نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
داریوش مصطفوی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی خادم وقتی راضی است و حرف نمی‌زند من چه بگویم؟ همین است که یک مقداری از ارادت من به ایشان کم شده با اینکه مطمئنم آدم توانایی است.

دیروز بخش هایی از قسمت اول مصاحبه جدید داریوش مصطفوی منتشر شد. امروز هم گزیده ای از قسمت دوم گفت‌وگوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال را بخوانید:

*من حکمم را از عزیزی خادم نگرفتم. من سه سال آنجا این کار را می‌کردم. همین الان هم که خصوصی‌سازی آمده دست گذاشته، پرسپولیس و استقلال بدهکارند. همین الان جا و مکان ندارند. استادیوم اختصاصی ندارند. به عزیزی خادم چه ربطی دارد؟ به خودشان مربوط است. به مدیران سابق و مدیران سازمان تربیت‌بدنی مربوط است. اصلا عزیزی خادم فقط یک بار در جلسات ما شرکت و سخنرانی کرد و گفت نظر مرا بدانید. گفت هرجا اینها از نظر مالی اشکال دارند، مثلا پول مسافرت ندارند فدراسیون با کمال میل پرداخت می‌کند. اصلا عزیزی خادم طبق مقررات لیگ حرفه‌ای کاره‌ای نیست در اینجا. اینجا فقط باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، فولاد، گل‌گهر، سپاهان و تراکتور را بررسی کردیم. همه هم ایراد داشتند و بدهکار بودند.

*سال‌ها کم‌کاری در مورد این دو باشگاه رخ داده. اجازه ندادند به خاطر امنیت ملی این دو باشگاه خصوصی شوند. اینکه می‌گویند عزیزی خادم باعث حذف دو تیم شدند اشتباه است.

*کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم دروغ گفتن بود. سال‌ها به‌ AFC و کنفدراسیون آسیا دروغ گفتند و این‌بار کمیته بدوی و استیناف نخواستند دروغ بگویند. وقتی شما استادیوم نداری و بدهکاری ما چه کاره‌ایم؟ الان پادووانی طلبکار نیست؟ این دو تیم چند تا طلبکار دارند؟ از لباس‌فروش ‌بگیر تا ترانسپرت.

به یک دلیل ارادتم به عزیزی خادم کم شد/ ماجدی در چنگال هیئت رئیسه گرفتار شده/ خدا پدر تاج را بیامرزد که کاندیدا شد!

*یک‌سری مشکلات هست، می‌توانیم کمک کنیم ولی یک‌سری مشکلات هست ما نمی‌توانیم کمک کنیم. ما چطور می‌توانستیم بگوییم بدهی کالدرون را دادیم؟ چطور می‌توانستیم بگوییم بدهی استراماچونی تسویه شده؟ شما عاقلی! اگر یک ریال بدهی داشته باشند حق شرکت در مسابقات آسیا را ندارند. اینها میلیاردها تومان بدهی دارند. می‌گویند ما چون استقلال و پرسپولیس هستیم، می‌رویم. کجا می‌روید؟ جلوتان را می‌گیرند. از شما گنده‌ترها جلوشان گرفته شده. قانون هست و مصوب کنفدراسیون آسیاست. خودتان مدارک‌تان را بارگذاری کردید. چه جوری بگویم. اگر توی دلم را بگویم شما به حال مملکت گریه می‌کنید. تازه اینکه باشگاه‌های بزرگ ما هستند. بروید از آقایان آجورلو و صدری بپرسید آیا مدارک شما کامل بوده؟ اگر کامل بوده من هزار مدرک به شما نشان می‌دهم که کامل نبوده.

*ما زیاد هم نباید دنبال آقای رئیسی باشیم. وقتی ایشان بین این همه آدم اصلح سجادی را می‌گذارد آنجا یعنی گره‌گشایی کار باید توسط ایشان باشد. بروید ببینید سجادی چند تا گزارش در مورد سرخابی‌ها داده؟ درباره فدراسیون چه گزارشی داده؟

*ایرادی که به آقای عزیزی خادم می‌گیرم حرف نزدنش است. من به شما گفتم با ایشان حرف بزنید. من نباید زیاد صحبت کنم. او هست که به قول خودش و من مورد ظلم واقع شده است. چرا حرف نمی‌زند؟ باید بگوید! سرش را که نمی‌برند. ایشان وقتی راضی است و حرف نمی‌زند من چه بگویم؟ همین است که یک مقداری از ارادت من به ایشان کم شده با اینکه مطمئنم آدم توانایی است. الان هم در توانایی‌اش شک ندارم، در جراتش شک دارم. در تلویزیون هم مصاحبه می‌کند بیست بار مجری می‌پرد وسط حرفش.

به یک دلیل ارادتم به عزیزی خادم کم شد/ ماجدی در چنگال هیئت رئیسه گرفتار شده/ خدا پدر تاج را بیامرزد که کاندیدا شد!

*میرشاد در زمان قبل خیلی قوی بود ولی الان هیات‌رییسه او را در چنگال خودش گرفته. واعظ هم هست که شاید فوتبالی نباشد ولی مدیرعامل استقلال بوده. یا دکتر اسدی که بسیار جوان شایسته‌ و پاکی است. از بین همه اینها خود شما بخواهی یکی را انتخاب کنی که همه دوره‌های فوتبال را دیده چه کسی را انتخاب می‌کنی؟ من می‌گویم تاج! ضمن ارادت به سایر نامزدها.

*افکار عمومی را چه کسی می‌سازد؟ سایت‌ها و رسانه‌ها! عملکرد تاج را بررسی کنید. پرونده ویلموتس ساخته و پرداخته دو تا از نماینده‌های مجلس بود. شرایطی که امروز ویلموتس دارد این است که رفته شکایت کرده پولش را بگیرد. اما فقط ویلموتس شکایت کرده؟ یا اینکه دنیزلی هم شکایت کرد و پولش را گرفت؟ همین‌طور برانکو؟ چندین نفر شکایت کردند و پول‌شان را گرفتند. استراماچونی هم شکایت کرده. مانوئل ژوزه هم از همه بیشتر گرفت. همه هم فسخ یک‌طرفه کردند. سلطانی‌فر تعلل کرد در دادن پول ویلموتس.

*یک امپراتوری خبری در ورزش ما وجود دارد که هر جوری بخواهد می‌چرخاند. تمام این مربیان بزرگ زاییده آن امپراتوری است. این امپراتوری شامل سه تا سایت است و من بقیه را متهم نمی‌کنم. بقیه هم مدعی این سایت‌ها هستند و آدم‌های پاک و درستی هستند. هیچی هم ندارند در زندگی‌شان. خود شما چه داری در زندگیت که می‌آیی اینجا می‌نشینی؟ یا رفقای شما چه حقوقی می‌گیرند؟ پس منظورم شما نیستید. همه هم می‌دانند منظورم چه کسانی هستند. این امپراتوری گنده می‌کند و بعد کوچک می‌کند. از طریق سایت و روزنامه و رادیو تلویزیون خصوصی. حتی دوستان‌شان در خارج از کشور. اینجا آب می خوری آن طرف نشان می‌دهد. چه کسانی اینها را می‌فرستد؟ چه داستانی پشت اینهاست؟ بنابراین اینکه شما می‌گویی به آدم بیکار دو میلیون دادند زاییده امپراطوی خبری است. البته این را باید تاج پاسخ بدهد. تاج اصلا احتیاجی به این پول‌ها ندارد. تا آنجایی که من می‌دانم. تاج را از جوانی می‌شناسم. وقتی نامزد شد از او پرسیدم چرا برگشتی؟ جواب داد ولله نمی‌خواستم، بیایم احساس تکلیف کردم. به زور آوردنش تا این بلبشو را جمع کند البته اگر انتخاب شود.

به یک دلیل ارادتم به عزیزی خادم کم شد/ ماجدی در چنگال هیئت رئیسه گرفتار شده/ خدا پدر تاج را بیامرزد که کاندیدا شد!

*من می‌گویم در این شرایط خدا پدر تاج را بیامرزد که آمد. یکی باید باشد که تا مهلت شروع جام جهانی حداقل دو تا بازی تدارکاتی بگذارد. هیات‌رییسه فعلی که نتوانست. از کسی هم کمک نخواست. ترسیدند اگر به یکی زنگ بزنند ما برویم جای‌شان بنشینیم. فوتبال همانطور که یک بازی دسته‌جمعی است و تاکتیک دارد در بیرون از زمین هم نیاز به کار گروهی دارد. همیشه سی درصد فوتبال در زمین معلوم می‌شود، ۷۰ درصد خارج از زمین. این هفتاد درصد همان امکانات و مدیریت و مناسبات بین‌المللی است. نه الان وضعیت لیگ مشخص است نه فدراسیون. دعوا به حداکثر رسیده و یک بزرگ‌تر نیست که گوش همه را بگیرد و بنشاند زمین.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    شما درست میگی! ویلموتس مربی بارسلونا و رئال بود، تاج خیلی عالی کار کرد مخصوصاً در پرونده ویلموتس ، عزیزی خادم هم از بچگی مدیر بدنیا اومده سابقش که اینو میگه و البته خیلی قشنگ فدراسیون رو اداره کرد. مشکل امثال مصطفوی اینه که فکر میکنن همه چیز رو می‌دونن و بقیه گوسفند تشریف دارن و دنباله رو رسانه ها هستن. آقای همه چیز دون! تو دنیای امروز دیگه نمیشه فردی که کت ریاست خیلی خیلی براش گشاد بوده رو بزور بگی مناسب بوده، نه، دیگه نمیشه. البته تقصیر از ایشون نیست اینقدر آدمای بیسواد پست و مقام گرفتن که هر کی دو سطح بالاتر باشه دیگه فکر می‌کنه از خودش بالاتر نیس. نخیر ، آدمای لایق در سیستم نیستن جناب مصطفوی، بقول دوستان: عرصه خالی ز شیران شده
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    الان یک عده میان کامنت میدن شما خودت مشکل داری و عند مشکلی. به همین راحتی تخریبتون میکنن
  • پدرام CA ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    "تاج به این پولها احتیاج ندارد"!یعنی هر کی اخنلاس میکنه از سر نداریه؟ اگه منظورت حقوقشه که اون یک چیزی دستی هم میده که برش گردونند.شما که خودت مدیر بودی به من بگو جه چوری قیض 900 هزار دلاری هتل رو تایید کرده؟ جچوری اجازه داده مربی که سوسابقه اش به عنوان مربی و سیاستمدار همه جا رو برداشته سرمربی ایران شه؟
  • فربد US ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    هرچی این آقا میگه برعکسش کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی