علیرضا بیرانوند
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

علیرضا بیرانوند ستاره پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید برد مقابل سپاهان در جام حذفی خیلی برایش مهم بود.

پرسپولیس در یک بازی سخت و دشوار مقابل صدرنشین لیگ به برتری رسید و به جمع ۸ تیم نهایی جام حذفی صعود کرد. بعد از بازی پرسپولیسی‌ها استادیوم نقش جهان را روی سرشان گذاشته بودند و حسابی خوشحالی کردند. نقش اول این جشن شیرین برای پرسپولیسی‌ها هم کسی نبود جز علیرضا بیرانوند. گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی بعد از بازی خوشحالی ویژه ای انجام داد و حتی برای سپاهانی‌ها هم کری خواند. با علیرضا در خصوص این برد با ارزش و البته شرایط پرسپولیس در ادامه فصل گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

از بازی با سپاهان شروع کنیم. خیلی از هواداران پرسپولیس بعد از کسب چند نتیجه ضعیف و از دست دادن صدر جدول امیدی به پیروزی شما در اصفهان نداشتند. چه شد که پرسپولیس متفاوتی را در این بازی دیدیم؟

خب واقعیت این است که ما خیلی تحت فشار قرار داشتیم. اگر مقابل سپاهان پیروز نمی‌شدیم کار ما خیلی سخت می‌شد. بازی سخت و سنگینی بود. چند هفته‌ای بود که خوب نتیجه نگرفته بودیم. کار سختی است برای تیمی حتی مثل پرسپولیس که بخواهد به مسابقات برگردد و آن تیمی بشود که مردم و هوادارانش دوست دارند. در بازی قبلی  تمرکز نداشتیم و روی حادثه ای که رخ داد گل خوردیم. لیاقت ما خیلی بیشتر از این است اما مقابل سپاهان نشان دادیم که تیم خوبی هستیم از هواداران ممنونم که آمدند. دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم. به هواداران سپاهان هم تبریک می‌گفتم ۹۰ درصد ورزشگاه را پر کردند . حق‌شان است باید بیایند بازی‌ها را ببینند. به بازیکنان و هواداران این برد را تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم کاملا شایسته این برد بودیم و خیلی هم به آن نیاز داشتیم. حتی می‌توانستیم در ۹۰ دقیقه کار را تمام کنیم چون موقعیت‌های زیادی داشتیم. سپاهان هم انصافا تیم خوبی بود ولی ما بهتر بودیم و خداراشکر که توانستیم بازی را ببریم و راهی مرحله بعد شویم.

چقدر امیدواری که در جام حذفی قهرمان شوید؟

خب کار ما سخت خواهد بود. هر مرحله که می‌گذرد بازی‌ها حساس تر و سخت تر می‌شود. باید خوب تمرکز کنیم تا بتوانیم به فینال برسیم. نمی‌دانم مرحله بعدی کی برگزار می‌شود ولی فعلا باید در لیگ اوضاع را بهتر کنیم و نتایج خوبی بگیریم.

دوست داری در مرحله بعد به چه تیمی بخورید؟

هیچ فرقی ندارد. ما آنقدر خوبیم و آنقدر برای قهرمانی انگیزه داریم که هیچ فرقی ندارد که به کدام تیم برخورد کنیم. از بازی مقابل همه تیم‌ها استقبال می‌کنیم. می‌خواهیم به کارمان در جام حذفی ادامه دهیم و به فینال برسیم.

بعد از بازی با سپاهان به قول معروف کار را دست گرفتی و حسابی خوشحالی کردی. در این خصوص صحبت کن.

گفتم که همه ما تحت فشار بودیم. باید این بازی را می‌بردیم و این موضوع خیلی برای ما مهم بود. قبول کنید بردن سپاهان در اصفهان کار راحتی نبود و همه تیم ما خیلی تلاش کردند تا این نتیجه خوب را بدست بیاوریم. واقعا از ته دلم خوشحال بودم و می‌خواستم بعد از بازی خوشحالی ام را با همبازیانم و البته هوادارانمان تقسیم کنم.

علیرضا بیرانوند

یک ویدئو از تو بیرون آمد که به زبان مازندرانی مشغول کری خواندن هستی و یک جمله ای را به دوربین می‌گویی. تو کی مازنی یاد گرفتی؟

خب وقتی کلی رفیق مازندرانی داشته باشی و با آن‌ها زندگی کنی، معلوم است که زبانشان را یاد می‌گیری. همین الان کلی همبازی مازندرانی در تیم ملی و پرسپولیس دارم و اصلا خیلی وقت‌ها آن‌ها در اردوها و تمرینات مازندرانی صحبت می‌کنند و من هم کمی‌یاد گرفتم.

ویدئوی دیگری هم از تو منتشر شد که موقع زدن پنالتی گولسیانی نتوانستی صحنه را ببینی و رو به دروازه خودتان نشستی و مشغول دعا کردن هستی. به نظرم صحنه جالبی بود. در موردش صحبت کن.

خب استرس بازی بالا بود و همانطور که گفتم خیلی به این برد نیاز داشتم. فکر کنم این ویدئویی که گفتی مربوط به گل چهارم ما بود. نمی‌تواستم نگاه کنم و سعی کردم در آن لحظه دعا کنم تا تیممان به گل برسد. خداراشکر گئورگی هم پنالتی‌هایش را تبدیل به گل کرد و راحت تر به بازی ادامه دادیم.

بعد از بازی برای سپاهانی‌ها کری هم خواندی...

خب مزه فوتبال به همین چیزهاست. یک کری ساده بود و تمام شد. چون اتفاقاتی افتاد به خصوص در بازی با زنیت که تمام فشارهای هواداران سپاهان مربوط به بازی پرسپولیس در جام حذفی بود. هواداران این شعارها را برای ما می‌فرستادند و همه‌اش به این فکر می‌کردیم که این هواداران شرمنده نشوند که این اتفاق هم افتاد. من هم یک کری خواندم و به هواداران‌مان گفتم که ورزشگاه خالی شد و فقط شما هستید.کلا روز خیلی خوبی بود و من دوباره این برد را به هواداران عزیزمان تقدیم می‌کنم.

در یک صحنه هم با وحدت هنانوف درگیر شدی و به نوعی به سبک آقا کریم او را تنبیه کردی.

نه بابا، تنبیه کجا بود. من فقط به وحدت تذکر دادم. من در آن صحنه رفتم به وحدت گفتم مقصر تویی که توپ را به بیرون زدی و زکی‌پور را تشویق کردم که کار خوبی کردی که بازی کردی. روی گل دوم هم می‌خواستم توپ را به بیرون بزنم اما باد توپ را به داخل آورد و همان توپ بیرون رفت و رامین رضائیان سریع بازی را شروع کرد البته فکر می‌کنم  گل دوم سپاهان آفساید بوده ولی خدا را شکر می‌کنم که شرمنده هواداران نشدیم و بازی را در نهایت بردیم.

از اینکه سپاهانی‌ها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و توپ را به بیرون نزدند، ناراحت نشدی؟

نه چرا باید ناراحت شوم. هر تیمی کار خودش را می‌کند و همه تیم‌ها آزادند که توپ را به بیرون بزنند یا نزنند. به هر حال تصمیم آن‌ها بر این بود که به بازی ادامه دهند و مشکلی هم نیست.

علیرضا بیرانوند

با توجه به برد مقابل سپاهان و بازگشت روحیه به تیم شما، چقدر امیدواری تا دوباره صدر جدول را پس بگیرید و قهرمان شوید؟

شک نکنید صددرصد این اتفاق می‌افتد چون ما یک بازی رودرو با سپاهان داریم. ما ۵ امتیازاز سپاهان و ۸ امتیاز از استقلال  پیش بودیم اما اکنون با استقلال هم امتیاز هستیم و سه امتیاز از سپاهان عقب افتادیم. ۱۰ بازی تا پایان لیگ مانده و هزار اتفاق در آن رخ می‌دهد. اگر لیگ‌های اروپایی را ببینید، می‌بینید در بازی‌های آرسنال و منچستر یوناتید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. تا چند هفته پیش آرسنال ۱۰ امتیاز اختلاف داشت اما بعد تغییر کرد. ما ۱۰ بازی دیگر پیش‌رو داریم به خصوص اینکه بازی‌های رو در رو با سپاهان، استقلال و تراکتورسازی را هم داریم. در تمام بازی‌ها مثل بازی امروز سعی می‌کنیم بازی کنیم تا به آنچه لیاقتش را داریم، برسیم.به هوادارنمان قول می‌دهم با تمام وجود برای موفقیت پرسپولیس تلاش کنیم تا بتوانیم در پایان فصل جام قهرمانی را به آن‌ها هدیه کنیم.

در مورد سیامک و گلی هم که زد صحبت کن. خیلی تحت فشار بود و بعد از گلزنی هم حسابی احساساتی شد.

بله دقیقا سیامک روزهای سختی را پشت سر گذاشت و اتفاقات تلخی برایش پیش آمد. خوشحالم که در پرسپولیس ماندنی شد و بابت گلزنی هم به او تبریک می‌گویم. خیلی برایش خوشحالم و آرزو می‌کنم همین روند را ادامه دهد.

در مورد تیم ملی و اسامی‌که برای نشستن روی نیمکت تیم ملی مطرح شده صحبت کن.

این مسائل در حیطه وظایف من نیست و فدراسیون باید تصمیم گیری کند. امیدوارم هرکسی سرمربی تیم ملی می‌شود، موفق باشد و بتوانیم در کنار هم روزهای خوبی را برای تیم ملی رقم بزنیم. منتظرم تا اردو آغاز شود و همه بچه‌ها همدیگر را پس از جام جهانی ببینیم و برای جام ملت‌ها استارت بزنیم. یکی ازبزرگترین آرزوهای فوتبالی من  قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا با تیم ملی و پرسپولیس است و خیلی دلم می‌خواهد این اتفاق بیفتد.

 امیدوارم سرمربی تیم ملی هرچه سریع‌تر مشخص شود. ۲ بازی فیفادی هم در پیش داریم که باید برنامه ریزی‌های لازم را در زمان کم باقی‌مانده انجام بدهد.من هم مثل همیشه سرباز تیم ملی هستم و دوست دارم بهترین اتفاقات برای تیم ملی ما رقم بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۶
  • شیشپولیس حکومتی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    تیمی که در 53 سال از تاریخ تاسیسش، فقط موفق شده بود 9 قهرمانی لیگ و 5 قهرمانی جام حذفی بدست بیاورد در دوره مسعود سلطانی فر و در عرض 5 سال سیاه تاریخ فوتبال ایران، 5 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و 4 قهرمانی سوپرجام تقدیمش کردند. 14 قهرمانی در عرض 53 سال را مقایسه کنید با 10 قهرمانی در عرض 5 سال. و البته همه می دانند که اکثر قهرمانی های پرسپولیس حکومتی در دوران مسعود سلطانی فر مهندسی شده بود با تضعیف تیم های مدعی از جمله استقلال و مهندسی نتایج در داخل و خارج زمین. همین یک نکته را اشاره کنم که به دلیل تخلف مهدی طارمی و بازی کردن در پرسپولیس همزمان با داشتن قرارداد با تیم ترکیه ای، پرسپولیس حکومتی باید به لیگ دست 3 سقوط می کرد که با رایزنی های دولت روحانی در سطح بین المللی و سند سازی و گرفتن رضایت اردوغان، جلوی این فاجعه را گرفتند و امروز هم می بینیم که رسانه های پرسپولیسی از مهدی طارمی بت ساختند و مدام در تیتر یک این رسانه ها قرار دارد. آیا اگر پرسپولیس به لیگ دسته 3 سقوط می کرد دیگر هیچ پرسپولیسی مهدی طارمی را قبول داشت؟ یا اینکه پرسپولیس می توانست جام های بعد از آن را بگیرد؟
    • شیشپولیس حکومتی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      استقلال ایران 2 بار قهرمان قاره آسیا شده. مطمئن هستم هواداران شیشپولیس نمی فهمن قهرمان یک قاره اونم دوبار شدن یعنی چی. استقلال رو باید با تیم هایی مثل رئال مادرید و بایرن مونیخ و بارسلونا و ... مقایسه کرد که قهرمان قاره خودشون شدن نه با شیشپولیس حکومتی. هر شیشپولیسی اگه پشت گوشش رو دید قهرمانی آسیا رو هم می بینه
    • شیشپولیس حکومتی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      بعد از برد با 7 گل الهلال آبی پوش مقابل الدحیل همه رسانه های پرسپولیسی گفتند فاجعه صورت گرفته در حالی که الهلال 100 درجه از این ضعیف‌تر، پرسپولیس حکومتی با بهترین تیم تاریخش رو 6 تایی کرده بود و نمی دونم چرا اون موقع این 6 تایی شدن فاجعه نبود؟ البته استقلال ایران در 5 شهریور 1399 با مربیگری فرهاد مجیدی پرسپولیس رو 6 تایی کرد و از اون موقع به بعد اسم این تیم به شیشپولیس تغییر نام پیدا کرد.
    • شیشپولیس حکومتی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      استقلال ایران با سرمربیگری شفر 4 بار پشت سر هم الهلالی رو برد که بهترین تیم تاریخ پرسپولیس رو 6 تایی کرده بود. برای همین با توجه به امکانات کم استقلال و بازیکنان با قیمت پایین، در عربستان از استقلال به عنوان غول آسیا نام می برند.
    • شیشپولیس حکومتی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      مهمترین سوال اینه چرا ساپینتو برای صحبت های به حقش در نشست بعد از بازی 4 جلسه محروم شد و از بازی مقابل ملوان محروم شد اما یحیی گلمحمدی مصونیت داشت و به خاطر حرفاش اصلا محرومش نکردن تا مقابل سپاهان روی نیمکت تیمش بشینه. حتی وقتی یحیی گلمحمدی داور بازی رو کتک زد به جای 6 ماه محرومیت، 6 جلسه در نظر گرفتن و 4 جلسش هم تعلیقی بود. علت مصونیت یحیی گلمحمدی و باشگاه پرسپولیس چیه؟
    • شیشپولیس حکومتی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      سوال مهم دیگه اینه علت حضور رضا جاودانی پرسپولیسی در کمیته انضباطی چیه؟ و این فرد چه نقشی در تصمیمات کمیته انضباطی دارد؟ ایا قحطی وکیل خبره در کشور داریم. وکلایی که بی طرف باشن و عادلانه رای و نظر بدهن
    • شیشپولیس حکومتی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      وحید امیری و مهدی ترابی هر دو سرباز هستن ولی خبری از سربازی رفتنشون نیست و معلوم نیست چطوری این سربازها اجازه دارن در پرسپولیس بازی کنن بدون اینکه سربازی رفته باشن و با کدوم پارتی معافیت گرفتن. وحید امیری که در هر بازی کیلیومترها میدوه چطور تونسته معافیت پزشکی بگیره. متاسفانه برای تیم شیشپولیس حکومتی همه اینا آزاده
    • جدیدترین اخبار IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      روزنامه الرایه در گزارشی از شکست الدحیل مقابل الهلال به عنوان «رسوایی بزرگ» نام بُرد. باید بهشون بگیم زیاد فرقی نداشت شما 7 تا خوردید پرسپولیس 6 تا خورد و فاصله این رسوایی فقط یک گل هست گرچه پرسپولیس از محمدان بنگلادش هم در آسیا باخته که اوج رسوایی برای این تیمه
    • ارشان NL ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      یه نفس بگیر داری از دست میری تا زمانی که بابا مسعود بود شما همیشه دوم بودید حتی اگه چند تا فینال حذفی هم رفتید شما هیچ وقت عرضه قهرمانی پاک رو نداشتید ما قبلاً هم ۵دوره پشت سرهم قهرمان شده بودیم پارسال هم به واسطه حضور یک دلقک وبه قول پیشکسوت خودتون امیر قلعه نطفه حرام با یه سردار سپاه قهرمان شدیدشما اصالت ندارید افتخارات سه تیم مختلف رو برا خودتون برداشتید پس ادعایی نداشته باشید ضمن اینکه بعد از انقلاب وقتی تیم تاج منحل شد یه تیمی درست شد بنام استقلال که ا ز ریشه حکومتی بود سال گذشته هم به گفته مدیر خودتون ۱۳۰۰ میلیارد خرج کردید تا قهرمان شدید تو چند سال گذشته خارجی‌ها که به پرسپولیس او مدن رو با تیم خودتون مقایسه کنید متوجه فساد وکثافت کاری ودلالی درتیم شما امری عادی بوده خیلی سخت ننگ ۶گل خوردن رو فراموش کنید اما تو باشگاه شما ۶گل خوردن امر عادیه یه شبانه روز از العین گل خوردید ومایه شرمندگی وسرافکندگی فوتبال ایران شدید داغ حضور در لیگ دسته ۳ که شما اونجا هم نتوانستید قهرمان بشید تا ابد روی پیشونی شما خواهد بود
    • عزیز IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      جدیدترین رسوایی خوردن 6 گل از العین بود کیسه اون هم تو یه بازی. پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا رو دیده ولی کیسه فینال تورنمنت چهارجانبه دوستانه رو دیده اونم با بازی های یکی حذفی یه بازی با هومنتمن لبنان که نمی دونیم کی فوتبال لبنان جزء فوتبال آیبا به حساب میاد یه بازی هم به قول خودشون تو فینال با هاپویل . این کل مسیر قهرمانی آسیایتونه کیسه . 2 بازی قهرمان تورنمنت اونم با هومنت من لبنان و هاپویل. بعد از اون هم هر دفعه اومدین تو لیگ قهرمانان آسیا 6 تا 6 تا خوردین و حذف شدین
    • Farzad IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      چرا انقدر دور میری همین کیسه خودتون چند سال پیش از العین ۶ تا خورد و مایکل اولونگا رسما کیسه رو به فرزندی گرفت .
  • عزیز IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    تو در برد پرسپولیس جلوی سپاهان نقشی نداشتی چون رو 2 تا گلی که پرسپولیس خورد مقصر 100 درصد تو بودی یک . دوما بازی در اصل مساوی شد ولی با توجه به حذفی بودن یا پرسپولیس برنده می شد یا سپاهان.سوما پرسپولیس برد و اگر هم می باخت اصلا برایتان مهم نبود و کسی هم از بازیکنا و کادر فنی بازخواست نمی کرد چون همه تقصیرها رو می انداختید گردن داور و با پر رویی تمام می رفتید دنبال زندگیتان و خرج کردن پول های مفتی که از پرسپولیس کنده اید. این حرف ها برای یکسری هوادار که بدون منطق و چشم و گوش بسته ازت دفاع می کننو تایید می کنن خوبه ولی هر کسی رو با این حرفا نمی شه فریب داد آقای علیرضا بیرانوند
  • رها IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    انشاالله امروزبابردسه امتیازشیرین پرسپولیس باشدیاابوالفضل
  • ستی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    اتفاقا بعد اون باخت های سنگین من مطمئن بودم که قراره ببریم چون ۱۱۰۰ تا صلوات داده بودم که ببریم با این حال ام بردیم من حتی مطمئنم بازی امروز رو هم می بریم ۱۴۰۱/۱۲/۸
  • عزیز IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    به شیشپولیس حکومتی : اون کیسه ست که 6 تا 6 تا تو آسیا می خوره. بعدش هم کل فینالاتون تو آسیا خلاصه میشه به تورنمنت دوستانه تدارکاتی چهارجانبه امجدیه . بازی هاتون تک حذفی بود با برد هومنتمن رفیتن فینال همون مسابقات تدارکاتیتون. اونجا هم با هاپویل بازی کردین و قهرمان تورنمنت خودتون شدین. بعد از اون هم بازی های لیگ قهرمان آسیا یا از گروهتون نمی تونید صعود کنید و وقتی هم که صعود می کنید 6 تا 6 تا می خوردید و حذف میشید کیسه الپنالتی
  • منصور IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    بسوزید استقلال های عربستانی خجالت بکشید وطن فروشان.تویی ک از استقلال حرف قهرمانی میزنی یادت باشه جام تو آسیا گرفتی با کمک شاه و دولت گرفتی شورت ورزشی تا زیر زانو بود خخخ فعلا پرسپولیس سرورتونه
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    سلام بر ملت سربلند ایران در جواب کسی که نظرات خودش را در مورد پرسپلیس نوشته اولا قشنگ معلومه که جقدر سوخته از پرسپلیس ویک آدم بدبخت وحسود ی مانند مستوفی وطن فروش از کادر استقلال که آمار ال مسیر را به عربستانی های کثیف داد وگرنه پرسپولیس همون سال قهرمان آسیا بود البته از وطن فروش هیج انتظاری نباید داشت
  • ناصر IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    باخت سپاهان و برد پرسپولیس علاوه بر هواداران سپاهان به طرفداران دوچرخه هم فشترمضاعفی وارد کرده و باعث ترس این قشر از پرسپولیس کبیر بوده درضمت چهارجانبه امجدیه کجا فینال قهرمانان آسیا کجا اگه مردید الان به یک هشتم برسید فینال و قهرمانی آسبا پیشکشتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی