دعوا بر سر یک شماره پیراهن در اردوی جدید تیم ملی!/ تصورات یک بازیکن کاملاً به هم ریخت!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به نظر می‌رسد باید شاهد رقابت شدیدی در یک پست تیم ملی با سرمربیگری قلعه نویی باشیم.

 در همان روزهای ابتدایی سال بود که امیر عابدزاده که سنگربان مورد علاقه دراگان اسکوچیچ لقب گرفته بود، درون دروازه تیم ملی ایران برای دیدار تشریفاتی و البته حیثیتی مقابل کره جنوبی حضور پیدا کرد. اگرچه در بازی‌های ابتدایی مرحله مقدماتی همچنان این بیرانوند بود که در ترکیب ثابت قرار می‌گرفت، اما در ادامه عابدزاده خود را به ترکیب اصلی تحمیل کرده و حتی در بازی منجر به صعود تیم ملی مقابل عراق نیز درون دروازه قرار داشت. احتمالا یک سال قبل امیر عابدزاده خودش را دروازه‌بان احتمالی تیم ملی در جام جهانی تصور می‌کرد و شرایط این‌گونه به نظر می‌رسید، اما در ادامه همه چیز برای او تغییر کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول دیدار مقابل کره جنوبی در سئول بود که امیر عابدزاده دچار اشتباه عجیبی شد و دروازه خود را بازشده دید. اگرچه او در ابتدای نیمه دوم با یک دبل سیو فوق‌العاده دروازه تیم ملی ایران را نجات داد، اما در نهایت امیر یکی از مقصران شکست با دو گل در خانه کره جنوبی لقب گرفت. در ادامه اما علاقه دراگان اسکوچیچ به سبک دروازه‌بانی امیر عابدزاده و البته تبحر او در بازی با پا، باعث شد او جایگاه خود را تا بازی دوستانه با الجزایر در کمپ پرحاشیه و جنجالی قطر نیز حفظ کند، اما یکی دو تعلل در نیمه اول آن دیدار بود که انتقادات از عابدزاده را به اوج رساند.

در نهایت و در شرایطی که شاهد تغییرات عجیبی روی نیمکت تیم ملی ایران بودیم، دراگان اسکوچیچ شغل خود را از دست داد و در واقع مهم ترین حامی عابدزاده از تیم ملی جدا شد. در ادامه و زمانیکه کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را به عهده گرفت، قابل پیش‌بینی بود که او دوباره به علیرضا بیرانوند اعتماد می‌کند و همین اتفاق نیز رخ داد.

اما این دروازه‌بان بلندقامت بدشانس (یا شاید خوش‌شانس) بود که در همان دقایق ابتدایی دیدار مقابل تیم ملی انگلیس و بعد از برخورد با مجید حسینی دچار مصدومیت شدیدی شد و این بازی مهم را از دست داد. اما عجیب اینجا بود که در این شرایط نیز کارلوس کی‌روش به سیدحسین حسینی اعتماد کرد و امیر عابدزاده که همین چند ماه قبل دروازه‌بان ثابت تیم ملی بود، حتی گزینه دوم کی‌روش نیز لقب نگرفت و هر سه مسابقه تیم ملی ایران در جام جهانی را از روی نیمکت تماشا کرد.

امیر عابدزاده که در این فصل و در رده باشگاهی نیز مانند فصول قبل آماده نیست، در روزهای پایانی سال بدترین خبر ممکن را شنید و حتی از سوی امیر قلعه‌نویی، سرمربی جدید تیم ملی ایران، به اردوی تیم نیز دعوت نشد تا سال بد او در رده ملی تکمیل شود. البته عابدزاده شب گذشته موفق به ثبت کلین‌شیت شد و نمره درخشان ۸.۷ را از سایت سوفا اسکور دریافت کرد، اما غیبت در اردوی تیم ملی قطعا باعث ناراحتی و البته افزایش انگیزه‌های او برای بازگشت شده است.

احمدرضا عابدزاده نیز در مقاطع مختلف و به علت مصدومیت یا دلایل مشابه، جایگاه خود در ترکیب ثابت تیم ملی را از دست داده و البته در ادامه آن را پس گرفت. امیر بدشانس و فوتبال ایران خوش‌شانس است که ما در این مقطع چند دروازه‌بان آماده و باکیفیت در اختیار داریم و شاید در هیچ مقطعی بعد از انقلاب اینقدر در این پست باصلابت و دست پر نبوده‌ایم. اما امیرعابدزاده قطعا در سال ۱۴۰۲ برای به دست آوردن جایگاه دوباره خود در تیم ملی مبارزه خواهد کرد و تلاش برای دستیابی به لباس شماره تیم ملی ایران، به این راحتی تمام نمی‌شود.

البته به نظر می‌رسد باشگاه پونفرادنیا نیز در این مقطع به امیر عابدزاده نیاز داشته و یکی از دلایل عدم حضور او در اردوی تیم ملی نیز احتمالا همین بوده است، اما هنوز روزهای فراوانی پیش روی او و گزینه‌های دیگر سنگربانی تیم ملی باقی مانده و امیر می‌تواند در سال جدید دوباره خودش را به کادر فنی تیم ملی تحمیل کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    خوشبختانه قلعه نوعی با زیر میزی خریدنی نیست
  • کامیکازه IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    بچه عقاب خوبه اما با وجود باصلابت علی بیرو فقط میتونه ذخیره باشه بقیه هم که هییییییچ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی