نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی منچستریونایتد – نیوکاسل
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد ۶ سال است جام نگرفته و نیوکاسل ۶۸ است که رنگ جام را ندیده؛ به همین دلیل برای هردو تیم فینال جام اتحادیه و قهرمانی در این تورنمنت اهمیت زیادی دارد.

امشب از ساعت ۲۰ اولین قهرمان این فصل فوتبال انگلیس را خواهیم شناخت. ورزشگاه ومبلی لندن مثل هر سال در چنین روزهایی میزبان فینال جام‌اتحادیه انگلیس است که این فصل بین منچستریونایتد و نیوکاسل برگزار خواهد شد.

منچستریونایتد؛ اولین جام دوران اریک

هرچقدر تیم در زمین و در روش بازی پیشرفت کند، باز هم هواداران یک چیز می‌خواند؛ «جام»! اریک تن‌هاخ به‌خوبی می‌داند که نه برای جوانگرایی در اولدترافورد است و نه قشنگ بازی کردن. اگرچه منچستریونایتد این روزها تیم بسیار جذابی شده و حتی مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و لیگ اروپا هم هست، اما جام گرفتن را باید بعد از ۶ سال دوباره یاد بگیرد. چه جایی بهتر از جام اتحادیه؟ منچستریونایتد حالا فینالیست شده و در ومبلی می‌تواند بعد از سال‌ها هوادارانش را خوشحال کند. اگرچه این جام برای هواداران منچستریونایتد بعد از سال‌ها ارزش بسیاری دارد، اما نمی‌خواهند مثل تیم ژوزه مورینیو به همین جام بسنده کنند و دیگر در رقابت‌های داخلی موفقیتی نداشته باشند. این بهترین فرصت برای کسب اولین جام در دوران اریک است.

نیوکاسل؛ اولین جام دوران بن‌سلمان!

وقتی که عربستانی‌ها سهام باشگاه نیوکاسل را خریدند تصور می‌شد فقط برای ریخت و پاش آمده‌اند. اما به تدریج مشخص شد که آن‌ها هم مثل مالک منچسترسیتی برای تیم‌شان برنامه داشتند و قرار است پله‌پله بالا بیایند. نیوکاسل به سراغ نام‌های دهان‌پرکن نرفت و سرمربی اسمی استخدام نکرد. با ادی هاو جوان و باانگیزه خوب پیش رفت و حالا می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد. با این حال اتفاق شگفت‌انگیز وقتی رخ خواهد داد که نیوکاسل را جام به دست ببینیم. کلاغ‌ها ۶۸ سال است که هیچ جامی نگرفته‌اند و علاوه بر آن در جام اتحادیه هرگز قهرمان نشده‌اند. فرصتی که مثل رقیب‌شان نمی‌خواهند از دست بدهند و شاید محمد بن‌سلمان امشب اولین جام تیم انگلیسی را به ویترین افتخارات خلوتش اضافه کند.

آخرین بازی
اکتبر ۲۰۲۲ در ورزشگاه اولدترافورد، تیم‌های منچستریونایتد و نیوکاسل به تساوی بدون‌گل رسیدند.

آمار بازی
۵) برخلاف لیگ برتر انگلیس، در جام اتحادیه منچستریونایتد پرافتخارترین تیم نیست. شیاطین‌سرخ ۵ قهرمانی کسب کرده‌اند که آخرینش به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. پرافتخارترین تیم هم لیورپول  با ۹ جام است.
۱) نیوکاسل فقط یک مرتبه در فینال جام اتحادیه حاضر بوده که به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد، وقتی که در دیدار نهایی مقابل منچسترسیتی شکست خوردند و دست‌شان به جام نرسید. در واقع کلاغ‌ها بعد از ۴۷ سال در این فینال حاضر می‌شوند.
۶) منچستریونایتد که برای سال‌های سال یک فصل را بدون جام تمام نمی‌کرد، حالا بعد از ۶ سال می‌خواهد دوباره جام بگیرد. آخرین قهرمانی شیاطین‌سرخ سال ۲۰۱۷ در همین جام اتحادیه با هدایت ژوزه مورینیو رقم خورد.
۶۸) آخرین جامی که نیوکاسل در فوتبال انگلیس گرفته به سال ۱۹۵۵ برمی‌گردد که جام حذفی را برد. نیوکاسل حالا بعد از ۶۸ سال در پی جام است.
۲۲) اکتبر ۱۹۹۴ یعنی ۲۲ سال و ۴ ماه قبل آخرین مرتبه این دو تیم در جام اتحادیه به مصاف هم رفتند که آن بازی را در دور سوم نیوکاسل از منچستریونایتد برد.
۴) منچستریونایتد ۴ بازی آخرش در لیگ برتر انگلیس را نباخته و ۳ بازی را برده. به این تعداد نباختن، یک برد و یک تساوی مقابل بارسلونا را هم اضافه کنید.
۴) نیوکاسل در حالی به استقبال بازی حساس ومبلی می‌رود که در ۴ بازی آخرش پیروز نشده است. تیم ادی هاو در ۷ بازی اخیر هم فقط یک برد داشته.
۵) مارکوس رشفورد با ۵ گل زده برترین گلزن جام اتحادیه بوده و چه آدامز بازیکن ساوتهمپتون هم کنار او قرار دارد. ستاره این روزهای شیاطین‌سرخ ۲۴ گل در فصل جاری زده که بهترین آمار گلزنی‌اش در یک فصل به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
کریستین اریکسن، آنتونی مارسیال و دونی فان‌دی‌بیک این بازی حساس را از دست داده‌اند. شاید مارکوس رشفورد هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی نتواند منچستریونایتد را در این دیدار همراهی کند. نیک پوپ در حالی به‌دلیل اخراج در بازی مقابل لیورپول از این دیدار محروم شده که مارتین دوبراوکا به‌خاطر حضور در لیست منچستریونایتد در دسترس نخواهد بود. امیل کرافت هم مصدوم است و به فینال نمی‌رسد. با این حال کادرپزشکی نیوکاسل در تلاش است ژوئلینتون و جو ویلاک را به این دیدار برساند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، دالو، لیندلوف، مارتینس، شاو، کاسمیرو، فرد، فرناندش، سانچو، رشفورد و وخورست
نیوکاسل: کاریوس، تریپیه، شار، بوتمن، برن، لانگ‌استاف، گیمارش، ژوئلینتون، آلمیرون، سن‌ماکسیمن و ویلسون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی