نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
جام ملت های آسیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از آخرین میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا، نزدیک به نیم قرن می گذرد.

روز گذشته میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و نامزدهای این مسابقات در سال ۲۰۲۷ معرفی شدند و باز هم خبری از نام ایران نبود. قطر در حالی که یک ماه آینده میزبان جام جهانی است، میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را هم برعهده گرفت و طبق اعلام رییس کنفدراسیون آسیا دو کشوری که می‌توانند «نمونه کاملی» از یک میزبان باشند به عنوان نامزدهای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ معرفی شدند: یعنی عربستان و هند. 

در این بار گفته شد: «کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در مقر AFC در کوالالامپور مالزی تشکیل جلسه داد و در نهایت اعضا با پیشنهاد قطر برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ موافقت کردند. بعد از کناره‌گیری چین از میزبانی این بازی‌ها در خرداد ۱۴۰۲ به علت شیوع کرونا و مشکلات در آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای میزبانی از این مسابقات، قطر، کره‌جنوبی و اندونزی سه کشوری بودند که پیشنهادهای نهایی خود را برای میزبانی ارایه کردند که این کنفدراسیون به علت تجربه بالای قطر در میزبانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز و میزبانی از جام جهانی تا یک ماه آینده و وجود زیرساخت‌های مناسب، با اعطای میزبانی به این کشور موافقت کرد. قطر پیش از این در سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۱ میلادی نیز میزبانی جام ملت‌های آسیا را برعهده داشته است و اکنون برای سومین بار میزبانی از این رویداد بزرگ را برعهده می‌گیرد.»

اما در مورد مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۷ که ایران هم جزو نامزدهایش به حساب می‌آمد رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دو کشور هند و عربستان به عنوان میزبان‌های نهایی معرفی شدند. یکی از سایت های ورزشی در این رابطه نوشت: «ایران برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده و حتی جزییات اطلاعات ورزشگاه‌های خود را هم در اختیار ای‌اف‌سی قرار داده بود تا مسوولان این نهاد برای بررسی بیشتر راهی شهرهای ایران شوند اما در نهایت، فدراسیون فوتبال ایران در بین گزینه‌های نهایی قرار نگرفت. بر اساس اعلام وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران ۱۳ اکتبر (هفته گذشته) انصراف خود از میزبانی جام ملت‌ها را اعلام کرد که احتمالا این تصمیم به دلیل انتشار اخبار پیرامون تمایل‌ ای‌اف‌سی به میزبانی هند و عربستان گرفته شده است. در نهایت ایران که در سال‌های گذشته همیشه کاندیدای شکست خورده کارزار میزبانی‌های فوتبال در قاره آسیا بوده، حالا رقابت را به هند و عربستان واگذار می‌کند.»

آخرین میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیا برمی‌گردد به نزدیک به نیم قرن پیش. از آن زمان تا به امروز نه تنها رقابت‌های معتبر در سطح قاره کهن به ایران سپرده نشده که اخیرا ساده‌ترین میزبانی‌ها نظیر میزبانی تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا از رقبا نیز از کشورمان گرفته شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • دانیال IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    جام ملت های آسیا رو هم بدون تماشاگر می‌خاید برگزار کنید؟ طنزه؟ مسخره بازیه؟
  • رادمان IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    تا یک قرن دیگه هم میزبانی بازی های مهم رو به ایران نخواهند داد. به جز نبود زیرساخت ها و امکانات, تحریم ها, مدیریت ناکارامد و .... همت و خواستی هم از سوی کاخ نشینان وجود ندارد!!!
  • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    نیم قرن که سهله با این وضعیت غارنشین نشیم میزبانی پیشکش
  • گرگانی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    مشکلات ایران روحی و روانی هست دلیلش هم همینه که همیشه تو مراحل حذفی بازنده بودیم من سی ساله دارم حذف ایران رو میبینم شک ندارم که دلیل اصلی عدم فینال رفتن ایران روحی روانی هست که متاسفانه سی چهل ساله وارد ژن ایرانی شده دیگر اعتماد بنفس همیشگی رو ایرانی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی