آخرین وضعیت انتقال پیکر ملی پوشان به ایران/ تصاویر آخرالزمانی در زلزله ترکیه
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: پیکر ورزشکاران کشورمان از طریق ارزروم به مرز بازرگان و به سرخانه شهر ماکو منتقل خواهند شد تا تحویل مقامات قضایی کشورمان داده شوند.

محمدحسن تقی زاده در خصوص آخرین وضعیت بازگشت پیکر ملی پوشان فوتبال قطع عضو کشورمان اظهار داشت: اول از همه به جامعه ورزش کشور و خانواده‌های داغدار این ورزشکاران و فدراسیون جانبازان و معلولین تسلیت عرض می‌کنم. دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و فدراسیون جانبازان و معلولین پس از دریافت دستور از مقام عالی وزارت ورزش به صورت شبانه روز پیگیر ورزشکاران کشورمان بود و اطلاع رسانی را انجام دادیم.

وی افزود: با هماهنگی هایی که از وزارت امور خارجه داشتیم این است که پس از طی مراحل قانونی پیکر ورزشکاران کشورمان از طریق ارزروم به مرز بازرگان و به سردخانه شهر ماکو منتقل خواهند شد تا تحویل مقامات قضایی کشورمان داده شوند. بعد از آن هم با طی مراحل قانونی پیکر این عزیزان به خانواده‌های داغدار تحویل خواهند شد. این اتفاق طی ۲ روز آینده انجام خواهد شد، در این میان از همکارانم در وزارت امور خارجه و سفارت ایران در ترکیه تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند.

تقی زاده در خصوص گفت: وزیر ورزش دیروز ما را به همراه رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی را مامور کردند تا در کنار خانواده این عزیزان باشیم و هر موردی باشد حل کنیم. در حال رایزنی هستیم تا پیکر ۳ ملی پوش فوتبال قطع عضو کشورمان را از طریق هوایی به اهواز منتقل کنیم، اما اگر موفق نشویم با آمبولانس آنها را اهواز منتقل می کنیم.

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در خصوص وضعیت ورزشکاران ایرانی در ترکیه عنوان کرد: ببنید متأسفانه این فاجعه بسیار بزرگ است و تصاویری هم که فضای مجازی دست به دست می شود خیلی محدود است و کشور ترکیه برای کنترل آرامش جامعه تصاویر بیشتری را منتشر نمی‌کند و ابعاد این اتفاق را به یک باره منتشر نمی کند و به صورت قطره چکانی اخبار را اطلاع رسانی می‌کند. اتفاقات ترکیه به همین راحتی ها هم نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم اخبار دیگر از این کشور برای ما به چه شکل خواهد بود. من صبح که با همکارانم در سفارت ترکیه صحبت می کردم از تعبیر آخرالزمانی به کار بردند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر اطلاعات کامل ما در خصوص ورزشکاران ایران در ترکیه فقط این ۳ ملی‌پوش بودند که اکنون پیکر آنها در حال انتقال به کشورمان است. در خصوص دیگر ورزشکاران هم سعی می‌کنیم اطلاعات دقیق تری را به دست بیاوریم تا از همه ورزشکاران خودمان در ترکیه با خبر باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • سجاد مینایی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    ضمن تسلیت به خانوادهای شریف این سه عزیز و آرزوی رحمت و غفران واسعه الهی برای این عزیزان سفر کرده.چطور شرمنده نمیشید بازی با کلمات و دل دادن و قلوه گرفتن.کارمندان سفارت و خود سفیر چه حرکت مثبتی چه همکاری با بازماندگان داشتن که تشکر میکنید بیشتر از این که خواهر مرحوم احمدی در مصاحبه چن روز قبل گفتن در تماس با سفارت مون گفتن تعطیل فردا تماس بگیرید.یعنی اگر همکاری نمیکردن ممکن بود زنده نمونن.نهایت دو روز پس و پیش جنازه ها پیدا میشد.نمک نپاشید.
  • محمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    خدا به داد مردم ترکیه برسه و به خانواده های درد کشیده اون سرزمین و خانواده های ورزشکاران ما صبر بده انشاالله
  • مهدی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    تقدیر این بوده خداوند روحشان شاد شود
  • زهره IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    یاعلی مددی.... اللهم عجل لولیک الفرج.....
    • سید عمران کوهدامنی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      باید بگین یا الله یا قادر یا قدیر حضرت علی هیچ وقت به داد شما رسیدگی نمی تواند چون حضرت علی رض از دنیا رفته است حتی پیامبر نمی تواند پس خدا را یاد کنید با یاد کردن غیر خدا هیچ چیزی گیرتون نمیاد وسلام.....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی