نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
نمی‌توانید هوادار استقلال را از دیدن تیمش محروم کنید/ الان چه وقت ترمیم آزادی بود؟/ به ساپینتو ایراد نگیرید!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: عجیب است که شرایطی ایجاد شده تا تماشاگران به ورزشگاه نروند. شما نمی توانید طرفدار استقلال را از دیدن تیمش محروم کنید.

اکبر کارگرجم، فوتبالیست اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره پیروزی نخست استقلال در هفته اول لیگ برتر بیست و سوم با اشاره به عملکرد خط هافبک و حمله این تیم و غیبت تماشاگران در دیدار اول خانگی استقلال اظهارتی را مطرح کرد:

انتظار این پیروزی را از استقلال داشتید؟
استقلال همیشه برای برد به میدان می‌رود و ما همواره منتظر پیروزی استقلال هستیم. بنابراین نباید خیلی هم از این برد تعجب کرد. البته یک نکته مهم هم وجود دارد.

چه نکته‌ای در این ارتباط وجود دارد که می‌خواهید به آن اشاره کنید؟
اینکه نباید با یک برد همه چیز را تمام شده تصور کرد. استقلال هفته اول با تیمی مواجه شد که قطعاً آنها استقلال را دست کم می‌گرفتند. خیلی‌ها بر اساس اتفاقات هفته‌های گذشته انتظار این بازی را از استقلال نداشتند. هرچند که این تیم، فوتبال چندان تاکتیکی و زیبایی را از خودش به نمایش نگذاشت اما این تیم در نیمه دوم توانست به خواسته‌هایش برسد. درخشش چند بازیکن در این دیدار کمک کرد تا استقلال جای خالی مهره‌های جدا شده‌اش را پر کند.

به نظر شما کدام بازیکنان درخشیدند که می‌گویید آنها باعث برد استقلال شدند؟
به طور کلی وقتی یک تیم برنده می‌شود قطعاً همه نفرات آن در این پیروزی نقش داشته‌اند اما نباید از بازی خوب دو مدافع میانی استقلال یعنی سهرابیان و مرادمند چشم پوشی کرد. هماهنگی این دو بازیکن کنار یکدیگر واقعاً جالب بود. آنها با اینکه خیلی کنار هم بازی نکرده بودند اما در خیلی از مواقع به درستی یکدیگر را پوشش می‌دادند و برعکس هر زمان دیگری جا می‌ماند آن یکی شرایط خط دفاعی را مستحکم‌تر می‌کرد. در خط میانی هم وضعیت استقلال خوب بود. آرش رضاوند فوق العاده ظاهر شد. او یک تنه میانه زمین را در اختیار داشت و با گلی که زد شوک مهمی به تیم مقابل وارد کرد. قطعاً اگر گل رضاوند در آن دقیقه به ثمر نمی‌رسید ممکن بود نیمه اول بدون گل به پایان برسد و استقلال با فشار زیادتری به نیمه دوم برود اما گل آرش وضعیت روحی روانی تیم صنعت نفت را بر هم ریخت.

 انتظار زدن سه گل از استقلال را داشتید؟
من انتظار پیروزی استقلال را داشتم اما نه با سه گل! این نشان می‌دهد که ۲ حالت خاص برای این بازی وجود داشت یا صنعت نفت خیلی استقلال را دست کم گرفته بود و یا اینکه بازیکنان استقلال با آنالیز دقیق حریفشان به میدان رفتند و توانستند به آنچه می‌خواستند دست پیدا کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟
البته من فکر می‌کنم شکل دوم ماجرا بیشتر به واقعیت نزدیک باشد. در واقع استقلال به خوبی حریفش را می‌شناخت و این موضوع در نیمه دوم نمود بیشتری پیدا کرد.

نمی‌توانید هوادار استقلال را از دیدن تیمش محروم کنید/ الان چه وقت ترمیم آزادی بود؟/ به ساپینتو ایراد نگیرید!

 گلزنی مطهری در نبود قایدی و محبی چه پیامی برای کادر فنی می‌تواند داشته باشد؟
اول باید بگوییم اینکه یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم در این بازی گل زدند نشان می‌دهد برنامه گلزنی در استقلال مختص به یک نفر نیست. به بازیکنان توصیه شده هر کس موقعیت گل زنی داشت باید این کار را انجام بدهد. این در فوتبال امروز جهان یک دستور کامل برای رسیدن به پیروزی است. البته ارسلان مطهری هم تلاش فوق العاده‌ای داشت. او در خیلی از مواقع حتی بدون توپ لابلای مدافعان صنعت نفت حرکت می‌کرد و تمرکز آنها را به هم می‌ریخت. همین موضوع به علاوه دوندگی‌های بی‌امان کوین یامگا و درگیری‌های این بازیکن در خط میانی کمربند وسط زمین را تا حد زیادی در اختیار استقلال قرار داده بود. بازی متراکم بازیکنان استقلال و صنعت نفت در میانه زمین شرایط سختی را ایجاد کرده بود. طوری که ما نتوانستیم یک فوتبال زیبا را شاهد باشیم اما حضور به موقع و درست ابوالفضل جلالی در لحظات حمله استقلال کمک کرد تا شاگردان نکونام به خوبی حریفشان را تحت فشار بگذارند و از جناح چپ به گل برسند.

 چرا ساپینتو از ابوالفضل جلالی استفاده نمی‌کرد؟
این‌ها همه سلیقگی است. ساپینتو به جلالی اعتقاد نداشت و به همین خاطر او را بازی نمی‌داد. در حالی که خود من یکی از کسانی بودم که فصل قبل انتظار داشتم این بازیکن در ترکیب استقلال به میدان برود. در این موارد نمی‌توان به مربیان خرده گرفت. ولی جواد نکونام از زوج سلمانی و جلالی در جناح چپ به درستی بازی گرفت و در نهایت هم به خواسته‌اش رسید.

به طور کلی این پیروزی تا چه اندازه در ادامه رقابت‌ها به استقلال کمک می‌کند؟
نتیجه اول هر تورنومتی برای یک تیم بسیار حائز اهمیت است. شاید اگر استقلال فصل قبل هم با برد وارد لیگ می‌شد در پایان قهرمان می‌ش.د همان ۳ امتیاز در ابتدای نیم فصل اول و ۳ امتیاز در ابتدای نیم فصل دوم که از دست استقلال رفت این تیم را ۶ امتیاز عقب انداخت تا قهرمانی را از دست بدهد. من مطمئنم این استقلال اگر با همین اتحاد و همدلی جلو برود نتایج بهتری هم خواهد گرفت. ضمن اینکه برخلاف تیم‌های رقیب استقلال در ابتدای فصل قرعه بهتری هم دارد .هرچند که همه تیم‌ها با تمام توان روبروی استقلال به میدان می‌آیند اما بازی با صنعت نفت و ملوان در دو هفته اول می‌تواند شرایط اعتماد به نفس جواد نکونام در کادر فنی استقلال را افزایش بدهد.

 صدرنشینی استقلال تا چه اندازه اهمیت دارد؟
همه این‌ها مسائلی است که اعتماد به نفس تیم را بالا می‌برد. خیلی‌ها پیش از شروع مسابقات فکر می‌کردند در نبود محبی و قایدی همچنین جدا شدن سیلوا و عارف غلامی استقلال به مشکل برمی‌خورد اما این موضوع با پیروزی سه بر صفر استقلال بیرون از خانه به طور کامل از بین رفت. امیدوارم این مسابقات و این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد تا هواداران از شرایط تلخ ماه‌های گذشته دور شوند. به شخصه از اینکه می‌دیدم طی ماه‌های گذشته هواداران استقلال در فضای مجازی، مقابل باشگاه و یا در کوچه و خیابان ناراحت هستند و اوضاع تیمشان را نامطلوب می‌بینند بسیار ناراحت بودم. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و استقلال در نهایت بهترین نتایج را در پایان فصل به دست بیاورد.

نمی‌توانید هوادار استقلال را از دیدن تیمش محروم کنید/ الان چه وقت ترمیم آزادی بود؟/ به ساپینتو ایراد نگیرید!

قرار است بازی‌های آزادی بدون تماشاگر برگزار شود! فکر می‌کنید نبود تماشاگران چقدر در عملکرد استقلال تاثیر دارد؟
اصلاً نمی‌توان این وضعیت را تحمل کرد! عجیب است که شرایطی ایجاد شده تا تماشاگران به ورزشگاه نروند. شما نمی‌توانید طرفدار استقلال را از دیدن تیمش محروم کنید. اصلا الان چه وقت خراب کردن سکوهای آزادی بود؟ فوتبال است و هوادارش. این بازی بدون مردم جذابیتی ندارد.

خبر دارید که ورزشگاه آزادی تا آذر ماه آماده نمی‌شود؟
باعت تأسف است! کسی به داد این فوتبال و هوادارانش نمی‌رسد. مردم دوست دارند به استادیوم بروند تا چهره استقلال جدید را ببینند. خوب نیست که مردم را از تیمشان دور کنیم. ای کاش شرایطی ایجاد می‌شد تا لااقل چند هزار نفر به ورزشگاه بروند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • فقط استقلال IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    ساپینتو سلطان بود، حیف فقط اعصاب نداشت، حیف که رفت
  • سینا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    چطور بازی پرسپولیس بدون تماشاگر انجام شد لال بودید.. چرا یه حمایت کوچولو از بیرانوند نکردید.. ولی حالا که نوبت استقلال شد هوچیگری و مظلوم نمایی میکنید... شما دیگه چه موجوداتی هستید؟؟؟
  • نادر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    زنده باد اکبرخان بزرگ. حرف حق یعنی این...که چی بازی بدون تماشاگر است!! مگه کروناست
  • عیسی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    تاهفته قبل که کل مجموعه استقلال ازبازیکن گرفته تامسئول وهوادارازبازی بدون تماشاگردرآزادی استقبال میکردن وکلی به بیرانوندبدوبیراگفتند.حتی گفتن بایدمحرم بشه اعتراض کرد
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    دلیل اصلی ۳ گل استقلال ۲ عامل بود: ۱- به علت ناتوانی استقلال در یارگیری تیم با بازیکنایی رفت توی زمین که غیر از یک نفر(آرمین سهرابیان) همشون در دو سه فصل اخیر همبازی بودند و چشم بسته در دفاع و حمله به هم کمک میکردند در واقع دشمنان تاج کبیر با دشمنیشون و عدم یارگیری جدید به نوعی خودزنی کرده و آب رو به آسیاب آبی ریختند! ۲- در صحنه های هر ۳ گل مدافعین صنعت نفت بسیار بی‌اثر عمل کردند در واقع عین ماست صحنه رو تماشا کردند و کوچکترین دخالتی در صحنه نداشتند در صحنه گل اول ۵ نفر اطراف رضاوند بودند که هیچکدوم کوچکترین تکونی به بدن مبارکشون ندادند! در صحنه گل ارسلان مدافع نفت از پشت سر اومد ولی وایساد و سانتر کردن جلالی رو تماشا کرد(جلالی مکث هم کرد ولی مدافع همچنان تو عالم هپروت بود!) در صحنه گل سوم یکی از هافبکها عین اسگلا لایی خورد و یک مدافع هم عارش اومد خطا کنه و کارت بگیره و سرانجام دو مدافع میانی هم مثل آماتورها دریبل خوردند
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    چرا برا بازی اول پرسپولیس لال بودید حالا نطقتون باز شد،حقا که جماعت هوچیگرید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی