نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پشت پرده یک ادعای عجیب/ استقلالی‌ها ستاره پرسپولیس را طعمه کردند!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی مدعی شد که بیرانوند با این تیم تمام کرده بود.

امیرحسین صادقی پیشکسوت باشگاه استقلال چند روز پیش در گفت و گو با خبرورزشی ادعای جالبی را مطرح کرد. صادقی مدعی شد علیرضا بیرانوند گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی قبل از لیگ شانزدهم و پیوستن به پرسپولیس، در آستانه استقلالی شدن قرار داشت و حتی کارش با استقلال تمام شده بود.

صادقی در ادامه گفت: خودم به مدیران وقت استقلال پیشنهاد دادم بیرانوند را جذب کنند و همه چیز هم داشت خوب پیش می‌رفت، ولی ناگهان از آنجاییکه پرویز مظلومی ترسو بود، ترجیح داد مهدی رحمتی را نگه دارد و بازوبند کاپیتانی را هم به او بدهد.

صادقی درحالی این ادعا را مطرح کرد که بیرانوند بعد از دو سال دوری از پرسپولیس و بازی در اروپا، دوباره به تیم سابقش برگشته و در ۵ بازی ابتدایی لیگ هم عملکرد فوق العاده ای از خودش به نمایش گذاشت.

بیرانوند که شانس اول فیکس بودن در تیم ملی برای بازی های جام جهانی به حساب می‌آید، به گفته خیلی از کارشناسان بهترین خرید تابستانی پرسپولیس بوده و نمایش های خوبش در ترکیب این تیم باعث خواهد شد تا دوباره به گلر اول و ثابت تیم ملی تبدیل شود.

پشت پرده ادعای صادقی و البته ماجرای پیوستن بیرانوند به استقلال، قبل از پرسپولیسی شدنش چیست؟

بیرانوند که در نفت چهره شد، در لیگ پانزدهم نمایش درخشانی زیر نظر منصوریان داشت. نیم فصل همان سال برانکو خواهان جذب علیرضا شد ولی مدیران نفت بعد از مخالفت منصوریان، اجازه پرسپولیسی شدن را به بیرانوند ندادند.

در نهایت هم بعد از اتمام فصل بیرانوند از نفت جدا  پرسپولیسی شد. قبل از شروع لیگ پانزدهم اما ماجرای استقلالی شدن او مطرح و مذاکراتی با بیرانوند انجام شد. قبل از بیرانوند استقلالی ها با رحمتی هم صحبت کردند و این گلر  در شرف عقد  قرارداد با این تیم قرار داشت.

رحمتی اما برای بستن قرارداد با استقلال خواهان دریافت مبلغ بالایی شد ولی استقلالی می‌خواستند با پول کمتری رحمتی را جذب کنند.

بیرانوند در آن مقطع  با باشگاه نفت قرارداد داشت اما استقلالی‌ها با او  تماس گرفتند که برای مذاکره به باشگاه آن‌ها برود. این موضوع درست به زمانی برمی‌گردد که استقلال قصد داشت در زمان سرمربی‌گری مظلومی،‌ مهدی رحمتی را به استقلال برگردانند. نظری جویباری و همین طور امیری، مسئولان مذاکرات استقلالی‌ها بودند. آن‌ها چند بار با بیرانوند  تماس گرفتند تا با او مذاکره کنند.

بیرانوند هم در جواب آن ها  می‌گفت  با تیم نفت قرارداد دارم. مدیران استقلال اما به علیرضا می‌گفتند تو کاری به نفت نداشته باش، ما رضایت‌نامه‌ات را می‌گیریم.در واقع  استقلالی‌ها به دنبال این بودند با مطرح کردن نام بیرانوند و مذاکره با او، مبلغ قرارداد رحمتی را کمتر کنند.

یک شب درنهایت  یکی از معاونین وقت باشگاه استقلال  با یک ماشین شاسی‌بلند به دنبال بیرانوند رفت و او را به دفتر باشگاه استقلال برد. استقلالی بعد از کشاندن بیرانوند به ساختمان باشگاه، از او پرسیدند  که برای حضور در استقلال چقدر پول می‌خواهد. بیرانوند هم که آن موقع نمی‌دانست داستان از چه قرار است،  به آن‌ها گفت باشگاه نفت ۸۰۰ میلیون تومان بابت فسخ قرارداد می‌خواهد.

خودش هم یک میلیارد می‌خواهد و تخفیف هم نمی‌دهد. در نهایت هم مدیران وقت استقلال  با پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بیرانوند  موافقت کردند ولی به بیرانوند گفتند که  ما در رسانه‌ها می‌گوییم مهدی رحمتی گزینه اول ماست اما در نهایت با تو قرارداد می‌بندیم.

در واقع مدیران وقت استقلال ستاره فعلی پرسپولیس را طعمه قرار دادند تا از طریق مذاکره رسمی‌با او و البته رساندن خبر مذاکره به گوش مهدی رحمتی و رسانه ای شدن قضیه، رحمتی را تحت فشار قرار بدهند و با مبلغ پایین تری با او قرارداد ببندند. در نهایت هم همین اتفاق افتادو بعد از آن جلسه دیگر خبری از استقلالی ها نشد تا بیرانوند در لیگ پانزدهم در نفت بماند.

همچنین بعد از پایان لیگ پانزدهم و زمانیکه علیرضا منصوریان هدایت استقلال را بر عهده گرفت، نام بیرانوند را در لیست نقل و انتقالاتی خود قرار داد ولی باز هم بیرانوند استقلالی نشد.

منصوریانی که زمانی بیرانوند را تبدیل به شماره‌ی یک نفت تهران کرد و باعث شد نامش بر سر زبان‌ها بیفتد، به خاطر اعتراض علیرضا در ندادن رضایتنامه به او برای پیوستن به پرسپولیس،  او را  نیمکت نشین کرد و وحید شیخ ویسی را درون دروازه قرار داد تا نشان دهد از دست بیرانوند بسیار شاکی و ناراحت است.

پس از گذشت چند هفته بیرانوند با عذرخواهی و دلجویی از منصوریان به ترکیب نفت بازگشت و توانست با نمایش‌های درخشان خود اتفاقات گذشته را به بهترین شکل ممکن جبران کند و دوباره محبوب علیرضا منصوریان شود.

در اواخر فصل پانزدهم بود که منصوریان در مصاحبه ای اعلام کرد آینده او با بیرانوند در یک سو خواهد بود همین امر با توجه به شایعه حضور منصوریان روی نیمکت استقلال خیلی ها فکرمی‌کردند  که بیرانوند هم همراه با منصوریان راهی استقلال خواهد شد.

در همین حین نیز باشگاه پرسپولیس دوباره پیشنهاد خود را برای جذب بیرانوند در انتهای فصل به  ارائه کرد و دوباره بحث انتقال او به تیم پرسپولیس نقل محافل فوتبالی نیز شد. همگان منتظر بودند تا ببینند بیرانوند چه تصمیمی‌خواهد گرفت و راهی کدامیک از دو تیم سرخابی پایتخت خواهد شد زیرا دیگر تصمیم از عهده باشگاه نفت خارج شده بود و بیرانوند مجاز بود در انتهای فصل به عنوان بازیکن آزاد به هر تیم که دوست دارد برود.

بالاخره در یک خبر ناگهانی و جنجالی اعلام شد که  علیرضا بیرانوند به پرسپولیس پیوسته است. ابتدا اعلام شد این خبر شایعه است اما با انتشار عکس‌های عقد قرارداد او با پرسپولیس صحت و سقم این خبر تایید شد و مشخص شد بیرانوند پرسپولیس را به استقلال ترجیح داده است.

همین موضوع هم باعث ناراحتی منصوریان و البته هواداران استقلال شد، چرا که آن ها فکر می‌کردند بیرانوند پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد. حالا سال ها از آن روز می‌گذرد و بیرانوند به غیر از کسب کلی جام و افتخار با پرسپولیس، به پیراهن شماره یک تیم ملی رسید و در جام جهانی هم با گرفتن پنالتی رونالدو درخشید. علیرضا دوباره به پرسپولیس بازگشته تا هم مشکلات این تیم در درون دروازه را حل کند و هم با فیکس شدن در تیم ملی و حضور در دومین جام جهانی متوالی خود، تاریخ ساز شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • شمسعلی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    رفته بود کیسه همون موقع فوتبالش تموم شده بود ولی با یه انتخاب درست به یکی از بهترین گلرهای تاریخ ایران تبدیل شد
    • اص طق لال هدیه به ....... IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      بغیر از کلی جام و افتخار با پرسپولیس و پیراهن یک تیم ملی داغی ابدی هم بر یه جای خاص کیسه کشا گذاشت که تا امروز هم با گفتن خاطراتش هم داغ خود را تازه میکنند و هم کیف پرسپولیسیها را کوک میکنند.زنده باد پرسپولیس و پرسپولیسی .کور باد ان که نتواند دید.
    • اللا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      لنگی بی خاصیت
    • لنگی سوز IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      منصوریان از نفت تهران چندبازیکن معرفی کرد وحیدامیری بیرانوند وریاغفوری اشتباه نکنم پورعلی گنجی هم بود که تیم میلی هم رفتن بعد شبانه نفراز لنگ به تیم میلی رفته بود ومخ اینا رو یعنی بیرو و وحیدامیری رو زده بود قبل این هم قراربراین بود بخاطر منصوریان بیان استقلال خب پول چه کارها که نمیکنه
    • شیش تایی ها666666666666666666666 IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      مسئله این عزیزان پول نبود اونا فقط دنبال شرافت و اصالت بودن که تو پرسپولیس هست و خبری از سعودی پرستی و وطن فروشی و دورافتخار زدن با پرچم بیگانه تو مکتب پرسپولیس نیست چیزی که تو مکتب کاج به وفور دیده میشه
    • لنگی سوز IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      شمایی که ادعای وطن پرستی داری چرا توتبریز خوزستان اصفهان ... اینهمه ازلنگ نفرت دارن چرا توهین کردین به هم وطنت که توهین دیدی چرا حق هم وطنت رو خوردی اسم تیمت یالنگ هست یاپیروزی چون پرسپولیس اسم ایرانی نیست لطفالنگی جماعت از اصالت و وطن حرف نزنن یادمه دقیق پرچم ویتنام رو برداشته بودین یاعروس عرب هاشده بودین احترام بذارین تااحترام ببینین حالابازی تواهوازتون مونده اونجا اصالت معلوم میشه
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    علی بیروشیرمردپرسپولیسی♥️
    • پرسپولیس عشق است و تمام IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      درود بر دوستان،،، این آقا میگه پرسپولیس نام ایرانی نیست¡. تعجب میکنم از اینهمه بی سوادی. شما هنوز سواد این رو نداری که انتخاب نام پرسپولیس برای چیست؟ آنوقت از فوتبال حرف میزنی؟ آقایان استقلالی خوب و با سواد زیاد داریم و خودم دوستان استقلالی دارم. اما عده ای که همیشه زیر پستهای پرسپولیس پلاس هستند که خودم تعجب میکنم و میگم شاید خودشان هم نمیدانند طرفدار کدام تیم هستند چون توی پستهای استقلال خبری ازشون نیست. نهایتاً به امسال این آقایان پیشنهاد میکنم بجای اومدن اینجا از همین وقت استفاده کنید و در وب گردی بدنبال بالا بردن سطح سوادتون باشید.
  • کاوه IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    این ادعا اگر درست باشه چون راویش اصلا معتبر نیست نشان میده که استقلالی ها چقدر از مرحله پرت هستن.
  • احمدرضا IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    دقت کردین همیشه استقلالی ها حسرت داشتن ستاره های پرسپولیس بعد سالها را دارند،سالهاست حسرت بدل داشتن علی اقا کریمی هستند و همیشه در گذشته هستند،اقایان بی خیال،این کارها چی هست؟؟ یکم حرفه ای باشید،بازیکن یا پیشکسوت نباید دنبال قرارداد بستن فوتبالیست باشد،باشگاه باید قانون داشته باشد،در فوتبال حرفه ای هر باشگاه باید مسیول نقل انتقالات و مشاوران داشته باشد
    • علی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      حرفه ای از نظر شما یعنی چی؟ اگر به این استدلال شما باشه که کل دنیا غیرحرفه ای هستن، نمونه ش رونالدو میخواست بره منچسترسیتی، الگس فرگوسن باهاش تماس گرفت رفت یونایتد
  • ناشناس IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    آفرین به علی بیرو پرسپولیسی
    • احسان IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      آقای علی بیرانوند یک استعداد فوق العاده بود و هست و خواهد بود اما جایگاه شکوفای این استعداد مهم بوده و هست بی شک اگه میرفت استقلال استعدادشم میسوزوندن و یه آدم بی تجربه تحویل جامعه فوتبال ایران میدادن استقلال ریشه نداره که بازیکن ریشه دار تحویل بده همون ستاره ها هم مال تیم تاج و زمان شاه بود که عربا دست بویش بودن ستاره هم بهش دادن حالا از اون موقع تا حالا اگه ریشه داره اگه وجود داره یه ستاره بگیره بی وجودای وطن فروش خائن شش تایها
  • پرسپولیس IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    ممنون ازن متن زیباتون و موشکافی دقیقتون آقاامید عزیز.. عالی بود اقای یوسفیان عزیز..... بیرانوند به پرسپولیس اونده وجامها با این تیم گرفته ومرد یک تیم ملی شده، بقیه ماجرا حرف اضافه است
  • علی‌فیضی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    عشق‌پرسپولیس ‌علیرضا بیرانوند ‌‌ آفرین سر با انتخاب دوباره‌ات‌سرور همه کیسه کشها‌ امیدوارم دوباره در جام جهانی مثل الماس‌بدرخشی ‌
  • ایمون زاید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    اصلا ببینید گروه خونی بیرانوند به کیسه میخوره ،کیسه و کیسه کشا اکثرا سوسول تشریف دارن و اینا کلا تو هیچ کارشون صداقت ندارن ،ببینید با گیتار زنشون چه معامله ای داشتن
  • شاهرودی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    اگر میرفت استقلال شلغمم نصیبش نمیشد چون دریغ از یک افتخار و جام تو این سالها ولی با اومدن به پرسپولیس به اندازه کل عمرش جام کسب کرد اینه فرق پرسپولیس کبیر و کاج خمیر
  • کیسه شیش سوراخ حقیر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    همه افتخارات و بازیکنان و هواداران پرسپولیس کبیر واسه شیشتقلال صغیر جرخورده شده ی رویای نداشته.. شده ی عقده بزرگ واسشون.. یا شایدم ی کابوس وحشتناک.. بسوزید بدبختای هیچی ندار
  • مهدی برزگر IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    خخخخخ امیرحسین صادقی،یا مرحوم صادقی این آقا هیچوقت توکیسه تره هم براش خردنمیکردن
  • مائده IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    باش.ب توچه؟ چرا استقلالیا زیر خبرای پرسپولیس پلاسن🤌
  • داریوش IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    مرحوم بازم حرف زد ؟؟؟
  • مهدی GB ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    لنگ پلیس سوبله چوبله
    • پرسپولیسی تیر IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      کاج کیسه کش حقیردرباری استفراقی عرب پرست۶تایی سوراخ سوراخ درودبرپرسپولیس کوروش کبیروننگ بردوچرخه سوار کاجی کیسه کش استفراقی درباری حقیر 😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉
  • مرتضی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    مثل همیشه چقدر تابلو طرفداری پیروزی رو میکنین!همه تیم های دنیا لیست اول و دوم دارن و اون موقع هم رحمتی لیست اول بود و بیرانوند لیست دوم! در مورد سال بعد و پول هدایتی و قراداد بستن با پیروزی چیزی نمیگی!
    • فیروزی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      یه چیزی هست به اسم پول پارتی و فساد که مکتب تیمی به اسم فیروزی رو بوجود آورده،شما نگا یه سال بابامسعود رفت ببین چی به سرشون اومد😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی