نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پرهزینه‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳/ حضور باورنکردنی ۲ تیم عربستانی در لیست!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چلسی در صدر فهرست پرخرج‌ترین باشگاه‌ها قرار گرفته و شش باشگاه دیگر لیگ برتر در بین ده تیم برتر وجود دارد.

چلسی در سال گذشته بیش از هر باشگاه دیگری در جهان هزینه کرده است. آبی‌ها با هزینه خالص ۴۵۱ میلیون پوند در صدر فهرست پرخرج‌ترین‌ها قرار می‌گیرند.

چلسی در سال گذشته از زمان حضور تاد بولی، نزدیک به یک میلیارد پوند هزینه کرده و بازیکنانی مانند مویسس کایسدو و انسو فرناندس هر کدام با بیش از ۱۰۰ میلیون پوند به این تیم آمده‌اند. میخائیلو مودریک خرید بزرگ دیگری بود که چلسی در ژانویه ۸۸ میلیون پوند برای جذب او هزینه کرد. خرید ۷۵ میلیون پوندی وسلی فوفانا و خرید ۶۲ میلیون پوندی مارک کوکوریا از دیگر موارد گران است.

باشگاه غرب لندنی با فروش بازیکنان کای هاورتس، میسون مانت و متئو کواچیچ با مجموع مبلغ ۱۴۲.۸۵ میلیون پوند توانست مقداری پول به دست آورد.

تیم الهلال عربستان سعودی با خرج خالص ۲۸۲ میلیون پوندی که صرف جذب نیمار، روبن نوس، کالیدو کولیبالی، الکساندر میتروویچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم و یاسین بونو کرده، بزرگترین خرج‌کننده بعدی است. با این حال، این باشگاه تنها یک میلیون پوند از فروش بازیکنان به دست آورده که حاصل خروج گوستاوو کولر از الشباب است.

آرسنال با اضافه کردن هافبک ۱۰۵ میلیون پوندی دکلان رایس، هاورتس و ژورین تیمبر در این تابستان در جایگاه سوم قرار دارد. توپچی‌ها دیوید رایا را نیز به صورت قرضی از برنتفورد اضافه کردند، اما این قراردادها پس از خرید جورجینیو و لئاندرو تروسارد در ژانویه انجام شد. تیم میکل آرتتا ۲۲۸ میلیون پوند خرج خالص دارد و همچنین مقداری پول از فروش گرانیت ژاکا و مت ترنر به دست آورده است.

رئال مادرید با هزینه‌های زیادی که برای جود بلینگام، آردا گولر و فران گارسیا انجام داد، در جایگاه چهارم قرار دارد. سپیدپوش‌ها همچنین هزینه‌های قرضی کپا ریزبالاگا و خوسلو را هم پرداخت کردند.

باشگاه بعدی باعث تعجب خیلی‌هاست چرا که برای بودن در لیگ برتر تقلا می‌کند: بورنموث. بیل فولی، تاجر آمریکایی، در سال ۲۰۲۲ این تیم را تصاحب کرد و در ماه ژانویه خیلی هزینه کرد تا از ماندن باشگاه در لیگ برتر مطمئن شود. او از آن زمان، سرمربی جدید آندونی ایراولا را برای انتقال ۱۰۰ میلیون پوندی در تابستان امسال حمایت کرد. تیم ساحل جنوبی تایلر آدامز ستاره لیدز، حامد جونیور ترائوره وینگر ساسولو و الکس اسکات از بریستول سیتی را با مبالغی بالغ بر ۲۰ میلیون پوند اضافه کرده است.

الاهلی دومین تیم عربستانی این فهرست است که در رده ششم قرار دارد و بیش از ۱۵۰ میلیون پوند برای ریاض محرز، راجر ایبانیس، آلن سن ماکسیمین، مریح دمیرال، ادوارد مندی و فرانک کیسی هزینه کرده است.

ده تیم برتر توسط تیم‌های لیگ برتری نیوکاسل، منچستریونایتد، لیورپول و استون‌ویلا تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پرهزینه‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳/ حضور باورنکردنی ۲ تیم عربستانی در لیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی