نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ژاوی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژاوی سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از کسب اولین جام خود به عنوان سرمربی این تیم، از شاگردانش به خاطر نمایش تماشایی‌شان برابر رئال مادرید تمجید کرد.

ژاوی سرمربی تیم بارسلونا پس از پیروزی ۳ بر یک شاگردانش برابر رئال مادرید در ریاض عربستان در فینال سوپرجام اسپانیا که اولین قهرمانی او به عنوان سرمربی کاتالان‌ها را رقم زد، گفت: «مطمئناً بیشتر از رئال مادریدی که جام‌های بیشتری از ما دارد، به این جام نیاز داشتیم. من بیشتر برای بازیکنانم بسیار خوشحالم تا برای خودم. آنها شایسته این قهرمانی بودند چون خیلی تلاش کردند و تیمی فوق‌العاده ساخته‌اند.»

ژاوی افزود: «برنامه بازی‌مان عالی اجرا شد و بازیکنان به خوبی آن را درک کردند. گاوی، پدری و فرانکی هر سه عالی بودند. ما به دنبال سلطه بر حریف بودیم. دمبله دوباره خودش را پیدا کرد و آرائوخو هم عالی بود. در کل از همه بازیکنانم راضی‌ام.»

سرمربی کاتالان‌ها درباره رمز پیروزی تیمش برابر رئال تأکید کرد: «بازی مقابل رئال را باید به شیوه‌ای خاص کنترل کرد. ما هم می‌بایست راه‌های خطرساز شدن آنها را می‌بستیم و اشتباهات و توپ‌های لورفته‌مان را به حداقل می‌رساندیم چرا که در سبک بازی ما این فاکتور به اندازه یک جام مهم است.»

گاوی ستاره بی‌چون و چرای میدان بود و عنوان ارزشمندترین بازیکن را هم از آن خود کرد. ژاوی درباره هافبک هجومی ۱۸ ساله تیمش که یک گل زد و دو پاس گل داد، گفت: «نمی‌دانم درباره او چه بگویم. فقط می‌دانم زمانی که او نمی‌تواند بازی خودش را انجام دهد واقعاً کامم تلخ می‌شود. او واقعاً بازیکن خارق‌العاده‌ای است. او ذاتاً‌ یک فرمانده و رهبر است. اشتیاق فوق‌العاده برای بازی دارد. با اینکه فقط ۱۸ سال دارد، اما آنقدر با شخصیت است که می‌تواند تیم را سر و سامان بدهد. گلش هم که فوق‌العاده بود.»

ژاوی در پایان به بازی‌های پیش روی تیمش اشاره داشت و عنوان کرد: «حالا وظیفه من است که تیم را برای آینده بسازم. اگر توانسته‌ایم به فینال برسیم و رئال مادرید را شکست دهیم، پس باید بتوانیم همین کار را هم مقابل سئوتا در جام حذفی وختافه در لالیگا انجام دهیم و اجازه نداریم در باد این پیروزی بخوابیم.»

خلاصه این بازی جذاب را ببینید: رئال مادرید ۱ - بارسلونا ۳/ دبل پاس‌گل و تک‌گل گاوی برای اولین جام با ژاوی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی