دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
۰ |
۴
فوق ستاره جدید ورزش جهان/ ۱۹ ساله، فروتن، چابک و نابغه!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارلوس آلکاراس تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی قهرمان گرنداسلم تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۲ شد و رکورد جدیدی ثبت کرد.

فرخ حسابی؛ کارلوس آلکاراس تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی قهرمان گرنداسلم تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۲ شد و رکورد جدیدی ثبت کرد.

آلکاراس در بازی فینال تنیس آزاد آمریکا برابر کسپر رود نروژی به برتری رسید و برای نخستین بار قهرمان این مسابقات شد. مدت زمان این مسابقه مهیج ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه بود.

آلکاراس با قهرمانی در گرنداسلم تنیس آزاد آمریکا ۲ میلیون و ششصد هزار دلار جایزه نقدی دریافت کرد. او دو هزار امتیاز در رنکینگ بعدی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان جهان (ATP) نیز به دست آورد. کسپر رود نروژی نیز جایزه ۱.۳ میلیون دلاری و ۱۲۰۰ امتیاز در رنکینگ جهانی دریافت می‌کند.

کارلوس آلکاراس ۱۹ ساله با پیشی گرفتن از لیتون هویت جوان‌ترین صدرنشین رنکینگ ATP در تاریخ تنیس است. هویت در سن ۲۰ سالگی صدرنشین این رنکینگ شده بود اما تنیسور اسپانیایی رکورد منحصر به فرد او را شکست.

«او بازیکنی است که تمام مسیر را می دود، این مهم است، او بسیار چابک است و از نظر فنی، از نظر شوت، او بسیار کامل است. او خیلی خوب جلو می‌رود و به خوبی بازی را از روی تور میبندد.» این توصیف گوستاووو لوسا مربی تنیس از ستاره این روزهای تنیس جهان و قهرمان گرند اسلم آمریکا یعنی کارلوس آلکاراس است.

کارلوس آلکاراس تقریباً در یک چشم به هم زدن به جواهر جدید تنیس جهان تبدیل شد و در چند ساعت آینده شماره ۱ تنیس جهان خواهد بود. چه چیزی او را به بازیکنی این چنین بزرگ تبدیل کرده است و این جوان از کجا آمده است که تنها با ۱۹ سال سن، صدر رده بندی حرفه ای تنیس را در اختیار می‌گیرد؟

او در ۵ می ۲۰۰۳ در ال پالمار، در مورسیای اسپانیا متولد شد و در سن ۱۴ سالگی وارد آکادمی شماره ۱ سابق جهان خوان کارلوس فررو شد. او با هدایت فررو، نه تنها صحنه تنیس اسپانیا، بلکه تنیس جهان و طرفداران این ورزش را نیز اغوا کرده است.

کارلوس به دلیل کاریزما یا مهارت های تبلیغاتی خود متمایز نیست، ویژگی های او به دلیل رفتار حرفه ای، کار، مهارت های فنی و نگرش مسئولیت پذیر او است. همانطور که رافائل نادال در مورد او گفت: «کارلوس تمام ویژگیهای لازم برای قهرمانی یعنی اشتیاق، فروتنی، استعداد و فیزیک بدنی را دارد که من را به یاد خودم می‌اندازد که در سن او بودم. او در حال حاضر یک رقیب برای من است.»

در فصل ۲۰۲۱، او از رتبه ۱۴۶ در رده‌بندی ATP وارد مسابقات شد و حالا به رتبه یک رسیده است. در طول سال گذشته، او شروع به نشان دادن استعداد خود کرد که باعث شد، در سن ۱۷ سالگی، اولین مسابقه خود را در یک تورنمنت گرند اسلم ببرد و تنها در ۱۸ سال و ۳ ماهگی ۲۵ روز پس از پیروزی در دور اول اوپن آمریکا، او موفق شد با کسب پیروزی در تمام گرند اسلم ها رکوردهایی که توسط نادال، جوکوویچ و فدرر ثبت شده بود را بهبود بخشد.

تا اینجا یعنی در سال ۲۰۲۲، آلکاراس به هفت فینال رسیده و در پنج فینال پیروز شده است. او در ATP در ریودوژانیرو، بارسلونا و در مسابقات مسترز ۱۰۰۰ مادرید قهرمان شد. علاوه بر این، او از قبل می‌دانست که شکست دادن کسپر رود نروژی در فینال گرند اسلم آمریکا چه دستاورد بزرگی برای او می‌تواند به همراه داشته باشد.

حالا او در ۱۹ سالگی پادشاه تنیس جهان است و شاید تا سالها این عنوان را در اختیار داشته باشد و رکوردهایی را ثبت کند که تا کنون هیچ تنیس بازی به آن نرسیده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی