نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ایلکای گوندوغان
منبع: Mundo Deportivo
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ژاوی سخت به دنبال جذب ایلکای گوندوغان است و این هافبک ملی‌پوش آلمانی گزینه جدی بارسلونا در نقل‌وانتقالات تابستانی خواهد بود.

اگر اولویت‌های بارسلونا در نقل‌وانتقالات، لیونل مسی و مارتین سوبیمندی باشند، نفر بعدی این لیست ایلکای گوندوغان هافبک ۳۲ ساله منچسترسیتی است که در پایان فصل به‌دلیل پایان یافتن قراردادش با این باشگاه انگلیسی آزاد خواهد شد.

اگر بارسلونا به هیچ‌یک از دو هدفی که در ابتدا ذکر شد دست پیدا نکند، امضای قرارداد با گوندوغان ضروری خواهد بود. این ملی‌پوش آلمانی که اصلیتی ترک دارد، بازیکنی‌ست که بارسا سال‌ها به دنبال او بوده و در سال‌های اخیر به دلیل شرایط قراردادش با سیتیزن‌ها به توافقی برای تمدید نرسیده است. به همین دلیل هم بارسا به سراغش رفته تا بتواند او را به صورت رایگاه به خدمت بگیرد.

ایلکای هم بارسا را دوست دارد چرا که می‌تواند در این تیم در هر ۳ پست خط هافبک بازی کند. او فوتبالیستی با معیار مالکیت توپ است که زیر نظر گواردیولا آن را یاد گرفته و کاملاً با آنچه ژاوی می‌خواهد مطابقت دارد. او همچنین شم گلزنی دارد، چیزی که در خط هافبک کاتالان‌ها گم شده است. او می‌تواند به عنوان یک هافبک دفاعی یا حتی به عنوان هافبک محجوری بازی کند؛ گزینه‌ای که اکنون با جدایی بوسکتس محتمل به نظر می‌رسد.

قرارداد و حقوق

با توجه به فصل خوبی که گوندوغان داشته، به نظر می‌رسد خرید او هم چندان آسان نباشد، چرا که پپ نمی‌تواند سیتی را بدون این بازیکن تصور کند. اما در روزهای اخیر شایعه مذاکره او با باشگاه بارسلونا دوباره داغ شده و آمدن ایلکای می‌تواند واقعی باشد چرا که این بازیکن اخیراً تمایلش به پوشیدن پیراهن آبی‌اناری را نشان داده است. او مطالبه حقوقش را کاهش داده و بارسا هم قراردادی طولانی‌تر از آنچه که انگلیسی‌ها پیشنهاد کرده‌اند، به او ارائه می‌کند که ثبات بیشتری می‌دهد.

گوندوغان با عدم امضای قرارداد جدید با سیتی خودش را به این باشگاه متعهد نکرده، چرا که به دنبال قرارداد سال به سال است. البته گوندوغان حقوق بیشتری هم نسبت به پیشنهادی که بارسا در حال حاضر می‌تواند ارائه کند، از سیتی می‌خواهد. او در حال حاضر ۱۰٫۵ میلیون یورو در سال از سیتی دریافت می‌کند.

از همان ابتدا هم ایلکای خواهان حقوقی مشابه با سیتی از بارسلونا بود که در حال حاضر به خاطر بازی جوانمردانه مالی و حقوق‌های بالا برای باشگاه لالیگایی غیرممکن است. گفته شده گوندوغان با بارسا هم‌دردی خواهد کرد و از امضای آخرین قراردادش با بارسلونا استقبال می‌کند که باعث می‌شود محدودیتی معادل حقوق ۶ میلیون یورو در سال برایش تعیین شود. البته او می‌تواند قراردادی تا سال ۲۰۲۶ (زمانی که ۳۵ ساله خواهد شد) با چنین حقوقی امضا کند.

علاوه بر این، سارا روزنامه‌نگار آلمانی و همسر گوندوغان به دلیل انتقاداتش از شهر منچستر جایی که به طور کامل با آن سازگار نشده، تبدیل به تیتریک اخبار انگلیسی‌ها شد. بارسلونا آن‌ها را نه تنها در سطح بالای فوتبال، بلکه در سطح خانوادگی هم جذب خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید: ستاره منچسترسیتی پدر شد/ انتشار اولین تصاویر از «کیس» و مادرش

ایلکای گوندوغان و همسرش

بازی جوانمردانه

هم باشگاه بارسلونا و هم بازیکن فعلی منچسترسیتی منتظر تصویری جهانی از بازی جوانمردانه مالی هستند که لالیگا باید در روزهای آتی قبل از حرکت رو به جلو به آن‌ها بدهد. ایجنت گوندوغان همان ایجنت آندریاس کریتنسن است و وضعیت مالی باشگاه کاتالونیایی را خوب می‌داند. به همین دلیل تضمین می‌خواهد که بازیکن بتواند در صورت توافق قراردادش را به ثبت برساند. آن‌ها نمی‌خواهند در این باره ریسک کنند.

مطلبی درباره پروژه بازسازی بارسلونا بخوانید: ورژن جدید بارسلونا در دست ساخت/ از بازگشت مسی تا خرید ستاره منچسترسیتی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی