شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
۱ |
۰
کلوب| ۱۴۰۱؛ سالی خوش برای استقلالی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تا پایان سال ۱۴۰۱ فاصله ای نداریم و اگر نگاهی به عملکرد استقلال در این سال بیاندازیم می بینیم که آبی پوشان در چندسال اخیر چنین عملکرد دلنشین و جذابی را تجربه نکرده بودند.

در ابتدای سال، استقلال توانست با بیشترین امتیاز و از همه مهمتر با ثبت یک رکورد تاریخی، برای اولین بار در ایران بدون شکست جام را بالای سر ببرد، این فقط از شاگردان فرهادمجیدی بر می آمد که آبی‌ها را تبدیل به یک قهرمان واقعی و در یک کلام استقلال را بزرگ تر و دست نیافتنی تر کند که باعث شد پیولی سرمربی میلان پیام تبریک برایشان فرستاد. آنچه مشخص است این که این رکورد تاریخی در ایران سال ها دست نخورده باقی خواهد ماند. البته در اینجا باید از عملکرد فرهاد مجیدی صحبت کرد که یک تیم همدل و یک دست را ساخت و در رختکن همگان شاهد این موضوع بودند و حرف خودش که (من نمی بازم) را بالاخره توانست به کرسی بنشاند. این پایان خوش فرهاد در استقلال بود.

باآغاز لیگ بیست و دوم استقلال با ریکاردو ساپینتو کار را استارت زد و در نقل و انتقالات هم با جذب محمد محبی، رضا میرزایی،پیمان بابایی و مهدی قایدی از رقیب ها سبقت گرفت وهواداران را راضی نگه داشت. درابتدای بازی ها استقلال کار را ناهماهنگ آغاز کرد و در ادامه آبی ها کمی افت کردند و حاشیه ها به سراغ استقلال و ساپینتو آمد و محرومیت مربی پرتغالی نیز اوضاع را بدتر کرد. البته بدهی های کمرشکن باشگاه، پرونده استراماچونی و تغییر مدیریت (در یک شب رفتن آجرلو وآمدن فتح الله زاده) نیز مزید برعلت شد. دیدار سوپرجام بین استقلال و نساجی که ساپینتو با اعتماد به مهاجم خود ارسلان مطهری و گلزنی او، اولین جام استقلال را به کلکسیون این باشگاه اضافه کرد.

در دربی امسال هم استقلال نمایش خوبی را داشت و تا لحظه آخر با گل مطهری در آستانه فتح دربی بودند که کار به تساوی کشیده شد.اما باگذشت زمان استقلال بهتر و بهتر شد تا جایی که ساپینتو خط حمله آتشین راه انداخت و ترکیب محبی، قایدی و ارسلان جواب داد و در نهایت این تیم توانست در روزهای پایانی سال با شکست فولاد در اهواز، به رده دوم جدول رفته و پرسپولیس را کنار بزند و تبدیل به خطرناک ترین تعقیب کننده سپاهان برای کسب جام قهرمانی شود.

در خط حمله استقلال، قایدی در اوج خودش قرار دارد و ساز ارسلان هم حسابی کوک است، محبی هم برای استقلال سنگ تمام گذاشته و البته از عملکرد دیگربازیکنان هم نباید گذشت. ساپینتو این روزها حسابی به خود می بالد وامیدوار به تداوم این روند است. این پایان خوش استقلال درسال ۱۴۰۱ بود و هواداران این تیم سال قشنگی را سپری کردند. 

علی صفایی راد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی