نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دردسری که فدراسیون برای پرسپولیس ایجاد کرد/ چرا قرمزها از لوکادیا شکایت نکردند؟
منبع: فرهیختگان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی خود، از یک بانک به صورت ارزی پول قرض گرفته است.

باشگاه پرسپولیس این روزها با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند تا حدی که نمی‌تواند از پس هزینه‌های جاری خود هم بربیاید. کمتر سابقه داشت که این باشگاه به رستوران و داروخانه هم بدهکار شود که این اتفاق رخ داده است. از طرفی هزینه‌های حضور اعضای این تیم در هتل هم بسیار بالاست. بدهی باشگاه پرسپولیس به هتل تحت قراردادش مربوط به الان نمی‌شود و این باشگاه چند ماهی است که نتوانسته این بدهی خود را که بعد از هر بازی خانگی سنگین‌تر می‌شود را پرداخت کند و مشخص نیست تا چه زمانی سرخپوشان برای رفتن به اردو باید ریش گرو بگذارند. آنچه پیداست بدهی‌های باشگاه پرسپولیس مدام سنگین‌تر می‌شود و خبرهای خوبی در این زمینه از این باشگاه به گوش نمی‌رسد.

پرسپولیس قسط اول رادو را هم بدهکار است

باشگاه پرسپولیس در فصل پاییز بود که برای خلاص شدن از شر طلب سنگین بوژیدار رادوشویچ با او توافق کرد که طلبش را در چهار قسط پرداخت کند. زمان پرداخت قسط اول ۲۵ دی ماه بود که به هر شکلی که بود پرداخت شد. اما این پرداختی هنوز به قوت خود باقی است از این جهت که مدیریت باشگاه پرسپولیس این پول را از یکی از دوستانش در اروپا قرض کرد و باید دلاری از طرف باشگاه به این شخص برگرداند. این در حالی است که زمان پرداخت قسط دوم قرارداد رادو اواخر اسفند ماه فرا می‌رسد و باشگاه پرسپولیس باید با دلار نزدیک به ۶۰ هزار تومان آن را پرداخت کند. البته اگر تا آن موقع قیمت دلار بالا نرود که بعید است. درواقع باید گفت پرسپولیس باید در این ماه ۴۰۰ هزار دلار بابت طلب رادو پرداخت کند. 

پرداختی به سرخپوشان تا قبل از پایان سال

باشگاه پرسپولیس طبق قراردادی که با بازیکنان و مربیان خود امضا کرده باید پرداختی‌هایش به آنها را تا قبل از اتمام سال جاری به ۶۵ تا ۷۰ درصد برساند. سرخپوشان تا الان ۵۰ درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند و بازیکنان و مربیان خارجی این تیم هم شرایطی تقریبا مشابه دارند. البته در این میان لئاندرو پریرا به تازگی پیش قراردادش را دریافت کرده که آن هم هنوز کامل نشده و همین روزها باید دریافتی‌اش به ۴۰ درصد برسد. تلاش رضا درویش این است که خواسته مالی اعضای تیمش را تا قبل از پایان سال برآورده سازد در غیر این‌صورت شاید شاهد واکنش یحیی گل‌محمدی باشیم. 

دردسری که فدراسیون برای پرسپولیس ایجاد کرد/ چرا قرمزها از لوکادیا شکایت نکردند؟

ایرانسل باز هم به داد پرسپولیس می‌رسد

باشگاه پرسپولیس طبق قراردادی که با شرکت ایرانسل امضا کرده باید در ۴ قسط از این شرکت دریافتی داشته باشد که دو قسط آن پرداخت شده است. پرداختی‌های شرکت ایرانسل به باشگاه پرسپولیس ۲۵ تا ۲۷ میلیارد تومان است و زمان قسط سوم آن هم بین هفته بیست‌ودوم تا هفته بیست‌وسوم خواهد بود. البته این مبلغی که شرکت ایرانسل قرار است در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار دهد شاید نیمی از بدهی این باشگاه به اعضای تیمش و طلبکاران دیگر هم نباشد. به همین خاطر هم درویش به دنبال این است که اسپانسرهای دیگری را برای همکاری با باشگاهش پیدا کند تا میزان درآمدزایی‌شان افزایش یابد. 

سه میلیون دلار، رویایی که بعید است به حقیقت بپیوندد

مهدی تاج مدتی پیش و در حین برگزاری مراسم انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا دیداری را با شیخ سلمان و اینفانتینو داشت و برای چندمین بار از رئیس فیفا خواست که شرایطی را فراهم آورد تا طلب فدراسیون فوتبال ایران و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فیفا و AFC آزاد شود. اینفانتینو مطابق معمول وعده‌هایی را به تاج داد که هنوز عملی نشده است. در همین راستا رئیس فدراسیون کشورمان چند روز پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد با رایزنی‌هایی که با این دو نهاد داشته به‌زودی پرسپولیس طلب سه میلیون دلاری‌اش و همچنین استقلال طلب پانصد هزار دلاری خود را دریافت خواهد کرد و هچنین فدراسیون هم دو میلیون دلار از مطالباتش از فیفا را دریافت خواهد کرد. نکته قابل توجه اینکه این خبر باعث تعجب و البته خوشحالی مدیران پرسپولیس شد اما با پیگیری که آنها در این زمینه داشته‌اند به نتایج نه‌چندان امیدوارکننده‌ای رسیده‌اند. گویا ادعای تاج در این زمینه ‌فقط در حد یک وعده بوده و مشخص نیست آیا درنهایت عملی خواهد شد یا نه. اما همین اظهارنظر از سوی تاج کافی بود که طلبکاران پرسپولیس از جاهای مختلف و زمان‌های گذشته سر و کله‌شان در این باشگاه پیدا شده و خواهان پول خود شوند. درواقع آنها فکر کرده‌اند که پاداش دلاری صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آزاد شده و به حساب این باشگاه واریز شده است. درواقع تاج با بیان این خبر فقط دردسرهای باشگاه پرسپولیس را بیشتر کرد؛ هرچند مسئولان فدراسیون همچنان مدعی هستند که تلاش تاج در این زمینه ادامه دارد و ممکن است همین روزها خبرهای خوبی به هواداران سرخابی برسد. 

مصوبه‌ای که در باشگاه اجرایی نشد

شاید برای خیلی‌ها هنوز سوال باشد که چرا باشگاه پرسپولیس تا الان حاضر نشده از یورگن لوکادیا شکایت کند. بازیکنی که بعد از تقریبا سه ماه در فوتبال ایران خیلی راحت به قراردادش با باشگاه پرسپولیس پشت کرده و راهی کشورش شد. او حتی دریافتی‌هایش را زودتر و بیشتر از آنچه در قرارداد لحاظ شده بود دریافت کرد تا بهانه‌ای برای فسخ یک‌طرفه نداشته باشد که درنهایت این کار را انجام داد. در آن مقطع انتقادات زیادی از مدیران باشگاه پرسپولیس شد که چرا تا آن حد قرارداد ضعیفی امضا کرده بودند که لوکادیا به خودش اجازه داد قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. رضا درویش در واکنش به این انتقادات مدعی شد حتما از لوکادیا شکایت کرده و از او خسارت خواهند گرفت که این مساله تا الان فقط در حد حرف باقی مانده است. نکته قابل توجه اینکه هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم مصوب کرده که حتما از لوکادیا شکایت و از او خسارت گرفته شود. در این میان تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس پاسخگوی این مساله نیستند و دیگر مسئولان باشگاه هم مدام به این مساله تاکید دارند که در حال کامل کردن اسناد خود برای شکایت هستند. جدیدترین توجیه مسئولان باشگاه پرسپولیس هم این است که بخش بین‌الملل باشگاه درگیر بارگذاری مدارک مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای آسیا است و بعد از آن در مورد شکایت از لوکادیا اقدام خواهد شد. اما شواهد امر نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس در این پرونده چیز خاصی برای ارائه ندارد که شانس برنده شدن داشته باشد و حتی برای پرداخت هزینه شکایت به دادگاه عالی هم با مشکل مالی مواجه هستند. ماجرایی که در مورد آنتونی استوکس هم اتفاق افتاد. باشگاه پرسپولیس در شکایت از این بازیکن زمان را از دست داد و بعد از مدتی متوجه شد که این بازیکن بابت گرفتن بقیه مطالباتش به فیفا شکایت کرده و درنهایت هم او موفق شد تمام پول قراردادش را از پرسپولیس بگیرد، آن هم در شرایطی که کلا یک ماه در تمرینات این تیم حضور داشت. 

بیشتر بخوانید: باشگاه پرسپولیس دست به دامان یک بانک شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جهان SE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    هیچ جای نگرانی نیست تیم حکومتی همانگونه که طلب کالدرون را با ارز دولتی و از جیب ملت پرداخت کرد ایندفعه هم از دولت و خزانه ملی بدهی های خود را پرداخت خواهد کرد،اینبار حتما دلارهایی که برای واردات کالاهای اساسی مثل نان و نهاده های دامی اختصاص یافته است را به پرسپولیس پرداخت خواهند کرد. من به دولت محترم پیشنهاد میکنم یکباره خود را راحت کرده و در بودجه تصویب نماید ده درصد از حقوق کارمندان و کارگران را به عنوان مالیات برای تیم حکومتی کسر و به حساب این تیم واریز نمایند، یا اینکه مصوبه ای صادر و اعلام نمایند پنج درصد از پول صادرات نفت را مستقیماً به حساب این تیم حکومتی واریز نمایند
    • شاهین IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      اره برای همینه هست پرسپولیس که 2 بار کسر امتیاز شده و 7 بار پنجره اش بسته شده. و استقلال بینوا هیچوقت محروم نشده.. 6 مهاجم امسال استقلال خریده. پول بورس و تبلیغات دور میدان. خزانه دولت را هم خرج کرده... دیشب صدا و سیمای میلی داشت خودش را برای بدهی استقلال می کشت . ولی در بدهی برانکو و کالدرون سکوت کرده بود... استقلال تیم نونور دولت هست... که با هوچی گری می خورد./
  • میلاد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    جمع کنید این دو تا تیم پر حاشیه رو که فقط خرج رو دست بیت المال میزارن ، با یه قیمت معقول واگذار کنید به بخش خصوصی تکلیف رو مشخص کنید(همه مون میدونیم همچین چیزی نمیشه فقط لاف در غریبی میزنیم..)
  • نصیر IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    حالا که پرسپولیس هم مشکل داره پس چطور مثل استقلال تخریبش نمی کنید ؟ برو ببین در آستانه بازی استقلال با نساجی چقدر تیتر تخریبی زدید
  • رضا IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    قرارداد رادو چقدر بود که یک قسط شده 400هزار دلار بعد چهار قسط هم هست
  • کیون IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    درکل باید ورود بازیکن مربی ،دستیار و..خارجی به این دو باشگاه ممنوع شود الان فتل برا خودنمایی دنبال رونالدو و مسی بود یا همین ساپینتو ودستیارانش ،یامگا،سیلوا،در پرسپولیس پریرا،اصلآ وقتی پول ندارید این پز عالی جیب خالی را نمایش ندید البته پاشگاهایی مثل سپاهان هم معلوم نیست اینهمه پول رو از کجا میارن باتوجه به وضعیت اقتصادی بد ونوسان ثانیه ای دلار باید ورود مربی،بازیکن و...مخصوصآ به این دو باشگاه ممنوع شود الان استقلال بجای ساپینتو ودستیاران پر هزینه اش چرا همین منصوریان یا نکونام نمیاره خوب تهش میشه همین فتل کاسه گدایی میگیره دستش ودست به دامان دولت میشه الان هم پرسپولیس نیاز به کمک دولت دارد خوب واقعآ این تیم داری حرفه ای است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی