پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
۱ |
واکنش باشگاه هوادار به استقلالی شدن عنایتی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرپرست تیم فوتبال هوادار توضیحاتی را در خصوص جلسه کمیته انضباطی و وضعیت همکاری با رضا عنایتی ارائه کرد.

علی طهماسبی در مورد جلسه کمیته انضباطی برای رسیدگی به پرونده دیدار نفت آبادان و هوادار اظهار داشت: بابت حادثه پیش آمده به مردم آبادان تسلیت می‌گویم و ما با آن‌ها همدرد هستیم. یک بار تاریخ بازی ما عوض شده بود. تیم خصوصی هستیم و هزینه سفر برایمان دراین شرایط اقتصادی سخت است. بازی قبل از آن مقابل گل گهر هم در تهران به خاطر آلودگی هوا لغو شد و مجبور شدیم هزینه هتل پرداخت کنیم.

وی افزود: چون بلیت بازی با نفت آبادان را گرفته بودیم از سازمان لیگ خواستیم تاریخ بازی‌ها را عوض کند تا بلیت‌ها و هتلمان نسوزد و در همان تاریخ قبلی بازی کنیم. گفتند نمی‌شود. بعد از بازی با گل گهر شرایط سفر را مهیا کردیم. از آنجا که نمی‌دانستیم قرار است بازی در شهر دیگری برگزار می‌شود. بلیت رفت را تهیه کردیم عنایتی گفت اشکال ندارد، چون بازی ۸ شب است استراحت را بیشتر می‌کنیم.

سرپرست هوادار گفت: ۲ صبح به هتل رسیدیم. طبق برنامه قرار بود جلسه هماهنگی برگزار شود.۴ بند را صنعت نفت آبادان طبق صحبت سازمان لیگ قبول کرد بر عهده بگیرد. در آن زمان کوتاه برایمان انجام پذیر نبود. باید دو دستگاه اتوبوس VIP طبق عرف، مسافت و نظریه پزشکی برایمان مهیا می‌کردند و بعد از سوت پایان بازی هم همان اتوبوس‌ها ما را بر می‌گرداند. یک هتل معمولی برای اقامت چند ساعته در اهواز چون نمی‌توانستیم بازیکنان را ۶-۵ صبح بیدار کنیم و از مسجد سلیمان به اهواز برویم. وعده نهار و شام و بلیت برگشت هم بود.

وی افزود: به ناظر بازی گفتم این موارد را گفته اند انجام می‌شود. خیلی سخت است روز بازی ۵ساعت در آن هوا و رطوبت با اتوبوس بروید و بازی کنید. ولی به احترام مردم خوب آبادان و سازمان لیگ قرار شد به آنجا برویم و بازی کنیم. صورتجلسه با آن ۴ مورد تهیه شد. قرار شد تصمیم گیری شود و در صورت نهایی شدن راهی محل بازی شویم. حتی به احترام مردم آبادان کیت جدید با پیام تسلیت طراحی کرده بودیم. شب قبلش به ما گفته بودند در اهواز نمی‌توانیم هتل بگیریم و در مسجد سلیمان این کار امکان پذیر است.

طهماسبی عنوان کرد: به عنایتی گفتم تاکید کنید ما نمی‌توانیم در مسجد سلیمان بمانیم. در جلسه فقط دو ساعت در مورد هتل صحبت کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم برای اینکه حسن نیتمان را نشان بدهیم، با هزینه خودمان در اهواز هتل بگیریم. اتوبوس هم آمد. بازیکنان سوار شدند و ساک‌هایشان را هم گذاشتند اما متوجه شدیم اتوبوس VIP نیست. ۴۴ نفره اسیت. همان جا سریعا با پزشک تیم مشورت کردیم. نظر چند پزشک از پزشکی ورزشی را جویا شدیم گفتند اصلا با این شرایط سفر کردن ممکن نیست. وعده ناهار ما هم معلوم نبود. فکر می‌کردیم جلسه ۹ تا ۹:۳۰ برگزار می‌شود و بعد راهی می‌شویم.

سرپرست هوادار گفت: زمانی که تلف شد کار ما را خراب کرد. از آن ۴ مورد دو مورد کلیدی اصلا رعایت نشد. مسئولان تیم نفت آبادان می‌گویند ما لحظه ای فهمیدیم اما وقتی تیم شما شب قبل با اتوبوس VIP به سمت محل بازی می‌رود برای تیم مهمان هم باید این پیش بینی را انجام بدهید. یعنی با توجه به توافق انجام شده، شرایطی که برای خودتان در نظر گرفتید برای تیم مهمان هم در نظر می‌گرفتید. اگر این اتفاق برای خودتان می‌افتاد واقعا راضی به انجام بازی در بدترین شرایط و تحت فشار روحی-روانی، می‌شدید؟

وی افزود: بازیکنان تیم گفتند با این شرایط مصدوم می‌شویم. تصمیم گرفتیم یک ساعت مهلت بدهیم اتوبوس دیگری مهیا کنند. ۲ ساعت بعد یک ون فرستادند. آیا نمی‌شد با وجود شرایط بحرانی آبادان، با یک مدیریت صحیح دو اتوبوسی که ۱۰ شب تیم خودتان را برده و ۳ صبح رسیده، به راننده‌هایشان بگویید ۳ ساعت استراحت کنند و ۶ صبح دوباره راه بیفتند و ۱۰ صبح تیم هوادار را به مسجد سلیمان ببرند؟

طهماسبی گفت: برای برگشت هم روی VIP تاکید نداشتیم و قبل از بازی برایمان مهم بود. این نشان می‌دهد عزمی‌نبوده؛ شرایط توافق شده که سراج هم صورتجلسه را امضا کرد، مهیا شود.۴۰ نفر کاروان ما بود و اگر با اتوبوس ۴۴ نفره می‌خواستیم برویم از ظر ورزشی به مشکل می‌خوریم که واقعا تیم با خستگی شدید می‌رسید. از نظر پزشکی هم که رد شده است. واقعا شرایطی که برای خودشان مهیا بود برای ما مهیا نبود.

وی در خصوص اینکه این مساله چه نفعی برای تیم نفت آبادان داشته، عنوان کرد: بعد از برد مقابل پرسپولیس دیگر برد نداشتند. نمی‌گویم از عمد این کار را کردند اما به هرحال سو ظن به وجود می‌آید. به هرحال این سوال مطرح می‌شود که داستان چه بوده؟ کمترین حالت این بود که تیم میزبان می‌توانست صبر کند. آن‌ها ۹ روز استراحت کرده بودند و ما ۳ روز استراحت کردیم. می‌توانستند صبر کنند همزمان حرکت کنیم و این شائبات به وجود نمی‌آمد.

سرپرست هوادار در خصوص اینکه در جلسه کمیته انضباطی چه تصمیمی‌برای این بازی گرفته شد، اظهار داشت: ۳ حالت مطرح کردند؛ نتیجه ۳ بر صفر به سود یکی از تیم‌ها یا بازی مجدد. قرار شد کمیته انضباطی نظر بدهد. در نیم فصل اتفاقی برای ما افتاد که برای هیچ تیمی‌نبود. بازی با استقلال در دور برگشت به علت کرونای آن‌ها اردوهایمان برگزار نشد. تاریخ مجدد اعلام کردند که برنامه‌هایمان به هم ریخت. واقعا تیم ما استراحتی نداشت. بعد هم رفتیم بازی کردیم. الان هم واقعا تیم فرسوده شده بود. بعد از لغو بازی بازیکنان به حال خودشان رها شدند. نگفتند تیم را در حالت آماده باش نگه دارید. گفتند قرار است در هفته آینده نتیجه اعلام شود.

وی در مورد وضعیت رضا عنایتی گفت: همان شب که به فرودگاه رفتیم عنایتی به بچه‌ها گفت به امید دیدار، ان شاالله شما به زودی را می‌بینم. تعطیلات خوش بگذرد. هنوز مشخص نیست. او خواسته‌ها و برنامه‌هایش را به باشگاه اعلام کرده و در حال بررسی است. قرار است هفته آینده جلسه ای برگزار و این مساله مشخص شود.

سرپرست هوادار در مورد بحث واگذاری تیم عنوان کرد: این بحث‌ها مطرح شده بود اما عنایتی و میری مالک باشگاه جلسه گذاشتند و توافق کردند. بحث فروش کاملا منتفی شد. قرار شد تیمداری ادامه پیدا کند. حتی مالک باشگاه مصر بود که به فوتبال کشور کمک کنیم. استعداد یابی کنیم و تیم پایه تشکیل بدهیم. برایش مهم است که به جوان‌های مملکت خودش کمک کند.