لوکادیا گرسنه و تشنه گلزنی است/ این مهاجم هلندی ۲۰ گل برای پرسپولیس می‌زند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محسن خیلیل مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید: به نظرم یورگن لوکادیا خیلی خوب در نقطه کور دفاع حریف جایگیری کرده و زهر خودش را می‌ریزد.

شاید بهترین کسی که می‌تواند در خصوص مهاجمان فعلی پرسپولیس و به ویژه یورگن لوکادیا نظر بدهد، محسن خلیلی باشد. چند روز پیش فرصتی دست داد که با محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس گفت ‌گو کنیم. در قسمتی از مصاحبه نصرتی به ما گفته بود که با دیدن گلزنی‌های یورگن لوکادیا یاد محسن خلیلی می‌افتم و این بخش از گفت‌وگو را منتشر نکردیم تا با خود خلیلی هم صحبت کنیم.

آقای گل لیگ هفتم اما در این گپ و گفت با نکته سنجی حرف‌هایی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

محمد نصرتی در گفت‌وگو با ما عنوان کرد که با دیدن یورگن لوکادیا یاد محسن خلیلی می‌افتم. نظری ندارید؟

محمد همیشه به من لطف داشته است. یورگن لوکادیا مهاجم با کیفیتی است و اگر غیر از این بود نمی‌توانست در بوندس لیگا و لیگ برتر انگلیس بازی کند.

نظر شما در خصوص این خرید هلندی پرسپولیس چیست؟

ببینید، وقتی ما اسم مهاجم فوتبال رو می‌شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد قطعا گل زدن است. مهاجمین امروز فوتبال نه تنها  باید دوندگی بالایی داشته باشند و با جایگیری مناسب، خود را در موقعیت گلزنی قرار دهند.

آیا یورگن لوکادیا این ویژگی را دارد؟

قطعا دارد. به نظرم خیلی خوب در نقطه کور دفاع حریف جایگیری کرده و زهر خودش را می‌ریزد.

برخی‌ها معتقدند در فوتبال مدرن امروز مهاجمان نوک بیشتر باید پرس و دوندگی کنند. مربیان هم بیشتر این کار را از آنها می‌خواهند و آوراژ گلزنی پایین آمده است. قبول دارید؟

همیشه هم این طور نیست. پست مهاجم فوتبال با توجه به نوع ترکیب و تاکتیک تیم، دارای وظایف و مسئولیت‌های مختلفی است. بازیکنانی مانند لواندوسکی، بنزما، امباپه و ...را می‌توان به عنوان نمونه‌های خوبی از مهاجم در فوتبال نام برد. تمامی‌این بازیکن‌ها، گل‌های زیادی را در طول فصل می‌زنند و این هم به خاطر جایگیری مناسب آنها در موقعیت‌های مختلف و در محوطه جریمه است. من فکر می‌کنم در هر سیستم و تاکتیکی مهاجم گلزن کارآیی دارد و به درد می‌خورد.

راز موفقیت این مهاجمان در دنیای فوتبال چیست؟

این مهاجمین فوتبال به طرزی صحیح و بعضی مواقع دزدکی در پشت مدافعین حریف حرکت کرده و در موقع مناسب با توپ رُبایی به گل می‌رسند. شاخه اصلی این مهاجمین، گرسنگی و جاه طلبی فراوان آنها برای گل زدن و به پیروزی رساندن تیم است.

لوکادیا هم عطش زیادی دارد. پنالتی می‌زند و ...؟

دقیقا همین طور است. یک مهاجم باید هم عطش گلزنی داشته باشد و اتفاقا همین که در آن شرایط سراغ توپ می‌رود تا پشت ضربه پنالتی بایستد یعنی عطش گلزنی دارد و گرسنه و تشنه گلزنی است.

محسن خلیلی در لیگ هفتم با ۱۸ گل هم خودش آقای گل لیگ برتر شد و هم پرسپولیس را به قهرمانی رساند؟

( با تواضع) نه این طورها هم نیست. پرسپولیس در آن مقطع مدیریت خوبی داشت، کادرفنی و بازیکنان خوبی داشت و به خوبی هم از سوی هواداران حمایت می‌شد. قهرمانی یک تیم را یک بازیکن نمی‌تواند رقم بزند. من همبازیان بسیار خوبی داشتم که توانستم آقای گل شوم و بهترین خاطره فوتبالی ام رقم بخورد.

یورگن لوکادیا می‌تواند این فصل ۱۸ گل بزند؟

انشالله این مهاجم حرفه ای و خوب هلندی بیشتر از ۱۸ گل و حتی ۲۰ گل بزند. ما پرسپولیسی‌ها از خدایمان است!

محسن خلیلی با توجه به پتانسیل و شم گلزنی که داشت شاید می‌توانست خیلی زودتر و بیشتر در فوتبال ایران مطرح شود. خودتان هم با ما موافق هستید؟

بله، یکسری تصمیم گیری‌های نه چندان درست و مصدومیت جلوی پیشرفت بیشتر من را گرفت. آن زمان علم پزشکی به اندازه الان پیشرفت نکرده بود و با یک آسیب دیدگی ممکن بود فوتبال یک بازیکن تمام شود. به هر حال قسمت ما هم این بود و راضی هستیم.

درخصوص مهاجمان تیم ملی چه نظری دارید؟

مهدی طارمی‌که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. او ستاره پورتو و فوتبال ایران در اروپاست. طارمی‌اگر سه یا چهار سال زودتر می‌توانست در فوتبال ما مطرح و لژیونر شود الان در لیورپول یا تیم‌های بزرگ تری هم بازی می‌کرد. در کنار طارمی‌باید به سردارآزمون اشاره کرد که مهاجمی‌سرزن و گلزن است. کریم انصاری فرد و حتی علیرضا جهانبخش هم در گلزنی تبحرخاصی دارند و به نظر می‌رسد در این بخش دست کارلوس کی روش پُر باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • لنگ و دیگر هیچ... IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    من پیشنهاد میکنم این پیشکسوتان لنگ علاوه بر کار مربیگری در لیگ دو و سه به کار نوشتن کتابهای پیش بینی و بخت آزمایی هم وارد بشن. چون اینجور که پیداست خیلی خوب و دقیق همه چیز رو راجع به لنگ پبش بینی میکنن(دقیقا مثه فصل قبل). یکیشون هنوز هفته پنجم نشده میگه تا نیم فصل لنگ قهرمانه و نیم فصل دوم بازیهاش تشریفاتیه، اون یکی میگه لوقادیا دقیقا بیست و یگ گل میزنه که چهارتا پنالتیه و بقیه در طول بازی زده میشه و خلاصه انواع و اقسام خزعبلات رو سر هم میکنن... که فقط از یه لنگی ساخته هست همچین اباطیلی
  • ساوالان IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    این بیست گل را باکمک داور میزند یا بی کمک داور؟
  • سرزمین من IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    ببینیم و تعریف کنیم.
  • MAMALI IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    مرسی از این خرید خوب واقعا ممنونیم
  • {…….} IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    محمد نصرتی در گفت‌وگو با ما عنوان کرد که با دیدن یورگن لوکادیا یاد محسن خلیلی می‌افتم. نظری ندارید؟ اتفاقا" محمد نصرتي فقط بياد شيث هست!
  • امین IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    دلال لوکادیا تو خبرورزشی رپورتاژ میده!هر بازیکن خارجی بگی اولین بازیها به خاطر ناشناخته بودن گل زده.این هیکل بازیهای بعدی کاملا میخوابه
  • امید IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    گرسنه و تشنه گلزنی😂..میگه
  • ایران شیران IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    زیادی تند رفتید🤔خیلی زودههه
  • علی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    لوکادیا رو خیلی باد کردن. خیلی کنده و استیلش شبیه بدنسازاست تا فوتبالیست. در ادامه لیگ یارگیری میشه. مطمئن باشید گلهاش به ۱۰ تا نمیرسه. ۴ تا گل زده یکی پنالتی یکی آفساید دوتا هم شانسی. گل زیبا و فتی تا حالا نزده
    • یه بنده خدا: IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      اگرچه اینایی که گفتی هست ولی مهم اینه که چارچوب‌شناسه و سرعت عمل و دقتش زیاده و بدون مکث اضافه ضربه‌شو میزنه. گلزنی راحتتر از اون چیزیه که مهاجمین ما فکرشو میکنن. اصول اولیه گلزنی عبارتند از: سرعت عمل، چارچوب‌شناسی، دقت و نواخت توپ که حالا با سر میتونه باشه یا پا؛ چیزی که مهاجمین ما با اون غریبه‌اند و کمتر بهش میپردازن. هیچ مهاجمی به اندازه کافی وقت نداره که با توپ ور بره و توقع داشته باشه مدافعین نرسن یا دروازه‌بان جایگیری نکنه. فوتبال شطرنج نیست که بخوای تا پس فردا فکر کنی که کی حرکت کنی و حرکتت چی باشه. فوتبال ورزش لحظه‌هاست. واسه همین جذابیت داره.
    • یه بنده خدا: IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      مگه دیاباته تو استقلال گل قشنگ میزد. یعنی یه گل قشنگ ازش ندیدیم.
  • امید IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    65میلیاردقراردادبسته بایدسینه خیزبره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی