نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
درباره عبدی و زاهدی با درویش موافقم/ این‌که پرسپولیس نمی‌تواند آقای گل به لیگ معرفی کند، بد است/ عمرا سپاهان مغانلو را به رقیب اصلی‌اش بدهد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ناصر محمدخانی، ستاره دهه شصت سرخ‌ها معتقد است مهاجم برزیلی بی‌کیفیت به درد پرسپولیس نمی‌خورد.

این روزها یحیی گل‌محمدی دنبال خرید مهاجم خارجی گل‌زن است که جایگزین عیسی آل‌کثیر شود. در این میان اسامی مختلفی به گوش می‌رسد و جالب آن‌که رضا درویش در آخرین مصاحبه خود گفته: جدای از بحث مهاجمان و نفراتی که در این پست در اختیار داریم نکته‌ای که در بسیاری سوالات و مطالب در شبکه‌های اجتماعی نمود دارد این است که کمتر به قوانین و محدودیت‌های جدید توجه می‌شود. ما تا سال قبل می‌توانستیم ۲۱ بازیکن بزرگسال و ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال داشته باشیم. در واقع از امکان ۲۴ بازیکن بالای ۲۳ سال بهره‌مند بودیم. حالا این تعداد به ۱۹ نفر کاهش یافته است. به این ترتیب اگر سال قبل قابل قبول بود سه مهاجم تخصصی نوک داشته باشید الان باید به عنوان مثال این را به عدد دو برسانید. در واقع الان بازیکنان چندپستی ارزش بالاتری پیدا کرده اند. ما در نوک حمله مهدی عبدی و شهاب زاهدی را داریم. این روزها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نام تعداد زیادی مهاجم از همین کشورهای همسایه اعلام می‌شود ولی واقعا چند نفر آن‌ها بهتر از عبدی یا زاهدی هستند اگر به عبدی و زاهدی بها، حمایت و انرژی لازم را بدهیم. هواداران گاهی نقش بسیار مهم خود در این زمینه نادیده می‌گیرند آن هم در پرسپولیسی که به هوادارانش زنده است. گاهی آن چه داریم به چشم‌مان نمی‌آید و بدون آن که متوجه باشیم در جهت تضعیف روحیه آن‌ها گام بر ی‌داریم.

ناصر محمدخانی در همین ارتباط به خبرورزشی گفت: من هم با رضا درویش موافق هستم. اگر قرار باشد مهاجم برزیلی بی‌خاصیت بیاوریم همان بهتر که روی شهاب زاهدی و مهدی عبدی سرمایه‌گذاری کنیم که بهتر هستند. پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی لئاندرو پریرا را خرید که یک مهاجم گل‌نزن نشان داد و چقدر هم خوب شد که عذرش خواسته شد.

وی ادامه داد: پرسپولیس در ادوار مختلف همواره آقای گل به فوتبال ایران معرفی کرده است. بهترین مهاجمان تاریخ ایران در پرسپولیس توپ زده‌اند اما چند سالی است که بعد از علی علیپور ما نتوانسته‌ایم آقای گل به لیگ برتر معرفی کنیم. او در سال ۱۳۹۷ آقای گل شد ولی در این چند سال هیچ مهاجمی در پرسپولیس نتوانسته به‌رغم قهرمانی‌های مختلف، آقای گل شود. این به اعتقاد من یک نقطه ضعف است و امیدوارم در فصل جدید شهاب زاهدی یا مهدی عبدی این عنوان را به دست بیاورند.

ستاره گریزپای اسبق خط حمله پرسپولیس افزود: من معتقدم مهدی عبدی و به‌ویژه شهاب زاهدی این پتانسیل را دارند که در لیگ بیست‌وسوم آقای گل شوند اما این مستلزم اول تلاش خودشان و تمرکز کامل آن‌ها و سپس حمایت یحیی گل‌محمدی و کادرفنی است. زاهدی و عبدی خیلی نباید به اخبار رسانه‌ای یا فضای مجازی توجه کنند. پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باید در سه جبهه بجنگد و نیاز به تقویت دارد. برهمین اساس باید مهاجم بخرد و این موضوع نباید روی مهدی عبدی یا شهاب زاهدی تأثیر منفی داشته باشد. در این فصل به همه به‌اندازه کافی بازی می‌رسد و فقط باید این دو بازیکن روحیه، انگیزه و تمرکز داشته باشند.

او ضمن اشاره به فرشاد پیوس یادآور شد: پیوس در جوانی به پرسپولیس آمد اما ویژگی مثبت او عطش آقای گلی بود. او در دیدارهای درون‌تیمی هم دوست داشت بیش‌تر از بقیه گل بزند. یک رقابت عجیبی با خودش و جدول گل‌زنان داشت. اگر یک روز صمد مرفاوی یا علی‌اصغر مدیروستا و ... در جدول گل‌زنان از او بالاتر می‌ایستادند طاقت نمی‌آورد و به هر قیمتی در بازی بعدی آن‌قدر گل می‌زد که بالاتر از آن‌ها بایستد. شهاب زاهدی و مهدی عبدی هم باید همین رویه را درپیش بگیرند تا موفق شوند.

ناصر محمدخانی در خصوص شایعه احتمال پرسپولیسی‌شدن شهریار مغانلو نیز خاطرنشان کرد: عمرا سپاهانی‌ها آقای گل لیگ را به رقیب اصلی خود پرسپولیس بدهند. این یک نقل و انتقال محال است و باشگاه پرسپولیس باید قید آن را بزند. شهریار امسال هم بازیکن سپاهان است و پرسپولیس باید دنبال مهاجم جدید باشد ضمن آن‌که فراموش نکند زاهدی و عبدی هم بازیکنان گل‌زن و توانمندی هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ۳چرخه سوارکیسه کش۳پایه ها IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    بععععععله آقاناصروفرشادپیوس عزیزکه رودستشان دیگه مهاجم نیامد توایران به امید سلامتیش درباقی مراحل زندگیشان🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    هر قدر که دلشان خواست به عبدی وزاهدی وقت بدهند فوروارد بدرد بخور نمی‌شوند.چون در حد پرسپولیس نیستند وهردو توان دویدن و توان ایجاد فشار برمدافعان حریف را نخواهند داشت .
  • امید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    لیگ بیستم همین عبدی تو هر سه بازی آخر گلزنی کرد و باعث قهرمانی پرسپولیس شد عبدی ثابت کرده باید فیکس بازی کنه تا گلزنی کنه فقط کافیه چند تا بازی عبدی فیکس بازی کنه حتی گلزنی هم نکرد مهم نیست تا اوج بگیره قطعا مشکل گلزنی تیم برطرف میشه تا زمانی که از عبدی بعنوان ذخیره در حد ۲۰ دقیقه بازی کنه موفق نمیشه حتی رونالدو هم باشه با هر از گاهی ۲۰ دقیقه بازی کردن رونالدو نمیشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی