نه؛ این پرسپولیس کهکشانی نیست/ یادتان نرود تیم وینکو پرستاره‌تر بود/ این ۴ رقیب را فراموش نکنید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هافبک اسبق پرسپولیس گفت: چیزی که ممکن است به پرسپولیس آسیب بزند تعطیلی بد هنگام لیگ برتر است. در هیچ کشوری هفته یازدهم لیگ را تعطیل نمی‌کنند و بازی ها حداقل تا پایان نیم فصل ادامه پیدا می‌کند.

کم نیستند کسانی که معتقدند این پرسپولیس مهره‌های زیادی داشته و به نوعی تیم کهکشانی لیگ برتر است. ابراهیم اسدی کاپیتان سابق پرسپولیس اما این موضوع را رد کرده و می‌گوید: به نظر من این پرسپولیس کهکشانی نیست. اصطلاح کهکشانی زمانی به رئال مادرید گفته می‌شد که رونالدو، زیدان، فیگو، بکام، روبرتو کارلوس و ... را همزمان داشت. پرسپولیس هم در لیگ پنجم که سرمربی آن وینکو بگوویچ بود کهکشانی بود یا اینکه حداقل از تیم فعلی پرسپولیس کهکشانی تر بود. همین پرمهره و به قول معروف کهکشانی بودن باعث شد این تیم از هفته پنجم به هم بریزد و نتواند به هدف خودش برسد.

او ادامه می‌دهد: آن پرسپولیس بگوویچ البته شروع بسیار خوب و توفانی در لیگ برتر داشت اما وارد حاشیه شد و نتوانست موفق ظاهر شود اما حکایت تیم فعلی فرق می‌کند. این پرسپولیس نفرات خوبی داشت و مهره‌های شناخته شده ای هم به آن اضافه شدند و تا به امروز از حیث نتیجه گیری و جمع آوری امتیازات عملکرد مناسبی داشته و به صدر جدول رسیده است. شاید این تیم هنوز نتوانسته باشد از لحاظ ایجاد موقعیت یا ارائه فوتبال تهاجمی به آنچه یحیی گل محمدی مد نظرش است برسد اما شکی وجود ندارد درآینده ای نزدیک این تیم فوتبال تماشاگرپسند هم ارائه خواهد داد.

نه؛ این پرسپولیس کهکشانی نیست/ یادتان نرود تیم وینگو پرستاره تر بود/ این ۴ رقیب را فراموش نکنید

هافبک سال‌های نه چندان دور پرسپولیس همچنان معتقد است خط میانی این تیم از آمادگی لازم به دور است و در این رابطه تصریح می‌کند: بخشی از کم گل شدن بازی‌های پرسپولیس یا به قول برخی منتقدان زیبا بازی نکردن این تیم به عملکرد خط میانی این تیم باز می‌گردد. هافبک‌های پرسپولیس اغلب قراردادهای خوبی هم دارند و بازیکنان شناخته شده ای هستند. انتظار می‌رود در جریان بازی بیشتر به محوطه جریمه حریف نزدیک شوند، پاس گل بدهند، شوت بزنند و دروازه حریف را باز کنند. ما در طول مسابقات این تیم کمتر دیدیم هافبک‌ها شوت بزنند و این یک نقیصه است. درحالی که پرسپولیس هافبک‌های شوتزنی مثل میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی و حتی سعید صادقی را دارد. به هر حال انتظارات از خط میانی پرسپولیس بالاست و امیدوارم بتوانند در ادامه لیگ این توقعات را برآورده کنند.

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر در خصوص شانس این تیم برای فصل جاری نیز می‌گوید: پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین جدول است و طبعا بیشترین بخت را برای قهرمانی دارد. به نظر هم می‌رسد یکسری مشکلات فصل گذشته به ویژه در سازماندهی دفاعی مرتفع شده باشد. این پرسپولیس مدیریت خوبی هم دارد و خود یحیی گل محمدی از تجربه زیادی برخوردار است اما باید باهوش باشند. پرسپولیس رقیبان بزرگی هم دارد. شما فراموش نکنید سپاهان اصفهان، استقلال، فولاد و حتی گل گهرسیرجان در این فصل دنبال قهرمانی هستند و به راحتی تسلیم نخواهند شد.

نه؛ این پرسپولیس کهکشانی نیست/ یادتان نرود تیم وینگو پرستاره تر بود/ این ۴ رقیب را فراموش نکنید

او ادامه می‌دهد: البته به نظر من چیزی که ممکن است به پرسپولیس آسیب بزند تعطیلی بد هنگام لیگ برتر است. در هیچ کشوری هفته یازدهم لیگ را تعطیل نمی‌کنند و بازی‌ها حداقل تا پایان نیم فصل ادامه پیدا می‌کند. من می‌دانم چقدر سخت است که مربیان این بازیکنان را برای ۴ هفته باقی مانده تا پایان نیم فصل آماده کنند و دوباره تعطیلات نیم فصل از راه برسد! واقعا برنامه ریزی برای حفظ آمادگی این بازیکنان بسیار سخت و دشوار است. به عقیده من مشکل پرسپولیس حتی بیشتر از سایر تیم‌هاست چون نفرات بیشتری در اردوی تیم ملی دارد و همین کار یحیی گل محمدی را سخت تر می‌کند. هرچند کسی شکی ندارد که اولویت همواره با تیم ملی است اما باید تعامل هم وجود داشته باشد. لیگ تعطیل می‌شود که من شنیدم ظاهرا فقط تیم ملی یک بازی دوستانه با نیکاراگوئه برگزار می‌کند. آیا لازم است این قدر زود لیگ را تعطیل کنیم؟ اگر بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا می‌کرد بازیکنان شاغل در داخل ایران با آمادگی بیشتری وارد مسابقات جام جهانی نمی‌شدند. ضمن آن که تجربه نشان داده است سرمربی تیم ملی بیشتر لژیونرها را بازی می‌دهد. باشگاه‌های خارجی هم اجازه نمی‌دهند ملی پوشان آنها خارج از فیفادی به اردوی تیم‌های ملی کشورهای خود بروند. در مجموع معتقدم این موضوع به تیم‌های باشگاهی به ویژه پرسپولیس لطمه خواهد زد.

کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در خصوص بازی آینده این تیم مقابل مس کرمان نیز خاطرنشان می‌کند: نمی‌خواهم بگویم بازی راحتی است. مس کرمان به هر حال یک تیم قابل احترام است که تازه از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده و بازی هم در استادیوم آزادی تهران برگزار می‌شود. بنابراین شانس پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار به مراتب بیشتر است مضاف بر اینکه یحیی گل محمدی و شاگردانش اصلا نمی‌خواهند صدر جدول را از دست بدهند و فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف ۲ گل برنده خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا ياك اصلي IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    ما كهكشاني هستيم به كوري چشمت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی