اعتراف رسانه انگلیسی به ضعف بزرگ تیم ملی این کشور/ ایران ساوت‌گیت را نگران کرد
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نمایش تیم ملی انگلیس در آخرین بازی‌اش قبل از مصاف با ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ سبب تشدید نگرانی‌ها درباره عملکرد خط دفاعی این تیم شده است.

تیم ملی انگلیس شب گذشته (دوشنبه) در آخرین بازی‌اش در لیگ ملت‌های اروپای سال ۲۰۲۲ که آخرین بازی این تیم قبل از رفتن به جام جهانی ۲۰۲۲ در خانه بود، مقابل آلمان به نتیجه تساوی ۳-۳ رضایت داد. این نتیجه در حالی در کارنامه سه‌شیر سقوط کرده به لیگ B ثبت شد که این تیم ۲ بر صفر از ژرمن‌ها عقب افتاده بود.

در این بازی هرچقدر که عملکرد خط حمله سه‌شیر برای جبران گل‌های خورده و ثبت سه گل در عرض ۱۲ دقیقه خوب بود، عملکرد خط دفاعی این تیم نگران‌کننده بود و موردی که نگرانی‌ها را درباره سازمان دفاعی انگلیس افزایش داد حضور هری مگوایر در خط دفاعی و اشتباه او در صحنه منجر به گل اول آلمان توسط ایلکای گوندوگان از روی نقطه پنالتی بود. کاپیتان منچستریونایتد در شروع نیمه دوم بازی توپی را لو داد که برای پس گرفتن آن مجبور به ارتکاب خطای پنالتی شد. این حرکت او نشان داد که چرا بسیاری از طرفداران سه‌شیر نگران بازگشتش به ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس شده‌اند.

رسانه‌های انگلیسی نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند و به گمانه‌زنی درباره مجبور شدن ساوت‌گیت به استفاده از هری مگوایر در غیاب دیگر گزینه‌های او برای پر کردن خط دفاعی تیمش مقابل ایران پرداخته‌اند. مصدومیت نگران‌کننده جان استونز در نیمه اول که او را مجبور به ترک میدان کرد و همینطور عملکرد ضعیف اریک دایر هم مزید بر علت شده است که این رسانه‌ها درباره احتمال به دردسر افتادن سه‌شیر مقابل ایران در اولین بازی‌اش در جام جهانی هشدار دهند.

بی‌بی‌سی اسپورت در این باره نوشته است: «نتیجه بازی انگلیس برابر آلمان به خصوص با توجه به تشریفاتی بودن آن بعد از سقوط به لیگ B و عقب افتادنش از حریف تا حد زیادی قابل قبول بود هرچند یک «اما»ی بزرگ داشت؛ یک مشکل بزرگ که ظاهراً قرار هم نیست برطرف شود. هری مگوایر دوباره نشان داد که چرا منچستریونایتد او را نیمکت‌نشین کرده و به همین دلیل برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمده است که چرا ساوت‌گیت همچنان به او اعتقاد دارد و آیا قصد دارد از او برای بازی مقابل ایران در جام جهانی هم استفاده کند».

تساوی شب گذشته سه‌شیر مقابل آلمان به معنای ثبت طولانی‌ترین روند بدون برد متوالی تیم گرت ساوت‌گیت از ماه ژوئن سال ۱۹۹۳ تا به امروز بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی