسئولیت اجتماعی سرش نمیشه بهتره در این موارد سکوت کنه
    • آرتین مهرابی GB ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      با گفته هات موافق بودم تا رسیدم به واکسن !!! از کی تاحالا واکسن جلو انتقال ویروس رو میگیره ؟ من نمیدونم چرا ملت ما پرو واکسن هستند. من مخالف واکسن نیستم اما این واکسن اصلا تاثیری روی گرفتن و نگرفتن و انتقال ویروس چینی نداره ! ما 3 دوز فایزر زدیم تا حالا دو بار هم آلوده شدیم . نشستید ایران واکسن چینی و برکت میزنید تازه طرفدار واکسن هم هستید و از بقیه ایراد میگیرید.
    • تاجی اصیل IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      اول که خود من آسترازنکا زدم چون اعتقاد داشتم باید بهترین مورد رو تا زمانی که در دسترس هس استفاده کرد هر چند اگه نبود چینی و اگه هم نبود برکت، چون بشدت به علم و البته آمار اعتقاد دارم. اینکه از روی هوا بگیم واکسن تأثیر داره یا نداره ملاک نیس بلکه باید به آمار مراجعه کرد.سوال: آمار تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر با اوایل کرونا یکی هست؟!سوال دوم: اگه جواب مثبت هست،کمتر شدن آمار به چه دلیل هست؟مسلما نمیشه به مسائل غیرعلمی ربط داد،حتما دلیل علمی داره سوال سوم : اگر دلیل کمتر شدن آمار علمی هس چه دلیل علمی می‌تونه باعث کمتر شدن آمار بشه؟ محتمل‌ترین جواب همون واکسن هست .پس نمیشه الکی نظر داد، آمار دروغ نمیگه، من خودم ورزش مخصوصاً فوتبال رو دوست دارم آمار میگه اسکوچیچ بر فرض مثال کم سواد هم که باشه باز بهترین نتایج رو گرفته و باز همین آمار میگه امارات از ایران دو بار باخته ولی یه بار کره رو برده پس میشه نتیجه گرفت اگر در بازی با کره تمام بازیکنان ایران بود شاید همون نتیجه مساوی و یا برد ایران شکل می‌گرفت.هر چند رشته تحصیلی من آمار نیس ولی آمار در ورزش و علم و هر جایی جوابهای قانع کننده میده
    • نیکویی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      در فوتبال که این مبلغ های صد میلیون تومان پولی نیس ارزش پول ما کم شده وگرنه پاداش بابت بازیهای جام جهانی و صعود به جام جهانی به دلار هست و مبلغ زیادی میشه اما دوست عزیزی که گفتن سه بار فایزر زدن و دوبار کرونا گرفتن ولی شکر خدا اینجا هستن و نظر میدن یعنی واکسن تأثیر داشته و مرگ و میر رو کاهش داده، از اول هم خود شرکتها گفته بودن مصونیت کامل نمی‌ده بلکه شدت بیماری رو کم می‌کنه اینو دیگه همه می‌دونن حتی افرادی که دوست دارن ساز جدای از بقیه بزنن اما واکسن نزدن باعث میشه هم شدت بیماری در خودت زیاد باشه هم سریعتر مبتلا بشی دیگران رو هم درگیر خودخواهی خودت کنی مثال همون فردی هست که در کشتی نشسته میگه من به جای بقیه کاری ندارم فقط می‌خوام جایی که خودم نشستم سوراخ کنم!!!!
  • بهزاد ایمن IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    ورزش برای اتحاد دوستی نزدیکی کشورهاست نه جایی برای برای انتقام وجنگ واضافه کینه نفرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی