نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
سردار آزمون
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سردار آزمون از ۲۰ سالگی ستاره فوتبال ما بوده و حالا یکی از بزرگان تیم ملی و کاپیتان‌های ماست. اما او اینک در سخت‌ترین شرایط دوران حرفه‌ای خود قرار دارد.

از جام ملت‌های ۲۰۱۵ تا جام جهانی ۲۰۲۲ سردار آزمون ستاره فوتبال ما بود. درخشش او در اروپا و جایگاهش در تیم ملی و البته رکوردهایش، او را ستاره بدون جایگزین کرده بود. اما همزمان با اوج‌گیری مهدی طارمی و تاثیرگذاری او در نتایج تیم ملی، سردار هم اسیر حواشی بسیاری شد.

ابتدا ماجرای دادگاه خانوادگی در روسیه و سپس ترک زنیت، بعد حواشی تیم ملی و داستان‌های اسکوچیچ و بازگشت کیروش و سرانجام اردوی اتریش و حواشی جام جهانی قطر...

در تمام این روزها سردار مصدوم هم بود و از آمادگی کامل به دور. او انتقالی نافرجام به لورکوزن داشت و بعد از ناکامی در این باشگاه حالا به رم رفته است. سردار برای این اردو دعوت نشد چرا که شرایط بازی ندارد. در باشگاه جدیدش هم باید جا بیفتد و همه این‌ها دورنمایی مبهم از آینده سردار در فوتبال ملی ایران نشان می‌دهد. هیچ‌کس حاشیه‌های سال قبل را فراموش نکرده و خیلی‌ها به پروژه عبور از سردار فکر کرده‌اند.

سردار آشکارا دیگر آن موقعیت عالی گذشته را در ایران ندارد و شایعه چند روز گذشته مبنی بر این‌که در جام ملت‌ها هم حضور نخواهد داشت هم خیلی بی‌اساس نبود. سردار برای بازگشت به تیم ملی تنها یک شانس دارد و آن بازگشت دوباره به اوج درخشش در پیراهن گرگ‌هاست. به این ترتیب او هم می‌تواند حرفه باشگاهی خود را نجات دهد و هم با قدرت خود را به تیم ملی تحمیل کند.

اگر سردار در سری‌آ هم مثل بوندسلیگا موفق نباشد، آن‌وقت باید با سطح اول فوتبال اروپا و باشگاه‌های معتبر خداحافظی کند. سردار در آستانه ۲۹ سالگی است و باشگاه‌های اروپایی دیگر در این سن روی بازیکن سرمایه‌گذاری درازمدت نمی‌کنند. اما تنها پیامد و ضرر این ناکامی احتمالی از دست دادن آینده و پیشرفت باشگاهی نیست!

با رویکردی هم که قلعه‌نویی در تیم ملی تعریف کرده و نگاهی که به لیگ داخلی دارد و با توجه به سن پایین‌تر مهاجمان حال حاضر فوتبال ایران، وقتی به یاد حاشیه‌های قبلی سردار می‌افتیم این‌ها تنها ما را به یک جواب می‌رساند؛ این‌که سردار شاید برای جام ملت‌های پیش رو اصلا دعوت نشود و بعد از آن هم تنها در صورتی به تیم ملی برمی‌گردد و شانس حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را خواهد داشت که در رم بدرخشد!

در غیر این صورت قلعه‌نویی مجبور است اساس تیمی که برای جام جهانی ۲۰۲۶ نیاز دارد را بدون حضور سردار پی‌ریزی کند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • اندیشه IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    بهتر...
  • شاهرخ GB ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    بدون سردار تیم ملی هیچ هس
  • بهمن IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    بجای حمایت دارین تخریب میکنین معلومه دنبال چی هستین سردار نباشه تو آسیا جز چهار تیم نمیشین قهرمانی جای خود
    • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      یعنی این همه بازیکن داریم، یکی اندازه سردار همیشه خسته نیست🤔😒
    • Ali IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      تیمی که بخواد به یک بازیکن وابسته باشدکه بانبودش بقول تو جزء 4 تیم هم نخواهیم شد همان بهتر که اصلا جزء 8تیم هم نشویم ،حتی درزمان اوج علی کریمی وعلی دایی ومهدوی کیا تیم ملی به بازیکنان وابسته نبود .
    • طاها IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      این آقا خیلی وقت بود برای تیم ملی بازی نمی کرد.اگر بازیهای چند وقت اخیرشو دوباره نگاه کنید کاملا مشخص بود که با دل و جان برای تیم ملی بازی نمی کند.واقعا طارمی با تمام وجود در خدمت تیم ملی هست.
  • بهادری US ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    سردار. نباشه تیم ملی بدرد نمیخوره دیگه تیم ملی رو نگاه نمی‌کنم
  • قلی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    سردار، تنها آزمون تیم ملی ماست، ی
  • گمال خان IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    با سدار و بدون این اقا هم تیم ملی به جایی نمی رسد خیالتان راحت نگین نگفتم حالا خود دانید
  • سعید IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    همان بهتر بره به اسباش برسه بهتره در فوتبال همان زمان که مقابل آمریکا و انگلیس رفت تمام شد براش
  • فقط‌تیم‌ملی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    واقعا‌شرم‌نمیکنید‌‌خداراشاهد‌میگیرم‌در‌حضور‌خودبنده‌ وقتی‌سردار‌گل‌میزد‌‌برای‌تیم‌ملی‌بهش‌فهش‌میدادند‌ میگفتند‌این‌فلان‌شده‌باز‌گل‌زد‌آخه‌آدم‌باید‌چقد‌عقده‌ای‌‌ باشه‌‌که‌این‌حرفها‌را‌بزنه‌درحال‌حاضر‌بجز‌سردار،و‌طارمی‌‌ فقط‌ یه‌ نفر‌را‌بیارید‌که‌آماده‌تیم‌ملی‌باشه،سردار‌واقعأ‌‌تمام‌کننده‌ خوبیه‌در‌گل‌زدن
  • سهراب DE ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    این‌همه دشمنی با سردار برای چیه؟ هیچ ملتی با قهرمانهاش اینجوری تا میکنه آخه؟ بذارین غوره های توی ایران مویز بشن بعد حرف از حذف سردار بزنین!
    • حمید IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      باجو اسطوره ایتالیا با یک پنالتی منفور شد. از اینا زیاد اومدن و رفتن. سردار خودشم نمی‌خواد باشه چون موقع قرارداد به رم تعهد داد که برای مقدماتی جام ملتها نیاد بازی کنه. اون خودش به تیم ملی و کشورش پشت کرد
  • بهرام IT ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    ولش کنید بابا اینرا،هی سردار،سردار.اینجا تو رم اصلا نمی خواهند اینرا برای بازیهای خارج از ایتالیا ببرند و اسمش هم برای بازیهای اروپا خط زده اند.اینجا در رم هم نیمکت نشین میشه و به این شکل هم لورکوزن با غرض دادن این و با زد و بند با رم از شر این خلاص شده و هم رم فقط اونهم احتمالا اینرا در بعضی بازیهای لیگ داخلی ایتالیا اگه به بازی بگیره که بعید هست....این فقط استاد فرصت هدر دادن هست درست مثل بازی مقابل انگلیس و ولز هر چی تک به تک با دروازه بان بود را میکوبید به تیر دروازه.اروپا از این بازیکنها نیاز نداره که،تیم ملی خود ما هم نیاز به اینجور بازیکن مقابل ژاپن و کره و استرالیا نداره.
  • یونس حسینی US ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    سردار بنده خدا بخاطر یه موضوع دیگه سالهاست این برخوردها و حواشی براش بوجود میاد ... وگرنه سردار همیشه در خدمت تیم ملی بوده و در تیم ملی همیشه بهترین بازی‌ها گلها و پاس گلها رو داده اصلا حضور و کیفیت بالای بازی سردار تو زمین نسبت به بقیه کاملا واضحه ... متاسفانه عده‌ای تفرقه‌انداز با وسط کشیدن مسایل غیرورزشی میخوان سردار دیگه در تیم ملی نباشه ... ضمنا نیمکت نشینی در تیم هایی مثل رم و لورکوزن هم خودش افتخار بزرگیه که طارمی با اون همه ایجنت و وکیل بازهم نتونست بره سریA نیمکت نشین بشه و بازهم در لیگ پرتغال باقی‌موند و اینکه سردار بازهم باتوجه به ماهها مصدومیت در لورکوزن تو همون یک‌ونیم فصل ۵تا گل و یه پاس گل داد و الانم رم با علم به تینکه سردار مصدومیت داره مورینیو برداشته سردار رو آورده تیمش ...
  • هم وطن IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    زحماتی که سردار آزمون برای تیم کشیده جای تقدیر دارد. ولی علی دایی کجا و سردار کجا. علی دایی اسطوره فوتبال ایران هستش . تیم ملی ایران هم همون تیم زمان علی دایی و خداداد عزیزی و باقری . از اون به بعد بجز طارمی دیگه ستاره ای نداشتیم.
  • فرهاد IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    خیلی بیشرفین تخریب سردار به هر بهانه وحمایت از طارمی مردم که میدونن چه خبره
  • Taleb IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    تیم ملی بدون سردارحال نمیده
  • محمد صادق رحیمی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    سردار اصلاً مراقب خودش نیست حواشی را کار ندارم ولی یک بازیکن حرفه هی چپ و راست مصدوم نمی شود بازیکنی که مصدوم باشد از دوران اوجش بسیار بسیار فاصله می گیرد و مربی کنارش می گذارد سردار باید از لحاظ فیزیکی روی خودش کار کند تا این قدر سریع مصدوم نشود تا شانسی به خود برای بازگشت قوی تر بدهد.
  • جمشید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    دمش گرم خوب کاری کرد جایی ک قدرشو ندونن بدرد نمیخوره من جاش بودم میرفت برا تیم ملی روسیه بازی میکردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی