نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
رمزگشایی جنجالی از ماجرای «هانی کُرده» در تمرین استقلال؛ بنرها خودجوش نبوده!/ تیم نکونام به این دلیل حالا حالاها جان نمی‌گیرد
منبع: اطلاعات
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: مرحوم حجازی همواره از افراد لات و بازوکلفت یاد و نسبت به آنها ابراز بیزاری می کرد و حالا این اتفاق در کمپی افتاده که به نام خود اوست!

امیررضا واعظی آشتیانی در زمره مدیرانی قرار دارد که سال‌هاست خواستار آسیب‌شناسی معضلات فرهنگی در ورزش بوده و حتی در مقطعی که مدیریت باشگاه استقلال را برعهده داشت به مبارزه با لمپنیسم در فوتبال پرداخت. به بهانه موضوعات حاشیه‌ای این روزها در باشگاه استقلال سراغ وی رفتیم.

آشتیانی درباره اتفاقات تلخ اخیر در تمرین استقلال گفت: ابتدا باید آسیب‌شناسی شود که چه کسانی در پشت پرده ماجرا قرار دارند. این داستان حتما افرادی را در پس پرده دارد. به جرات می‌توان گفت از اوایل دهه ۸۰ برخی سرمربیان و مدیران حضور لمپن‌ها و لات‌ها را کلید زدند و این داستان‌ها در فوتبال کشور شروع شد. آنها بقای خود در حضور این افراد می‌دیدند تا معترضان را سرکوب کنند.  

وی افزود: بعدها برخی مدیران که دارای دغدغه فرهنگی نبودند دنبال این فضاسازی‌ها رفتند و اراذل و اوباش دارای جایگاه در فوتبال شدند. برای آنها فرهنگسازی ارزشی نداشت. مسایل اخیر این واقعیت تلخ را نشان می‌دهد که نزد مدیران ورزش دغدغه فرهنگی وجود ندارد در حالیکه ورزش ابزار مهمی در فرهنگ‌سازی می‌تواند باشد.  

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: شنیدم اینها (اراذل تمرین استقلال) را دستگیر کرده‌اند. قطعا اینها هدایت شده آمدند. برخی افراد پشت پرده هستند و افراد بازداشت شده در بازجویی‌ها اعتراف خواهند کرد و باید منتظر اعترافات آنها ماند تا ابعاد ماجرا روشن شود. وقتی انتخاب مدیران در باشگاه‌ها و فدراسیون ها متری ندارد و به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که سوابق مدیریتی ندارند این مسایل هم اتفاق می‌افتد. افرادی اینجا انتخاب می‌شوند که حضورشان بر اساس برخی روابط بوده است. این اتفاقی که برای استقلال افتاد و هواداران آنها از لات‌ها کتک خوردن جزو نوادر بود. مرحوم حجازی همواره از افراد لات و بازو کلفت یاد و نسبت به آنها ابراز بیزاری می‌کرد و حالا این اتفاق در کمپی افتاده که به نام خود اوست!

وی درباره بنرهای نصب شده در محل تمرین استقلال نیز گفت: این بنرها خودجوش نبوده و کسی از جیب شخصی پول آن را نمی‌دهد و اطمینان داشته باشید دست‌هایی در کار بوده است. در دوران خود من برخی سرمربیان پول می‌دادند و بنرسازی می‌کردند. اعتقاد دارم دستی در پشت پرده است. برخی سرمربیان در این اتفاقات نقش داشتند. مدیران برای اینکه توسط اراذل و اوباش حفظ شوند سراغ آنها می‌روند.

واعظ آشتیانی گفت: نیروی انتظامی مثل تمام شهر باید در فوتبال هم اینها را دستگیر کند. ابتدا کمیته انضباطی باشگاه ورود و باید مدیران استقلال را مواخذه کند. بعد کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون ورود کنند و تصمیم قاطع بگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر فوتبال ساختار داشت شبانه درباره متخلفان تصمیم می‌گرفتند. یادم هست که فینال جام باشگاه‌های اروپا در بروکسل برگزار شد و تعداد زیادی کشته شدند. بعد از آن اتفاق تلخ، اروپایی‌ها قوانین بازدارنده و محکمی گذاشتند. امروز به جایی رسیدند که فاصله تماشاگر با زمین کمتر از یک متر است. ما اینجا قانون محکم بازدارنده و محکم نداریم و مجریان قوانین هم توانایی اجرا ندارند و در نهایت شاهد این اتفاقات هستیم.

وی درباره آینده جواد نکونام در این فضا گفت: من نمی‌خواهم قضاوتی کنم ولی اعتقاد دارم استقلال حالا حالاها جان نمی‌گیرد. برای خودم استدلال دارم. بدبین نیستم. استقلال در دهه نود پیچیدگی‌های مدیریتی‌اش زیاد بود. تعدد مدیران ناکارآمد کار را به اینجا رساند و الان هم نمی‌توان خیلی امیدوارانه به آینده این باشگاه نگاه کرد.

در ادامه همین مطلب بخوانید: توصیه جالب هانی کرده به سرپرست باشگاه استقلال/ تکلیف نهایی عارف غلامی مشخص شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • زمانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    قول میدم یک فصل دیگه بره دسته ۳ و برگرده تیم خوبی میشه!
  • اکبرمعراجی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    آقای واعظ متشکرم...لطفاً به صراحت بگویید کارچه کسی است البته همه میدانند این کار قلعه نویی است که صحنه گردان چنین ماجراهایی برای استقلال است...ازخداوند میخواهم شر این قلعه نویی را از سر ورزش کشور وبخصوص استقلال مظلوم کم کند...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی