ورزشگاه آزادی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می رسد این همه دست و پا زدن برای خارج کردن این فوتبال نگون بخت از حالت اغما، فعالیتی بی اثر و خنثی است.

آرتین زهرابی؛ رقابت‌های لیگ برتر پس از وقفه ای که در روند فعالیت‌های تیم ملی ایجاد شد، دوباره ادامه پیدا کرده است؛ لیگی که در هر فصل، میلیون‌ها بیننده داشت و هیجان موجود در آن، باعث می‌شد تا خیلی‌ها تعقیبش کنند و از بازی‌هایش لذت ببرند.

حمله کرونا به فوتبال ایران که به حذف اجباری «تماشاگران» از چرخه لیگ منجر شد، اما جذابیت‌های نصف و نیمه فوتبال ما را لت و پار کرد. دیگر چیز زیادی از این لیگ باقی نمانده بود که با فروکش کردن موج بی رحمانه این بیماری، شاهد بازگشتِ اندکی شور و هیاهو در فوتبال کشور بودیم.

اتفاقی که البته خیلی زود رنگ باخت و دوباره به هر دلیلی که تصمیم سازان درباره اش فکر می‌کنند، تماشاگران در ورزشگاه‌ها دیده نمی‌شوند. لیگِ بدون تماشاگر و بیننده اما با وجود پخش زنده بازی‌ها نیز از سوی بسیاری، تعقیب نمی‌شود. انگار این فوتبال مرده است و اثری از هیجان در آن دیده نمی‌شود.

آنچه از حالت مستتر خارج شده و عیان گشته، لیگی است عاری از کیفیت و شور و اشتیاق! این لیگ بیشتر به درد آنهایی می‌خورد که به عصبانی شدن علاقه دارند و می‌خواهند به هر قیمتی «فریاد» بزنند.

چاره کار اما چیست؟ می‌توانیم بگوییم هیچ! داوران دوباره سیبل شدند؛ موج شکایت‌ها روانه کمیته انضباطی شد و کار به تقاضای عجیبِ شنود از تلفن‌های داوران کشید! مشت‌هایی هم در یک لیگ پایین تر، نثار سر و صورت دیگران شد؛ خلاصه که حکایت عجیبی است...

به نظر می‌رسد این همه دست و پا زدن برای خارج کردن فوتبال نگون بخت از حالت اغما، فعالیتی بی اثر و خنثی است. فوتبالی که تماشاگر ندارد، رغبت عمومی ایجاد نمی‌کند. این لیگ، بدون بیننده که کسی برای دیدن بازی‌هایش سر و دست نمی‌شکند به درد همین واکنش‌های عصبی می‌خورد.

هر کسی به فرا خور حالش در فوتبال ما، فقط فریاد می‌کشد اما از قدیم گفته اند آنچه ظاهرا به جایی نرسد فریاد است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • کیسه هوچی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    آقای نویسنده سرمنش تمام این شکایت وشکایت بازی تیم هوچی هست ایناعادت کردن داوران باهرتکونی یه پنالتی براشون بگیره
    • aREF IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      آقای "کیسه" شما مثل اینکه منظور نویسنده رو نگرفتی؟! یا نمیخوای بگیری!! فوتبال بی تماشاگر شده ... نه بخاطر کرونا ... بخاطر ترس از شعار تماشاگران.
  • بهنام IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    از کشوری که عصبی ترین مردم دنیاست چه توقعی دارید
  • لعنت بر مفسد اقتصادی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    فوتبال را تعطیل کنید فکر کنم درامد صدا وسیما ۹۵ درصد کم میشه۰
  • محمدطاها IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    سلام..ایووول به این متن زیبا و پر معنا با جملات خاص و سنگین⁦👌🏻⁩👏👏🌹💙بسیار عااالی نوشتی آقای زهرابی،خیلی کیف کردم👏💙😘واقعا فوتبال ایران خسته کننده شده نه به خاطر بازیهای بی کیفیت درون زمین بلکه به خاطر اتفاقات و حاشیه های تکراری خارج از آن است..بنظرم فوتبال ایران را می توان در سه‌کلمه خلاصه کرد(شکایت_بیانیه_اعتراض به داوری) آقای زهرابی یه بازی رو سراغ دارید تیمی به داوری اعتراض نکرده باشد یا بیانیه نداده باشد البته این اعتراضات از سالهای گذشته بوده و تبدیل به اپیدمی شده حالا یکی دو سال هم هست که پای شکایت و شکایت کشی تو فوتبالمون باز شده واقعا دیگه خیلی حال بهم زن شده،بیچاره هواداران هیچ لذتی از فوتبال نمی بینند..کجای دنیا این چنین است؟! همه جا در مورد مسائل فنی بحث میشود اما اینجا برعکس است متاسفانه!!!!..
  • محمدطاها IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اینو هم بگم فوتبال بدون تماشاگر مثل روحی که از جسم جدا شود..فوتبال بدون تماشاگر هیچ جذابیت، لذت،شور و حااالی ندارد..یه جمله معروف هست که میگه هواداران فوتبال نه در یک دنیا بلکه در دو دنیا زندگی می کنند یکی دنیای واقعی و یکی سرزمینی که در آن از دغدغه های روزانه خود فاصله می گیرند و فارغ از مشکلات زندگی برای نود دقیقه دنبال آرامش و حااال خوب هستند چیزی که تو فوتبال ایران متاسفانه دیگه داره کم رنگ میشود..
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    بدبین نباشین، بزودی درست میشه💪!!!
  • سعید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    دست مریزاد اقای زهرابی فوتبال ایران رو تعطیل کنن بهتره تمام تیمها ازصدرنشین تا قعرنشین از داوران شاکی هستن وهمه طلبکار هستن،حال مردم هم اصلاخوب نیست وفوتبال مثل قدیم مزه نداره
  • منوچهر IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    فوتبالی که به خاطر مسائل غیر فوتبالی نه تماشاگر داره نه پخش درست و حسابی داره نه پول درست و حسابی ازش در میاد و هزار و یک داستان عجیب و غریب داره همون بهتر که درش تخته بشه
  • ف دال IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    درود؛ اگه هراس و واهمه تصمیم‌گیران شعارهای ناباب(!) ِ میل‌شون هست، شخصاً حاضرم امضاء کنم و تعهد کتبی بدم که تماشاگرها شعار نخواهند داد و شعاری هم اگه سر دادن، له (و نه علیه) شما حضرات «از ما بهترون» و صدالبته بسیار تا بسیار در مدح و مجیز و رثا ی شما باشه. مملکت که در و پیکر نداره؛ نهایت و آخر امر هم اگه کاری رو که برنمی‌تابید، انجام و شعارهای استادیومی(!) سر دادن، عین‌هو خیابانی میام می‌گم؛ «اصلاً خاک تو سر من!» و خلااااااااااااااص / دیدید؟ کاری نداشت که..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی