نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
عزیزی خادم الفاظ رکیکی را علیه ما بر زبان آورد؛ حتماً اقدام می‌کنیم/ او افتخارات فوتبال ملی را در شخص خودش می‌بیند/ نمی‌دانم در چه فضایی سیر می‌کند!
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی خادم می‌گفت ده گیت گذاشته بودند که من را راه ندهند. اصلا چنین چیزی نبوده است. نمی‌دانم ایشان در چه فضایی سیر می‌کند که این حرف‌ها را می‌زند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس سابق و معزول فدراسیون فوتبال، در شبکه خبر صحبت‌هایی مطرح کرده و اعضای هیئت رئیسه را به خیانت متهم کرد. در واکنش به این صحبت‌ها شب گذشته احسان اصولی در همان برنامه برای پاسخگویی ادعاهای عزیزی خادم حاضر شد و اعلام کرد تمام صحبت‌های عزیزی خادم کذب است و هیچ کس اعضا را برای عزل رئیس فدراسیون تحت فشار قرار نداده است. بخش هایی از حرف های سخنگوی فدراسیون فوتبال را در زیر می خوانید:

*عزیزی خادم از لحاظ شخصیتی طوری برخورد می‌کنند که موضوع فوتبال ملی که میراث سال ها و دهه ها تلاش بسیار زیادی است و الان هم چیزی که می‌بینیم متعلق به همه جامعه فوتبال و زحمت‌کشان است در شخص خودشان می‌بینند. این موضوع که ما از تیم ملی به به و چه چه کنیم مایه افتخارمان است و همه این کار را می‌کنند. تیم ملی فوتبال ما بر پایه یک شخص شکل نگرفته و مجموعه عوامل موثر بوده است. ما فوتبال اول آسیا هستیم و حرف برای گفتن داریم.

*مباحث متعددی بود که با ایشان در میان می‌گذاشتیم و ایشان گوش شنوا نداشت. بار ها هم در این مورد صحبت کردیم. خواهش من این است که به سمتی برویم که من فرآیند را توضیح بدهم و نمی‌خواهم مصداقی و موردی صحبت کنم.

*در یک برگه A۴ که نگفتیم عزل شدید. به استناد بند اساسنامه در کارتابل فدراسیون درخواستی ثبت شد، مستندات پاکت شد و به فدراسیون تحویل داده شد. در جلسه ای که تقریبا ۹ ساعت زمان برد موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موضوع در چند صفحه صورتجلسه شد و عزل موقت ایشان در آن صورتجلسه اتفاق افتاد. بعد از آن کمیته اخلاق با حضور ۷ حقوقدان برجسته کشور موضوع را مورد بررسی قرار دادند و رای صادر شد.

*ایشان در دفاع حضور پیدا کردند؛ اگر معتقد بودند که تحت فشار و غیرقانونی است وقتی شما دفاع می‌کنی یعنی پذیرفتی و چارچوبی است که اتفاقا در زمان خود شما هم بوده و کار می‌کردی. در همان چارچوب خودشان و وکیل‌شان دفاع می‌کنند. پس از آن به این رای در کمیته استیناف اعتراض می‌کنند و در کمیته استیناف هم همین موضوع به شکل مفصل در جلسات متعدد و با حضور ۷ حقوقدان برجسته مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت هم در خود رای استیناف استنادات و بند ها گفته شده است. اینکه ما رای را منتشر نمی‌کنیم عرف و قواعد و ضوابطی دارد و در جهت حق ایشان ما رعایت می‌کنیم و منتشر نمی‌کنیم.

عزیزی خادم الفاظ رکیکی را علیه ما بر زبان آورد؛ حتما اقدام می کنیم/ او افتخارات فوتبال ملی را در شخص خودش می کند/ نمی دانم در چه فضایی سیر می کند!

*ایشان می‌گفت ده گیت گذاشته بودند که من را راه ندهند. اصلا چنین چیزی نبوده است. نمی‌دانم ایشان در چه فضایی سیر می‌کند که این حرف ها را می‌زند. خیلی از دوستان و اعضای مجمع بودند، درباره ده گیت از اعضای مجمع بپرسید.

*به ایشان عزیزی خادم اعلام شد که حضور شما ممکن نیست. ما او راه نمی‌دادیم؛ به جهت اینکه محرومیت داشتند و دارند و موضوع ایشان تمام شده و در چارچوب قانونی خاتمه پیدا کرده است.

*به هیچ عنوان فدراسیون فوتبال، ارکان قضایی و هیئت رئیسه تحت فشار هیچ مجموعه‌ ای چنین تصمیمی را نگرفته و ایشان اگر در این حوزه مستندات و نکاتی دارند بیان کنند.‌ کجا؟ ایشان چون به مذاقش خوش نیامده، موضوعاتی که همه هم کذب است مطرح می‌کند. ایشان می‌گوید یک ریال‌ از ۱۲۸ میلیون تومان به اشتباه به حساب شما واریز شده و به خزانه برنمی‌گردانید؛ این یکی از موضوعاتی است که در پرونده ایشان هم هست.

عزیزی خادم الفاظ رکیکی را علیه ما بر زبان آورد؛ حتما اقدام می کنیم/ او افتخارات فوتبال ملی را در شخص خودش می کند/ نمی دانم در چه فضایی سیر می کند!

*خزانه‌دار نامه می‌زند ۱۲۸ میلیون تومان به اشتباه به حساب شما واریز شده است؛ ایشان پایین نامه برای دبیرکل می‌نویسد جهت اقدام. آقای دبیرکل چه کار کند؟ از جیب خودش بدهد؟ به حساب شما رفته برگردانید. این چند ماه طول می‌کشد و موضوعات این چنینی. یا عدد و رقم هایی می‌دادند و می‌گفتند ده ها پرواز. شما حساب کنید و ببینید آیا ما در ۱۱ ماه ایشان واقعا ده ها پرواز بین‌المللی داشتیم؟ خیلی راحت اعداد را می‌گویند و در فضای ذهنی خودشان نکاتی مطرح می‌کنند. اینجا جایی است که ما باید دقیق صحبت کنیم و نکاتی که ایشان اشاره می‌کردند کاملا کذب است و در مورد فشار هم کلی‌گویی کرده‌اند و چندین بار چندین جا چنین اظهاری را داشتند و به هیچ وجه چنین فشاری روی فدراسیون نبوده و فدراسیون و هیئت رئیسه کاملا مستقل بودند. در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که ایشان می‌گوید مجمع؛ مجمع هم نهایتا تایید کرد. مجمع وقتی آرا و نظر نماینده فیفا را دید تایید کرد. یعنی مجمع هم تحت فشار بود؟

*اتلاق واژه خیانت بار حقوقی روشنی دارد؛ ایشان به اعضای هیئت رئیسه در همین برنامه و در فصای رسانه ای چنین چیزی را گفتند. خیانت کاملا روشن است؛ ایشان باید اثبات کند که این خیانت چیست و مصادیق آن چیست. این حق برای اعضای هیئت رئیسه محفوظ است که در این خصوص پیگیری های قضایی و حقوقی خودشان را داشته باشند. زیر سوال بردن استقلال های کمیته اخلاق و استیناف یکی از مصادیق مجرمانه است که باید ایشان پاسخ بدهد. ایشان ادعاهایی مطرح می‌کند؛ ایشان می‌توانست در این برنامه به استناد بند ها و موادی از اساسنامه اقدامات ما را زیر سوال ببرد. ایشان هیچ استنادی نداشت و فقط مجموعه ای شعارها و توهین ها و افتراها و الفاظ زشت و رکیکی که برازنده رسانه ملی و فوتبال ملی ما نیست به کار بردند و من واقعا متاسفم که ایشان چنین برخوردی داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حقیقت تلخه IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    کاری به دعوای بینشون ندارم ولی دادکان نشسته خونه تا اصولی و عزیزی خادم سر این صندلی دعوا کنن و ادای سوادشون بشه!!
    • شپر IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      درود برعزيزي خادم،انسان بی تملق وضدچاپلوسي که این دوره زمونه خیلی خیلی کم هستند،ازلحاظ خیانت هم تاریخ شمارو قضاوت میکنه کوچولو
    • محمد حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      مشکل اتفاقا خود دادکان و علی دایی و امثالهم هستند. سالها بیرون گود نشستن و میگن لنگش کن! خوب برادر بیاید پا کار. شما بیاید تلاش کنید جایگاهو بدست بیارید. همش میگن ساختار خرابه و فلانه. خوب شما بیا ساختارو درست کن. شما بیا با مشکلات بجنگ. شما بیا فقط! اگر خیلی دلسوز فوتبال هستید بیاید پای کار. اینقدر شعار ندید اگر خیلی به فکر مردمید بیاید این لجنزار فوتبالو تحویل بگیرید و درستش کنید.
    • حقیقت تلخه IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      پس شما ظاهراً نه، قطعا صحبتهای دایی رو ندیدین که میگه: سیستم جوری طراحی شده که آدم پاک، هم سالم نمی‌مونه و دایی نمیخواد وارد این آلودگی بشه اتفاقاً از خداشونه دایی و دادکان بیان پای کار، چرا؟ چون خود افراد داخل سیستم هم می‌دونن در همچین سیستمی آدمای پاک هم پاک نمی‌مونن و اون موقع میگن دیدین دایی و دادکان رو هم که بزرگ و پاک میدونین ، پاک نبودن! ولی دایی و دادکان زرنگتر از این حرفان که بازی بخورن و به همین خاطر نمیان . اما برای قضاوت عزیزی خادم نیاز به انتظار برای آینده و تاریخ نیس بلکه گذشته رو هم که مرور کنی متوجه میشی دقیقاً چه جوری آدمی که هنوز به سی سال نرسیده بوده بالاترین پستهای مدیریتی رو جاهای مختلف داشته ! حتما به خاطر متملق نبودنش بوده و چون خیییییلی لیاقت داشته !!!
  • پدرام CA ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مگه نمیگفتین ما رو تحویل نمیگیره! خوب حالا معلوم شده در این چند ماه که حق داشته! اگر دلابل درستی داشتین جلوی اومدنش به مجمع رو چرا گرفتید؟ مگر وقتی برنامه اش رو داد گفت همه این کارها رو در عرض 6 ماه انجام میدم که میگید نتونست عمل کنه! (هر چند خیلیهاش رو در همون مدت کم انجام داد). هنوز سر سال نشده ازش گزارش مالی میخواستید! بعد هم که معلوم شد ایزاداتی که میگرفتین چند سال بوده به خاطر ویلموث پلید به همین شکل انجام میشده. همه کارم ز خودکامی به ناکامی کشید نهان کس ماند ان راز که باشد نقل محفلها!
    • Ali IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      آقا پدرام درمورد راه ندادن وی به مجمع تصمیم طبق قانون بوده است .یک نفر را اگر از یک مدرسه طبق آئین نامه انظباطی اخراج کنند دیگر نمی تواند وارد آن مدرسه شده وحتی مثلا با برادرش که در همان مدرسه هست یک صحبتی بکند.
  • علی از تبریز IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    عوام را میتوان فریب داد ولی مردم اگاه را نمیتوان.نیروهای امنیتی عزیزی خادم را عزل کردند بدون شک. به خاطر ورود بانوان به ورزشگاه برخلاف نظر مراجع و اوردن var که میگفتن شرکت یهودی و صهیونیست پشتش هستش.پس جمع کنید اینمسخره بازی ها رو جالب اینکه هیچکدام از این اقایان به وقایع فاجعه بار مشهد کانادا اماده سازی افتضاح تیم ملی و قراداد ویلموتش اشاره نمیکنند پس معلوم جریان چیه.بس کنید بابا
  • پدرام CA ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    علی اقا یک موقع هست که شما بر طبق قانون میری جلو یک موقع هست که از حفره قانونی برای دور زدن روش قانونمندی که تعبیه شده استفاده میکنی. با این روش عملا محمع هیچکاره است چون هر عزل موقتی رو میشه به عزل نهایی تبدیل کرد بدون بررسی اون در مجمع! اگر این ها ریگی به کفششون نبود امروز که اومده به خیانت متهمشون کرده چرا هنوز دلایل عزلش رو نمیگن؟ معمولا میگن صفایی بهترین بوده یا دادکان ولی شرایط داخلی و بین المللی اون دوره ها با پارسال یکی بود؟ میگن ما جواب نمیدیم به خاطر ارامش فوتبال! حالا که ارامش رو از فوتبال گرفتین دارید ایثار میکنید؟ ببخشید اینچوری میگم وصله ناجوری بود و ازش حوششون نمیومد چون ادم توانمندی بود! حداقل عملکردش این رو نشون میده. به اینها هم راه نمیداد چون دنبال منافع شخصی بودند. دیدید که بعد از عزلش چجوری به جون هم افتادند.
  • ایران ..‌‌ IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    میگید راهش نمی‌دهیم چون محروم شده بود.بعد مدعی هستید که از خودش باید دفاع کند.چطوری.انهم آقای اصولی که همه میدانند چگونه به فدراسیون راه پیدا کردی.بقول عزیزی مار در آستین داشته.اصلا حق عزیزی نبود که رئیس بشه.ولی اصولی و ماجدی و دار و دسته اونها حتی لیاقت نگهبانی و نظافت فدراسیون هم ندارن
  • جلال IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    وای بحال مملکت و فوتبالی که اصولی و رفقا بخوان براش تصمیم بگیرن ؟ وقتی آدم کار نیستی میشی آدم دیگران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی