نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی پرتغال – اروگوئه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حساس‌ترین دیدار امشب در جام‌جهانی ۲۰۲۲، تیم‌های قدرتمند گروه H یعنی پرتغال و اروگوئه به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشکاه لوسیل نبردی حساس در گروه H جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار خواهد شد؛ دیداری بین پرتغال و اروگوئه که دوره قبل در مرحله حذفی شاهد آن بودیم.

پرتغال؛ انتقام و صعود

آن شب ناامیدکننده در آخرین روز ژوئن ۲۰۱۸ از یاد پرتغالی‌ها نمی‌رود. وقتی که امید زیادی داشتند به‌عنوان قهرمان یورو ۲۰۱۶ در جام‌جهانی هم موفق باشند، ولی لاسلسته مانع‌شان شد. در دیداری هیجان‌انگیز، پرتغال موفق به شکست غنا شد ولی نباید فرناندو سانتوش فراموش کند که توازنی بین خط حمله و خط دفاع تیمش وجود ندارد و به وضوح خط دفاع‌شان مشکلاتی دارد. با این وجود ۳ امتیازی شدن سلسائوی اروپا را به صعود خیلی نزدیک کرده، اما عطش انتقام برای آن شکست ۴ سال و چند ماه قبل را دارند تا با قاطعیت راهی مرحله بعد شوند. کریستیانو رونالدو نمی‌خواهد آخرین جام‌جهانی احتمالی‌اش تلخ تمام شود.

اروگوئه؛ از همینجا شروع کن

فراز و نشیب عملکرد اروگوئه مقابل کره‌جنوبی باعث شده تا در صعود این تیم به مرحله بعد تردید ایجاد شود. اروگوئه‌ای‌ها همیشه برای جام‌جهانی که خودشان آغازکننده آن بوده‌اند هیجان دارند، ولی از جام‌جهانی ۲۰۱۰ به بعد عملکرد خوبی در این تورنمنت نداشته‌اند. البته ۲۰ سال از زمانی که از مرحله گروهی صعود نکردند می‌گذرد. با این وجود در صورت پیروز شدن مقابل پرتغال خیال‌شان راحت می‌شود و با تساوی یا شکست همه‌چیز به روز آخر کشیده خواهد شد. با روی کار آمدن دیگو آلونسو انتظار می‌رفت لاسلست تیم شاداب‌تری باشد، اما این تیم در بازی گذشته هم نشانی از تیمی که خیال هواداران‌شان را راحت کند، نداشت.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۱۸ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی اروگوئه با نتیجه ۲-۱ پرتغال را شکست داد. کاوانی (۲ مرتبه) برای اروگوئه و پپه برای پرتغال در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۱) در تاریخ طول و دراز تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه این دو تیم فقط یک مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی گذشته بود و آن بازی را اروگوئه برد.
۴) پرتغال در ۷ حضور قبلی‌اش در جام‌جهانی ۴ مرتبه از مرحله گروهی صعود کرده. این تیم دو مرتبه بین ۴ تیم برتر جام‌جهانی (در سال‌های ۱۹۶۶ سوم و ۲۰۰۶ چهارم) قرار گرفته است.
۲) اروگوئه‌ای‌ها به ۲ قهرمانی‌شان در جام‌جهانی (در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰) افتخار می‌کنند و اعتقاد دارند ۲ قهرمانی پیش از جام‌جهانی ۱۹۳۰ (در سال‌های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸) در مسابقات المپیک هم حساب است!
۳) در ۱۳ حضور قبلی اروگوئه در جام‌جهانی این تیم فقط ۳ مرتبه در مرحله گروهی کنار رفته که آخرین مرتبه به سال ۲۰۰۲ در جام‌جهانی آسیاییِ کره و ژاپن این اتفاق رخ داد.
۱) تنها یک تیم موفق شده اروگوئه را در سال ۲۰۲۲ شکست دهد که آن تیم ایران بوده و در دیداری دوستانه این نتیجه رقم خورد. ۷ برد، ۲ تساوی و یک شکست حاصل کار لاسلسته در این سال بوده.
۷) لوئیس سوارس در ۳ حضور قبلی‌اش در جام‌جهانی ۷ گل زده است. سوارس می‌تواند با زدن یک گل دیگر بهترین گلزن لاسلسته در جام‌جهانی شود. این رکورد در اختیار اسکار میگس است که ۵تای آن‌ها را در جریان قهرمانی سال ۱۹۵۰ زد. البته ادینسون کاوانی ۵ گل هم این شانس را دارد که به میگس برسد.

مصدومان و محرومان
پرتغال هیچ مصدوم یا محرومی برای این دیدار ندارد، اما اروگوئه نمی‌تواند از رونالد آرائوخو استفاده کند. مدافع بارسلونا در صورت صعود تیمش به مرحله حذفی در آن مرحله در دسترس خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
پرتغال:
کوشتا، کانسلو، دیاس، دانیلو، گوئریرو، سیلوا، نوس، کاروالیو، فرناندش، فلیکس و رونالدو
اروگوئه: روچت، کاسرس، گودین، خیمنس، اولیویرا، والورده، بنتانکور، وسینو، پلیستری، نونیس و سوارس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی