نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
جنگ دو نفره مربیان خارجی برای نیمکت تیم ملی ایران!/ مربی خوبی که گزینه فوق العاده بدی است!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبال ایران باید باور کند جهان فوتبال غیر از کی‌روش و برانکو، مربیان دیگری هم دارد.

با حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام‌جهانی، همچنان تکلیف نیمکت یوزها مشخص نیست. کسی در فدراسیون به‌طور صریح در مورد کارلوس کی‌روش موضع نمی‌گیرد و روشن نیست که آیا این مربی به‌کار خودش در ایران ادامه خواهد داد یا نه. همزمان موج واکنش‌ها علیه مرد پرتغالی ادامه دارد و بخت او را برای ادامه کار در تهران کاهش داده است. همین مسئله باعث شده گمانه‌زنی‌ها در مورد استخدام مربیان جدید اوج بگیرد و در این میان یک اسم، بیشتر از سایر نام‌ها تکرار شود؛ برانکو ایوانکوویچ. روزبه‌روز زمزمه‌های بیشتری در مورد احتمال بازگشت سرمربی کروات به تیم ملی به گوش می‌رسد؛ مردی که هم‌اکنون هدایت عمان را برعهده دارد و از قضا عملکرد موفقیت‌آمیزی هم داشته است. فارغ از اینکه آیا برانکو گزینه خوبی است یا نه، چیزی که آدم را متعجب می‌کند محدودیت عجیب و خودساخته اهالی فوتبال ایران در مورد نیمکت تیم ملی است. طوری وانمود می‌شود که انگار در دنیا فقط ۲مربی داریم؛ برانکو و کی‌روش. یا این یکی باید باشد یا آن یکی اما واقعا اینطور نیست.

 مربی خوب، گزینه بد

در اینکه برانکو ایوانکوویچ یک مربی خوب و توانمند به شمار می‌آید، تردیدی نیست. به هر حال سوابق او در تیم ملی ایران و پرسپولیس مشخص است. این مربی در چین و کرواسی هم کار کرده و امروز هم از عمان تیمی خوب و قابل‌قبول ساخته است. با این حال این مربی خوب، لزوما گزینه مطلوبی برای هدایت تیم ملی ایران نیست. اصل مطلب این است که طی سال‌های گذشته، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش محور یک دوقطبی شدید و پرسروصدا در فوتبال ایران شدند و جنگی بزرگ را رقم زدند. اینکه در آن داستان‌ها چه‌کسی بیشتر مقصر بود، کاملا قابل بحث است و همان زمان هم به اندازه کافی در موردش صحبت شد. نکته اینجاست که در پس آن دعوا، هر یک از این ۲مربی حامیان و دشمنان سرسختی پیدا کردند.

در نتیجه حضور چنین کاراکتری روی نیمکت تیم ملی که به اجماع عمومی نیاز دارد، عاقلانه نیست. زمانی که قرار به بازگرداندن کی‌روش بود هم این حرف‌ها را زدیم اما کسی گوش نکرد. یک بخش بزرگ از جامعه فوتبال از همان ابتدا نسبت به مربی پرتغالی گارد داشتند و این موضوع، کار او را سخت‌تر می‌کرد. کی‌روش آمد و برای هزارمین بار شکست خورد، حالا چه اصراری است که برانکو را هم برگردانیم و نیمه دیگر جامعه فوتبال را علیه او و تیم ملی بشورانیم؟ در شرایط نرمال، شاید برانکو جواب می‌داد، اما الان هواداران سینه‌چاک کی‌روش منتظرند زمین خوردن مربی کروات را ببینند و از او انتقام بگیرند. مطمئن باشید به همین دلیل، عرصه از همان روز اول بر مرد کروات تنگ خواهد شد؛ مخصوصا که او بعد از جام‌جهانی هم به کی‌روش طعنه زده و گفته: «ایران تیم خوبی داشت، اما مربی نداشت.»

 به‌دنبال یک تفکر جدید

برانکو در نزدیکی‌های ۷۰سالگی قرار دارد. بیشتر از ۲۰سال از زمان نخستین حضور او در فوتبال ایران می‌گذرد. بالاخره یک روز باید از این اسم‌ها عبور کرد و سراغ تجربیات جدید رفت. دنیای فوتبال، مربیان دیگری هم دارد که سبک و تفکر خاص خودشان را دارند. شاید اگر انتخابی فکورانه و درست صورت بگیرد، کسی به فوتبال ایران بیاید که میراثی حتی باشکوه‌تر از این ۲مربی به جا بگذارد. مگر کی‌روش و برانکو از آسمان آمده‌اند؟ چرا این انحصار را نمی‌شکنید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ایرانی اصیل ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    درود بر ایرانیان. دیگه باید از این اسم ها بگذریم. ما یک مربی کاریزماتیک و با دانش نیاز داریم. کسی که صاحب سبک باشه. بهترین گزینه استراماچونی هست. هم جوان هست و هم با روحیه ایرانیان آشنایی داره. و هم صاحب سبک هست.
    • یک ایرانی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      همون که تو آسیا آبروریزی کردوهشت گل خوردونکونام هم شکستش داد،اجنبی پرستی تا چه حد
  • رضا DE ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    خبر ورزشی عزیز فراموش کردی برایه برگشتن کیروش جه تیتر ها زدی و چه خبر ها کار کردی؟
  • حسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    این دو قطبی ها رو خودتون با اخبار و گزارشهای هدفمندتون ایجاد میکنید و بعد که اوضاع بر وفق مرادتون پیش نرفت قیچی دست میگیرید و حتی برانکویی که خودتون در حد یک بالن بادش کردید و بزرگش کردید رو قیچی میکنید و دور میندازید تا اوضاع خدای نکرده بر خلاف میلتون پیش نره! با کدوم مربی این کار رو نکردید؟!! بلاژویچ؟! خود برانکو؟! کیروش؟! مطمئنا گواردیولا هم به ایران بیاد از فرداش رسانه های ما یک سری به اصطلاح کارشناس مثل علیفر پیدا میکنند و مصاحبه و گزارش میکنند که گواردیولا اصلا مربی نیست و هیچی از فوتبال نمی فهمه!!
  • مرتضی مقدم IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    شما یا نمیدونین یا فکر میکنین ما نمیدونیم ،الان سیاستمدارا برا تیم ملی تصمیم میگیرن اونام دنبال گزینه ای هستند ک اگه خارجی هم هست یا مثل برانکو یه اتو دستشون داشته باشه یا کیروش باشه که قبلا خودشو اثبات کرده برا اون چیزا یک گزینه جدید برا اونا هندونه در بستس که نمیدونن واکنشش برا اتفاقات احتمالی چیه ؟میمونه گزینه داخلی که تو این شرایط سخته کسی قبول کنه و بله قربانگو اینام باشه و تیمم بتونه جمع کنه ،پس گزینه نهایی حتی برانکو هم نیست و همون کیروشه که اونقدر باهوش بود بدونه چجوری تمدید قراردادشو حتمی کنه ،راستم گفته دستیارش توپ تو زمین اوناس چون اینا عملا گزینه دیگه ای که حاضر باشه اصول اولیه انسانی رو نادیده بگیره ندارن
  • حامی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    براکو فوق العادس ولی به درد تیم ما نمیخوره. بهتره دنبال ایشون نباشن چون باز دو دستگی بین هوادارا و البته بازیکنا پیش خواهد اومد. سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن
  • یه نفر IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    نمونه ی این محدود کردن گزینه ها داخل لیگ مون هم زیاده و میبینیم که خیلی از تیما بازیکنان خارجی ای دارن که در چند تیم ایرانی دیگه بازی کردن!خب مگه بازیکن و مربی قحطه؟مربی خوب خارجی کم نیست داخل فوتبال به شرطی که به کم راضی نباشیم چرا باید بهترین مربی ها و بازیکن ها به عربستان و قطر بیان ولی ایران هنوز تو فکر کیروش و برانکو باشه؟چرا ما نتونیم مربی های بزرگی مثل انریکه لوپتگی پتکوویچ و... رو به ایران بیاریم؟پول کدوم یکی از اینا از 6 میلیونی که به ویلموتس دادن بیشتره؟؟؟
  • یبر IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    بله گزینه جوان خارجی
  • اتت IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    همین مربی که برا تراکتور اوردین برای تیم ملی نمیتونین بیارین؟
  • ایرانی ایرانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    نه کی روش نه برانکو
  • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    چطور شد استراماچونی 6ماه تو ایران دوام نیاورد حالاتو این 6 ماه چه دسته گلی به اب داده که میگی از ایران شناخت داره اسکوچیچ از جون مایه گداشت 4 ماهه ازتیم ملی انداختن بیرون
  • علی IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    نه برانکو نه کی‌روش این همه مربی خارجی خوب که کمتر از کی‌روش نگیرند بیشتر نمیگیرند مثلاً لوئیس انریکه
  • حسین IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    چقدر مردم ما زود بازی میخورن مشکل فقط مربی نیست وگرنه کیروش در سطح اول جهان هست مشکل مدیریت هست مشکل عدم توجه به پایه به زیر ساختها به دخالت سیاست در ورزش وسیاسی کردن همه چیز است‌ باید پایه درست شود زمینها استاندارد شود باشگاهها درست شوند ووووبعداز همه اینها بریم سراغ مربی
  • سواحل IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    کاملا میخوایم برگردیم به سال‌های گذشته آینده وجود نداره نا امیدی موج می زنه،،ریس بی خاصیت همینه دیگه،مربیان ارزان قیمت درجه سه فوتبال دنیا میارن تا نابود بکن تیم ملی رو ،،،،،یک نگاه بندازید به نتایج ژاپن قدرتمند فاصله گرفتن استرالیا کره جنوبی عربستان، دیگه ما،،در آسیا هم هیچی نیستیم ،،پوسیدیم،از بس مربیان درجه سه.اوردن،،می گردن کجا یک مربی گدایی ببین همینو بیارن ،،،،،
  • ۶۶۶ IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    البته باید اینم در نظر بگیریم باتوجه تحریم های امریکا هر مربی حاضر نیست بیاد و داخل ایران کار کند.شرایط ما طوری هست که برای دادن حق الزحمه مربی خارجی باید بصورت دستی و بقچه ای پول را تا دم در خونه مربی خارجی ببریم.
  • ۶۶۶ IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    البته باید اینم در نظر بگیریم باتوجه تحریم های امریکا هر مربی حاضر نیست بیاد و داخل ایران کار کند.شرایط ما طوری هست که برای دادن حق الزحمه مربی خارجی باید بصورت دستی و بقچه ای پول را تا دم در خونه مربی خارجی ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی