سیامک نعمتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سیامک نعمتی هافبک پرسپولیس که مقابل سپاهان گل سوم تیمش را زد، می‌گوید: نه تنها جام حذفی بلکه مطمئن هستم این فصل قهرمان لیگ برتر هم خواهیم شد. پرسپولیس دبل می‌کند و سوپر جام را هم از آن خود می‌کند. این خط و این هم نشان!

کمتر کسی تصورش را می‌کرد بازیکنی که در لیست مازاد یحیی گل محمدی قرار گرفته است بتواند گل صعود تیمش را در جام حذفی به ثمر برساند.

حساس ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور بین دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان درحالی برگزار شد که شاگردان گل محمدی موفق شدند تیم مورایس را حذف کنند. گل سوم پرسپولیس در این دیدار را سیامک نعمتی به ثمر رساند. هافبک تکنیکی پرسپولیس که در لیست مازاد یحیی گل محمدی قرار گرفت اما نتوانست در نیم فصل تیمی‌پیدا کند و در نهایت در این تیم ماند. عجبا که یحیی گل محمدی ابتدا اجازه حضور سیامک نعمتی در تمرینات پرسپولیس را نمی‌داد اما با وساطت بزرگان این تیم در نهایت راضی شد که او برگردد و به کارش در این تیم ادامه دهد.

سیامک نعمتی نیز به این اعتماد پاسخ مثبت داد و با یک گل مهم و حساس در دیدار با سپاهان اصفهان ثابت کرد لایق پوشیدن پیراهن پرسپولیس است. خواندن تازه ترین صحبت‌های سیامک نعمتی در این راستا خالی از لطف نیست.

می‌دانیم جواب این سئوال را داده ای اما شادی طولانی و جالب پس از گل تو چه بود؟ توضیحی می‌دهی؟

توضیح خاصی ندارد. من واقعا خوشحال بودم و اول سجده شکر به جای آوردم و فقط می‌توانم و می‌توانستم بگویم خدایا صدهزار مرتبه شکر! این یک لحظه خاص برای من بود.

تو پیش از این گل‌های زیاد و حساسی برای پرسپولیس زده بودی. مثلا می‌توان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در زمان برانکو اشاره کرد که دروازه السد را باز کردی اما این طوری شادی نکردی؟

آن گل هم برای همیشه در زندگی من ثبت شده است. به هر حال شرایط فرق می‌کند. من خدای خودم را شکر کردم که حواسش به این بنده کمترین همیشه بوده و هست. امیدوارم بنده لایقی برای آن بالایی باشم.

گریه هم کردی؟

به هر حال گفتم که شرایط خاصی داشتم. همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد و من هم سعی کردم خودم را کنترل کنم اما گاهی بعضی چیزها از کنترل شما خارج می‌شود.

سیامک نعمتی

یکسری هم تصور کردند شاید این شادی گل منظور خاص تو به ...

نه، من بعد از بازی هم توضیح دادم. متأسفانه شما در این فوتبال هر کاری کنید یک تعبیری از آن می‌شود. شادی کنید یک جور برداشت می‌کنند و شادی هم نکنید یک جور دیگر! من با خدای خودم راز و نیاز کردم و برایم فقط همین مهم است. حالا یکسری برداشت دیگری می‌کنند در حالی که همه می‌دانند سیامک نعمتی دنبال حاشیه نبوده و نیست. من سال‌هاست برای پرسپولیس بازی می‌کنم و هرگز جنجال و حاشیه ای درست نکردم. سرم توی لاک خودم بوده و سعی کرده ام سرباز خوبی برای پرسپولیس باشم و امیدوارم کادرفنی و هواداران این تیم از من راضی باشند.

واکنش هواداران پرسپولیس به این گل تو چه طور بود؟

واقعا شرمنده ام کردند. من کلمه، واژه یا جمله ای سراغ ندارم که بخواهم در این مورد به کار ببرم اما هرگز محبت‌های این عزیزان را فراموش نخواهم کرد. طرفداران پرسپولیس با معرفت ترین در ایران و جهان هستند و افتخار می‌کنم در چنین تیمی‌توپ می‌زنم.

انصافا پاس گل وحید امیری هم عالی بود. شاید هر کس دیگری جای وحید امیری بود در آن شرایط و در محوطه جریمه خودش به سمت دروازه شوت می‌زد اما او به تو پاس داد و ...

پاس وحید حرف نداشت. او جدای از فوتبالیست بودن یک انسان بی ادعاست. من در حین و بعد از بازی هم از وحید امیری تشکر کردم. انشالله بتوانم در آینده با یک پاس گل زیبا به وحید این لطف و پاس زیبایش را جبران کنم. البته یک چیزی را حتما باید بگویم که در این پرسپولیس فرد مهم نیست و برای همه ما تیم اهمیت دارد. همه سعی و تلاش می‌کنیم پرسپولیس موفق شود و این هدف از هر چیز دیگری مهم تر است.

به عنوان سئوال آخر فکر می‌کنید بتوانید قهرمان جام حذفی شوید؟

نه تنها جام حذفی بلکه مطمئن هستم این فصل قهرمان لیگ برتر هم خواهیم شد. پرسپولیس دبل می‌کند و سوپر جام را هم از آن خود می‌کند. این خط و این هم نشان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۸
  • استقلالی اصیل IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    خیلی با اطمینان گفته. به نظرم خیالش از پشت پرده مافیا راحته خخخخخخ
    • آسمان همیشه آبی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      صدرصد خخخخخ
    • حکومتی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      تیمی که در 53 سال از تاریخ تاسیس، فقط موفق شده بود 9 قهرمانی لیگ، 5 قهرمانی جام حذفی بدست بیاورد در دوره مسعود سلطانی فر و در عرض 5 سال سیاه، 5 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و 4 قهرمانی سوپرجام بدست بیاورد. 14 قهرمانی در عرض 53 سال را مقایسه کنید با 10 قهرمانی در عرض 5 سال. که البته همه می دانند که اکثر قهرمانی های پرسپولیس حکومتی در دوران مسعود سلطانی فر مهندسی شده بود با تضعیف تیم های مدعی از جمله استقلال و مهندسی نتایج در داخل و خارج زمین. همین یک نکته را اشاره کنم که به دلیل تخلف مهدی طارمی و بازی کردن در پرسپولیس همزمان با داشتن قرارداد با تیم ترکیه ای، پرسپولیس حکومتی باید به لیگ دست 3 سقوط می کرد که با رایزنی های دولت روحانی در سطح بین المللی و سند سازی و گرفتن رضایت اردوغان، جلوی این فاجعه را گرفتند و امروز هم می بینیم که رسانه های پرسپولیسی از مهدی طارمی بت ساختند و مدام در تیتر یک این رسانه ها قرار دارد. آیا اگر پرسپولیس به لیگ دسته 3 سقوط می کرد دیگر هیچ پرسپولیسی مهدی طارمی را قبول داشت؟ یا اینکه پرسپولیس می توانست جام های بعد از آن را بگیرد؟
    • شیشپولیس حکومتی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      وقتی تمامی ارکان حکومت برای قهرمانی پرسپولیس حکومتی تلاش می کنند جای تعجبی نیست که این تیم را با انواع روش های مهندسی شده قهرمان کنند. ساپینتو به دلیل حرف هایی که زد بلافاصله به کمیته انضباطی فراخوانده شد و 4 جلسه محروم شد و از نشستن روی نیمکت مقابل ملوان در بازی جام حذفی محروم شد اما یحیی گلمحمدی با اینکه چند هفته زودتر توهین هایی کرده بود اصلا به کمیته انضباطی فراخوانده نشد تا محروم نشود و حتما بتواند مقابل سپاهان در جام حذفی روی نیمکت تیم بنشیند. قبل از برگزاری بازی سپاهان هم به صورت نمادین به جای کمیته انضباطی به کمیته اخلاق فراخوانده شد و خبری هم از محرومیت قبل بازی سپاهان ندیدیم. سال قبل هم که با کتک زدن داور به جای محرومیت 6 ماهه فقط محرومیت 6 جلسه ای برایش در نظر گرفتند که 4 جلسه آن تعلیقی بود. وقتی سیاوش یزدانی در بازی اخراج می شود و تیم سپاهان 10 نفره می شود و تیم سپاهان طبق قانون ضرر می کند محرومیت یحیی گلمحمدی به دلیل تخلف و عدم نشستن روی نیمکت مقابل سپاهان از حقوق قطعی سپاهان محسوب می شد که این حق از سپاهان گرفته شد.
    • شیشپولیس حکومتی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      دقت کنید که این شیشپولیس نبود که سپاهان رو برد بلکه سپاهان به دلیل دو خطای پنالتی یزدانی و اخراجی دادن عملا باعث برد شیشپولیس شد و شیشپولیسی ها الکی خوشحالی نکنند. وقتی شیشپولیس مجبوره با مهندسی کردن و گل آفساید دیاباته، صنعت نفت آبادان آخر جدولی رو ببره نمی دونم چطوری به خودش افتخار می کنه.
    • اس اسی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      به شرطی که باقی بازیهای پرسپولیس هم عمو بیژن سوت بزنه !!
    • {……} IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      داداش من قبول دارم بهتون فشار اومده این سپاهانی ک چهارتایی شد رفت و برگشت شما رو برده بود ولی دلیل نمیشه افکار مسمومتون رو منتشر کنید.یا فتوا صادر کنید این تیم باید می‌رفت دسته سه !!! ههه
    • دیروز IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      اونی ک گفته پرسپولیس تو ۵۳ سال تونسته ۹ جام بیاره اولا ۹ تا نه ۱۴ تا دوما استقلال ۷۷ سال پیس تاسیس شده هنوز ۱۰ بار قهرمان لیگ شده خخخ
    • پاسخ به دیروز IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      الا من نگفتم 9 قهرمانی. گفتم شیشپولیس حکومتی در عرض 53 سال 14 قهرمانی داخلی (مجموع جام حذفی و لیگ) کسب کرده ولی ذر عرض 5 سال دوران مسعود فر 14 قهرمانی مهندسی شده بهش تقدیم کردند. دوما مکتب استقلال مکتب گرفتن جام های جعلی نیست و سوما دورانی که استقلال تاسیس شد لیگ سراسری کشوری نبود اگه از همون روز اول تاسیس لیگ سراسری بود تعداد جام های استقلال خیلی بیشتر بود
    • پاسخ به دیروز IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      استقلال ایران 2 بار قهرمان اسیا شده. هر وقت شما شیشپولیسیای حکومتی تونستیر 3 بار قهرمان آسیا بشید بیایید اینجا اظهار فضل کنید. 1000 قهرمانی لیگ به اندازه یک قهرمانی آسیا نمی ارزه چه برسه دو قهرمانی آسیا. پس اگه هر شیشپولیسی پشت گوشش رو دید قهرمانی آسیا رو هم می بینه
    • محسن شمیرانی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      فستقلال تیم حکومتی و مافیایی هست که ۷۰۰ میلیارد رو یک شبه به باد داد و الانم دست به دامن رییس جمهور شده. چون بابا حمید تو یه سانحه مصدوم شده😅🤣😂
    • جنگلبان فوتبال IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      پرسپولیس طی ۱۶ سال دو تاجام آورده بود وقتی بابا مسعود اومد ۵ فصل لیگ ۵ جام گرفت وقتی بابا مسعود رفت هیچی نگرفت خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • باشگاه خبرساز و همیشه طلبکار IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      تیمی که بخواد در جا بزنه، میزنه. حالا یا با بهونه بابا مسعود یا رفتن استراماپولی و شفر یا با انتصاب مدیرای بی‌عرضه. شما وقتی سالها گرفتار اهریمن درون بودین چطور میخواین قهرمان بشین؟! شما وقتی بازیکن تیمتون (یزدانی) علنا میگه واسه فکری بازی نمیکردم واسه چی گوز خودتونو میذارین تو شلوار یکی دیگه!! شما اون موقع که باند وریا و دوستاش باند درست کرده بودن و کارشکنی و کم‌کاری میکردن کجا بودین؟ پرسپولیس تقریبا شیش هفت ساله به لطف اسپانسر گردن کلفت مشکل مالی نداره. البته به لطف بابا حمید دو ساله که نیم فصل اول به مشکل میخوره و نمیتونه اسپانسر داشته باشه و با پنجره‌های بسته روبه‌رو میشه. برعکس شما که با بند "پ" فدراسیون دو ساله پنجره بسته‌تون با قوانین من در آوردی باز میشه و بازیکن و مربی خارجی (گابریله پین) میگیرید. شما وقتی به کارگیری مربی و بازیکن خارجی ممنوع بود بگو چطور پین رو گرفتین؟! پارسالو یادتون بیاد که چطور قهرمانتون کردن و چطور پنجره‌های بسته‌تون چطور باز شد. در ضمن فرض کنیم بابا مسعود ما رو پنج سال قهرمان لیگ و حذفی کرد. خب تو آسیا چطور ما رو فرستاد بازی فینال!!
    • باشگاه خبرساز و همیشه طلبکار IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      نکنه بابا مسعود اونجا هم قدرت داشت؟ حالا که بابا مسعود پرسپولیسی رفته و بابا حمید استقلالی اومده خب حداقل برین فینال آسیا که ما بفهمیم شما راست میگین. بابا حمید رو که همه میدونن استقلالیه و خودشم قبلا اعلام کرده. شما خوابیدی و نمیشه بیدارت کرد.
    • ابوالفضل IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      داداش استقلالی که میگی استقلال دوبار قهرنان آسیا شده تو به چشم خودت دیدی بعدم تو دوتا دوره ای که ما رفتیم فینال آسیا به اندازه دوتا قهرمانی شما می‌ارزه با وجود تیم های الان مثل الهلال و النصر دیگه تیم های ایرانی قهرمان که هیچی به فینالم نمیرسن بعدم ما ثابت کردیم که بابا مسعود هیچکارست اونم با دوباری که رفتیم فینال اسیا ولی شما ثابت کن قهرمانی پارسالتون مورد دار نیست بابا سجادی تونم که مصدوم شد
    • مرتضی مقدم IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      پرسپولیسی و استقلالی هردو ینی مردم.مشخصه شما حکومتی هستین که یکصدا به شور نوجوونا دل بستین ،یادتون رفته همین نوجوونا داغتون کردن ،الانم از شعارای یکصدای هوادارا دارین میسوزین ،همین ،علی اقا کریمی ، علی دایی ، وریا غفوری .
    • ع ق QA ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      معقوله فکر کنی مافیای تاج خطیر ساکت مظلومی ماجدی بنفع پرسپولیس کار کنه ؟
  • آریا CA ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    حالا اینجوری میگی الان کیسه ها تشنج میکنن😂😂 پرسپولیس چه جام بیاره چه نیاره باز سرور کیسه هاس🚴🏿‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏿‍♀️ مگه نمیبینید هنوز بعد از ۲ روز از بازی با سپاهان گذشته؛ باز دارن آتش میگیرن 😂 رکاب بزنید براتون خوبه🚴🏿‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏿‍♀️
    • آیدا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      دمتون گرم❣️❣️❣️❣️❣️❣️
    • محسن شمیرانی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      فستقلال واقعا تیم خوبیه البته اگر فقط منصوریان و بنیادی فر براشون قضاوت کنه🥴🥴🥴 بابا اینا خیلی پرو هستن. هرکس جای اینا بود دیگه حتی ۱ بارم نمیومد تو صفحه پرسپولیس کامنت بزاره. فستقلال الشیشتقلال الکیسه یک تیم عربی هست و این تیم اصلا ایرانی نیست😅🤣😂
    • حسرت 50ساله لنگ IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      هر موقع یه قهرمانی بدون باخت آوردین بعد بیا اینجا اظهار فضل کن
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    یک قهرمانی پاک بیارید که ارزشش معادل قهرمانی آسیاست وگرنه بااین همه حمایت و آوریهای یکطرفه چوکای تالش هم قهرمان میشه
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    داوری های یکطرفه
  • امیر IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    عزیزان کیسه کش لطفا آرامش خود را حفظ کنید 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕 حرص نخور هویج بخورررررررررر😂😂😂😂😂😂
  • ناشناس IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    کیسه کشایی که حرف ازفوتبال پاک می‌زنید داورهادردوره قبل تواینترنت ببینیدبه نفعتون بودن
  • ناصر معلم بازنشسته DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    علیشاه هم یک دوره همین طور شد کادر فنی گفت برو و نرفت ولی مانند سیامک حرف حاشیه ساز نزد تا اینکه دور چرخید و چرخید تا به جایی رسید که وجودش لازم شود و جایگاهش را تا حالا حفظ کرده استر
  • Sorena IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    باز این لنگیا جوگیر شدن. لنگیا بدونن برگ برنده هوادارای مارسی و منچستر یونایتد جلو سیتی و پاریس که الان همش قهرمان لیگشون میشن چیه؟ میگن داداش شما هر موقع قهرمان قاره خودت که همون اروپاس شدی بعد بیا برای ما کری بخون. شما لنگی جون قهرمان آسیا شدی بعدش بیا برای سرورت که همون تاج کبیره حرف بزن.
  • زهرا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    پرسپولیس مقدس زیباترین عشق جهان
  • حمید IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    باوا از سر ناچاری و مصدومیت بازیکن فیکس آوردت تو زمین ' یه بغل پا زدی گل شد ' به هر افلیجی هم میدادن میتونست با عصا گلش کنه 😅 ' سپاهان بد بازی کرد نه اینکه شما خوب بازی کردین ' ضمنا بازی بعد هم ذخیره ای با این خطو نشونا نمیخواد ادا فیکسها رو دربیاری 😅😅
  • ناشناس MD ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    به لطف یزدان استقلال قهرمان میشه
  • ❤️ IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    بنده خدا اززمان شیشتایی لکنت زبان گرفته علاقه به عدد شش دارند بلند بگو شستقلال
  • ناشناس MD ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    به لطف یزدان استقلال قهرمان میشه
  • دریکوند IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    چگونه چپ و راست ساپینتو را محروم می کنند اما هیچگاه حتی آقای گل‌محمدی تذکر هم نمی گیرد؟چرا اکثر بازیهای پرسپولیس بعد از رقبا برگزار می شود؟جواب همین دو سوال مشخص می کند چه تیمی حکومتیست
  • پرس IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    بنده خداها چی میبافین همه میدانند پرس پولیس بزرگتر شماست
  • کیون IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    پرسپولیس در شرایط سخت ودر مصاف با تیم‌های قوی و رقیب به خوبی نتیجه می‌گیرد ولی تیم‌های ضعیفی مثل هوادار و...اهمیت نمیده ودچار مشکل میشه پس اگه پرسپولیس میخواد موفق وقهرمان بشه باید همه تیم‌ها راجدی بگیرد یکی دیگه از موفقیت‌های پرسپولیس بازگشت قدرتمندانه الکثیر است که واقعا مهاجم خطرناکی است این چیزهای چرتی هم که کیسه کشای حقیر در مورد سرورشون پرسپولیس کبیر می‌نویسند از حسادت است واهمیت چندانی ندارد پرسپولیس اگه در مقابل بقیه تیم‌ها همین بازی که در مقابل سپاهان ارائه کرد ادامه بدهد همه را می‌برد چون همین سپاهان استقلال را در رفت و برگشت ویا گل گوهر را با ۴تا گل شکست داد پس اگه پرسپولیس با قدرت وبااسهای ترکیبی بیاد جلو همه نیها را شکست خواهد داد
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    باشه باشه منم میگم چرند گفتی این خط، اینم نشان
  • ایمان IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    میدونید دوستان رسانه ها این خبرها رو منتشر میکنن تا طرفدارای دوتیم و که با هم برادرن و رفیق رو به جون هم بندازن و به هدفشون برسن یه مدت صلح بود چقدر از خوندن کامنتها لذت میبردیم ساده لوح نباشید و به هم توهین نکنید پولشو یکی دیگه میخوره ما چرا حرص شو بخوریم تو این وضع گرونی و بی پولی به خدا که این سیاستشونه بفهمید اینو دیگه اینا کیف میکنن وقتی میبینن ما به همدیگه توهین میکنیم
  • ارتش سرخ آسیا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    درجواب " اس اس تیم مردمی " یادت رفته که اسطوره کاغذی شما ( فرناز مجیدی ) و چند بازیکن استقلال در بازی دربی 15 سال پیش همگی مواد نیروزا مصرف کرده بودند که حکومت صداش را در نیاورد. پس خواهش میکنم تو از پاک بودن قهرمانی صحبت نکن که خنده داره .
  • 6 IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    كيسه رفت و برگشت خخخخ
  • ساوالان IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    بازهم جوگیر شدی حالاحالاها باید نیمکت نشین باشی وحتی گریه هات نیز مشکل گشا نخواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی