نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سامورایی‌ها مانع دومین پیروزی تیم ملی ایران/ بازی مرگ و زندگی مقابل عربستان!
منبع: فارس
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی هانگژو با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ شکست خورد.

تیم ملی هندبال ایران که در نخستین دیدار این تیم در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با شروعی فوق‌العاده مغولستان را با نتیجه ۵۰ بر ۱۶ شکست داده بود، در دومین بازی برابر ژاپن به میدان رفت.

یونس آثاری، محمدمهدی بهنام نیا، افشین صادقی، میلاد قلندری، مجتبی حیدرپور، حسین جهانی، یاسین کبیریان جو، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد، شهاب صادق زاده، محمدرضا اورعی، علی رحیمی کازرونی، مهران رهنما، محمد سیاوشی، کیارش طاهری و رضا یادگاری ترکیب تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی را تشکیل می‌دهند.  

تیم ملی هندبال ژاپن بعد از المپیک ۲۰۲۰ که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ یک سال به تعویق افتاد، در هیچ رویداد آسیایی اعم از ملی و باشگاهی شرکت نکرده است و باتوجه به این موضوع، تیمی ناشناخته برای شاگردان وویوویچ محسوب می‌شد.

ایران بازی را خوب شروع کرد و در ثانیه ۵۹ حسین جهانی نخستین گل را برای ما به ثمر رساند اما «بایگ اِی» شماره ۱۴ ژاپنی‌های بلافاصله بازی را به تساوی کشاند. در ادامه نیز ایران در دقایقی از حریف پیش افتاد اما سامورایی‌ها رفته رفته نبض بازی را به دست گرفته و ضمن دفاع مستحکم، با ضدحملات سریع موفق شدند با برتری ۱۳ بر ۸ در نیمه نخست به رختکن بروند.

ایران نیمه دوم را با گل سیاوشی آغاز کرد اما ژاپنی‌ها با روحیه‌ای بهتر در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ تیم کشورمان را مغلوب کردند.

شاگردان وویوویچ باید ۲۷ سپتامبر در بازی بعدی خود به مصاف تیم ملی عربستان بروند.

هندبال ایران تاکنون در ۶ دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و نقره بوده است. اولین حضور هندبالیست‌های ایرانی به بازی‌های آسیایی سئول کره جنوبی برمی‌گردد که در آن دوره در رده پنجم ایستادند. آنها بعد از دو دوره غیبت در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک چهارم شدند.

مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار بازی‌های آسیایی بود. هندبالیست‌های ایران بعد از آن در گوانگژو خوش درخشیدند و به فینال مسابقات راه یافتند. ملی‌پوشان در فینال مقابل کره شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند.

تیم ایران در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی اینچئون و جاکارتا افت کرد و به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داد.

ملی‌پوشان ایران در آخرین دوره قهرمانی آسیا بعد از چند سال افت در آسیا و غیبت در قهرمانی جهان چهارم شدند و جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب و با این نتیجه توانستند نظر ستاد بازی‌های آسیایی را جلب کنند.

گروه‌بندی هندبال در بازی‌های آسیایی هانگژو:

گروه A: چین - کویت - تایلند

گروه B: قطر - کره جنوبی - هنگ‌کنگ

گروه C: بحرین - ازبکستان – قزاقستان

گروه D عربستان - ایران - مغولستان- ژاپن

رضا یادگاری تنها لژیونر تیم ملی است که در مجارستان بازی می‌کند و در هانگژو حاضر شده است. احمد اروعی و پویا نوروزی نژاد از باشگاه‌های رومانی و آلمان مجوز شرکت در این رقابت‌ها را نگرفتند و به گفته علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، باشگاه‌های مذکور درباره اروعی و نوروزی‌نژاد خلف وعده کردند.

یونس آثاری، محمدمهدی بهنام نیا، افشین صادقی، میلاد قلندری، مجتبی حیدرپور، حسین جهانی، یاسین کبیریان جو، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد، شهاب صادق زاده، محمدرضا اورعی، علی رحیمی کازرونی، مهران رهنما، محمد سیاوشی، کیارش طاهری و رضا یادگاری ترکیب تیم ملی هندبال در بازیهای آسیایی را تشکیل میدهند.  

روح‌الله اکرمی‌نیا به عنوان سرپرست، وسلین وویوویچ به عنوان سرمربی، حمید صادقی شاهنشین و شهداد مرتجی به عنوان مربی و علی بخشی به عنوان ماساژور کادرفنی تیم ملی هندبال در این بازی‌ها هستند.

در ادامه همین مطلب: ویدیو| خلاصه هندبال ایران ۲۱ - ژاپن ۳۳

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی