صدرنشین واقعی لیگ برتر بدون اشتباهات داوری/ اختلاف امتیاز شدید پرسپولیس و استقلال با سپاهان!
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

با احتساب اشتباهات داوری پرسپولیس و استقلال با یک اختلاف امتیاز باید صدرنشینان واقعی لیگ برتر می شدند.

نبود VAR در فوتبال ایران باعث شده تا اعتراضات به داوری در لیگ برتر بسیار بالاتر از حد معمول باشد و کمتر دیده شده که یک مربی پس از ناکامی تیمش از قضاوت مسابقه شکایت نداشته باشد و به آن اعتراض نکند. حالا دیگر تقریبا اکثر باشگاه‌ها در داستان داوری‌ها خود را متضرر دانسته و معتقدند اگر داوری مشکلی نداشت یا حداقل همانند اکثر کشورهای صاحب فوتبال، لیگ ما هم به تکنولوژی VAR مجهز شده بود و داوران از طریق کمک‌های ویدئویی صحنه‌های بحث‌برانگیز را بازبینی می‌کردند، نتیجه دیگری در دیدارهایشان رقم می‌خورد. در این شرایط تیم‌های مدعی قهرمانی هر کدام معتقدند بیشترین ضرر را از داوری‌ها متحمل شده‌اند و درصورتی‌که اشتباه داوری وجود نداشت شرایط بسیار بهتری در جدول رده‌بندی داشتند.

به همین دلیل به بررسی این ادعا پرداخته ایم که سه مدعی اصلی قهرمانی در حال حاضر(سپاهان، پرسپولیس و استقلال) هر کدام در ۱۹ هفته‌ای که از رقابت‌های لیگ سپری شده است چقدر از داوری‌ها سود و زیان دیده‌اند و آیا این ادعا که قضاوت‌ها به ضرر آنها بوده یا به قول آنچه در برخی مصاحبه‌ها عنوان شده است آیا واقعا کسی به‌دنبال قهرمان کردن تیمی خاص است؟ پیش از بررسی داوری‌ها ذکر این نکته ضروری است که ملاک بررسی این اشتباهات نظرات سه کارشناس داوری در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر است و البته ملاک تنها مربوط به دیدارهایی است که سوت‌های اشتباه در نتیجه بازی تاثیر داشته است. 

سپاهان (۶+ امتیاز سود)

در هفته دوم رقابت‌های این فصل سپاهان در خانه میزبان نساجی بود که اتفاق نخست در این بازی یک صحنه مشکوک به خطای پنالتی در محوطه جریمه نساجی است که سپاهانی‌ها اعتقاد داشتند روی مغانلو خطا شده است اما محمدحسین ترابیان، داور مسابقه آن را اعلام نکرده است. در این صحنه کارشناسان داوری این برنامه نظرات مختلفی داشتند. یک رای به پنالتی، یک رای به ادامه بازی و همچنین اظهارنظر علی خسروی درباره اینکه صحنه واضح نیست باعث می‌شود تا اظهارنظر قطعی درباره این صحنه انجام نشود اما دقایقی بعد خطایی که مظاهری روی مهاجم حریف انجام داد به عقیده کارشناسان باید با کارت قرمز جریمه می‌شد که داور در این صحنه حتی خطا هم نگرفت و درحالی‌که بازی یک-یک در جریان بود این تصمیم در نتیجه بازی که با برتری ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید اثرگذار بوده و درحقیقت شاگردان مورایس ۲ امتیاز سود کرده‌اند. 

در هفته سوم هم طلایی‌پوشان از داوری سود بردند و در حالی برابر گل‌گهر به تساوی ۲-۲ رسیدند که مرتضی منصوریان، داور مسابقه در دقیقه ۵ مسابقه یک پنالتی به سود تیم سیرجانی اعلام نکرده است و این بار سپاهان براساس نظر سه کارشناس داوری مذکور(عسگری، خسروی و مظفری‌زاده) یک امتیاز دیگر سود کرده است. 

در هفته یازدهم سپاهانی‌ها راهی رفسنجان شدند تا با قضاوت یاسر همرنگ به مصاف مس این شهر بروند که در نیمه نخست رامین رضاییان روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد که دو کارشناس داوری فوتبال برتر معتقد به خطای پنالتی بودند که همرنگ چنین اعتقادی نداشت و به این ترتیب زردها در این دیدار هم از داوری یک امتیاز سود کردند. 

شانزدهمین بازی سپاهانی‌ها در این فصل بسیار حساس و البته جنجالی دنبال شد. جدال با استقلال که رقابت نزدیکی با هم در بالای جدول دارند درنهایت با برتری ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید اما اتفاق مهم این مسابقه در همان نیمه نخست رخ داد جایی‌که شهریار مغانلو به اعتقاد کارشناسان داوری این برنامه باید به‌دلیل خطای خشن روی بازیکن حریف با کارت قرمز اخراج می‌شد و براساس آنچه در محاسبه اشتباهات تاثیرگذار مرسوم است سپاهانی‌ها از عدم اخراج مهاجم خود که اتفاقا پنالتی دقایق پایانی بازی را گرفت ۲ امتیاز سود کردند. البته در دیدار هفته ۱۵ با مس کرمان گل سالم این تیم خطا گرفته شد و در هفته‌های ۱۸ و ۱۹ نیز برابر گل‌گهر و فولاد دو پنالتی برای این تیم گرفته نشد که در نتیجه نهایی تاثیری نداشت و در امتیازگیری این تیم خللی ایجاد نکرد. 

پرسپولیس (۳- امتیاز ضرر)

شاگردان گل‌محمدی در این فصل سود و زیان زیادی از داوری داشته‌اند که تا پیش از هفته هفدهم و تقابل آنها با فولاد خوزستان همه آنها بی‌تاثیر بوده و در نتیجه حاصل‌شده در بازی اثرگذار نبوده است. اما در جدال پرحاشیه و جنجالی در اهواز برابر فولاد که با حواشی زیادی هم همراه بود و تا مدت‌ها درباره اتفاقات آن بازی بحث شد یک پنالتی برای این تیم گرفته نشد تا این تیم فرصت تساوی برابر تیم خوزستانی را از دست بدهد. ضربه‌ای که مدافع فولاد به ران شیخ دیاباته زد به عقیده کارشناسان داوری برنامه فوتبال برتر پنالتی بود و قرمزها برای نخستین بار در این فصل یک امتیاز از اشتباهات داوری ضرر کردند. یک هفته بعد و در هجدهمین دیدار این تیم در لیگ برتر نیز یک بار دیگر داوری به ضرر این تیم بود و این بار مرتضی منصوریان بود که همانند موعود بنیادی‌فر یک پنالتی برای این تیم نگرفت. البته قرمزها معتقد بودند که داور دو بار از اعلام پنالتی به سود آنها خودداری کرده است اما پیش از صحنه‌ای که روی دیاباته در محوطه جریمه آلومینیوم خطا صورت گرفته است این بازیکن در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و به این ترتیب دو اشتباه داوری یکی به سود و دیگری به ضرر این تیم رخ داده است. درنهایت قرمزها دو امتیاز دیگر هم از داوری ضرر کردند تا در مجموع سه امتیاز از اشتباهات داوری از دست داده باشند. 

البته در هفته پنجم عدم اخراج سروش رفیعی و اشتباه داور در اعلام پنالتی به سود هوادار در نتیجه تاثیر نداشت. یک هفته بعد هم برابر نفت مسجدسلیمان دو پنالتی برای سرخپوشان و یک پنالتی هم برای حریف گرفته نشد و گل دوم پرسپولیس هم آفساید بود اما درنهایت هر کدام از دو تیم دو بار از داوری سود بردند که در نتیجه نهایی تغییری ایجاد نمی‌کرد. در هفته هفتم پنالتی اعلام‌شده برای شاگردان گل‌محمدی هم اشتباه بود که این ضربه البته تبدیل به گل نشد. در هفته نهم عدم اخراج فرشید باقری از مس رفسنجان و دو هفته بعد یک پنالتی گرفته‌نشده برابر مس کرمان تاثیری در برد این تیم در بازی نداشت. در بازی با نساجی در هفته پانزدهم هم دو بازیکن از تیم شمالی و وحید امیری از پرسپولیس اخراج نشدند که تاثیر بر برتری پرگل تیم یحیی نداشت. یک هفته بعد پنالتی قرمزها برابر ذوب‌آهن گرفته نشد که البته آنها این بازی را بردند. در هفته نوزدهم هم به عقیده کارشناسان داوری گل دوم پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر نرسید. 

اخراج علیرضا بیرانوند در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم

استقلال (۵- امتیاز ضرر)

نخستین اشتباه تاثیرگذار به ضرر آبی‌های پایتخت در هفته پنجم اتفاق افتاد. جایی‌که شاگردان ساپینتو در دیداری سخت برابر پیکان با تساوی بدون گل زمین مسابقه را ترک کردند اما سه کارشناس داوری اعتقاد داشتند که برخورد توپ به دست فلاح در محوطه جریمه پیکان یک خطای پنالتی واضح به سود استقلال بود که داور مسابقه از اعلام آن خودداری کرد تا در همان هفته‌های آغازین لیگ ساپینتو و تیمش ۲ امتیاز از داوری ضرر کنند. 

سه هفته بعد در دیدار با فولاد اتفاقات عجیبی رخ داد و هواداران استقلال معتقد بودند که داور ۴ پنالتی برای تیم‌شان اعلام نکرده است که البته کارشناسان داوری برنامه موردنظر چنین اعتقادی نداشتند. آنها تصمیم حمید حاج‌ملک در عدم اعلام پنالتی در سه صحنه ابتدایی را درست تشخیص دادند و حتی در مورد چهارم که علیرضا کوشکی روی رضا میرزایی ظاهرا خطا کرده بود نیز دو نفر از آنها معتقد به خطا نبودند اما پس از بررسی صحنه‌های داوری، میثاقی، مجری برنامه اعلام کرد که چندین کارشناس دیگر داوری معتقد بودند که این صحنه پنالتی است و در مجموع رای به پنالتی بودن این صحنه داده شد تا به این ترتیب آبی‌ها دو امتیاز دیگر ضرر کنند. 

در دیدار هفته شانزدهم نیز همان‌طور که پیش از این توضیح داده شد این تیم در بازی برابر سپاهان یک امتیاز از عدم اخراج مغانلو ضرر کرد تا مجموع ضرر این تیم از داوری به عدد ۵ برسد. البته این تنها مواردی نیست که این تیم در بازی‌هایش با اشتباهات داوری مواجه می‌شود. در بازی هفته ششم برابر نساجی یک پنالتی به سود آنها گرفته نشد که البته چون این بازی را بردند تاثیری در نتیجه نهایی نداشت. در هفته نهم مقابل ذوب‌آهن نیز همین اتفاق رخ داد که در آنجا هم بازی را بردند. 

در آبادان و در حالی‌که استقلال برای مصاف با صنعت نفت در هفته سیزدهم راهی این شهر شده بود یک صحنه بحث‌برانگیز در بازی وجود داشت که خطای هند صالح حردانی در میانه میدان با کارت زرد جریمه شد و درحالی‌که دو نفر از این سه کارشناس معتقد بودند این موقعیت صددرصد گل نبوده و اخراج نداشته اما برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد داشتند که حردانی باید اخراج می‌شد اما درنهایت این اجماع صورت نگرفت و رای به این داده شد که همان کارت زرد کافی بوده است. 

در هفته چهاردهم و مصاف این تیم برابر مس رفسنجان که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد هم هر کدام از دو تیم یک پنالتی طلبکار شدند که با توجه به تساوی بدون گل این مسابقه، هیچکدام نمی‌توانند امتیازی را از این اشتباهات داوری طلب کنند. 

در هفته هجدهم هم یک پنالتی برای استقلال و اخراج بازیکن مس از دید داور دور ماند که در نتیجه نهایی تاثیری نداشت. هفته گذشته نیز در جریان دیدار این تیم برابر نفت مسجدسلیمان یک پنالتی برای حریف آبی‌ها گرفته نشد و البته در صحنه‌ای که پنالتی قایدی توسط گلر نفتی‌ها مهار شد به‌دلیل اینکه پای او روی خط دروازه قرار نداشت باید این ضربه تکرار می‌شد که حاج ملک چنین تصمیمی نگرفت اما این اتفاقات هم در نتیجه نهایی بی‌تاثیر بود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴۲
  • As IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    سپاهان قهرمان میشه، فدراسیون میدونه که حقشه به لطف سکه لای گز و کمیته داوران، سپاهان قهرمان میشه، سپاهان قهرمان میشه
    • ابی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      دمت گرم از اول میدونستیم که سپاهان رو میخوان قهرمان کنند این خط این نشان اخرش معلوم میشه
    • سرخابی تو ۶ فصل گذشته با اشتباهات زیاد داوری قهرما IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      سرخابی ها تو ۶فصل گذشته با کمک گسترده وزارت ورزش و میدان‌داری داوران قهرمان شدن. خبرورزشی که تمام قد در خدمت این دوتیم هست منصف باشه و اشتباهات اون ۶فصل رو هم بگه
    • فرهاد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      پس چرا سپاهان قهرمان نشد 7 ساله همین اراجیف را می گویید
  • ساوالان IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    بیشترین ضرر تراکتور با 12امتیاز ضرر البته ما به این ضررها عادت کرده ایم
    • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      داداش ۳۴ امتیاز ضرر کرده تراکتور، تو رو خدا خجالت نوش! تازه، بازی با استقلال تو حذفی هم داور سر تراکتورو برید، دو تا پنالتی الکی گرفت برا استقلال و ۳ تا پنالتی مسلم برا تراکتور نگرفت نمیدونم چرا هر سال بحق تراکتورو میخورن
  • علی باقری IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    طرفدارای سیمان سپاهان با دقت بخونید ، نبینم دیگه کل بندازین با تیم‌های پایتخت. با داوری درست الان سوم بودین یعنی.ههه.
  • احمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    پس اینهمه بالا وپایین پریدن های ساپینتو الکی نبود این متن رو باید همه لنگی ها بخونن تا ب مربی هوچی گرشون بگن ک دیگه دادو هوار الکی نکنه
    • محسن IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      داره میگه بازم با اشتباهات را در نظر بگیری پرسپولیس اوله اوکی یا بیشتر توضیح بدم
    • کیسه هوچی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      شما متن روقشنگ بخون بعد پرسپولیس اززردک وکیسه هم بیشترضررکرده بعدتوساپینتو هوچی روبهش حق میدی واقعا هوادارای کیسه تن اخرهوچیگری هستن انقدرازسرورتون کینه دارید که اصلا به تیم مافیایی زردک که بیشترین سود و بره توجه ندارید متاسفم
    • محسن IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      ،خطاب به همه ی کیسه کشان پایتخت و حومه فعلا که،،،،،هروقت تونستین ۵تاقهرمانی پشت سرهم بیارین بعد بیاحرف بزن🤣
    • پرسپولیسی ۶ اتیشه IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      کیسه کش بفرض که درست باشد بازم زیرمون بودید پس قیافه حق به جانب نگیر که حق نفت ابادان و خوردید و میتی شاشو شیرجه میره تو ۱۸ قدم تا پنالتی بودار بگیره براتون داور مثل اب خوردن
  • ق ر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    کمیته داوران، هیئت مدیره فدارسیون و تاج در روز قیامت باید پاسخگو باشند اگر اعتقاد داشته باشند انها سعی دارند هر طوری شده سپاهان تا نیامد داور ویدیویی امسال قهرمان کنند و تنها تیمی که در بالا جدول از داوری سود کرده فقط سپاهان بود اونم بیشتر به لطف رئیس کمیته داوران اقای افشاریان که لطفشون برای سپاهان سابقه داره
    • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      پول رو بگیرن دنیاشون بهشت بشه با قیامت فاصله زیاده
  • ولی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    تا سپاهان قهرمان نشه خبری از ،var ,نخواهد بود ! حتی در لیگ های گذشته هم سپاهان بیشترین سود از اشتباهات برده اما پرسپولیس و استقلال انقدر قوی بودند که داور هم می بردند ..
    • مرتضی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      نویسنده متن ایقدر بهش فشار اومده که چون مغانلو اخراج نشده باید دوامتیاز از سپاهان کم کرد ولی امیری اخراج نشد مشکلی نیست اگه امیری اخراج میشد بازی بعد نبودش و پاس گل نمیداد چقد شما تهرانیا دارین میسوزین که زیرشین
  • ساوالان IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    نگارنده مطلب ... اول فصل بازی ذوب و پرسپولیس دقیقه 94 بازی چه اتفاقی افتاد.. اول فصل 2 امتیاز از پرسپولیس گرفتند. حساب نکردید . با اون می شود. 5 امتیاز.. الان باید پرسپولیس با 44 چهار امتیاز صدر بود . و سپاهان با 33 امتیاز فاتحه!!!!!!!!!!!!!!
  • قل هوالله احد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    به حضرت اباالفضل ع قسم می خورم مغرضانه عمل کردید خداداد افشاریان پرسپولیسی است بدون سوت ها و پرچم های ناداوری به ذات الله قسم به ذات الله قسم به ذات الله قسم به ذات الله قسم پرسپولیس ۲۰ امتیاز کمتر از امتیاز کنونی داشت رقیبان این تیم سرخکی را همان اوایل بازی با کارت ها و روحیه شکستن ها کف بسته و خلع سلاح می کنند
    • کیسه عروس آسیا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      تو که داری قسم دروغ میخوری اسمتم ایه قرآن گذاشتی اونوقت از خدا هم میترسی واسه دروغ و تهمت؟؟؟؟؟؟ امثال تو آبروی اسلام بردن
    • ناشناس IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      وجدان خوب چیزیه که تو نداری
    • افشین IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      واقعا متاسف شده با اسم قرآن شروع کرده ودروع گفته وشما انتشارش دادید
    • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      ذات الله …
  • ali IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    بیشترین اشتباهات و ضررها را از داوری تراکتور دیده منتهی چون رسانه دربست در اختیار تیمای پایتخت و بعدش سپاهان هست ، آنچنان دیده نمیشه . نه این فصل بلکه این ظلم سال هاست که در حق تراکتور واقع میشه . فوتبال پاکم آرزووووست
    • محمد۱۳۲۳ IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      👍👍👍👍
  • جابر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    برو عمو خجالت بکش کجاش پنالتی بود بازیکن فولاد توپ و میزنه نه پا را، پرسپولیس حالش همینه از همه تیم ها پنالتی طلب کار
  • رسول امجدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    سالی که آقای فغانی قهرمانی روازسپاهان گرفت تقدیمتون کرد خودشم اعتراف کردنیومدین آنالیز کنید ازحالادنبال حاشیه هستین بس کنی هرروز بیانیه هرروز اعتراض
    • رضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      سپاهان مافیای فوتبال ایرانه. هر وقت تاج رییس شد سپاهان هم قهرمان شد این اصلا چیز عجیبی نیست
  • Hamid IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    با سلام اگه تیمی مثل پرسپولیس با تفاضل گل قهرمان نشد مقصر کیست !؟ فوتبال قابل پیش بینی نیستم بگیم مثلا دقیقه ده بازی پنالتی بنفع پرسپولیس گرفته نشده و دقیقه نود برای تیم مقابل ممکنه همون پنالتی یا اخراج بازیکن سرنوشت بازی رو عوض می‌کرد پرسپولیس بیشترین ضرر و از داوری ها برده بخاطر اینکه پنج امتیاز اختلاف با سپاهان و هشت امتیاز با استقلال به حداقل رسید اینا بکنار از لحاظ تفاضل گل هم ضرر کرده مثل سالی که استقلال خوزستان بخاطر اشتباهات مکرر داوران بضرر پرسپولیس بخاطر تفاضل گل قهرمان نشد 🤷‍♂️
    • ایرانی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      سلام دوست عزیز منطق داشته باش
  • ع ق QA ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    با احتساب اشتباهات داوری استقلال باید ته جدول باشه جناب
    • نصیر IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      با توجه به این اشتباهات و امتیازاتی که به نفع یا ضرر این سه تیم محاسبه شده و امتیازاتی که الان در جدول دارند ترتیب جدول باید این شکلی بود 1_ استقلال 2_ پرسپولیس 3_ سپاهان
    • کامل پرسپولیسی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      در جواب نصیر :: این جناب نصیر رو کاشکی جایزه نوبل ریاضی رو بهش میدادند احتمالا با کلی زحمت و مشقت و زیر نور شمع چندین شبانه روز محاسبه به این نتیجه رسیده ای ول داری یا علم ریاضی رو دگرگون کردی یا ما کلا تا اینجا ریاضی رو اشتباهی آموختیم
  • محسن IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    همیشه استقلال از داوری ها خورده .هنوز هم میخوره.
  • ناشناس IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    اگر اشتباهات داوری نبود استقلال صدر نشین بود
    • Hamid IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      حتما منظور شماها لیگ پارسال است که در تمام تاریخ فوتبال ایران مثل لیگ پارسال اینقدر مشخص نبود که دارن استقلال و قهرمان میکنن پنالتی های باد آورده و اخراج های گلر تیم و سه صفر فدراسیون و غیره دیگه چطوری باید یه تیم و حمایت کنن تا قهرمان بشه 🤷‍♂️ اونوقت یه تیمی هست بنام استقلال تاریخ سوپرجام مشخصه و صورتجلسه تاریخ بازی رو امضا کردن میزارن میرن ترکیه برا تفریح و برای فرار از واقعیت حق بجانب صحبت میکنن وقتی هم سه برصفر شد مقایسه میکنن با بازی که انجام شده و نتیجه آن مشخص شده و فدراسیون برای حمایت از استقلال نتیجه رو تغییر میده (بازی با گلگهر)این سه صفر کجا و آن کجا !؟🤷‍♂️ همه چی رو انکار کنید و وارونه کنید تاریخ بهترین قضاوت و خواهد کرد 🤷‍♂️
    • سیدرضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      جناب حمید اولا استقلال با پنج امتیاز اختلاف قهرمان شد و حتی درصورت کسر دو امتیازگل گهر بازهم با سه امتیازاختلاف قهرمان قاطع بود ، شما انگاری بازی با تراکتور فصل قبل و بازی با سپاهان زمان امیر یادتون رفته دوبار سه امتیاز بهتون هدیه شد ، تیمتون بخاطر یک ربع تاخیر سه بر صفر برنده شد در حالیکه فینال حذفی بخاطر تخلف هوادار پرسپولیس با شش ساعت تاخیر و با دستور وزیر برای برگزاری بازی به مدیر عامل داماش این تیم مجبور به بازی کردن مقابل شما .
  • ناشناس IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    الان هم استقلال صدر نشینه از در عقب
  • ali IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    خیلی جالبه که بیشترین ضررها را از داوری نه امسال بلکه در طول همه این سال ها تراکتور ضرر کرده منتهی چون کل رسانه ها در اختیار این دو تا تیم پایتخت می باشند ، اصلا دیده نمیشه یا بهش پرداخته نمیشه فقط داشته باشید بیشتر از یکساله پنالتی به نفع تراکتور گرفته نشده است ( اونم پنالتی های واضح و صدرصد ) ولی تا دلت بخواد پنالتی های الکی و مفت بر علیه این تیم گرفته اند ...بی جهت نیست که فوتبالمون پیشرفت نداره چون در روز روشن حق همه تیم ها را به نفع این دوتا تیم مفت خور میخورند. البته بگم سپاهانم کمتر ازین دوتا نیست و تا تونسته از داوری ها و فدراسیون نفع برده ... فوتبال پاااااااکم آرزووووووست
  • محمد از مبارکه IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    سلام تیمی که در این چند سال با داوری حقش را خوردند تا تیم لنگ قهرمان بشه سپاهان بود تو این پنج قهرمانی پرسپولیس حق سپاهان را باداوری میخوردند تیم استقلال را هم یا سرمربی را کله میکردند مثل استرا ماچونی یاتیم را از هم می پاشوندن مثل تیم زمان شفر پس لطفا لنگی ها حرف زیادی نزنید .امان از روزی که بابا مسعود عذاب وجدان بگیره و اعتراف کنه
    • Independence IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      به خدا راست میگی زنده با You're telling god the truth. I'm more abbey than ever.
  • نامبر وان IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    این نظر شماست ، شاید کارشناسانی باشن نظرشون تو اخراج بیرانوند فرق داشته باشه با شما ضمن اینکه اخراج باعث شد دوتا بازی نباشه و اینکه پنالتیهای واضح میتونست گرفته بشه که چندتاشو شما به حساب نمیارید بعد اوت دستی استقلالو که اشتباه گرفته شده رو میگیرید 😂😂😂 گل شیخ کاملا واضح بود آفساید نیست ، چون کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی گفتن گل نیست شما در نظر نگرفتید؟کجا دو پنالتی و یه اخراج برعلیه یه تیمی تو لیگ گرفته نشده؟ شما تاریخو از لیگ تخت جمشید تا الان نگاه کنید و بگید کی اتفاق افتاده؟ بعد بیاین و با هم قیاس کنید
  • شیافت سجده بقا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    طوری تحلیل کردی که همه چیز بنام قوم غارنشین عبده گل و بلبل شود انگار هوچیگری یایا روی شما تحلیل گر هم اثر گذاشته فوتبال برتر میثاقی که اتفاق لنگی هم میباشد اعلام کرد نیم فصل تاج کبیر غول آسیا 11امتیاز ضرر کرده واما سوگلی باباها بیشترین سود برده هفده امتیاز یعنی از بیست وچهار امتیاز سوگلی هفده امتیاز از کمکهای ماورایی و کمکهای غیبی باباها بوده یعنی سوگلی باید نیم فصل با هفت امتیاز به پایان می رساند یعنی زیر نفت مسجد سلیمان و پایان فصل عروسی و نمایش با شیافت و سجده بقا پس علت اینکه مافیای لنگی اجازه ورود وی ای ار نمی دهند از کره ماه مشخص چون با ورود وی ای ار پایان هر فصل نمایش سجده بقا خواهیم داشت مرسی مافیای لنگی که با جلوگیری از ورود وی ای ار اجازه نمایش سجده بقا و شیافت نمی دهید ،،فرزندان بابا مسعود را دربیاید با کمک های معیشتی
  • سپاهان IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    تنهاتیمی که توایران حرفه ای داره کارشودنبال میکنه وبه نتیجه میرسه سپاهانه،وقتی مربیهای ما مثل سلطان محرم ومربی جدیدمون آقای مورایس به بازیکناشون فهمونده بودند کاربچی به داورنداشته باشیدوبازی خودتونوبکنید وداورباخیال راحت میادواسه سپاهان قضاوت میکنه مطمئن باشیدبه سودخودشونه، درضمن این چندسال که به گفته فغانی حق سپاهانوگرفتن به شمادادند بابامسعودبودالان دیگه نیست
  • با افتخار استقلالی ام IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    هفته ششم بازی لنگ با نفت مسجد سلیمان ۱-داور بازی را با فشار لابی لنگ ۴۸ ساعت قبل بازی تغییر می دهند. و پسر باجناق افشاریان ریس کمیته داوران که لنگی تیر است را به عنوان کمک داور انتخاب می شود.! ۲- افشین پیروانی بین دو نیمه در رخت کن داوران حضور پیدا کرده و داوران را تحت تاثیر قرار دادند و فیلم موجود است. ۳- افشین فرشچی در جلسه هماهنگی در مسجد سلیمان نرفته و به زور می خواهند محل جلسه به اهواز تغییر یابد ولی به راحتی در داخل رخت کن کمیته داوران حضور پیدا می کنند . ۴- با وجود اینکه چمن ورزشگاه نفت ۴۸ ساعت قبل با بازرسی ناطر ونماینده تایید میشه ولی یحیی دلال و افشین فرش دزد به زور میگت باید چمن رو کوتاه کنید.! ۵- گل لوکادیا آفساید بود و یه پنالتی برای نفت مسجد سلیمان نگرفتن ۶- این تیم مافیایی لنگ فقط با زور و ارعاب از سوی این تیم فاسد و مفت خور به جام های اسنپی دست پیدا می کنن. ۷- هفته ۱۱ بازی لنگ - مس کرمان داور باید دو کارت زرد به سروش رفیعی میداد و اخراجش می کرد و  دربی رو از دست میداد ولی مماشات کرد ۸-هفته ۱۹ -لنگ نفت مسجد سلیمان گل دوم دیاباته افساید بود ولی فدراسیون و صدا وسیما
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    چرا چند سال که پرسپولیس همه داوری ها به نفعش بود و چند داروی واضح به ضرر سپاهان بود که قهرمان بشه حرفی نمیزدید حالا گل محمدی و پیروانی زبان درآورده اند اگه میبرند خودشون بردند هر وقت می بازند داور و زمین و هوا مقصره غیر خودشون
  • سرخ کابوس آبی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    Varهم بیاد وقتی اراده برای امتیاز ندادن وامتیاز دادن بر علیه یا بهنفع تیمیدر کارباشد بی فایدست اول باید تصمیم برلیاقت وعدالت باشد بعد برای موارد مشکوک از وی ای آر کمک گرفت.
  • م IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    هیچ سالی که پرسپولیس به لطف داور قهرمان میشد این هوچیگری ها نبود
  • ناصر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    اینگونه محاسبه کردن معیار درستی نیست بعنوان مثال دربازی نفت مسجدسلیمان و استقلال اگرپنالتی دقیقه ۹ برای نفت گرفته میشد شک نکنید بازی با نتیجه یک برصفر تمام میشد ویا دربازی پرسپولیس با تیمی دیگر و یا همون سپاهان نساجی اگرپنالتی به نفع نساجی گرفته میشد سپاهان ۱۰ نفره هیچگاه نمیتوانست بازی رو مساوی کند که شما یک امتیاز برای سپاهان لحاظ فرمودید این اشتباهات بعلاوه نحوه مدیریت بازی توسط داوران برای یکی از دوتیم دریک بازی باعث نتیجه گرفتن و یانگرفتن یک تیم دیگه میشه درکل وضعیت داوری درایران خوب نیست وهیچ نهاد اطلاعاتی امنیتی بر روی داوران و مدیران تیمها نظارتی ندارن ودر فوتبال ایران هراتفاقی ممکن هستش مثل پنالتی یزدانی به سپاهان و پنالتی شیری به فولاد که اتفاقا هردو بازیکن سریعا به تیمی که پنالتی داده بودند پیوستند
    • فاروق IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      آی کیو گل استقلال دقیقه چهار به ثمر رسید
  • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    بیا حالا مشخص شد که استقلال بیشتر از هر تیمی از داوری ضرر کرده دقیقا مثل پارسال
  • محمدپرسپولیسی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    ضرر کیسه بخاطر اخراج مغانلو بوده فکرکن مغانلوهم اخراج میشدکیسه چجوری دوتاگل وجبران میکرد؟
  • محمدرضا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    تا ابوالمفاسد کاج در فدراسیونه اوضاع همینه ..تمام قهرمانیهای سپاهان در زمان کاج بوده... همه چی طراحی شده پیش میره
  • عادل IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    زمانی که وی ای آر بیاد می بینیدکی قهرمان میشه نه تیم های سوگلی که سه سال پشت سرهم قهر مان میشه
  • بهروز IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    البته این درست نیست کیسه در سه بازی باید ده نفره میشد که نشدو بازی که با ده نفره امکان باختش خیلی زیاد بود بازی رو بردن اینا رو جزو سود داوری حساب نکردن براشون مثل فصلهای قبل پنالتیهای سهمیه ای هم که همیشه دایره
  • کیومرث عقبایی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    درباری رفت مسجد سلیمان با پرسپولیس گل سالم پرسپولیس ودو پنالتی این تیم نادیده گرفته شد آن وقت توی بچه پررو میگویی داور به نفع پرسپولیس گرفت کوری یا خودت را بهکوری وخریدن زدی
  • هوادار فوتبال IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    بااین تحلیل به همه ثابت شد که امسال کدخدا تاج دنبال قهرمان کردن سپاهان تیم شهرخودش هست. بااین حساب الان پرسپولیس میبایست ۴۲ استقلال ۴۱ و سپاهان ۳۳ امتیازی باشند
  • یزدان IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    پس لطف کنید این ۶سال گذشته را هم حساب کنید فراموش کردید که وزارت ورزش و فدراسیون چگونه ۵قهرمانی هدیه کردن به شما حالا که یک تیم دیگر بعد چند سال در صدر است و هنوز قهرمان هم نشده محاسبه گر شدید آنهم به روش خودتان و آفساید شیخ چطور شد و این صحبت‌ها تاکید میکند که شما هم با داوری قهرمان شدید چون داورها همان قبلی ها هستند
  • Reza IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    همه ساله به لطف داوری حق استقلال رو میخورند
  • ایران IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    مطلب جالبی هست پس پرسپولیس ۳ امتیاز ضرر کرده مشکل از خودشون صحنه ای که نیاز به var هم نداشت براشون پنالتی گرفتن ولی اونا نتونستن جلو تراکتور برنده بشن پس مشکل از خودشون هست سرپرست و سرمربیشون هر حرفی میزنن ولی جریمه نمیشن ولی سرپرست صنعت نفت به خاطر یه اعتراض محروم میکنن فرقی نداره اولویت وزارت و فدراسیون قهرمانی استقلال و پرسپولیس بود حالا به خاطر باند اصفهانی فدراسیون سپاهان هم اضافه شده بقیه تیما هم برای سلامتی اومدن فقط من موندم اینا چطوری قراره جواب هوادارای تراکتور و نساجی و خوزستانی ها و کرمانی ها بدن حداقل یه تیم دیگه هم این وسط حمایت کنید تا یکم طبیعی تر باشه
  • سید IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    لنگ بیشتر ین سود برده ازداوری
  • زهرا FR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    همین دو بازی پرسپولیس ، قبل از بازی نفت پنالتی ها نگرفتند ، این ها رو جمع کنید می‌شود شش ، البته پنج بازی گذشته هم اشتباه داوری بود علیه پرسپولیس!!!!
  • حسن تاجی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    قابل توجه لنگیا همیشه استقلال کبیر بیشترین ضرر از داوری و عوامل بیرون از زمین خورده حتی پارسال با بیشترین ضرر از ناداوری بدون باخت و بی سابقه با بیشترین امتیاز قهرمان پاک لیگ شد 💙
  • حمید IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    کل کادر مربی گری و مدیریت لنگ استاد هوچیگری و شلوغ بازی و مظلوم نمایی هستن ولی استقلالیا این چیزا رو بلد نیستن وداوریها بیشتر علیه استقلال بوده
  • Hamid IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    در ادامه جواب سید رضا مسئول برگزاری مسابقات تا مدتی پیش در باشگاه شما استقلال سمت داشت 🤷‍♂️ چرا بازی که باید ۹شب برگزار بشه بخاطر تخلف یه تیم دیگه ساعت ۱۱-۱۲-شب برگزار بشه مگه پرسپولیس میزبان بوده !؟ هواداران مظلوم پرسپولیس ساعت شش صبح خونه هاشون بودن 🤷‍♂️چونکه زور داشت ببینن در شهری که میگن شهر استقلالیهاست برای یه بازی با تیم دست دومی حداقل هفتاد هزار تماشاگر پرسپولیسی داخل ورزشگاه و بیرون ورزشگاه بودن ،چرا یکی یقه مسئول برگزاری فینال جام حذفی رو نگرفت !؟ تفاوت سه صفری که بازی گلگهر دادن به استقلال و سه صفری که به پرسپولیس دادن و در چی میبینی !؟ دو بازی سپاهان و استقلال نیومدن برا بازی ،، بازی با تراکتور که اصلا امکان بازی نبوده و اینجور که معلومه شماها ناراحت هستین که چرا پرسپولیس ها رو خونین و دهنشون و سرویس نکردن با سنگ 🤷‍♂️ و اینکه پرسپولیس در تبریز تماشاگر نداشت و کوچکترین تقصیری نداشت چرا باید مجازات بشه !؟ حتما بعد از این همه سنگ و فحش باید ساکت میبودن 🤷‍♂️ گلات قهرمانی پرسپولیس خیلی ها رو سوزونده فینال حذفی اهواز همون شب فهمیدیم پروفسور برانکو دیگه قرار تو ایران بزارن جام بگیره 🤷‍♂️
  • رضا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    استفراغ همیشه تیم خوبی هست، البته اگر پرسپولیس نباشد
  • دوستدارفوتبال IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    خبر ورزشی چی شده این فصل دوباره نگران اس اس شدی فصل قبل که امتیاز از گل گهر برای قهرمانی اس اس کش رفتی ، چه سر وسری با اس اس داری ،
  • Amin IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    دو تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس و استقلال شناخته شده هستند توی فوتبال آسیا و هر چه قوی تر باشن هوادار لذت میبره، ای کاش این دو تیم خصوصی بودن تا از درآمد خودشون به باشگاه بیشتر توجه بشه. سپاهان با ثروتی که داره پیش می‌ره وگرنه تیمهای شهرستانی خوبی ایران داره که هیچ توجهی بهشون نمیشه
    • حمید IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      مرد مومن برو ببین بیشترین خرج رو کدوم تیما برای بازیکن کردن و میکنن بعد بیا این حرفارو بزن سپاهان از نظر خرج کردن تیم پنجمه پس بیخود حرف نزن
  • ایرانی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    سلام در این محاسبه ضرر و زیان و سود برای هر تیم حساب شده و این نتیجه تفاضل ضرر و زیان و سود هست که این همه دوستان در بالا افاضه فضل کرده اند
  • فوتبال IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    سلام دوستان. بجای حرف حساسی. واقعیت رو قبول کنیم. از اتهام زنی پرهیز کنیم.. همه با هم کمک کنیم. هر هر طریقی. فدراسیون. وزارت ورزش . یا جای دیگه نتونه حقی رو ضایع کنه. اگه اون تیم ته جدولی باشه. این مهمه هر که مزد حقش و زحمتشرو بگیره. استقلال و پرسپولس و سپاهان نداره.. قهرمانی با کمک و حمایت لطفی نداره.. ضررش رو فوتبال و کشور میکنه.. با همین فضای مجازی از حقیقت دفاع کنیم حتی اگه بازی به نفع ما باشد یا نباشد.
  • noname IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    کاملا بی طرف بود مثلا پنالتی که با مس رفسنجان برای پرسپولیس گرفته شد یا مثلا خطای هند ولسانی دربی یا پنالتی بازی پیکان و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی