بررسی حذف ایران از جام جهانی توسط فیفا یک دروغ بزرگ بود!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر پیشنهادی از سوی اعضای هیات رییسه فیفا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. مثل این درخواست که ایران باید از جام جهانی حذف شود که توسط نشریه تلگراف و یک موسسه حقوقی در اسپانیا مطرح شده بود.

در اجلاس فیفا در اوکلند اصلا موضوع حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مورد بررسی قرار نگرفت؛ چرا که اصلا موضوع حذف ایران در دستور کار فیفا قرار نگرفته بود که اعضای هیات رییسه در مورد آن تصمیم گیری کنند.

حذف روسیه از شرکت در ادامه مقدماتی جام جهانی درخواست اعضای هیات رییسه فیفا بود و زمانی که به شور گذاشته شد، مورد تایید قرار گرفت. این یک درخواست جهانی بود اما هیچ کشوری در مورد حذف ایران از جام جهانی صحبت نکرده است. تنها نشریه تلگراف به نقل از وزیر سابق امور خارجه انگلیس چنین درخواستی را مطرح کرده است و به دنبال آن یک موسسه حقوقی در اسپانیا هم این درخواست را تکرار کرد.

ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت می‌کند و اصلا قرار نبود موضوع حضور یا عدم حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی در اجلاس فیفا در اوکلند مورد بررسی قرار گیرد.

هر درخواستی که از فیفا می‌شود ابتدا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که وجاهت قانونی داشته باشد در اجلاس فیفا در مورد آن بحث می‌شود و در نهایت در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

خبر سازی رسانه‌های خارجی علیه تیم ملی فوتبال ایران در روزهای اخیر تشدید شده است، طوری که اخبار دروغین در این زمینه هم زیاد منتشر می‌شود. نمونه اش اینکه علی دایی و مهدی مهدوی کیا سند حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی را امضاء کرده اند که این شایعه عجیب نیز خیلی زود تکذیب شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • آریا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    امیدوارم جام جهانی باعث بشه مردم به خواسته اصلی خود برسند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی