پیگیری سازمان هلال‌احمر برای شکایت از ساپینتو/ سرمربی استقلال درس عبرت می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: از شکایت خود علیه ساپینتو صرف‌نظر نخواهیم کرد.

مهدی ولی‌پور در مورد شکایت سازمان هلال‌احمر از ریکاردو ساپینتو بابت ضربه زدن به برانکارت عوامل سازمان هلال‌احمر در جریان دیدار ملوان و استقلال اظهار داشت: اقدامی که سرمربی استقلال انجام داد مذموم بود به این علت که اساس تشکیل باشگاه‌های ورزشی پسوند فرهنگی را یدک می‌کشند در کنار ترویج سلامت جسمی و روحی، مباحثی مثل فتوت، جوانمردی، بزرگ‌منشی و مروت است تا امثال مرحوم تختی را تحویل جامعه بدهد.

وی افزود: ترویج خشونت و هنجارشکنی و مواردی از این دست از مسئولان و سرمربیان تیم‌های بزرگی مثل استقلال دور از انتظار است. چه بخواهیم یا نخواهیم هر کدام از ما بسته به جایگاه خود برای برخی افراد الگو هستیم. در خانواده الگوی فرزندان و در جامعه الگوی مخاطبی که با آنها سروکار داریم. خدماتی که توسط جمعیت هلال احمر در سوانح و حوادث انجام می‌شود از جانب امدادگرانی است که داوطلبانه با ما همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد:‌ در همه جای دنیا طبق قوانین و موازین بین‌المللی این افراد حتی در جنگ‌ها و مخاصمات از مصونیت برخوردار هستند و مورد احترام مضاعف. وظیفه سازمان هلال احمر نیز صیانت از این عزیزان است. در این راستا شکایتی از سرمربی استقلال تنظیم شده و مسئولان معاونت حقوقی جمعیت هلال احمر پیگیر قضیه هستند اگر جلوی این قضیه همین‌جا گرفته نشود شاهد تکرار آن خواهیم بود نمونه‌اش هم در بازی صنعت نفت و آلومینیوم اراک مشاهده کردیم.

ولی‌پور در گفت‌وگو با شبکه خبر تصریح کرد:‌انتظار می‌رود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیر موضوع باشد. البته اتفاقی که در بازی با آلومینیوم افتاد مربوط به همکاران ما نبود اما کادر امداد و درمان که در کنار زمین خدمات اینچنینی را برعهده دارند مورد تعرض بازیکنان این تیم قرار گرفتند. اگر این امور به جدی پیگیری نشود نتیجه‌اش ترویج خشونت و ناهنجاری بین بازیکنان و روی سکوها و نهایتاً در جامعه است. عنان کار از دست مسئولان برگزاری مسابقه خارج می‌شود. همچنان روی شکایت خود مصر هستیم تا به نتیجه برسیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • از پیدایش زمین0مقام بین المللی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    همین آقا که کلی سخنرانی کردن شک نکنید گرایش رنگی دارن بذارید مربی تیم حکومتی بود ببینم بازم این حرفا بود😑
    • بستوزن لنگ IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      سازمان حلال اهمرلطف کنه اول به پرسنلش یادبده چه طوری رفتارکنن بعد به فکر شکایت باشه وقتی ملوان گل زد نیروهای حلال اهمر دورافتخارمیزدن توورزشگاه وجلوی نیمکت استقلال به درودیوارآویزون میشدن چرااونجا کسی به این آقایون چیزی نگفت واقعا که چقدرفشارلنگیا بالا رفته ازهرراهی میخوان تیم قهرمان دوستاره آسیارو بکوبن ولی کور خوندن بابامسعوددیگه نیست💪💪💙💙💙💙💫💫
  • باافتخار اس اسی ام IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    باتوجه به بعضی خبرهای همین خبرورزشی مبنی به شواهد برخی از این اتفاق،این چندنفر از هلال احمر همچین مظلوم هم نبودند و تو بدترین شرایط اقدام به حرکات شیطنت آمیز و تحریک آمیزی کردن،بنظر حقیر باشگاه تاج هم باید نسبت به حرکات مضون این افراد طرح شکایت کنه....خیلی تو بوق و کرنا کردن...
  • آبدارچی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    کار زحمتکشان کادر درمان و هلال احمر در عرصه های مختلف قابل توصیف نیست و بر همگان روشن است اما با نگاهی حرفه ای به بحث برگزاری مسابقات فوتبال محل استقرار و جای این عزیزان درست کنار نیمکت تیمها بخصوص تیمهای میهمان نیست و نباید باشد البته این از ضعف برگزار کندگان بازی است طبق شنیده ها این عزیزان هم گویا بعد از گل ملوان از پوست و لباس خود خارج شده و شادی میکردند !! ضمنا وظیفه هلال احمر گوشمالی و تنبیه و صدور پی درپی بیانیه و دادن رهنمود فرهنگی و .... نیست شما وظیفه دارید به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال شکوائیه بنویسید و اعتراض کنید البته گویا تنها چیزی که برایتان اهمیت نداشت عذرخواهی شخص ساپینتو از رفتارش بود شاید این مسئله چندان به فرهنگ مربوط نمیشود !!!
    • اس.تق.لال IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      چی شد یحیی یه اعتراض به داور کرد شد وحشی بعد مربی شما برنکارد و می شوته تو صورت 3 نفر که دارن آفتاب می گیرن بعد میگین از نظر حرفه ای بهترین کار و انجام داده چون اون 3نفر مازندرانی از اینکه تیم شهرشون گل زده خوشحال بودن پس از نظر حرفه ای واجبه که اینگونه افراد کشته یا زخمی بشن تا دیگه خوشحال نباشند از گل زدن تیم شهرشون ...بابا خیلی از بنیان باحالید خدا شفا و چند جام دیگه مثل پارسال که قانونی گرفتین بده تا از این نوع توهمات خلاص بشین
    • 4444 IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      لنگیا هنوز نمیدونن بندر انزلی در استان گیلان هست نه مازندران. از طرفی اینم نمیدونن که هیچکس حتی بازیکنان حریف حق ندارن بیان جلوی نیمکت تیمی که گل خورده یا جلو هوادار های حریف خوشحالی کنن. بهش میگن تحریک و خودش جریمه و محرومیت داره. جالب تر از همه فحاشی و یقه گیری با داور رو با لگد زدن به برانکارد مقایسه میکنن. گزارشگر اگه یکم از تیم مقابلشون تعریف کنه صدتا بیانیه میدن ولی در خصوص ساپینتو حق داشتن از تیم شهرشون دفاع کنن. همونقدر که کار ساپینتو زشت بوده کار هلال احمر هم ناپسند بوده. اونجا به عنوان عوامل اجرایی بازی نشستن نه هوادار. یعنی اگه تو دربی راننده آمبولانس تاجی بود و استقلال گل زد حق داره بیاد جلو نیمکت لنگیا خوشحالی کنه؟
  • تاج IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    حرف مفت نزن تا بیچارت نکردیم
  • RezaSamadisaadat FR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    منم بودم عصبانی میشدم، استقلال گل خورده اونا خوشحالی کردن، درسته تیم شهر شونه اما اونا حین انجام وظیفه بودن و حق خوشحالی نداشتن، تا حالا دیدین سربازا یا نیروی ناجا یا نیروی امنیتی تو خارج برا زدن یه گل بپرن هوا خوشحالی کنن، من که تا حالا ندیدم چون دارن انجام وظیفه میکنن، بنده خدا هم بعد از بازی معذرت خواهی کرده تموم شده رفته، حالا نمیدونم خبر ورزشی چرا اینقدر تو بوق کرنا میکنه و نظرسنجی میزاره،، فکر کنم خبر ورزشی غش کرده سمت پرسپولیس 😁😁
  • علیرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    خب سازمان هلال احمر چرا کارکنانش را توجیه نمی کند که وقتی برای یه مسابقه رسمی اعزام می شوند اصل بی طرفی را رعایت کنند و نود دقیقه روی اعصاب کادر فنی و بازیکنان و هواداران تیم استقلال راه نروند؟
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    اولا که مگه وظیفه هلال احمر بردن مصدومین بازی فوتبال هست مگه حوادث غیر مترقبه اتفاق افتاده؟ توی شهر های دیگه هم این کار رو هلال احمر انجام میده یا هیئت فوتبال؟ دوما چرا روی نیمکت استقلال نشسته بودن مگه جای معینی ندارن؟ سوما چرا داشتن بلافاصله واکنش نشون میدادنو و با مربی استقلال درگیر میشدن، انگار از قبل برنامه ریزی کرده بودن
  • 4444 IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    فوتبالیا میدونن که انزلی چی ها چجور هوادارانی هستند و چقدر مشکل ساز تو انزلی خصوصا اگه تیمشون ببازه تیم حریف امنیت جانی نداره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی