نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
۲ |
۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شمال کشور پر است از جاذبه های طبیعی دیدنی و شگفت انگیز و مردم بسیاری برای دیدنی های شمال کشور به این منطقه سفر می کنند.

در این میان اما ماسال در استان گیلان که لقب زیباترین شهر شمالی ایران را یدک می کشد و فیلبند در استان مازندران بخاطر جنگل ابر چندسالی است که به مقاصد گردشگری پرطرفدار در میان مردم ایران و گردشگران خارجی تبدیل شده است. در این مقاله درباره این دو بهشت شمال ایران صحبت می کنیم تا شما هم با آن آشنا شوید.

ماسال؛ ییلاقی با طبیعت بکر

ماسال یکی از ییلاق‌های استان گیلان است و برای رسیدن به طبیعت بکر ماسال از تهران ۴ ساعت و ۴۳ دقیقه با ماشین شخصی به طول می انجامد. ماسال در کنار کوه های تالش قرار دارد و مکانی بکر برای دوری از هیاهوی زندگی شهری است، رودخانه خالکایی از کنار آن می گذرد و در این شهرستان آبشارهای مرتفع و جنگل هایی است که گشت و گذار در آن ها پر از شگفتی است.

ماسال در چهار فصل سال حال و هوای متفاوتی دارد اما بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به ییلاق ماسال است و حتی در تابستان هم هوا شب ها خنک می شود. اگر تصمیم دارید به این شهر سفر کنید باید بدانید که برای محل اقامت باید در کلبه های چوبی مردم محلی مهمان شوید یا در اقامتگاه بومگردی بمانید.

ماسال بعد از رودبار مرتفع ترین شهر گیلان است و آبشارهای مرتفع آن بسیار دیدنی است که از میان آن ها می توان به آبشار ویوز، آبشار خون، آبشار تولی‌نسا و آبشار رامینه اشاره کرد. ماسال پر است از جاذبه های طبیعی، اگر شما هم از طرفداران طبیعتگردی هستید نباید دیدن شاندرمن و اولسبلنگاه در ماسال را از دست بدهید.

شاندرمن؛ شاه‌نشین ماسال

شاندرمن که این روزها پرطرفدارترین جاذبه دیدنی ماسال است در گذشته محل گذر کاروان ها بوده و می توان آن را قدیمی‌ترین شاه‌نشین ماسال دانست.

روستای زیبای شاهمرد، رودخانه مرغک، خشکه‌دریا، آبشار پلکانی شته‌میل، جنگل اَلاشستان، ییلاق سیفی و ... تنها تعدادی از جاذبه های دیدنی این منطقه ماسال است و اگر در آخر هفته به شاندرمن می روید، پنجشنبه بازار آن را از دست ندهید.

 اولسبلنگاه؛ بهشتی روی زمین

اولسبلانگاه در ارتفاعات ماسال یکی از مناطق بکر با آب و هوایی بی نظیر است، شما در اولسبلانگاه می توانید در اقامتگاه های بومگردی چوبی بمانید. یکی از حذابیت های اولسبلنگاه چشم انداز زیبای منطقه است، بخاطر ارتفاع بالا ابرها شما را احاطه می کنند و در زمان قدم زدن گویی روی ابرها گام بر می دارید.

جاذبه دیدنی ماسال و فیلبند

همانطور که گفتیم ماسال پر از دیدنی و جاذبه های بکر است، دیواره سنگی اسبه ریسه، بام ماسال، غار آویشیو و ۱۷ غار اسرارآمیز تنها بخشی از دیدنی های ماسال است.

فیلبند؛ سفر بر فراز ابرها

در شمال شرقی مازندران در انتهای جنگل کوهستانی چلاو و در ارتفاعات کوهپایه روستایی به نام فیلبند قرار دارد، مرتفع ترین نقطه استان که به بام مازندران هم معروف است.

ارتفاع زیاد روستا از سطح آب باعث ایجاد جنگل ابر می شود و شما را مهمان چشم اندازی زیبا و مرموز می کند. قبل از سفر یادتان باشد اقامتگاه بومگردی یا کلبه های چوبی را از سایت علی بابا رزرو کنید وگرنه بخاطر محبوبیت فیلبند جای مناسبی برای اقامت پیدا نمی کنید. شما می توانید از روستا خریدهای سوپرمارکتی، میوه، نان و ... را انجام دهید و برای تهیه غذا نگرانی ندارید.

بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به روستای سحرانگیز فیلبند است، هوای بهار فیلبند متغیر است و باید لباس گرم هم همراه خود داشته باشید، شب های تابستان هم در فیلبند خنک است. جنگل ابر فیلبند در پاییز بسیار دیدنی است اما با آغاز فصل سرد مردمان روستا قشلاق می کنند و مسیر روستا بسته است.

می توانید برنامه سفر خود را در اواخر شهریورماه بچینید، در این زمان فصل جفتگیری مارال ها است و مارال های نر برای جلب جفت بانگ می زنند که به آن گاوبانگی می گویند، بسیاری از مسافران برای دیدن این پدیده طبیعی به فیلبند می روند.

جنگل چلاو

جنگل چلاو از مجموعه جنگل‌های هیرکانی است و قدمتی طولانی دارد، شما باید ساعتی از سفر خود را در این جنگل زیبا قدم بزنید و با همراهی لیدر محلی تا قلب چلاو رفته و پوشش گیاهی و جانوری آن را ببینید.

چشمه لار

در روستای فیلبند چشمه‌های زیادی جاری هستند اما دیدن چشمه لار را نباید از دست بدهید. چشمه لار آب موردنیاز مردم روستای فیلبند را تامین می کند، آب این چشمه، آب معدنی است و بخاطر فلوئور خاصیت زیادی برای بدن دارد، شما می توانید در سفر خود به فیلبند، برای پیک نیک به کنار چشمه لار بروید.

جاذبه دیدنی ماسال و فیلبند

جنگل ابر را اما می توان مهمترین جاذبه فیلبند نامید، هرساله بسیاری از مردم داخل و خارج از کشور برای گذراندن تعطیلات به فیلبند می روند تا بر فراز ابرها و بالاتر از جنگل به دیدن طلوع و غروب خورشید بنشینند.

سخن آخر

شما می توانید برای دیدن این دو بهشت بکر ایران برنامه ریزی کنید اما فراموش نکنید ماسال و فیلبند هتل ندارند و پیش از سفر باید محل اقامت خود را رزرو کنید چون پیداکردن اتاق مناسب بخاطر آمار چشمگیر سفر به ماسال و فیلبند کار سختی است. نیازی به نگرانی است، با مراجعه به سایت علی بابا می توانید تمام اقامتگاه ها و کلبه های چوبی موجود را بررسی کرده و محل اقامت مناسب خود را رزرو کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی GB ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    چرا برای اینکه سایت علی بابا رو تبلیغ کنید لینقدر دری وری و اطلاعات غلط دادین.ماستل هتل نداره؟کی گفته؟اطلاعات غلط میدین تا بیان از شما کلبه اجاره کنن؟ بعد کی گبتع ماسال بهشته و فلان و انواع ابشار و فلان داره.بخاطر اسنکه کلبه هاو لجاره بدی هر دروغی میگی.ده ها شهر قشنگ تر از ماسال وجود داره.دارسن با اسمش تجازت میکنید همینکارو کردین یه ییلاق داشت لونم نابود شد دیگه جیزی برا دیدن نداره.(از طرف یه ماسالی)
    • ماه IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      داداش من خودم ماسالی هستم چی میگی؟ ییلاقات ماسال هتل داره خنگی؟؟ من خودم همیشه ییلاقات ماسالم. همیشه کلبه چوبی باید بگیری. از همونجا. ماسال بهشته بهشت آبشار های قشنگ شب ها همه جا گرمه ولی ییلاقات ماسال شبا انقدر خنکه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی