نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی کرواسی – بلژیک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های ملی کرواسی و بلژیک در حالی به مصاف هم خواهند رفت که شیاطین‌سرخ اروپا در خطر حذف از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند.

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی حساس‌ترین دیدار گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین کرواسی و بلژیک برگزار خواهد شد؛ دیداری که شاید در پایان آن یک تیم بزرگ از جام کنار برود.

کرواسی؛ شطرنج‌بازهای قهار

شکست بلژیک مقابل مراکش نشان داد کرواسی آنقدر هم که باید در دیدار نخستش بد نبوده و با حریف سرسختی امتیازها را تقسیم کرده. کرواسی در دومین دیدار مقابل کانادای سمج همان شطرنج‌باز قهار گذشته شد و در لحظات مهمی به حریف ضربه زد. اتفاق خوب برای کرواسی این است که هر وقت از مرحله گروهی بالاتر رفته‌اند تا نیمه‌نهایی رسیده‌اند. به نظر می‌آید کرواسی در این دوره هم شانس خوبی برای رسیدن به مراحل بالا داشته باشد، البته اگر در ادامه مسیر شانس هم داشته باشند. خبر بد برای صدرنشین این گروه این است که شاید در مرحله بعدی به آلمان بخورد.

بلژیک؛ شیاطین همیشگی

هیچ‌کس انتظار نداشت تیمی پرستاره و تیمی که سال‌ها بین مدعیان قهرمانی جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا قرار می‌گرفته در یک قدمی حذف در مرحله گروهی جام‌جهانی باشد. شیاطین‌سرخ اروپا ناهماهنگ و پرانتقاد در ۲ بازی نخست ظاهر شدند؛ ۲ دیداری که تصور می‌شد از آن‌ها ۶ امتیاز بگیرند ولی حالا فقط ۳ امتیاز دارند. بلژیک در بازی نخست مقابل کانادا هم عملکرد چندان خوبی نداشت و در بازی مقابل مراکش که شکست خورد باعث شد هواداران افراطی آشوب به پا کنند. حالا برای صعود باید شیاطین همیشگی باشند و خیلی خوش‌بینانه است که تصور کنند با تساوی راهی مرحله بعد خواهند شد.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۲۱ در دیداری دوستانه پیش از جام ملت‌های اروپا، بلژیک با یک گل از سد کرواسی گذشت. لوکاکو تنها گل آن بازی را به ثمر رساند.

آمار بازی
۸) در ۸ مصاف قبلی بین کرواسی و بلژیک آمار به صورت مساوی تقسیم شده؛ هرکدام ۳ برد داشته‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۳) بلژیک بیش از ۱۲ سال است که به کرواسی نباخته. در ۳ بازی اخیر بلژیک ۲ برد داشته و یک بازی هم مساوی شده.
۲) کرواسی ۲ مرتبه از مرحله گروهی جام‌جهانی صعود کرده و در همان ۲ مرتبه هم تا جمع ۴ تیم برتر رسیده؛ سال ۱۹۹۸ سوم شد و سال ۲۰۱۸ نایب‌قهرمان.
۲۴) از آخرین مرتبه‌ای که بلژیک در مرحله حذفی جام‌جهانی کنار رفت ۲۴ سال می‌گذرد. در مجموع بلژیک در ۱۳ حضور ۸ مرتبه به مرحله حذفی رسیده است.
۱۴) لوکا مودریچ با حضور در این جام تعداد بازی‌هایش در جام‌جهانی را به عدد ۱۴ رساند. بعد از او که رکورددار است، دیان لورن و ایوان پریشیچ با ۱۲ بازی در رده‌های بعدی قرار دارند.
۵) روملو لوکاکو با ۵ گل در کنار مارک ویلموتس بهترین گلزن بلژیک در جام‌جهانی است. او در صورت گلزنی به تنهایی برترین گلزن شیاطین‌سرخ خواهد شد.

مصدومان و محرومان
ایوان پریشیچ ستاره کرواسی مصدوم شده و مشخص نیست که به دیدار حساس با بلژیک برسد. آمادو اونانا هافبک بلژیک ۲ اخطار در ۲ بازی نخست تیمش گرفت تا بازی آخر مرحله گروهی را از دست بدهد.

ترکیب احتمالی دو تیم
کرواسی:
لیواکوویچ، یورانوویچ، لوورن، گواردیول، سوسا، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ، ولاشیچ، اورشیچ و کراماریچ
بلژیک: کورتوا، کاستانیه، آلدرویرلد، ورتونگن، مونیه، تیلمانس، ویتسل، تروسار، ادن آزار، دبروینه و لوکاکو


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی