نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
خبر بد برای پرسپولیس و هوادارانش/ اختلاف با سپاهان به عدد ۵ رسید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هم امتیاز شدن دو تیم در لیگ این فصل، بازی رودررو محاسبه خواهد شد و این مسلما خبر خوبی برای پرسپولیسی‌ها نخواهد بود.

شکست تلخ مقابل سپاهان آن هم در ورزشگاه آزادی ، تبعات تلخی را برای پرسپولیسی‌ها به همراه داشته است. این تیم که ۵ امتیاز از سپاهان و ۸ امتیاز از استقلال پیش بود، با کسب نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر، به رده سوم جدول سقوط کرد. همچنین حالا تیم گل محمدی یک امتیاز از استقلال و ۴ امتیاز از سپاهان عقب افتاده و کار بسیار دشواری برای رسیدن دوباره به صدر جدول خواهد داشت.

هرچند روی کاغذ اختلاف امتیاز پرسپولیس با سپاهان ۴ امتیاز است ولی در واقعیت این اختلاف امتیاز ۵ است و پرسپولیس باید منتظر این باشد که در بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل، سپاهان ۵ امتیاز از دست بدهد و البته استقلال هم امتیاز از دست بدهد. طبق قانونی که در این فصل سازمان لیگ گذاشت، دیگر مثل دوره‌های گذشته در صورت هم امتیاز شدن دو تیم، تفاضل گل و گل زده بیشتر ملاک قرار نخواهد گرفت و بازی رو در رو مهم است.

در سال‌های گذشته تفاضل گل حرف اول را می‌زد و بعد از آن هم تعداد گل‌های زده بیشتر تیم‌های هم امتیاز را از هم جدا می‌کرد. با این حال در این فصل قضیه به شکل دیگری است و در صورتی که مثلا پرسپولیس و سپاهان هم امتیاز شوند، بازی رو در رو ملاک قرار خواهد گرفت. بازی رفت پرسپولیس و سپاهان در اصفهان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی برگشت هم سپاهان موفق شد با یک گل پرسپولیس را در تهران شکست دهد.

از همین رو در محاسبه نتایج مستقیم دو تیم، سپاهان دست بالاتر را دارد و شرایطش به مراتب بهتر از پرسپولیس خواهد بود. از همین رو از دست دادن ۴ امتیاز توسط سپاهان و رسیدن پرسپولیس به این تیم چاره کار نخواهد بود و سپاهان باید ۵ امتیاز از دست بدهد تا پرسپولیس بتواند با جبران این امتیازات دوباره به صدر جدول برسد.

در واقع کار یحیی و تیمش برای جبران ۴ امتیاز هم بسیار سخت بود ولی با قانون جدیدی که در این فصل وضع شده، کار پرسپولیسی‌ها از قبل هم سخت تر خواهد شد و به نظر می‌رسد سپاهان شانس اول قهرمانی در این فصل خواهد بود.

گفتنی است ۷ بازی تا پایان فصل باقی مانده و روی کاغذ بازی‌های سپاهان نسبت به پرسپولیس و سپاهان کمی راحت‌ر است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • شهرام IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • فوادپرسپولیسی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    دوم شدن بکارمانمیاد.یحیی بایدتیموهجومی فرصت ب سبک۴۳۳ پیش ببره.تنهاراه و شانس ماک دوباره برسیم ب صدرهمینه.هجومی هجومی ترازگذشته ترکیب چیدن و بازی کردن.دوهافبک دفاعی وترس ولرزومحتاط بودن ماروبه این روزدچارکرده.یحیی باید بدونه برامادوم شدن وچهاردهم جدول یکیه پس با تمام وجودبریم براهفت بردوخلاص
    • داود IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      باشه الان میریم
    • فوتبال دوست IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      یه کم صبر داشته باش چهاردهم هم میشید.اون جامها مال قبل بود وزمان دیگران الان فقط با تلاش میشه جام گرفت
  • گرگانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    استقلال با این سبک بازی اول خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی