دراگان اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی تا به حال پیشنهاد فولاد و گل گهر را رد کرده است.

دراگان اسکوچیچ بعد از کسب نتایج خوب با تیم ملی و صعود به جام جهانی، در فاصله ۲ مانده به شروع رقابت‌ها از کار برکنار شد و جای خودش را به کارلوس کی‌روش داد. با توجه به اینکه اسکوچیچ عملکرد خوبی در تیم ملی داشت، انتظار می‌رفت خیلی زود تیم جدیدی برای خودش پیدا کند.

خیلی‌ها فکر می‌کردند دراگان به واسطه رزومه خوبی که برای خودش در تیم ملی ساخت، راهی تیم‌های متمول عربی می‌شود و می‌تواند دستمزدهای آنچنانی بگیرد. با این حال اسکوچیچ ترجیح داد در این مدت استراحت کند و فعالیت مجددش در فوتبال را به تعویق بیندازد. دراگان چندی قبل در مصاحبه ای برای بازگشت به فوتبال اعلام آمادگی کرد و گفت آماده است تا دوباره هدایت تیمی را بر عهده بگیرد و کارش را شروع کند.

با این وجود سرمربی سابق تیم ملی در همین هفته‌های اخیر دو پیشنهاد لیگ برتری را رد کرد. بعد از انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، گل گهری‌ها باب مذاکره را با اسکوچیچ باز کردند و دراگان اسکوچیچ اولین گزینه مدیران باشگاه گل‌گهر سیرجان برای هدایت این تیم بود. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ماه‌های گذشته و بعد از برکناری از هدایت تیم ملی، به پیشنهادات خود پاسخ منفی داده و در آخرین نوبت هم، پیشنهاد مدیران باشگاه فولاد را برای هدایت این تیم رد کرد تا همچنان بدون تیم باشد.

مدیران باشگاه گل‌گهر بعد از قطعی‌شدن انتقال امیر قلعه‌نویی به تیم ملی، وارد مذاکره با اسکوچیچ شدند اما این سرمربی کروات به درخواست گل‌گهری‌ها پاسخ منفی داد تا همچنان دور از فوتبال باشد.اما اسکوچیچ که همین چندی قبل برای بازگشت به فوتبال تمایل نشان داده بود، چرا پیشنهاد دو تیم صنعتی و پولدار لیگ برتر را رد کرد؟

شنیده‌های ما حاکی از آن است که دراگان دوست دارد در تیم‌های بزرگتری کار کند و نمی‌خواهد بعد از جدایی از تیم ملی به تیم‌هایی برود که شانسی برای قهرمانی ندارند. اسکوچیچ در فوتبال ایران می‌خواهد در یکی از ۳ تیم پرسپولیس، استقلال یا سپاهان مربیگری کند و یا به یکی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس برود.

همچنین دراگان در صورت دریافت پیشنهاد از سوی یکی از تیم‌های ملی خوب در آسیا، بدش نمی‌آید که دوباره کار در رده ملی را تجربه کند. در بین ۳ تیم غول فوتبال ایران در رده باشگاهی، استقلال و سپاهان شرایط خوبی با ساپینتو و مورایس دارند و طبیعتا مدیران این دو باشگاه علاقه ای به قطع همکاری با این دو مربی پرتغالی نخواهند داشت.

در این بین پرسپولیس شرایط خوبی ندارد و حتی بعد از باخت به سپاهان شایعاتی مبنی بر جدایی یحیی گل‌محمدی از این تیم به گوش می‌رسد. هرچند باشگاه پرسپولیس چندین بار حمایت خودش را از سرمربی این تیم اعلام کرده و مدعی شده که تا پایان فصل با همین کادر به کارش ادامه می‌دهد، ولی هواداران پرسپولیس اصلا از شرایط تیمشان راضی نیستند و یحیی هم دیگر محبوبیت قبلی خود را بین پرسپولیسی‌ها ندارد.

حتی طی چند روز گذشته و بعد از باخت خانگی به سپاهان، شایعاتی مبنی بر اینکه اگر یحیی نتواند برای پرسپولیس در این فصل جام بگیرد برکنار خواهد شد، به گوش رسید ولی مدیران پرسپولیس هنوز واکنشی به شایعات نشان ندادند.

اسکوچیچ که کاملا فضای فوتبال ایران را می‌شناسد و همچنین از طریق دوستان و مشاورانش مو به مو اخبار و اوضاع فوتبال ایران را رصد می‌کند، خوب می‌داند که در صورت برکناری گل‌محمدی در پایان فصل، او می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی هدایت پرسپولیس باشد.

از همین رو فعلا نمی‌خواهد بی گدار به آب بزند و منتظر رسیدن بهترین پیشنهاد ممکن خواهد ماند. البته ذکر این نکته لازم است که بگوییم اگر پیشنهاد خوبی از کشورهای عربی هم به دست اسکوچیچ برسد، او این پیشنهادات را بررسی خواهد کرد و برای کار کردن در این کشورهای پولدار بی میل نخواهد بود.

با این حال حضور مجدد در فوتبال ایران و تیم بزرگی مثل پرسپولیس قطعا چیزی نیست که اسکو به راحتی از کنارش بگذرد و اگر لازم باشد به خاطرش حاضر است چند ماه دیگر هم بیرون از گود بماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مهدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    الکی جو ندید هیچ پیشنهادی نشده از هیچ کجای جهان
    • نیکویی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      جو نیس، اسکوچیچ بیشتر از این حرفها به استقلال نزدیک شده. ساپینتو خیلی سینوسی نتیجه گرفته و با توجه به حواشی اخلاق عجیبی که داره، اخبار موثقی هست که هیئت مدیره استقلال می‌خوان هر چه زودتر باهاش تسویه کنن و اسکوچیچ رو جایگزین ساپینتو کنن
  • علی پرسپولیسی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    بخدا قسم اسکوچیچ یا کالدرون برای پرسپولیس خوبن هر دو ازادن هر دو تو ایران کار کردند با شرایط ایران اشنا هستند و با سواد تجربه هستندو بی حاشیه و بدرد پرسپولیس میخورند یک سوال از پرسپولیسی ها طرفدار یحیی دارم ایا تیم های سپاهان و استقلال که رقیب پرسپولیس هستند مربی خارجی ندارند ایا بالاتر از پرسپولس نیستند ایا یحیی تو حاشیه نیست ایا پرسپولیس زیبا بازی میکنه قبول دارم اشتباهات داوری بوده ولی ما خودمان بد بازی میکنیم الان وقت تغییره تمامممم چه کسی بهتر از گابی و اسکوچیچ
    • مرتضی مقدم IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      من یه سوال از تو دارم ,غیر لسکوچیچ و کالدرون یه اسم مربی خارجی دیگه میتونی بیاری ،ما اگه پرسپولیس اوت هم بشه برا سوزش امثال شما هوادارشیم،ارزو حذفشو به ...میبرین
  • علی پرسپولیسی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    بخدا قسم اسکوچیچ یا کالدرون برای پرسپولیس خوبن هر دو ازادن هر دو تو ایران کار کردند با شرایط ایران اشنا هستند و با سواد تجربه هستندو بی حاشیه و بدرد پرسپولیس میخورند یک سوال از پرسپولیسی ها طرفدار یحیی دارم ایا تیم های سپاهان و استقلال که رقیب پرسپولیس هستند مربی خارجی ندارند ایا بالاتر از پرسپولس نیستند ایا یحیی تو حاشیه نیست ایا پرسپولیس زیبا بازی میکنه قبول دارم اشتباهات داوری بوده ولی ما خودمان بد بازی میکنیم الان وقت تغییره تمامممم چه کسی بهتر از گابی و اسکوچیچ
    • محمد استقلالی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      الان بهترین زمان برای جایگزینی مربی پر حاشیه ای مثل ساپینتو هست و بهترین گزینه داخلی برای استقلال پرویز مظلومی هست. چرا استقلال که با مربی داخلی مثل مجیدی قهرمان شد، رفت دنبال مربی خارجی؟! پرسپولیس با مربی داخلی مثل گل محمدی هم قهرمان لیگ شد و هم به فینال آسیا رسید. استقلال هم باید از همین روش استفاده کنه و دنبال مربی داخلی باشه. سوالی از استقلالی های هوادار ساپینتو دارم فصل گذشته تیممون با مربی داخلی قهرمان شد یا مربی خارجی؟
  • علیرضا IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    یحیی همش بازیکن خراب میکنه مثال مهدی عبدی سیامک نعمتی سعید صادقی سروش ارمان رمضانی امیر روستایی و ..... اخراج یحیی
  • ناشناس IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    اسکوچیچ با شخصیت و دوست داشتنی نامت به نیکی در قلبهای ما زنده است حق داری که نسبت به ایران حساسیت پیدا کردی باهات خوب رفتار نشد خدا بهترین ها رو نصیبت کنه و در تیمی سرمربی گری کنی که تلخی های ایران رو فراموش کنی
  • محسن IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    همین امروز هم برای جایگزین کردن اسکوچیچ دیره. اسکوچیچ الان باید جانشین یحیی بشه تا شانس قهرمانی داشته باشیم.
  • پسر پرسپولیسی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    از یحیی راضی نیستم ولی اصلا و ابدا نمیخوام اسکوچیچ مربی پرسپولیس بشه. یه مربی از اسپانیا بیارن
    • محمد جواد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      داداش چرا فک میکنی هر مربی اسپانیایی خوبه ؟؟ اتفاقاً کرواسی با اون جمعیت کم مربی ها و بازیکنان فوق العاده ای داره
  • رضایی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    اگه بیاد پرسپولیس که خیلی خوب میشه ولی فکر نکنم اصلا ایران بیاد با کاری که باهاش کردن
  • محمد صادق IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    یه زمانی برانکو از بازیکن درجه سه ، ستاره می ساخت ، حالا گل محمدی ستاره های تیم رو تبدیل به بازیکنان معمولی کرده ، این فرق مربی کاربلد با مربی ناکاربلده
    • امیر علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      یحیی نمیتونه بازی از بازیکنان بگیره وفقط باید زودتر جمع کنه بره296
  • جمشید IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    روزنامه خبر ورزشی اگه شما شایعه درست نکنی و تیم پرسپولیس و گل محمدی را به حاشیه نبری مطمعن باشین گل محمدی جایی نمیره
  • ع ق QA ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    راستش مورد استقبال قرار می گیره یحیی دیگه کشش نداره باید استراحت کنه پرسپولیس یک مربی جنگنده می خواد یعنی سپر نمی خواهیم سر نیزه یا شمشیر لازم داریم
  • امین LT ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    پولی که به فوروارد برزیلی دادن باید به اسکوچیچ میدادند .با پول کم مربی کار درست کمی میاد به فوتبال کشور ولی اسکوچیچ فوتبال مارو میشناسه و بازی در نمیاره سر پرداخت ها ‌از نظر فنی هم تیمش قابل احتران فوتبال بازی میکنه .شجاع و کنعانیم برمیگردن
  • پدرام CA ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    پیشنهاد که زیاد داره. به هر حال هر مربی که موفق شده باشه نتایج بهتری نسبت به مربی قبل و بعد از خودش در همه تیمهایی که کار کرده به دست اورده باشه، طبیعیه که پیشنهاد زیاد داشته باشه. ولی فکر کنم بلایی که در ایران سرش اوردن باعث شده اسم مربیگری که میاد بدنش کهیر بزنه.
  • عادل FR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    شما احتمالا ايجنت ايشان هستيد كه از پيشنهادها خبرداريد ؟؟ مربي كه اينقدر نازك نارنجي باشه كه با اخراج از يك تيم قيد مربي گري را بزنه و نياز به يك سال استراحت داشته معلومه كه خيلي هم حرفه ايي نيست ! مورينيو با اون بزرگيش از منچستر اخراج شد !!
  • فرشاد کوردتاج IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    بعنوان یه استقلالی .یحیی گل محمدی از هرلحاظ بهتر از اسکوچیچ هست .آقا یحیی هم سطح مربیگری خوبی داره هم باشخصیت هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی