نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
آجرلو فکر نکند استقلال قهرمان نشود کسی با او کاری ندارد/ برای ریاست فدراسیون باید شرایط را بسنجم/ امیدوارم فدراسیون قصد تلافی نداشته باشد
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون و حضور در ایم پست باید شرایط را ببینم که مجمع چه شرایطی را برای آینده فوتبال ایران در نظر گرفته است و اگر بر منوال قبل باشد فضا مساعد نیست.

امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و عضو اسبق هیئت رئیسه کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره تصمیم گیری اخیر AFC و همچنین دیدار مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال با جمعی از مشوقین باشگاه و تصمیم گیری اش درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد.

مبادا مشوقین از دیدار با آجرلو سوءاستفاده کنند

امیررضا واعظ آشتیانی در ارتباط با دیدار اخیر مشوقین باشگاه استقلال با مدیرعامل این مجموعه اظهار داشت: «اگر این دیدار به جهت هماهنگی و مسائل فرهنگی بوده باشد خیلی هم خوب است. اگر در این چارچوب بوده باشد می‌تواند کاری پسندیده باشد و از یکسری ناهنجاری‌ها جلوگیری کند. اما اگر در ارتباط با موضوعات دیگر خارج از عرف و شرایط دیگر باشد نمی‌تواند اثرات خوبی برای باشگاه داشته باشد».

وی افزود: «خوب است چنین تعاملاتی وجود داشته باشد اما نه به این معنا که مشوقین از این موقعیت سوء استفاده کنند و دنبال فرصت طلبی باشند. اگر در زمان مدیرعاملی خودم در استقلال با مشوقین این باشگاه برخورد کردم به این دلیل بود که بعضی از آنها مستمسک دست دیگران قرار گرفته بودند و با آدرس غلط دیگران به سکوها می‌رفتند و قصد داشتند شرایط تیم را به هم بریزند. اما چون ما متوجه این قضایا بودیم لذا برخوردهای لازم را در آن مقطع انجام دادیم. اما در هر صورت امیدوارم این نشست، نشستی در جهت مسائل فرهنگی و آرامش سکوها بوده باشد».

کاش علیه داوران هجمه راه نمی‌انداختید که امروز سراغ مشوقین بروید

مدیرعامل اسبق استقلال در این باره که پیشتر هجمه ای از سوی کادر فنی این تیم علیه کمیته داوران به راه افتاده و این احتمال وجود دارد که باشگاه نگران حضور هواداران و شعار دادن علیه قاضیان فوتبال باشد، توضیح داد: «ای کاش از ابتدا آن هجمه‌ها علیه داوران به وجود نمی‌آمد که امروز متوسل به این شوند که لیدرها را متقاعد کنیم که جلوی هواداران را بگیرند. اما اگر  بنا بر این باشد که مردم بخواهند درباره داوران حرفی بزنند قطعاً به این نگاه نمی‌کنند که مشوقین روی سکوها و حرفی می‌زنند یا نمی‌زنند و آنها کار خودشان را انجام می‌دهند. به یاد دارم در دوران مدیرعاملی خودم ما هم به داوری اعتراض می‌کردیم اما در پایان فصل. سعی می‌کردیم کلیپی از ناداوری‌ها با اظهار نظر کارشناسان تهیه کرده و آن را روی سایت باشگاه بگذاریم».

آجرلو فکر نکند استقلال قهرمان نشود کسی با او کاری ندارد/ برای ریاست فدراسیون باید شرایط را بسنجم/ امیدوارم فدراسیون قصد تلافی  نداشته باشد

امیدوارم فدراسیون درصدد تلافی برای استقلال نباشد

وی در ارتباط با موضوع هجمه فرهاد مجیدی علیه کمیت داوران توضیح داد: «نکته ای که حائز اهمیت است این بود که آن زمان(دوران مدیرعاملی واعظ) ما هم تهدید می‌شدیم که با فدراسیون فوتبال در نیافتیم. به ما می‌گفتند این به ضررتان خواهد بود و این کاملا مشهود بود. نمونه‌اش بازی جام حذفی استقلال مقابل استیل‌آذین که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت بعد از بازگشتمان از قطر برایمان بازی انداختند تا ۴۸ ساعت بعد از رسیدن به تهران به میدان برویم و این به ما ثابت کرد بی دلیل نبود که به ما می‌گفتند با فدراسیون در نیافتید. چون می‌گفتند به شکل دیگری با شما برخورد لازم صورت می‌گیرد. در نتیجه این حقیقت تلخ وجود دارد و امیدوارم فدراسیون فوتبال ما آستانه تحملش نسبت به مسائل داوری و اشتباهات اخیر به گونه‌ای باشد که سراغ برخورد متقابل نرود و به شکل این نباشد که فدراسیون هم بخواهد به شکلی انتقادها را تلافی کند».

AFCمی‌داند چطور در هیأت رییسه مهره چینی کند

امیررضا واعظ آشتیانی درباره وقفه ده ماهه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و برگزار نشدن یک‌ساله این مسابقات و این که در پایان فصل بیست و دوم، ایران با اضافه شدن قهرمانان فصل آینده به سهمیه داران فصل جاری چه شرایطی برای اعزام نمایندگانش به لیگ قهرمانان بعدی آسیا خواهد داشت، توضیح داد: «وقتی زمان انتخابات در هیئت رئیسه AFC می‌رسد در آن زمان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کار خودشان را انجام می‌دهند. شما اگر نگاه کنید می‌بینید در هیئت رئیسه AFC کشور بوتان هم عضو است. آخر بوتان کجای فوتبال آسیاست؟ قطعا هیچ جایگاهی در فوتبال آسیا ندارد اما چون یک رای دارد و چون کشورهای دیگر آن را عضو هیئت رئیسه می‌کنند حضور دارد. در کمیته‌های AFC هم همین شرایط وجود دارد و این نشان می‌دهد که کشورهای عربی وقتی که فصل انتخابات از راه می‌رسد به خوبی یارگیری می‌کنند. یک عده را به خوبی تطمیع می‌کنند و این قبیل کارهای اقتصادی را به خوبی بلد هستند. لذا کنفدراسیون به خوبی در دستان خودشان است».

در هیأت رییسه AFC عضو بودیم هم کاری از دستمان برنمی‌آمد

وی درباره اظهارات علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که به خبر ورزشی گفت «تصمیمات در کمیته تخصصی AFC گرفته می‌شود و فدراسیون‌های عضو قطعا در جریان هستند و سپس برنامه‌ها به فدراسیون‌ها ابلاغ می‌شود» گفت: «این حرف آقای کفاشیان کاملاً حساب شده و درست است اما باید دید این اعضا چه کشورهایی هستند. کشورهایی هستند که در مهره چینی سرجایشان نشسته اند. من زمانی می‌گفتم که بودن آقایان کفاشیان و تاج در هیئت رئیسه هیچ تاثیری ندارد. چون کاری از آنها بر نمی‌آمد. نه بلد بودند از جایگاه شخصی خودشان دفاع کنند و نه از فضایی که بر آنجا حاکم می‌شود دفاع کنند».

وی افزود: «کسی که عضو کنفدراسیون آسیا می‌شود، حالا در هر رشته‌ای، تنها نماینده مستقیم کشورش نیست. درست است که به نیابت از کشورش عضو شده اما به این معنا نیست که آن یک نفر بتواند برای سرنوشت کشورش تصمیم‌گیری کند، بلکه با یارگیری‌هایی که از قبل صورت گرفته آنها کار خودشان را انجام داده‌اند. ضمن اینکه اگر عضو منتخب از نگاه کارشناسیِ مُتقَن از لابی گری عملیاتی خوبی برخوردار باشد، می‌تواند تاثیرگذار باشد. اما اعتقاد من این است که ما حتی اگر نماینده هم در AFC داشتیم هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آمد. برای اینکه روز انتخابات بلد نبودیم یارگیری کنیم. در صورتی که اعراب حوزه خلیج فارس این کار را می‌کنند و عمدتا این کار را از نگاه اقتصادی انجام میدهند و آن را بلدند. برخی از اعضا متاسفانه به لحاظ اقتصادی به قدری بی جنبه هستند که گاهی با پانصد تا هزار دلار هم میتوان آنها را تطمیع کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا از فیفا که بالاتر نیست».

آجرلو فکر نکند استقلال قهرمان نشود کسی با او کاری ندارد/ برای ریاست فدراسیون باید شرایط را بسنجم/ امیدوارم فدراسیون قصد تلافی  نداشته باشد

تا اعراب در AFC پول خرج می‌کنند همین است

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری، درباره سوابق حضورش در کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا خاطرنشان کرد: «من چهار سال عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا بودم تا این که از دوچرخه سواری بیرون آمدم. به طور مثال من خودم در آن دوره با لابی گریِ درست، عضو هیئت رئیسه مسابقات پیست آسیا هم شدم. می‌خواهم تاکید کنم که قدرت لابی گری تاثیر زیادی در کنفدراسیون آسیا دارد. شما تصور نکنید بدون این کارها اتفاقی می‌افتد. باید بدانید مادامی‌که اعراب حوزه خلیج‌فارس در کنفدراسیون فوتبال آسیا پول خرج می‌کنند شرایط به همین منوال است».

یک ایرانی باکیفیت در AFC بهتر از ۱۰ سیاهی لشکر است

 قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی یادآور شد: «متاسفانه این قبیل حرف‌ها در طول سالیان اخیر بارها و بارها تکرار شده و کسی به آنها توجهی نکرده است. همه فکر می‌کنند شوخی است. خیلی‌ها فکر می‌کنند یک نفری می‌توان همه کارها را انجام داد، در صورتی که ما اگر یک نفر با کیفیت داشته باشیم بهتر از ۱۰ نفر بی کیفیت است. کسی که بتواند به خوبی این مسائل را رصد کند و کارش را به درستی انجام دهد بهتر از این است که ۱۰ نفر سیاهی لشکر در چنین پست‌هایی داشته باشیم».

مدیرعامل استقلال فکر نکند می‌تواند تقصیرات را گردن سرمربی بیندازد

واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال درباره وضعیت پیش‎روی این تیم و بخت زیادش برای قهرمانی فصل بیست و یکم لیگ برتر اظهار داشت: «استقلال از شرایط خوبی برخوردار است و اگر احیاناً نتیجه نگیرد به خودش باخته است. ولی امیدوارم نتایج خوبی بگیرد. باید از حاشیه‌ها پرهیز کند و سعی داشته باشد مدبرانه جلو برود. اینجا نقش مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه بسیار پررنگ و مهم است. چون اگر استقلال قهرمان نشود  در واقع همه هجمه‌ها رو به مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه خواهد رفت. آقایان فکر نکنند چون تیم قهرمان نشده همه تقصیرات گردن کادرفنی می‌افتد. خیر! آنچه که طرفداران از آن یاد می‌کنند و کسی که می‌شناسند مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه است».

آجرلو فکر نکند استقلال قهرمان نشود کسی با او کاری ندارد/ برای ریاست فدراسیون باید شرایط را بسنجم/ امیدوارم فدراسیون قصد تلافی  نداشته باشد

نقش ریاست فدراسیون بعدی به نگاه مجمع آن ربط دارد

وی در ارتباط با برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال و این که آیا قصد دارد در این انتخابات برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شود توضیح داد: «هنوز به این موضوع فکر نکرده‌ام که بیایم یا نیایم. این بستگی به شرایط دارد. باید فضا را دید. باید دید آیا این هیئت رئیسه و مجمع، مجمعی است که به سمت انتخاب اصلح برود یا خیر! و این خیلی مهم است چون اگر بنا باشد که بازهم رویه گذشته ادامه پیدا کند ما شرایط خوبی را نخواهیم داشت. ولی امیدوارم که اتفاقات خوبی بیافتد».

واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش خبر ورزشی که آیا قصد شرکت کردن و بازگشت به فضای فوتبال را دارید یا نه تا به گفته خودش ضمن سر و سامان دادن به وضعیت فوتبال در رابطه با نقش ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هم تاثیرگذاری اش را به واسطه تجربیات گذشته داشته باشد گفت: «باید شرایط را ببینم. مهم این است، فردی بیاید که مدیر باشد. این را فارغ از خودم بگویم. کسی باشد که مدیریت را بداند بشناسد. چون که عده‌ای دائم دم از مدیریت می‌زنند ولی در عمل نمی‌توانند به آن موضوعاتی که یک مدیر باید داشته باشد، عمل کنند و این بی فایده است. باز هم می‌گویم باید شرایط را ببینم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیب IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    یکی از آدم هایی که اشتباها وارد فوتبال شد ایشون هستش... مصاحبه هاش باری هم ندارن بیشتر برای فراموش نشدنه خودشه
  • جواد HR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    درود به شرف رویانیان که قبول کرد اشتباه وارد فوتبال شده است،امثال واعظ آشتیانی اصلا فوتبال را قبول نداشته اند. آقای واعظ قبل از اینکه مدیر باشگاه پرافتخار تاج بشود شخصا به پدر من گفت یعنی چی ۲۲نفر سرگردان یک توپ باشند اینهم شد ورزش. حالا ایشان کارشناس فوتبال شده آمد.
  • جواد HR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    درود به شرف رویانیان که قبول کرد اشتباه وارد فوتبال شده است،امثال واعظ آشتیانی اصلا فوتبال را قبول نداشته اند. آقای واعظ قبل از اینکه مدیر باشگاه پرافتخار تاج بشود شخصا به پدر من گفت یعنی چی ۲۲نفر سرگردان یک توپ باشند اینهم شد ورزش. حالا ایشان کارشناس فوتبال شده آمد.
  • عادل باشیم و ضد مافیا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    برای ریاست فدراسیون فوتبال بهتر از مهندس واعظ آشتیانی و دکتر قریب واقعا نداریم اما .....اما حیف از افراد فریب خورده دشمنان دانا یا دوستان نادانی مثل عادل فردوسی پور که در برنامه ۹۰ به عنوان و بنام فدراسیون مستقل و انتخابات مستقل !!! پشت مهدی تاج ایستادند تا نام افراد پاکدست و سالم و متخصصی مثل دکتر قریب خط کشیده شود بلایی که طی سالهای ریاست مهدی تاج بر سر فوتبال آمد برنامه نود هم بی تاثیر نبود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی