خریداران منچستریونایتد
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک فرد جدید وارد ماجرای انتقام سهام منچستریونایتد شده، در حالی که با رفتار گلیزرها مشخص نیست آن‌ها قصد جدی برای فروش سهام‌شان داشته باشند.

باشگاه منچستریونایتد و متولیان فروش سهام این باشگاه یعنی گروه «راین» که در ایالات متحده آمریکا مستقر است، از شیخ جاسم بن‌حمد آل‌ثانی بانکدار قطری و سِرجیم رتکلیف سهامدار اینئوس برای گفت‌وگو در اولدترافورد در هفته‌های آتی دعوت کرده‌اند.

اما به نظر می‌رسید سومین مناقصه بی‌نام که در آمریکا حضور دارد هم در لیست مهمانان جلسه قرار دارد و در حال رقابت برای در اختیار گرفتن سهام باشگاه منچستریونایتد است.

در حالی که پیشنهاددهندگان بر روی اهداف‌شان برای تصدی مسئولیت در اولدترافورد ثابت مانده‌اند، نگرانی‌های بیشتری وجود دارد که ممکن است به‌دلیل بلاتکلیفی مالکان فعلی، زمان آن‌ها تمام شود.

اعتقاد بر این است که جوئل و آوران برادران گلیزر رؤسای باشگاه منچستریونایتد نسبت به دیگر برادر و خواهرشان بیشتر از فروش باشگاه بیزار هستند و به همین دلیل هم مبلغ ۶ میلیارد پوند برای آن تعیین کرده‌اند. این ناتوانی در تأیید این که آن‌ها واقعاً می‌خواهند باشگاه را بفروشند یا خیر، باعث سردرگمی برای همه مالکان احتمالی شیاطین‌سرخ شده است.

مسئله اصلی این است که مهلتی تا سی‌ویکم مِی ۲۰۲۳ (۱۰ خرداد ۱۴۰۱) برای تکمیل معامله وجود دارد که تنها یک روز قبل از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان است. پیشنهاددهنده موفق هم باید تا قبل از آن تاریخ، از در اختیار گرفتن سهام اطمینان داشته باشد تا بتواند نحوه پیاده‌سازی نقل‌وانتقالات را تعیین کند.

گلیزرها

اما برخی احساس می‌کنند که پیچیدگی‌های قانونی پیرامون فروش منچستریونایتد به این معنی است که مهلت فروش این باشگاه به سرعت رو به اتمام است.

برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که ارزش واقعی منچستریونایتد با دقت نظر تعیین شود. زمین تمرین جدید در اطراف اولدترافورد می‌تواند جانشین زمین قبلی شود و ۵۰۰ میلیون پوند اضافی هم باشگاه به گلیزرها بدهکار است که صاف کردن آن ممکن است تا ۲ ماه طول بکشد. اگر این فرآیند تا دو هفته دیگه به درستی آغاز نشود، این روند تا اواسط ماه مِی و قبل از این که مذاکرات با قیمت واقعی به طور جدی آغاز شود، طول می‌کشد.

این مسئله همچنین می‌تواند طولانی مدت باشد. یکی از مدیران باشگاه منچستریونایتد اعتراف می‌کند که همه این فرآیندها جدول زمانی بسیار فشرده به نظر می‌رسد.

مسائل پیش آمده ممکن است برای شیخ جاسم حیاتی‌تر باشد، برای این که میلیاردر قطری پیشنهاد تصاحب ۱۰۰ درصدی باشگاه را داده، در حالی که اینئوس با سرجیم رتکلیف به دنبال ۶۹ درصد سهام است.

اما ابهامات ناشی از مسائل درون خانوادگی گلیزر به این معنی است که هنوز برای مشتریان فعلی تردید وجود دارد که آیا واقعاً تمایل به فروش وجود دارد یا خیر. به خصوص این که هم اینئوس و هم قطری‌ها ارزش باشگاه را حدود ۴٫۵ میلیارد پوند می‌دانند نه ۶ میلیارد پوند!

این مطلب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی