نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی تونس – فرانسه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرانسه برای صدرنشینی و تونس برای امتحان کردن اندک شانس صعود از گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند.

ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی امشب از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان آخرین نبرد از گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌های ملی تونس و فرانسه است.

تونس؛ عملیات تقریباً غیرممکن

شکست مقابل استرالیا پایان یک رؤیا بود؟ تونس امید داشت که با بردن نزدیک‌ترین رقیب‌شان در گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مرحله حذفی برسند، اما این اتفاق خیلی بعید است برای اولین مرتبه در تاریخ رخ بدهد. تونس در کل در جام‌جهانی چندان عملکرد خوبی نداشته. در بازی نخست دانمارک را خوب کنترل کردند و یک امتیاز باارزش گرفتند، ولی در بازی دوم نشانی از آن تیم بازی نخست نداشتند. به نظر می‌آید جلال القادری مقابل فرانسه قدرتمند باید در انتظار خداحافظی کردن با قطر باشد و امشب چمدان‌های‌شان را برای بازگشت به خانه می‌بندند.

فرانسه؛ صعود مقتدرانه

بسیاری بر این باورند که فرانسه کامل‌ترین تیم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ و مدعی نخست قهرمانی است. بعد جام‌جهانی ۲۰۱۸ تیم دیدیه دشان نوسان زیاد داشته و نمونه‌اش هم ناکامی در یورو ۲۰۲۰ است، وقتی که خیلی‌ها فکر می‌کردند فرانسه قطعاً فینالیست خواهد شد. حالا دوباره همان تصورها در ذهن هواداران نقش بسته. چیزی که از خروس‌ها دیده‌ایم تیمی یک‌دست با خط آتش قدرتمندتر است. به نظر می‌آید مسیر و رقبایی که در آینده خواهند داشت نقش پررنگی در رسیدن به فینال ایفا خواهد کرد. فراموش نکنید فرانسه در صورت قطعی کردن صدرنشینی‌اش شاید به آرژانتین بخورد. دوره قبل این رقیب را کنار زدند و قهرمان شدند. این دوره هم از پس چالش‌های بزرگ برمی‌آیند؟ دشان می‌خواهد عملیات دشوار تکرار قهرمانی را به سرانجام برساند.

آخرین جدال
مِی ۲۰۱۰ آخرین دیدار تونس و فرانسه که دوستانه بود با تساوی ۱-۱ پایان یافت. برای فرانسه گالاس گلزنی کرد و گل تونس را جمعه به ثمر رساند.

آمار بازی
۳) در ۳ دیدار گذشته تونس و فرانسه که همگی دوستانه بوده، تونسی‌ها بردی نداشته‌اند، فرانسه یک بازی را در سال ۲۰۰۸ برده و ۲ بازی هم با تساوی ۱-۱ خاتمه یافته است.
۶) تونس در ۶ حضور قبلی‌اش در جام‌جهانی هیچ‌گاه به مرحله حذفی نرسیده است. عقاب‌های کارتاژ فقط ۲ مرتبه در جام‌جهانی پیروز شده‌اند.
۶) فرانسه در ۱۵ حضور قبلی در جام‌جهانی ۶ مرتبه از مرحله گروهی کنار رفت که با توجه به مسجل شدن صعودشان به دور بعد جام‌جهانی ۲۰۲۲، این عدد در این دوره افزایش نیافت.
۷) کیلیان امباپه که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ موفق شده ۳ گل بزند دومین گلزن برتر خروس‌ها در تاریخ جام‌جهانی بعد از ژوست فونتین ۱۳ گله است. او در همین دوره از تیری آنری، میشل پلاتینی و زین‌الدین زیدان گذر کرد.

مصدومان و محرومان
لوکاس هرناندس ستاره چپ‌پای تیم ملی فرانسه که در بازی نخست تیمش مقابل استرالیا رباط صلیبی پاره کرد دیگر در این تورنمنت به میدان نخواهد رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم
تونس:
دحمان، برون، مریاح، الطالبی، دراگر، صخیری، العیدونی، عبدی، سلیتی، المساکنی و الجبالی
فرانسه: لوریس، پاوار، کوناته، اوپامکانو، تئو هرناندس، شوامنی، رابیو، دمبله، گریزمن، امباپه و ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی