نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ادعای برانکو ثابت شد!/ جمله معنادار پروفسور در خصوص ۲ پرسپولیسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیاست برانکو در قبال دو بازیکن پرسپولیس با گذر زمان مشخص شد که درست بوده است.

برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس دوران شکوهمند و موفقی را پشت سر گذاشت و محبوبیت بسیار بالایی کسب کرد. بنابراین عجیب نیست که او همچنان از ضریب نفوذ بسیار بالایی بین هواداران برخوردار باشد. هر اظهار نظر ساده برانکو کلی در ایران مورد توجه قرار می‌گیرد و بازتاب دارد.

این مربی اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت و دیدگاه‌هایش را درباره مسائل مختلف مطرح کرده است. او درباره کی‌روش، اسکوچیچ، تیم ملی، جام‌ جهانی و ... حرف‌هایی زده که عکس‌العمل‌های فراوانی را به دنبال آورده است. بخش جالب‌تر مصاحبه او اما جایی بود که به اسامی مطرح‌شده واکنش‌های کوتاه و یک جمله‌ای نشان داد. زمانی که نظر برانکو را درباره رامین رضاییان پرسیدند، مربی کروات جمله معناداری به زبان آورد: «او سلبریتی است؛ درست مثل محسن مسلمان. این دو بازیکنانی هستند که نمی‌خواهند تغییر کنند و حواسشان معطوف به مسائل فوتبالی نیست.

دست بر قضا بخشی از ملتهب‌ترین دوران کار برانکو در پرسپولیس زمانی بود که او با همین دو بازیکن زاویه پیدا کرد. در هر دو نوبت هم ابتدا گروهی از هواداران جانب بازیکنان بی‌انضباط را گرفتند. هنوز صدای بلند فریادهای «مسلمان، مسلمان» یا «رامین رضاییان» که روی سکوهای ورزشگاه آزادی سر داده می‌شد، در گوش برانکو زنده است. او اما هرگز از اصولش کوتاه نیامد. در لیگ شانزدهم، زمانی که رضاییان بدون اجازه پرسپولیس را ترک کرد و پس از آن از ریزه‌اسپور ترکیه به جمع سرخپوشان بازگشت، تماشاگران در هر بازی برانکو را تحت فشار قرار می‌دادند که از رامین استفاده کند. او اما مقاومت می‌کرد و به ندرت از رضاییان سود می‌برد. کمی بعد هم به بهانه درگیری او با علی علیپور در اردوی امارات، برای همیشه روی نام رضاییان خط قرمز کشید.

داستان مسلمان هم در لیگ هفدهم به پایان رسید. او در میانه‌های همین فصل با برانکو دچار مشکل شد و رفت روی نیمکت. باز هم فشار شدید هواداران برای استفاده از مسلمان وجود داشت اما ایوانکوویچ اصولش را حفظ کرد. نهایتا هم در پایان فصل، مسلمان در لیست مازاد قرار گرفت. او همان زمان گفته بود: «ما آمدیم پرسپولیس را از منجلاب بیرون کشیدیم و دو سال قهرمان کردیم.» پرسپولیس اما سه سال بعد از جدایی مسلمان هم قهرمان شد. حالا پرسش اینجاست که مسلمان کجاست؟ رضاییان در چه سطحی قرار دارد؟

گذر زمان نشان داد سیاست برانکو در قبال فوتبالیست‌های که او آنها را «سلبریتی» می‌خواند درست بوده است. مسلمان حالا در ۳۱سالگی، حتی از سایپای دسته یکی هم کنار گذاشته شده و شاید عمر فوتبالی‌اش به پایان رسیده باشد، رضاییان هم بعد از بازگشت به پرسپولیس طی نیم‌فصل بازی، نشان داد از نظر شخصیت حرفه‌ای استانداردهای لازم را ندارد، در نتیجه احتمالا از تیم کنار گذاشته خواهد شد. امروز زمانی است که باید اعتراف کنیم: «نه آقای برانکو! آن فریادها در حمایت از بازیکنان بی‌انضباط حق شما نبود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۵
  • محمدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    اختلاف اسکوچیچ و برانکو اینجاها ست که مشخص میشه
  • جوادی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    پروفسور هستن دیگه
  • کریم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    نظم تیمی باعث قهرمان شدن میشه نه بازیکن بزرگ😎😎😎 یعنی میتونیم دوباره روی نیمکت برانکو رو داشته باشیم🤔
  • ساسان IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    اگر‌ مربی ایرانی جای برانکو بود تاب اون فشار ها رو نمی آورد. متاسفانه تماشاگران با مربی ایرانی کم مدارا می کنند.
  • Sweety IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    این نظر در مورد رامین کاملا مغرضانه است رامین بعد از ترک پرسپولیس در اروپا و قطر بازی کرد جناب برانکو هم بعد چند هفته از باشگاه عربستانی اخراج شد و اکنون سرمربی تیم درجه سوم آسیایی عمان است یعنی سقوطی بدتر از رامین
    • شپر IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      ولی توچندسالي که مربی پرسپولیس بود خوب کیسه رو سوبله چوبله ميکرد
    • بنام DE ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      منظورت اینه که احیانا برانکو به رامین رضاییان حسودیش میشه😳
    • حامد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      دوست خوب پرسپولیس چندین سال بودکه قهرمان نشده بودوشده بودیه تیم درجه چندبرانکوامدوکردش یه تیم درجه یک الانم به قول شمارفته توتیم درجه چندعمان ونزول کرده ولی اینطورنیست همین عمان ژاپنی روبردکه ماخیلی وقته نتونستیم ببریمش یه نگاه به گروهش بندازبعدازعربستان وژاپن،عمان سوم شده
  • اشکان IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    گذشت زمان معلوم میکنه تصمیمات مربی بزرگ چقدر می‌تونه در نتیجه‌ تاثیر گذار باشه. همین وضعیت رو اسکوچیچ با طارمی البته خیلی خفیف‌تر پیدا کرد. اسکوچیچ، طارمی رو جریمه انضباطی کرد و هوادار کلی اعتراض ولی تیم هیچ مشکلی در نبود طارمی پیدا نکرد اما درست در لحظه ای که تیم به وجود طارمی نیاز داشت با درایت اسکوچیچ، طارمی برگشت این بار: تنبیه شده، منضبط و صد البته موثرتر. مربی بزرگ این جور وقتها معلوم میشه نه با یه باخت، اونم بعد از پونزده شونزده بازی بدون شکست!!
  • سعید IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    رامین رضاییان رو فقط میخواین بکشین تو حاشیه و بگید که تصمیمات دربارش درست بوده ولی اینطوری نیست و رامین رضاییان بازیکن بزرگیست فقط بعضی ها میخوان براش حاشیه درست کنن پس چطور تو اروپا و قطر بازی کرد مشکل انضباطی نداشت پس چطور تو مقدماتی و جام جهانی قبلی تو تیم ملی بود و فیکس هم بازی میکرد.
  • آرش IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    پرفسورهمیشه درست میگه الانم درمورداسکوچیچ وکی روش هم درست میگه درگذرزمان معلوم میشه که پرفسوردرست گفته گذرزمان همیشه بهترین قاضی دنیاست
  • گرگانی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    جوگیر نباشین بابا رامین یه نیم فصل امد پرسپولیس خیلی اروم بود
  • کیسه بکش کیسه کش IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    رضائیان خودش راخراب کرد. ازروزی که شبانه به ریزاسپور ترکیه همراه با طارمی پیوستند ازهمون جامشخص شد که تصمیم اشتباه واحساساتی گرفتن دوربرگشت هم دیگه از پیشرفتش کاسته شد وهرزمان ازحاشیه فاصله گرفت. چشمهای ازیه بازیکن خوب بروز میداد وچه حیف شداین استعداد که میتونست سالها دراوج باشه.. تصمیم های اشتباه وحاشیه حکم عقب گرد رامین امضا کردن.... اخه پسر خوب تلویزیون جای برای انتقاد ازخانه ورزشی خود نیست. زمانی که ازقطر برگشتی پرسپولیس همه خوشحال بودیم ازامدنت ولی چه افسوس. که ترک عادت نکرده بودی وبیشتر ازهمه خودت خراب شدی.. واما طرفداران چقدر بااین مسئله احساساتی برخورد کردن. انشالله که دوباره حلقه گم‌شده پارسال پرسپولیس کبیر. که باموفقیت همراه نشد. همون اتحاد وهمبستگی 5سال گذشته بود که سال گذشته حلقه اتحاد ازهم گسسته شده. بود. یا علی بگن طرفدارن تا پوز قاطری سرمربی کیسه رابخاک بمالیم.. که جای کیسه دسته سوم هست وبس..
  • امیر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    مَثَلی هست میگه، تا این گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود ما تا بیایم خوب و از بدو تشخیص بدیم راه بسیار است...
  • لونگیه کیسه کش IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    فقط یه لنگی توهم این رو داره که برانگوه و بازیکنان پیزوری پنج سال بهترین بودند و جام ها را درو کردند، دریغ از اینکه تیم پیزوری با مسعود سلطانی فر از غار در اومد و جام های اسنپی تقدیمش شد، حتی یک بچه ی خردسال هم متوجه میشود که پنج سال قهرمانی لنگ تقدیمی و اسنپی بوده اما طرافداران متوهم و کور و کر پیزوریچی اینو نمیفهمن، چون فقط قهرمانی میخواهند با هر دوز وکلکی که شده تا برای خود افتخار کسب کنن و داغ نداشتن جام آسیایی را اینگونه جبران کنند.
  • مسعود IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    رامین رفت و تو یکی از بهترین تیمای آسیا بازی کرد با تیم دیگه تو قطر قهزمان شد و تو جام جهانی هم سه تا بازی فیکس بود و عالی کار کرد، و الان تمام تیمای مطرح ایران دنبالش، به نظرم فقط درمورد مسلمان درست بوده نه رامین،البته بدون گلها و پاس گلهای سه امتیازی رامین قهرمانی اولش غیر ممکن بود
  • semaglutide online pharmacy RU ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    wegovy oral medication

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی