چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
۳ |
۰
آرزوی عجیب یک استقلالی؛ خدا کند به دسته یک سقوط کنیم!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن سابق استقلال می‌گوید: این چه کاری است که به هوادار شماره حساب می‌دهید.

وقتی ساپینتو در نشست خبری خود از مسائل مالی و پرداخت بدهی استرا حرف می‌زند یعنی اینکه اوضاع از آن چیزی که مخاطب این فوتبال تصور می‌کند، وخیم‌تر است و اگر مسئولان باشگاه استقلال فکری به حال این معضل نکنند و حمایت دولت شامل این تیم نشود، قطعاً تهدید فیفا عملی می‌شود و در شروع سال جدید استقلال با فاجعه‌ای روبه‌رو می‌شود که هیچ‌کس قادر نیست آن را جبران کند. ساپینتو تا اینجای کار توانسته استقلال را در کورس قهرمانی نگه دارد و چون بعد بازی با فولاد استقلال توانست از پرسپولیس سبقت بگیرد، هواداران از مسائل فنی راضی هستند، در چنین شرایطی فقط می‌ماند مسائل مالی و پرداخت بدهی‌هایی که معلوم نیست از کجا قرار است تأمین مالی شود. به همین دلیل هر چقدر به پایان سال نزدیک می‌شویم استرس هواداران برای بدهی استرا و آنچه قرار است در سال جدید رخ دهد، بیشتر می‌شود. تا اینجای کار اما هنوز اتفاقی نیفتاده و همچنان فتح‌الله‌زاده مستأصل است که چطور پول بدهی‌ها را جور کند. در خصوص مسائل استقلال و همچنین انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران با حسن روشن پیشکسوت استقلال همکلام شدیم.

استقلال تاکنون چطور نتیجه گرفته است و شما نحوه بازی کردن این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خدا را شکر که استقلال اینطور نتیجه می‌گیرد. وقتی استقلال حالش خوب است یعنی حال هواداران خوب است و از این بابت خیلی خوشحالم. در شرایطی که مسائل اقتصادی مردم را به شدت اذیت می‌کند و آنها را گرفتار کرده قطعاً پیروزی سرخابی‌ها که طرفداران زیادی دارد، حال دل مردم را خوب می‌کند. البته این روزها شرایط پرسپولیس بد شده که چون رقیب استقلال است، قطعاً هواداران استقلال خوشحال هستند. در خصوص استقلال هم باید بگویم ساپینتو در چهار بازی ترکیب ثابت داشت و خیلی خوب بود اما بعد از آن خودش اعلام کرد اعتقادی به ترکیب ثابت ندارد و این نکته بد است. شما در نظر بگیرید از یامگا به عنوان دفاع راست استفاده می‌کند که این اصلاً خوب نیست. یامگا میل به تهاجم دارد و بیشتر می‌تواند به مهاجمانی مثل قایدی کمک کند. به نظرم مهم‌ترین مشکل استقلال این است که ساپینتو اعتقادی به ترکیب ثابت ندارد و بعضاً از بازیکنان این تیم هم در جای درستی استفاده نمی‌کند.

این روزها مهم‌ترین معضل استقلال بدهی‌هایی است که این  تیم دارد خصوصاً بدهی که به استرا دارد. حتی فیفا این تیم را تهدید به سقوط کرده! نظر شما در خصوص این مسأله چیست؟

خدا کند استقلال سقوط کند. باید یک بار برای همیشه آقایان بفهمند که فیفا و ای‌اف‌سی با هیچ تیمی شوخی ندارد، شاید به خودشان آمدند. آنها به جای هر کاری از هواداران خواسته‌اند کمک کنند! چرا هوادار؟! خیلی ناراحت هستید یک میلیارد از قرارداد هر بازیکن کم کنید تا مشکل حل شود. این چه کاری است که به هوادار شماره حساب می‌دهید. فتح‌الله‌زاده آدم خوبی است و دوست من هم است اما نمی‌توانم واقعیت را نگویم. مگر ایشان نمی‌دانست این مشکلات است، چرا آمد؟! می‌گویند قبلی‌ها بدهی گذاشته‌اند. من پیشنهادم این است با خبرنگاران نشست خبری بگذارد و لیست تمام بدهی‌ها با عواملش را به خبرنگاران بدهد تا منتشر کنند و مشخص شود که مشکل چیست.

فکر می‌کنید با شرایط موجود استقلال دوباره قهرمان می‌شود؟

همه چیز ممکن است. اما من در بین سه تیمی که برای قهرمانی می‌جنگند از هر لحاظ اوضاع تیم سپاهان را بهتر می‌بینم.

سرانجام آقای قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

به نظرم انتخاب خیلی خوبی بود.

واقعاً؟

بله. من از آقای قلعه‌نویی حمایت می‌کنم تا در تیم ملی موفق شود اما اعتقاد دارم کار سخت است. حتی اگر مربی خارجی هم می‌آمد کار سخت بود.

پس اعتقاد دارید که همه باید از آقای قلعه‌نویی حمایت کنند؟

بله قطعاً همینطور است. هر چند که اعتقاد دارم باید تیم ملی جوان شود. باید جوان‌ها دعوت شوند و ما با تیم جوان به آسیا برویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • فرهاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    این بابا تو توهم تاج گیر کرده اشک به تمام معناست حسن میگه این تیم تاج نیستش اصلا سره همینه که لجه یکی نیست بهش بگه دیونه این استقلال میراث زنده ی تاج هست ولی استقلالیم نبودش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی