متئو لاهوس؛ داور اسپانیایی اما شبیه علیرضا فغانی!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

داور اسپانیایی که برای قضاوت دیدار دو تیم ایران و آمریکا انتخاب شده، بسیار شبیه علیرضا فغانی داور مشهور کشورمان سوت می زند.

متئو لاهوس اسپانیایی یک داور قاطع است که علاقه زیادی به آوانتاژ دادن دارد. او هم مثل علیرضا فغانی خیلی خونسرد و ریلکس سوت می زند و آمادگی بدنی بالایی هم دارد ضمن آن که این داور اسپانیایی همچون علیرضا فغانی در جوانی فوتبال بازی کرده است. به همین دلیل هم متئو لاهوس اسپانیایی آمادگی بدنی بسیار بالایی دارد.

قابل پیش بینی بود که حساسیت خاصی برای انتخاب داور دیدار ایران و آمریکا جود داشته باشد. در همین راستا فیفا قضاوت این نبرد حساس و سرنوشت ساز را بر عهده داور معروف و بنام اسپانیایی یعنی متئو لاهوس قرار داده است. مردی که یکی از باتجربه‌ترین داوران حاضر در جام جهانی قطر محسوب می شود.

البته متئو لاهوس قضاوت دیدار قطر و سنگال را در این جام جهانی بر عهده داشت که اتفاقا خیلی هم جنجالی و بحث برنگیز بود. او به خاطر قضاوت در این دیدار در کانون توجهات قرار گرفت و انتقاداتی هم از او مطرح شد. بدون شک بحث برانگیزترین تصمیم او در نیمه اول بازی بود، زمانی که قطری‌ها اعتقاد داشتند باید یک پنالتی به سود آن‌ها اعلام شود اما مرد اسپانیایی چنین اعتقادی نداشت.

آخرین  تورنمنت ملی بسیار مهمی که لاهوس در آن قضاوت کرده به همین یک سال پیش و رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ مربوط می شود. او سه بار در این مسابقات قضاوت کرد و شش کارت زرد هم از جیب خود بیرون آورد. لاهوس همچنین یکی از باتجربه‌ترین داوران رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز محسوب می شود و ۴۱ بار در این بازی‌ها ۴۱ بار داوری کرده است.

اگرچه او بارها در ال‌کلاسیکو قضاوت کرده اما شاید مهم‌ترین داوری او در سال‌های اخیر به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بر می گردد؛ جایی که لاهوس نبرد بین دو تیم منچسترسیتی و چلسی را قضاوت کرد. در آن بازی داور اسپانیایی عملکرد کم نقصی داشت؛ دیداری که با برد ۱-۰ آبی‌های لندن و قهرمانی آن‌ها در چمپیونزلیگ خاتمه یافت.

به طور کلی می توان گفت که فیفا قضاوت یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله گروهی را برعهده یکی از باتجربه‌ترین داوران خود قرار داده و برای متئو لاهوس هم بسیار مهم است که دیدار دو تیم ایران و آمریکا را بدون اشتباه سوت بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی